Hoe heb je Jezus leren kennen?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Hoe heb je Jezus leren kennen?

Berichtdoor DeLange » 21 sep 2019 01:01

Een topic om te getuigen van jouw relatie met Jezus en hoe die tot stand kwam.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Hoe heb je Jezus leren kennen?

Berichtdoor DeLange » 21 sep 2019 06:41

Om zelf de aftrap te nemen:
Ik ben gereformeerd opgevoed. In ons huis werd CDA gestemd, de NCRV kwam voor de TROS in de plaats. We zaten bij een Christelijke Muziekvereniging en ik werd naar een bijbelclub gestuurd. Ook zat ik op een Christelijke basisschool. Ik weet nog dat ik veel christelijke liedjes van school zong en in God en Jezus geloofde. En in de duivel. Ik leerde dat je door geloof het eeuwige leven ontving en wanneer je niet geloofde de eeuwige hel. Je moet geloven dat Jezus voor jou gestorven is, in Zijn wonderen en Zijn opstanding. Op zondag gingen we naar één van de twee gereformeerde kerken in Nijverdal. De Rehoboth had 200 zitplaatsen (ochtenddienst en middagdienst) en de Regenboogkerk 900 zitplaatsen, met 2 ochtenddiensten en een avonddienst, maar wij gingen altijd 1 keer. De Rehoboth werd in de jaren 90 verkocht aan de Vrijgemaakten. De Regenboog kreeg één ochtenddienst en later hielden ze de avonddienst met de vrij evangelischen en de hervormden samen.
Ik heb ook een tijd op het speciaal onderwijs gezeten vanwege mijn pdd-nos. Dat was eerst de pc. Elimschool in Hellendoorn en daarna de RKK Don Bosco School in Almelo. Mijn ouders vonden die laatste school beter dan de protestantse in Rijssen. Er werd wel gewaarschuwd tegen het vloeken en de Mariaverering onder de katholieken [-X :wink:

Later ging ik naar de YFC. Daar leerde ik over het werk van de Heilige Geest. Over de gaven van de Heilige Geest vooral. Ook over de eindtijd en Israël kwam wel eens wat langs. Al had ik al geleerd dat Jezus op de wolken zal komen om ons op te halen. Daarna zouden we naar het paradijs gaan, want God maakt een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. In het nieuw Jeruzalem gaan we wonen.

Als tiener had ik een bijzondere ervaring in de nood. Ik werd namelijk op het VBO veel gepest en het eindigde met dat ik helemaal in elkaar werd getrapt (in mijn gezicht, nadat ik tegen de vlakte was gewerkt) en bond en blauw thuis kwam. Ik durfde niet meer naar school. Echter greep de school zo goed in dat het pesten en het trappen helemaal over was. Ik verwonderde me daar over en veronderstelde dat God me met de beproeving ook de uitweg had geboden, want ik leerde bij de YFC de bijbel te lezen en daarin leerde ik veel van God kennen. De brieven waren voor mij echt nieuw, want die kwamen in de kinderbijbel wat we bij het eten lazen niet echt aan bot. Ik las vaak op mijn slaapkamer hele lappen uit de bijbel. Twee bijbels had ik toen compleet stuk gelezen.
Ook werd ik door mijn ma meegenomen naar een Open Doors bijeenkomst in het Hervormd Centrum. Daar werd ik door haar lid van gemaakt en zo las ik die bladen ook. Ik werd geraakt door de verhalen over de vervolgde kerk en las er over wonderen die er wereldwijd gebeuren in de vervolgde kerk. In die tijd werden we ook lid van de EO.

Het meest bijzondere was dat ik op mijn 28ste met een jeugddienst in onze Regenboogkerk actief was en daar de jongeman naar toe ging, die mij als tiener (14 jaar) nog in elkaar getrapt had. Hij vroeg mij in de kerkbank om vergeving. Hij bleek een half jaar ervoor bekeerd te zijn! Wat een wonder, hij was mijn grootste vijand, maar werd mijn broer in de Heer! Hij was betrokken bij een pinksterkerk.

