Welke muziek luisteren christenen naar?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Welke muziek luisteren christenen naar?

Berichtdoor Gtn » 15 jul 2020 11:50

Christian Verwoerd, Niemand zoals Hij

https://youtu.be/W9dC2ozxqpk

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Welke muziek luisteren christenen naar?

Berichtdoor MoesTuin » 16 jul 2020 22:43

Machtig mooi! van begin tot eind zowel inhoudelijk als muzikaal om lijst (koptelefoon op, volume hoog)

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Dogar

Re: Welke muziek luisteren christenen naar?

Berichtdoor Dogar » 17 jul 2020 00:27

Helaas, ik wilde gaarne aan deze discusiie bijdragen maar mijn domweg eerlijke antwoord op de openingsvraag mag blijkbaar niet gelezen worden. Hetgeen ik extra opmerkelijk acht gezien de eerste berichten in het topi maar Bon, C´est la vie,

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Welke muziek luisteren christenen naar?

Berichtdoor Gtn » 17 jul 2020 06:19

Ik begrijp het ook niet. Volgens mij zat er niets verkeerds in jouw post.

Daarna kwam er een reactie van Chaya, die ik niet heb kunnen lezen omdat ie blijkbaar weggemodereerd is, waarschijnlijk is jouw post toen ook verdwenen.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Welke muziek luisteren christenen naar?

Berichtdoor naamloos » 17 jul 2020 07:48

Chaya zei dat Dogar aan het trollen was.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Welke muziek luisteren christenen naar?

Berichtdoor MoesTuin » 17 jul 2020 07:50

Gtn schreef:Ik begrijp het ook niet. Volgens mij zat er niets verkeerds in jouw post.

Daarna kwam er een reactie van Chaya, die ik niet heb kunnen lezen omdat ie blijkbaar weggemodereerd is, waarschijnlijk is jouw post toen ook verdwenen.
*verwijderd, op de persoon*



:mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Welke muziek luisteren christenen naar?

Berichtdoor hans0166 » 17 jul 2020 08:56

Gtn schreef:Ik begrijp het ook niet. Volgens mij zat er niets verkeerds in jouw post.


een lied titel /songtekst met verkraching/rape erin behoort m.i. en van meerderen, niet op RW thuis.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Welke muziek luisteren christenen naar?

Berichtdoor hans0166 » 17 jul 2020 08:58

*Verwijderd, op de persoon*

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Welke muziek luisteren christenen naar?

Berichtdoor Gtn » 17 jul 2020 09:09

hans0166 schreef:een lied titel /songtekst met verkraching/rape erin behoort m.i. en van meerderen, niet op RW thuis.


Ok, duidelijk. Ik kende de term rape niet.

Dogar schreef:Helaas, ik wilde gaarne aan deze discusiie bijdragen maar mijn domweg eerlijke antwoord op de openingsvraag mag blijkbaar niet gelezen worden. Hetgeen ik extra opmerkelijk acht gezien de eerste berichten in het topi maar Bon, C´est la vie,



Misschien kan dogar uitleggen waarom hij deze postte?

Dogar

Re: Welke muziek luisteren christenen naar?

Berichtdoor Dogar » 17 jul 2020 10:06

Gtn schreef:
Ok, duidelijk. Ik kende de term rape niet.




Misschien kan dogar uitleggen waarom hij deze postte?



Zullen we niet op de man gaan spelen?


Dat wil ik wel.

Er is een topic over wat christenen luisteren aan muziek. Fair enough daar wil ik wel aan bijdragen dus ik plaatste een reactie met wat ik op dat moment aan het luisteren was. De heren van Nirvana met het nummer dat blijkbaar niet genoemd mag noemen (akoestische versie). Voorop gesteld wil ik niemand shockeren oid ik wilde simpelweg met jullie delen wat ik persoonlijk luister. Het zal niet ieders smaak zijn in stijl noch tekst kan ik inkomen. Ik houd helemaal niet van georgel persoonlijk maar daar serveer ik ook niemand op af.

Waarom ? Wel, zonder hier in details te treden groeide ik niet op in madeliefjesland. Ik ben niet opgevoed, ik overleefde de eerste 17 jaren. Als ik zeg dat een nummer met een dergelijke titel een volwassen man helpt de herinneringen aan zijn kindertijd te plaatsen en te hanteren dan hoop ik dat een goed verstaander aan het halve woord genoeg heeft. De muziek van deze groep en het levensverhaal van de lead zanger sleepte mij door veel duisternis. Als dat fout is is dat maar fout. Ik schaam me er niet voor. Het is wat het is. Ik denk dat mensen die het nummer en het ouvre van deze heren ook daadwerkelijk KENNEN het allemaal veel beter kunnen plaatsen. Het is niet altijd nodig om getriggerd te worden door een titel. Of het uit elkaar te trekken. Het andere woord in de titel en vooral de inhoud is namelijk daarin ook zeer sterk van belang. Maar dat wordt blijkbaar eevoudigweg aan de kant geschoven. Wel lekker makkelijk.

Als ik een onmens ben omdat ik niet van georgel houd het zij zo. Maar het is ook niet nodig om troll te gaan roeptoeteren domweg omdat een titel je niet aanstaat je de inhoud niet kent en het niet in je straatje past. Eigenlijk doet dat best wel zeer. Maar dat is niet voor iedereen van belang. Bon , C¨est la vie.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Welke muziek luisteren christenen naar?

Berichtdoor Chaya » 17 jul 2020 10:49

naamloos schreef:Chaya zei dat Dogar aan het trollen was.

Had je de titel en groep gelezen?
hans0166 schreef:een lied titel /songtekst met verkraching/rape erin behoort m.i. en van meerderen, niet op RW thuis.

Op geen enkel forum denk ik, behalve de hardcore fans van deze groep.
Dogar schreef:Als ik een onmens ben omdat ik niet van georgel houd het zij zo. Maar het is ook niet nodig om troll te gaan roeptoeteren domweg omdat een titel je niet aanstaat je de inhoud niet kent en het niet in je straatje past. Eigenlijk doet dat best wel zeer. Maar dat is niet voor iedereen van belang. Bon , C¨est la vie.

Ben je nu werkelijk zo naief of doe je maar alsof?
Als je zo nodig deze muzieksmaak wilt delen, doe dat dan op het daarvoor bestemde forum.
Het boeit mij totaal niet met welke muziek jij jezelf wilt vergiftigen, maar ik maak bezwaar tegen het plaatsen van goddeloze muziek, omdat dat in de forumregels staat.

Ik hoef op een hardrock forum ook niet te zeggen dat ik naar Feike Asma zit te luisteren, ik zou weggehoond worden en terecht.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Welke muziek luisteren christenen naar?

Berichtdoor naamloos » 17 jul 2020 11:00

Chaya schreef:Had je de titel en groep gelezen?
Nee niet echt. Heel vluchtig en er schoot iets door me heen van die ken ik niet.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Dogar

Re: Welke muziek luisteren christenen naar?

Berichtdoor Dogar » 17 jul 2020 11:26

Als het je werkelijk niets kan schelen zwijg je...

Oordelen zonder het te kennen is nooit wijs.

Chaya roept wel van alles maar heeft, in deze geen ID, waar ze het over heeft zo schijnt het mij toe.

Ik vergiftig mijzelf ? Opmerkelijk. Zonder het werk van deze heren durf ik redelijk zeker te stellen dat dit leven al lang achter me had gelegen. En dan zou het ¨giftig¨ zijn ? De Heer verkoos het blijkbaar om mij middels het ouvre van deze jongens nog een poosje langer hier te houden. Zou hij niet zelf mogen en kunnen bepalen hoe hij dat doet dan ?

Er werdt een onderwerp aangesneden , mensen worden uitgenodigt daarop te reageren en dat deed ik dan ook. Er werdt mij, indirect, om toelichting gevraagt en dat heb ik ook gegeven.

Misschien moet je politieagent worden Chaya of politicus beide beroepen zouden je daaraan twijfel ik niet passen als een handschoen. Hoewel het eerste vergt nog een. Ik vind het allemaal prima maar dat jij mij beschuldigt van iets wat domweg niet waar is , trollen, daar ben ik dan weer niet van gedient. Ongetwijfeld vind jij niet dat dat jou hoofdpijn is maar DAAR lig ik dan weer niet wakker van.

Iemand weghonen omdat die wat anders luister ? Ik weet niet welke fora jij bezoekt maar ik herken mij daar zeker niet in. Terrecht nog wel ? Is het ooit terrecht om iemand weg te honen vanwege een andere visie ? Is iemand weghonen uberhaupt ooit terrecht ? U bent evident van mening dat dat zo is ik twijfel daar over. Overigens speelde deze heren geen hard rock maar goed das vleesch nog visch.
Laatst gewijzigd door Dogar op 17 jul 2020 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Welke muziek luisteren christenen naar?

Berichtdoor Gtn » 17 jul 2020 11:46

Dogar schreef:Dat wil ik wel.

Er is een topic over wat christenen luisteren aan muziek. Fair enough daar wil ik wel aan bijdragen dus ik plaatste een reactie met wat ik op dat moment aan het luisteren was. De heren van Nirvana met het nummer dat blijkbaar niet genoemd mag noemen (akoestische versie). Voorop gesteld wil ik niemand shockeren oid ik wilde simpelweg met jullie delen wat ik persoonlijk luister. Het zal niet ieders smaak zijn in stijl noch tekst kan ik inkomen. Ik houd helemaal niet van georgel persoonlijk maar daar serveer ik ook niemand op af.

Waarom ? Wel, zonder hier in details te treden groeide ik niet op in madeliefjesland. Ik ben niet opgevoed, ik overleefde de eerste 17 jaren. Als ik zeg dat een nummer met een dergelijke titel een volwassen man helpt de herinneringen aan zijn kindertijd te plaatsen en te hanteren dan hoop ik dat een goed verstaander aan het halve woord genoeg heeft. De muziek van deze groep en het levensverhaal van de lead zanger sleepte mij door veel duisternis. Als dat fout is is dat maar fout. Ik schaam me er niet voor. Het is wat het is. Ik denk dat mensen die het nummer en het ouvre van deze heren ook daadwerkelijk KENNEN het allemaal veel beter kunnen plaatsen. Het is niet altijd nodig om getriggerd te worden door een titel. Of het uit elkaar te trekken. Het andere woord in de titel en vooral de inhoud is namelijk daarin ook zeer sterk van belang. Maar dat wordt blijkbaar eevoudigweg aan de kant geschoven. Wel lekker makkelijk.

Als ik een onmens ben omdat ik niet van georgel houd het zij zo. Maar het is ook niet nodig om troll te gaan roeptoeteren domweg omdat een titel je niet aanstaat je de inhoud niet kent en het niet in je straatje past. Eigenlijk doet dat best wel zeer. Maar dat is niet voor iedereen van belang. Bon , C¨est la vie.


Dankjewel voor deze uitleg. Details zijn inderdaad niet nodig. Tussen de regels door lees ik wel dat het heftig geweest moet zijn.

Het plaatst het ook in een ander perspectief.

Ik heb weleens de tip gekregen om ook andere posts van een gebruiker te lezen, dan leer je iemand beter kennen.

Heel erg fijn dat het nu beter met je gaat en dat je zelfs je liefde kunt delen met anderen. Wat een zegen is dat.

Maar goed we gaan off topic.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Welke muziek luisteren christenen naar?

Berichtdoor StillAwake » 18 jul 2020 13:36

Dogar schreef:Helaas, ik wilde gaarne aan deze discusiie bijdragen maar mijn domweg eerlijke antwoord op de openingsvraag mag blijkbaar niet gelezen worden. Hetgeen ik extra opmerkelijk acht gezien de eerste berichten in het topi maar Bon, C´est la vie,

Ik herken je gevoel.
Ik heb hetzelfde bij Metallica's unforgiven.
Ik zal het hier nooit posten, maar kan het niet zonder vol te schieten beluisteren....

Maar wen er maar aan dat de meeste refo's het orgel als heilig beschouwen, en alles wat daarvan afwijkt als duivels.
Mensen die hun eigen smaak als God's smaak zien stellen zichzelf gelijk aan Hem.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 27 gasten