Keurhorst schreef:Maar ik zie wel een wereldgelijkvormigheid in de muziek komen. Toets alles aan de bijbel, zoals je ook een preek of woord toets aan de bijbel moet we dat ook met de muziek en doen en degene die zingen of muziek maken.
Keurhorst schreef:De harde muziek en flitsende lichten brengen mensen in een extase. Het gaat niet meer om de inhoud van de muziek. Ik geloof echt niet dat dit van God komt. En echt ik ben blij op elke manier dat de Heere Jezus word groot gemaakt en verheerlijkt, maar ik weet zeker dat Hij hierdoor niet word groot gemaakt en verheerlijkt. Maar dat Hij eerbiedig gezegd huilt om de goddeloosheid en misleiding hiervan.
Maar de Bijbel spreekt niet over flitsende lichten (zoals de Bijbel over veel hedendaagse dingen niet spreekt) dus hoe moet je dat volgens jou toetsen? De Bijbel spreekt soms wel op een positieve manier over mensen die in extase raken, dus ....
Moet die muziek zo hard? Hmmm van mij mag het zo af en toe best een beetje minder. En van die flitsende lichten wordt ik ook niet goed.
Maar dat heeft alles met mijn persoonlijke voorkeuren te maken, niet met God zijn ''smaak.''
En verder, hoever wil je er in gaan met 'alles toetsen aan de Bijbel?'
In de Bijbel staat ook: Of u dus eet of drinkt of iets anders doet, doe alles tot eer van God.
Ga je je dan ook afvragen op welke manier mensen het eten bereiden?
Ik kan me voorstellen dat je denkt dat ik er nu de gek mee steek, maar dat is niet zo.
Op mij komen je 'problemen' over de muziek (denk ik) zo'n beetje hetzefde over.
Ook je laatste schrift'bewijs' uit Fillipensen 2 gaat over de gezindheid. En dat is per definitie persoonlijk.
Waarom teksten aanhalen die over iemands gezindheid gaan, en er dan de conclussie van 'wereldgelijkvormigheid' op plakken, terwijl het niet meer is dan iemands persoonlijke smaak die niks zegt over het hart van de ander?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)