De derde fase van mijn leven is het meemaken van gebedsverhoringen. Voorzienigheid in tijden van nood vooral. Ook trof ik christenen met boodschappen van Jezus voor mij. Dat raakte me.

Ik kan hier over wel honderd uit praten, maar zo ongeveer heb ik Jezus leren kennen, Die mijn gebeden verhoord en onderwijst door Zijn Woord. Ik ben Zijn Koninkrijk steeds verder binnen gegaan en ik kan zeggen, wat er ook mag gebeuren, ik raak Hem nooit meer kwijt. Ik kan mijn geloof niet meer verliezen. Hij heeft mij tot zijn wonderbaarlijke Licht gehaald. Niet zonder slag of stoot, want door een trauma (mijn opa pleegde zelfmoord toen ik 6 was, waarna mijn ma me niet altijd goed behandelen kon) en mijn PDD-nos, heb ik veel problemen in contact met mensen (conflicten) gekend, waarvoor ik in behandeling ben. Maar de verwachting is dat ik daar over enkele maanden een afronding voor krijg. Jezus schaaft zo door hen heen mijn karakter ook bij.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Yoshi

Re: Hoe heb je Jezus leren kennen?

Berichtdoor Yoshi » 21 sep 2019 10:30

Ik ben katholiek opgevoed in een gezin van deze tijd, namelijk een die al voor mijn geboorte de ontkerkelijking had ingezet maar waardoor ik nog wel normen/waarden en de zaken zoals doop, eerste heilige communie en vormsel heb meegemaakt en enkele keren per jaar in de kerk kwam.
Qua school heb ik wel op katholieke en interconfessionele scholen gezeten en dat zal vast meegespeeld hebben maar niet nadrukkelijk. In mijn pubertijd en daarna weinig tot niets met geloof gedaan. Voor de pabo het keuzevak (avondschool naast de voltijd opleiding) voor lesbevoegdheid aan het pc en katholiek basisonderwijs gevolgd waaraan een klooster weekend vast zat. Dat maakte indruk, daarna enkele andere gebeurtenissen die indruk maakte bijvoorbeeld de dood van paus Johannes Paulus II wat uitgebreid in de media belicht werd en de dood van een opa wat schijnbaar een persoonlijke openbaring van Maria teweeg bracht. Enkele uren later stond ik in de dichtstbijzijnde Mariakapel en heb ik mij weer bij de kerk gevoegd.

Kort; door Maria tot Jezus.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Hoe heb je Jezus leren kennen?

Berichtdoor DeLange » 21 sep 2019 18:39

Zo, jullie zijn dus niet zo van de getuigenissen. :-k
Jammer, want zo kan je elkaar een beetje beter leren kennen, en het is tot opbouw van elkaar.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Hoe heb je Jezus leren kennen?

Berichtdoor coby6 » 21 sep 2019 21:28

DeLange schreef:Een topic om te getuigen van jouw relatie met Jezus en hoe die tot stand kwam.

Ik ben niet christelijk opgevoed. Mijn moeder was van huis uit gereformeerd, maar m'n pa was atheist. Het enige wat ik meekreeg ervan was dat m'n moeder zong: ik ga slapen ik ben moe en alleen het eerste vers. Niet dat van het kwade wat ik heb gedaan. Mijn pa spotte altijd met God en geloof en dat vond ik erg leuk en stoer, dus dat nam ik over. Zat wel op een christelijke basisschool, omdat de openbare te ver weg was. Daar vertelden ze niet dat je had gezondigd en Jezus aan moest nemen. Ik kon wel Joh 3:16 uit m'n hoofd opzeggen, maar had werkelijk waar geen idee wat het betekende. Ik had een Joods vriendinnetje. Wij waren atheist en er heel trots op en we geloofden in de evolutietheorie. Zij las de Club. Een meidenblad uit de jaren 80. Achterop stond altijd een rubriek: uit het duister met occulte verhalen en belevenissen. Mensen die uit hun lichaam gingen en een vliegtuig dat ineens weg was en zo. Dat geloofde ik allemaal. Toen dacht ik: nou dan ben ik dus geen atheist. Ik heb een bijgeloof, een geloof voor erbij. Kan ik netzogoed ook gewoon geloven. Als er dan toch geesten bestaan, waarom dan geen oppergeest? Toen ging ik God uittesten of Hij bestond. Ik zei een jaar lang (was 14): als ik geen 8+ krijg voor Duits geloof ik niet meer in God en zo maar door, dag in dag uit, een jaar lang. Alles gebeurde zo exact. Maar ik dacht: ach da's toeval. Toen na een jaar tenniste ik als een krant tegen een meisje dat veel beter was. Stond achter. Ik zei, als egoistische tiener zijnde: als ik niet win geloof ik niet meer in God. Toen won ik ineens, terwijl ik helemaal achter stond en toen geloofde ik niet meer dat het toeval was en geloofde dat God bestond en beloofde dat ik naar een kerk.zou gaan. In mijn ogen was het klaar. Ik geloofde nu. Wist ik veel dat er nog wat meer van je werd verwacht dan geloven dat God bestaat. Ik had geen zin om naar een kerk te gaan. Was 2 keer in een gereformeerde kerk geweest met de bruiloft van een neef en nicht en de verhalen van m'n moeder hielpen ook niet echt mee. Het duurde heeeeeel lang en dan zoog ik op m'n pepermuntje en als het op was zei ie eindelijk Amen. Vervolgens ging ze dan vragen of we eens mee gingen met kerst. Nee logisch niet. He he klinkt niet echt aantrekkelijk.
M'n broer was in dezelfde tijd aan het zen mediteren en zag Jezus. Die zei dat hij naar een kerk moest gaan en z'n zusje mee moest nemen. Hij ging allemaal kerken af. Gereformeerd, hervormd, katholiek en wat al meer en als laatste een pinksterkerk in Utrecht van Maasbach. Toen nam ie mij mee daarheen. Eerste keer was met kerst. Oersaai. Toneelstukjes van kinderen. Vond er niks aan. Ja normaal is het leuker, zei ie. Dus ik ging weer mee. Zo raar. Wij wilden niet opvallen en dan stootten we elkaar aan om de mensen voor ons te kopieren. Er zat geen systeem in. Opstaan! Zitten! Linkerhand omhoog! Stoot! Omlaag! Rechterhand omhoog!
Doet me denken aan dat geintje van iemand: alle pinkstermensen die koffie willen: handen omlaag!
Nou.ja, ik kwam er een paar maanden en ook in de jeugddiensten. Ik had geen idee waar ze het over hadden, maar na een maand of 3,4 begon het me te dagen dat ik om vergeving moest vragen en Jezus aannemen. Er stond een handig zondaarsgebed in de gratis Bijbel. Dat bad ik. Het was zo raar. Ik had de pest aan een paar meiden waar ik mee om ging. Ik kon ze niet uitstaan. En toen ineens kon ik ze wel huggen.
Oh ja, m'n moeder kwam checken of we niet bij een sekte zaten bij Maasbach en leerde toen God ook persoonlijk kennen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Hoe heb je Jezus leren kennen?

Berichtdoor DeLange » 21 sep 2019 21:39

Yoshi schreef:Ik ben katholiek opgevoed in een gezin van deze tijd, namelijk een die al voor mijn geboorte de ontkerkelijking had ingezet maar waardoor ik nog wel normen/waarden en de zaken zoals doop, eerste heilige communie en vormsel heb meegemaakt en enkele keren per jaar in de kerk kwam.
Qua school heb ik wel op katholieke en interconfessionele scholen gezeten en dat zal vast meegespeeld hebben maar niet nadrukkelijk. In mijn pubertijd en daarna weinig tot niets met geloof gedaan. Voor de pabo het keuzevak (avondschool naast de voltijd opleiding) voor lesbevoegdheid aan het pc en katholiek basisonderwijs gevolgd waaraan een klooster weekend vast zat. Dat maakte indruk, daarna enkele andere gebeurtenissen die indruk maakte bijvoorbeeld de dood van paus Johannes Paulus II wat uitgebreid in de media belicht werd en de dood van een opa wat schijnbaar een persoonlijke openbaring van Maria teweeg bracht. Enkele uren later stond ik in de dichtstbijzijnde Mariakapel en heb ik mij weer bij de kerk gevoegd.

Kort; door Maria tot Jezus.


Dank je voor het delen. Het vergt moed dit te delen. Ik was als 15 jarige ook eens op het Flevo Totaal Festival met onze jeugdvereniging en ontmoete daar Pater Amadeüs. Een exorcist die getuigde in een tent van zijn bediening vol passie en liefde voor God. Hij is voor mij altijd een aanstekelijk voorbeeld gebleven, die ik door niemand heb zien overtreffen. Zeer ruim denkend. Vol liefde en geloof. Ook hij had het over een Mariaverschijning bij iemand die hem bezocht. Ik kon het als gereformeerde jongen niet plaatsen en dacht: "God zal wel ruimdenkende zijn dan wij." Daar heb ik veel van geleerd. Ik oordeel niet zo snel meer, als ervoor.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Hoe heb je Jezus leren kennen?

Berichtdoor DeLange » 24 sep 2019 00:25

Lijkt me een goed idee.
Dit wordt nu weg gezet als een evangelischen topic, maar ik ben juist benieuwd naar ieders persoonlijke verhaal van bekering, voor zo ver het kan. Mogelijk dat het te persoonlijk is. Daar heb ik begrip voor.

Kijk, ik heb ook een zwager uit de Ger Gem bijvoorbeeld die zo'n verhaal heeft van een tijd flink stappen en aan de drugs gezeten. Verkeerde vrouwen treffen, een kind bij iemand achter gebleven, die hij nooit meer ziet. Later bekeerd en mijn mijn schoonzus getrouwd en in een christelijk gereformeerde kerk terecht gekomen. Hij is bepaald niet introvert. Hij heeft het veel over zonde en bekering, waar hij ook door moest zijn gegaan en dat hij het ook moet dragen een kind nooit meer te kunnen zien. Hij verwoord het anders dan ik. Telkens komt het zonde en schuldbesef boven en hij heeft het er over dat je voor Jezus op de knieën moet. Naar zijn beleving doen we het met staan met uitgestrekte armen in de kerk niet goed. Je moet echt door de knieën gaan. Ik snap wat hij bedoelt. Ik waardeer zijn getuigenis.
.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Hoe heb je Jezus leren kennen?

Berichtdoor MoesTuin » 06 jan 2020 14:58

In de zomer 2018 vond er het vreselijke ongeluk plaats waar de dominee van de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt te Alkmaar verdronk tijdens zijn vakantie voor de ogen van zijn oudste kinderen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2414097 ... witserland

In de onderstaande bijeenkomst getuigd de weduwe over hoe wonderlijk God haar en hun gezin nabij is geweest, zelfs al vlak voor het noodlottige ongeval tijdens en de periode erna....

Een rijke bemoediging voor ons allemaal, het laat zien hoe dicht en nabij God is en Hij het geheel en al in Zijn Handen heeft.....

Vanaf minuut -0.38 (dienst 1 september 19 uur)

https://kerkdienstgemist.nl/stations/10 ... 5720001006


kippenvel zo puur deze vrouw....in de woestijn van haar leven....maar daar is God in een wolk van Licht....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten