Nabespreking preek zondag

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Nabespreking preek zondag

Berichtdoor DeLange » 11 jan 2020 19:56

MoesTuin schreef:Menselijke bezien inderdaad wel, maar God heeft de gelovigen in Hem beloften gegeven en daar mogen wij in geloof op vertrouwen.

Het is leven uit verwachting.
nav de preek waarvan we dit nu zo bespreken, ook voor Orgines, de Lange, Geijtenbeekje en Nina (ware bijdrage)...

Luister eens vanaf minuut 0.40 tot 0.50 waar ds Vreugdenhil het zo duidelijk uitlegde wat dit inhoudt....


https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10883

En dan aanklikken bij 31 december voor betreffende dienst.

Ik heb het beluisterd. Een fijne predikant met een heldere preek. Mooi vond ik ook de opmerking dat bij het oordeel het er toe doet hoe je jouw leven ingevuld hebt en de vergelijking met het zwangerschap en geboorte. Daar zeg ik Amen op :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Nabespreking preek zondag

Berichtdoor DeLange » 11 jan 2020 22:18

Paulus zei: mijn leven is Christus en sterven is winst!
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Nabespreking preek zondag

Berichtdoor DeLange » 11 jan 2020 23:28

Chaya schreef:Want als je werkelijk uit dit leven zou willen, betekent het dat je levensmoe bent of depressief.


Toen ik mijn vrouw dit voorlas, schoot het bij haar echt in de verkeerde keelgat. Je kan niet zo over een ander oordelen, zei ze.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Nabespreking preek zondag

Berichtdoor benefietdiner » 12 jan 2020 12:12

Chaya schreef:Want als je werkelijk uit dit leven zou willen, betekent het dat je levensmoe bent of depressief.

DeLange schreef:Toen ik mijn vrouw dit voorlas, schoot het bij haar echt in de verkeerde keelgat. Je kan niet zo over een ander oordelen, zei ze.
Daar heb je vrouw helemaal gelijk in.
Chaya schreef:Misschien zijn mensen ook vergeten dat Hij terugkomt om te OORDELEN, de levenden en de doden.
Dan zullen de boeken geopend worden.
"Want wij allen moeten geopenbaard worden voor de rechterstoel van Christus, opdat een ieder wegdrage hetgeen door het lichaam geschiedt, naar dat hij gedaan heeft, hetzij goed, hetzij kwaad”.
En dan is het voor Gods volk een eeuwige vreugde en zullen zij verwonderd zijn.
Maar er zal ook ontzetting zijn, bij hen die de naam van de Heere gelasterd hebben.
Ik vraag me af waarom mensen zo naar de oordeelsdag verlangen, hier in het vrije westen. Als de vervolgde Kerk hier naar uitkijkt, dan is dat zo te begrijpen.
Maar als ik opmerk hoeveel christen nog met tientallen pinnen vastgehecht zitten in de aardse grond, en ik sluit mijzelf daar echt niet buiten!!
En wij mogen ook genieten van het leven, dat ons geschonken is.

@Delange, In deze reactie van Chaya komt duidelijk openbaar waar zij in haar geestelijk leven staat. Dit heb ik haar eerder keer en bij deze nogmaals gezegd. Als je zoveel reacties geeft op Refoweb en veel over ‘Gods volk’ schrijft maar daar niet bij hoort of je zelf buiten sluit, wat ook duidelijk weer in deze reactie uit komt, praat je er wel ‘over’ maar er niet ‘uit’. Chaya waarschuwt in haar reactie uit benauwdheid van haar hart waaruit zij zelf niet verlost is. ik besef dat ik een prudentie over haar uitspreek wat ik mag doen omdat zij jou eerst veroordeeld.
Jij en ik zien uit naar de oordeelsdag omdat dit een blijde dag voor ons zal zijn omdat wij verlost worden van het aardse in het hemelse.

Over de oordeelsdag of rechterstoel is een prachte preek uitgesproken door Ds. M.M. van Campen predikant van De Leven Born te Goes. Deze preek kun je op Dinsdag 31 december 2019 beluisteren: https://stream161.kerkomroep.nl/pages/a ... 20-016.mp3
In deze preek legt de predikant uit hoe wij ‘de rechterstoel van Christus’ moeten zien op Bijbelse grond.
De rechterstoel van Christus begint niet bij het uitblazen van onze laatste adem maar daar staan wij nu, heden al voor! Weten wij heden of wij in Christus zijn of niet. Voor christenen die de verlossing in Hem hier op aarde ontvangen, beleeft en tot de zekerheid van het geloof gekomen zijn weten ook dat die rechterstoel bij het uitblazen van onze laatste adem een Bema-zetel van Christus is waar wij onze lauwerkrans ontvangen. Daar zullen christenen een eeuwige vreugde ontvangen waar zij hier op aarde al naar uit gezien hebben. Voor die Rechterstoel van Christus worden gelovigen beloond, gebaseerd op hoe trouw zij Christus gediend hebben. De Bijbel zegt dat gelovigen erekransen ontvangen, afhankelijk van hoe trouw zij Christus hebben gediend.
@Delange ik zie dat jij je daar in oefen. De verschillende lauwerkransen worden beschreven in 2 Timoteüs 2:5, 2 Timoteüs 4:8, Jakobus 1:12, 1 Petrus 5:4 en Openbaring 2:10. Jakobus 1:12 geeft een goede samenvatting van de juiste kijk op de Rechterstoel van Christus: ‘Gelukkig is de mens die in de beproeving staande blijft. Want wie de proef doorstaat, ontvangt als lauwerkrans het leven, zoals God heeft beloofd aan iedereen die hem liefheeft’. Halleluja.

Nina

Re: Nabespreking preek zondag

Berichtdoor Nina » 12 jan 2020 13:25

Het gesprek gaat weer een kant op die ik niet prettig vind. Chaya is heel open, ik vind bovenstaande reactie niet fijngevoelig. In sommige kerkelijke kringen worden zoveel obstakels opgeworpen, dat veel mensen blijven twijfelen of ze écht wel een kind van God zijn, of Hij hen wel heeft uitverkoren, of zij zichzelf niet bedriegen etc. Ik weet niet of Chaya ook kerkt in zo'n kerk (of in haar jeugd onder dergelijke prediking heeft gezeten), maar zulke twijfel komt niet uit de lucht vallen...

Ik haak af uit deze conversatie.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Nabespreking preek zondag

Berichtdoor benefietdiner » 12 jan 2020 17:03

Nina schreef:Het gesprek gaat weer een kant op die ik niet prettig vind. Chaya is heel open, ik vind bovenstaande reactie niet fijngevoelig. In sommige kerkelijke kringen worden zoveel obstakels opgeworpen, dat veel mensen blijven twijfelen of ze écht wel een kind van God zijn, of Hij hen wel heeft uitverkoren, of zij zichzelf niet bedriegen etc. Ik weet niet of Chaya ook kerkt in zo'n kerk (of in haar jeugd onder dergelijke prediking heeft gezeten), maar zulke twijfel komt niet uit de lucht vallen...

Ik haak af uit deze conversatie.
Dat hoeft niet hoor maar het is jou keuze.

Als iemand, en dat is Chaya in dit topic zelfs tot tweemaal toe! keihard begint te beschuldigen van levensmoeheid of depressiviteit tegen diegenen die getuigd van zijn verlangen om van dit leven verlost en bij Christus te willen zijn dan zeg ik ook duidelijk hoe dat zit. Ze krijgt een koekje van eigen deeg.
Als iemand wil getuigen van zijn leven in Christus zei Jesaja al: ‘Zeg tegen de mensen die leven zoals God het wil, dat het met hén goed zal gaan. Zij krijgen een beloning voor hun goede daden’. De Heer staat klaar om recht te spreken.

Waar je dan wel op zou kunnen reageren is: ‘de Bema-zetel van Christus’.
De Bema-zetel van Christus is een erfenis ontvangen voor de rechterstoel van Christus.
Heb je daar wel eens over gehoord?

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Nabespreking preek zondag

Berichtdoor DeLange » 12 jan 2020 18:32

benefietdiner schreef:Daar heb je vrouw helemaal gelijk in.
@Delange, In deze reactie van Chaya komt duidelijk openbaar waar zij in haar geestelijk leven staat. Dit heb ik haar eerder keer en bij deze nogmaals gezegd. Als je zoveel reacties geeft op Refoweb en veel over ‘Gods volk’ schrijft maar daar niet bij hoort of je zelf buiten sluit, wat ook duidelijk weer in deze reactie uit komt, praat je er wel ‘over’ maar er niet ‘uit’. Chaya waarschuwt in haar reactie uit benauwdheid van haar hart waaruit zij zelf niet verlost is. ik besef dat ik een prudentie over haar uitspreek wat ik mag doen omdat zij jou eerst veroordeeld.
Jij en ik zien uit naar de oordeelsdag omdat dit een blijde dag voor ons zal zijn omdat wij verlost worden van het aardse in het hemelse.

Absoluut. Waarom zouden we hier willen blijven in dit tranendal? Er zijn hier leuke dingen, maar er zit ook altijd iets in ons dat verlangt naar het hogere om bij God echt thuis te mogen zijn. Ik zie God ook niet als Iemand om voor bang te zijn. Wel als iemand om bij nederig en vol ontzag te zijn.

Over de oordeelsdag of rechterstoel is een prachte preek uitgesproken door Ds. M.M. van Campen predikant van De Leven Born te Goes. Deze preek kun je op Dinsdag 31 december 2019 beluisteren: https://stream161.kerkomroep.nl/pages/a ... 20-016.mp3
In deze preek legt de predikant uit hoe wij ‘de rechterstoel van Christus’ moeten zien op Bijbelse grond.
De rechterstoel van Christus begint niet bij het uitblazen van onze laatste adem maar daar staan wij nu, heden al voor! Weten wij heden of wij in Christus zijn of niet. Voor christenen die de verlossing in Hem hier op aarde ontvangen, beleeft en tot de zekerheid van het geloof gekomen zijn weten ook dat die rechterstoel bij het uitblazen van onze laatste adem een Bema-zetel van Christus is waar wij onze lauwerkrans ontvangen. Daar zullen christenen een eeuwige vreugde ontvangen waar zij hier op aarde al naar uit gezien hebben. Voor die Rechterstoel van Christus worden gelovigen beloond, gebaseerd op hoe trouw zij Christus gediend hebben. De Bijbel zegt dat gelovigen erekransen ontvangen, afhankelijk van hoe trouw zij Christus hebben gediend.
@Delange ik zie dat jij je daar in oefen. De verschillende lauwerkransen worden beschreven in 2 Timoteüs 2:5, 2 Timoteüs 4:8, Jakobus 1:12, 1 Petrus 5:4 en Openbaring 2:10. Jakobus 1:12 geeft een goede samenvatting van de juiste kijk op de Rechterstoel van Christus: ‘Gelukkig is de mens die in de beproeving staande blijft. Want wie de proef doorstaat, ontvangt als lauwerkrans het leven, zoals God heeft beloofd aan iedereen die hem liefheeft’. Halleluja.

Dank je wel voor de bemoediging. :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Nabespreking preek zondag

Berichtdoor DeLange » 12 jan 2020 21:38

Laten we maar doorgaan naar iets nieuws en dit los laten.

Deze zondag sprak onze voorganger over de genade. Hij benadrukte dat we niets verdiend hebben, behalve dat we naar de hel zouden gaan, omdat we zondaars zijn. Maar God schonk ons uit Zijn Liefde de genade. Vanuit die genade leven wij en geven we de liefde van Jezus door.
Verder had hij het er ook over dat Paulus in voor en tegenspoed altijd vertrouwde op wat God gaf en met alles tevreden was. Dat moeten wij volgens hem ook zijn. In alle omstandigheden tevreden zijn met wat God je geeft.
God beloofd ook geen grote welvaart, zei hij ook.

Daar kwam het in het kort op neer.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Nabespreking preek zondag

Berichtdoor MoesTuin » 13 jan 2020 12:49

DeLange schreef:Ik heb het beluisterd. Een fijne predikant met een heldere preek. Mooi vond ik ook de opmerking dat bij het oordeel het er toe doet hoe je jouw leven ingevuld hebt en de vergelijking met het zwangerschap en geboorte. Daar zeg ik Amen op :D


Inderdaad de Lange
Over de vergelijking van de zwangerschap en geboorte.....is nog later onderstaande verspreid binnen de gemeente

N.a.v de preek van oudejaarsavond: 'Zie, Ik kom spoedig':
https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10883
Twee Baby’s in de buik van hun moeder

In een baarmoeder zaten twee baby’s. De ene vroeg aan de ander: ‘Geloof jij in leven na de bevalling?’ De ander zei, ‘Maar, natuurlijk. Er moet ‘iets’ zijn na de bevalling. Misschien zijn we hier om ons voor te bereiden op wat hierna komt.’ ‘Nonsens’, zei de eerste. ‘Er is geen leven na de bevalling. Wat voor leven zou dat zijn?’ De tweede zei, ‘Ik weet ‘t niet, maar er zal in ieder geval meer licht zijn dan hier. Misschien lopen we wel met onze benen en eten we uit onze monden. Misschien hebben we andere zintuigen die we nu nog niet snappen.’ De eerste reageerde, ‘Dat is absurd! Lopen is onmogelijk. En eten met onze monden? Ridicuul! De navelstreng voorziet ons van voeding en alles wat we nodig hebben. Maar de navelstreng is zo kort. Leven na de bevalling moet dus logischerwijs uitgesloten zijn.’ De tweede volharde, ‘Nou, ik denk dat er iets is en het is anders dan hier binnen. Stel dat we de navelstreng niet meer nodig hebben.’ Waarop de eerste reageerde, ‘Nonsens. En wat dan als er leven zou zijn, waarom is er dan niemand ooit van teruggekomen? Bevallen is het einde van het leven, en in het post bevallingstijdperk is er niets dan donkerte, stilte en de ondergang. Het brengt ons nergens.’ ‘Ik weet het niet hoor’, zei de tweede, ‘maar we zullen mama in ieder geval ontmoeten en zij zal voor ons zorgen. ‘Mama? Geloof jij echt in mama? Dat is ronduit lachwekkend. Als mama bestaat waar is ze dan nu?’ De tweede zei: ‘Ze is overal en om ons heen. We zijn omgeven door haar en we zijn van haar. Het is in haar waar we leven. Zonder haar zou deze wereld niet bestaan.’ ‘Nou, ik zie haar niet. Dus het is niet meer dan logisch dat ze niet bestaat.’ zei de eerste. Waarop de tweede antwoordde, ‘Soms, als je stil bent en je je focust en echt, echt goed luistert, kun je haar aanwezigheid voelen en kun haar liefdevolle stem horen die roept van boven.'
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Nabespreking preek zondag

Berichtdoor Chaya » 13 jan 2020 12:53

Nina schreef:
Chaya, het zijn dit soort uitspraken, die maken dat je van anderen zure reacties over je heen krijgt. Ik ken dit soort zogenaamd 'wijze' uitspraken ook, maar ze zijn vaak helemaal niet Bijbels.

Is wel bijbels hoor, lees maar na:
Johannes 12 vers 35.

Jesaja 9 vers 1
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Nina

Re: Nabespreking preek zondag

Berichtdoor Nina » 13 jan 2020 13:24

Chaya schreef:Is wel bijbels hoor, lees maar na:
Johannes 12 vers 35.

Jesaja 9 vers 1


Lees eens goed door wat je schrijft, en in welke context. Je lijkt te suggereren alsof mensen hier op refoweb denken in het licht te wandelen, maar hun eigen duisternis niet zien, en maar eens uit dat licht moeten komen, zodat ze hun eigen zondigheid (weer) eens goed beseffen.

De Bijbel geeft nergens opdracht af en toe uit het licht te komen. Mijn eigen zondigheid besef ik júíst als ik in het licht wandel, dicht bij Jezus. Dan zie ik juist heel scherp mijn eigen gebreken, tekortkomingen en zonden. Maar ik weet ook dat de Vader door het bloed van Jezus mij als rein ziet. En dat maakt mij dankbaar. De dankbaarheid over die vergeving overheerst, niet het verdriet over de zonden. Dat zou me maken tot een christen die altijd maar gebukt gaat onder zonde en schuld.

De teksten waar jij naar verwijst zeggen dat Israel in donkerheid wandelde, maar dat God beloofde het Licht te zullen zenden. Dit Licht, Jezus, wandelde met de discipelen, maar zij beseften (nog) niet helemaal Wie Hij was.

De enige overeenkomst met jouw uitspraak is dat lichte en duisternis in een zin worden genoemd.
Laatst gewijzigd door Nina op 13 jan 2020 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Nabespreking preek zondag

Berichtdoor DeLange » 13 jan 2020 17:31

MoesTuin schreef:Inderdaad de Lange
Over de vergelijking van de zwangerschap en geboorte.....is nog later onderstaande verspreid binnen de gemeente

N.a.v de preek van oudejaarsavond: 'Zie, Ik kom spoedig':
https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10883
Twee Baby’s in de buik van hun moeder

In een baarmoeder zaten twee baby’s. De ene vroeg aan de ander: ‘Geloof jij in leven na de bevalling?’ De ander zei, ‘Maar, natuurlijk. Er moet ‘iets’ zijn na de bevalling. Misschien zijn we hier om ons voor te bereiden op wat hierna komt.’ ‘Nonsens’, zei de eerste. ‘Er is geen leven na de bevalling. Wat voor leven zou dat zijn?’ De tweede zei, ‘Ik weet ‘t niet, maar er zal in ieder geval meer licht zijn dan hier. Misschien lopen we wel met onze benen en eten we uit onze monden. Misschien hebben we andere zintuigen die we nu nog niet snappen.’ De eerste reageerde, ‘Dat is absurd! Lopen is onmogelijk. En eten met onze monden? Ridicuul! De navelstreng voorziet ons van voeding en alles wat we nodig hebben. Maar de navelstreng is zo kort. Leven na de bevalling moet dus logischerwijs uitgesloten zijn.’ De tweede volharde, ‘Nou, ik denk dat er iets is en het is anders dan hier binnen. Stel dat we de navelstreng niet meer nodig hebben.’ Waarop de eerste reageerde, ‘Nonsens. En wat dan als er leven zou zijn, waarom is er dan niemand ooit van teruggekomen? Bevallen is het einde van het leven, en in het post bevallingstijdperk is er niets dan donkerte, stilte en de ondergang. Het brengt ons nergens.’ ‘Ik weet het niet hoor’, zei de tweede, ‘maar we zullen mama in ieder geval ontmoeten en zij zal voor ons zorgen. ‘Mama? Geloof jij echt in mama? Dat is ronduit lachwekkend. Als mama bestaat waar is ze dan nu?’ De tweede zei: ‘Ze is overal en om ons heen. We zijn omgeven door haar en we zijn van haar. Het is in haar waar we leven. Zonder haar zou deze wereld niet bestaan.’ ‘Nou, ik zie haar niet. Dus het is niet meer dan logisch dat ze niet bestaat.’ zei de eerste. Waarop de tweede antwoordde, ‘Soms, als je stil bent en je je focust en echt, echt goed luistert, kun je haar aanwezigheid voelen en kun haar liefdevolle stem horen die roept van boven.'

Mooi gevonden :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Nabespreking preek zondag

Berichtdoor MoesTuin » 26 jan 2020 23:44

Vanmorgen stond in de dienst centraal de
gaven en de vruchten van de heilige Geest.

Vanmiddag een schitterende dienst in het teken van de zee in een bomvolle kerk.
Thema: het Anker
Teken van Hoop, bemoedigende verkondiging, te bekijken vanaf minuut 01:12, door ds Vreugdenhil over het Anker van hoop, het Anker moet omhoog in Christus ons leven vast verankeren, in Hem zijn we in Geloof beveiligd. We mogen Vertrouwen op Zijn Beloften.... en we kregen een blik in de Toekomst waar we ook veel over gezongen en gehoord hebben....diepe rijke en vertroostende woorden.
Wat een Zegenrijke Zondag mochten we ontvangen van onze God.
Aanrader om terug te bekijken, een gereformeerde kerkdienst via

https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10883

26 Januari, van minuut 0:25 begint de dienst.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Nabespreking preek zondag

Berichtdoor MoesTuin » 28 jan 2020 15:06

.
Laatst gewijzigd door MoesTuin op 28 jan 2020 21:24, 2 keer totaal gewijzigd.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Nabespreking preek zondag

Berichtdoor MoesTuin » 28 jan 2020 15:10

MoesTuin schreef:Vanmorgen stond in de dienst centraal de
gaven en de vruchten van de heilige Geest.

Vanmiddag een schitterende dienst in het teken van de zee in een bomvolle kerk.
Thema: het Anker
Teken van Hoop, bemoedigende verkondiging, te bekijken vanaf minuut 01:12, door ds Vreugdenhil over het Anker van hoop, het Anker moet omhoog in Christus ons leven vast verankeren, in Hem zijn we in Geloof beveiligd. We mogen Vertrouwen op Zijn Beloften.... en we kregen een blik in de Toekomst waar we ook veel over gezongen en gehoord hebben....diepe rijke en vertroostende woorden.
Wat een Zegenrijke Zondag mochten we ontvangen van onze God.
Aanrader om terug te bekijken, een gereformeerde kerkdienst via

https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10883

26 Januari, van minuut 0:25 begint de dienst.



Niet het belangrijkste, maar overigens is er vanaf minuut 00:09 geluid (prachtig orgelspel) en vanaf minuut 00:20 komt de klederdracht (zoals vroeger gewoon was) de zondagse dracht, de kerk binnen....
De oudere leden van Refoweb zullen dit vast kunnen waarderen....

https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10883

26 Januari en dan gelijk de 1e aanklikken
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten