Christenen die moslims haten

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Christenen die moslims haten

Berichtdoor DeLange » 19 sep 2019 20:49

Yoshi schreef:Top. Mooi gebaar!

Dank je!
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Christenen die moslims haten

Berichtdoor coby6 » 22 sep 2019 15:05

DeLange schreef:Haat in de vorm van willen weren. Ik kom echt geluiden tegen dat al die vluchtelingen uit Syrië maar mooi daar moeten blijven. Al komen ze daar om, dat interesseert ze geen barst. "Laten ze elkaar daar maar afmaken", zeggen ze dan.

Tsja.
Ik was altijd zo van: och doe niet zo aso. Laat iedereen gewoon binnen. Die ISIS lui krijgen hier misschien een jaartje straf en dan kunnen ze weer lekker rotzooi trappen. Gewone mensen heb je de plicht voor om gastvrij te zijn, maar moet je de hele wereld binnen laten en hoe zie je wie een arm slachtoffer is en wie een terrorist? Een vrouw uit Noorwegen zei dat God de ongastvrijheid ging oordelen (https://www.dirkvangenderen.nl/2015/11/ ... rse-vrouw/), maar ik ben zelf niet zo gastvrij dat ik een ISIS figuur in m'n huis neem om hem de liefde van de Heer te laten zien. Kost nog klauwen met geld ook. Ik heb ooit een jongen gezegd dat ie hier kon komen in m'n 2 kamerflat. Die was in Amerika en wilde er een eind aan maken. Dat was een aardig jochie. Christelijk. Als je daar je baan kwijt bent, ben je dakloos. Nou als al die vrienden van je te aso zijn, kom dan maar hier. Ik denk dat z'n moeder 'm heeft opgevangen.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Christenen die moslims haten

Berichtdoor coby6 » 22 sep 2019 15:09

Ik heb weleens een Pool in huis gehad die op straat liep en uit een rottig kamertje vol met 20 man was geschopt en wel meer mensen, maar toen was ik nog getrouwd en had je een huis. Een meisje dat studeerde was geen enkel probleem. Een vent die maar liep rond te hangen vond ik na een paar maanden toch vrij irritant worden.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Christenen die moslims haten

Berichtdoor DeLange » 22 sep 2019 15:29

Maar bij het woord Moslim hoeven we toch niet direct aan Isis te denken toch?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Christenen die moslims haten

Berichtdoor coby6 » 22 sep 2019 15:33

DeLange schreef:Maar bij het woord Moslim hoeven we toch niet direct aan Isis te denken toch?

Die lui zitten wel tussen die vluchtelingen. Dat was toch ook de vraag of je die kinderen terug moest halen van die lui die daarheen waren gegaan. Ik moest denken aan Corrie ten Boom die de arme lieve ondervoede Duitse kindertjes opving na de eerste wereldoorlog. Meesten ging heel goed, maar 1 kwam later terug als SS-er en sloeg hun Joodse medewerker in elkaar.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Christenen die moslims haten

Berichtdoor DeLange » 22 sep 2019 15:42

coby6 schreef:Die lui zitten wel tussen die vluchtelingen. Dat was toch ook de vraag of je die kinderen terug moest halen van die lui die daarheen waren gegaan. Ik moest denken aan Corrie ten Boom die de arme lieve ondervoede Duitse kindertjes opving na de eerste wereldoorlog. Meesten ging heel goed, maar 1 kwam later terug als SS-er en sloeg hun Joodse medewerker in elkaar.

Bizar, maar wel een levend voorbeeld van iemand die Jezus in woord en daad volgde. Terwijl er ook christenen waren die joden uitleverden. 8-[
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Christenen die moslims haten

Berichtdoor coby6 » 22 sep 2019 15:56

DeLange schreef:Bizar, maar wel een levend voorbeeld van iemand die Jezus in woord en daad volgde. Terwijl er ook christenen waren die joden uitleverden. 8-[

Ja je kunt maar niet iedereen laten barsten voor wat irritante lui, maar je krijgt aanslagen als je alles binnen laat. Ben blij dat ik niet in de politiek zit en geen beslissingen hoef te nemen.
Waar ik me wel ook aan erger zijn christenen op Facebook. Altijd halleluja prijs de Heer en dan ineens zijn ze voor Wilders en alle moslims opzouten. Wij moeten zelf geld hebben en huizen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Christenen die moslims haten

Berichtdoor DeLange » 22 sep 2019 16:28

coby6 schreef:Ja je kunt maar niet iedereen laten barsten voor wat irritante lui, maar je krijgt aanslagen als je alles binnen laat. Ben blij dat ik niet in de politiek zit en geen beslissingen hoef te nemen.
Waar ik me wel ook aan erger zijn christenen op Facebook. Altijd halleluja prijs de Heer en dan ineens zijn ze voor Wilders en alle moslims opzouten. Wij moeten zelf geld hebben en huizen.

Nou, daar sla je de spijker op zijn kop. Daar erger ik me ook aan ](*,)
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Christenen die moslims haten

Berichtdoor coby6 » 22 sep 2019 18:10

Er zit hier een asielzoekerscentrum. Wist ik veel. Ik ging altijd nieuwe speeltuintjes opzoeken hier. Kom jongens! Da's een leuke! Zij lekker spelen daar met die andere kinderen. Komt er ineens een vrouw naar me toe. We zaten er aan een tafeltje te eten. Woont u hier ook? Nee hoor. Dit is een azielzoekerscentrum. Oh.
Echt weer wat voor mij. We mochten nog wel blijven spelen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Christenen die moslims haten

Berichtdoor DeLange » 22 sep 2019 19:17

coby6 schreef:Er zit hier een asielzoekerscentrum. Wist ik veel. Ik ging altijd nieuwe speeltuintjes opzoeken hier. Kom jongens! Da's een leuke! Zij lekker spelen daar met die andere kinderen. Komt er ineens een vrouw naar me toe. We zaten er aan een tafeltje te eten. Woont u hier ook? Nee hoor. Dit is een azielzoekerscentrum. Oh.
Echt weer wat voor mij. We mochten nog wel blijven spelen.

:lol: Leuk!
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Christenen die moslims haten

Berichtdoor coby6 » 24 sep 2019 21:37

Ik haat echt geen moslims en ben geen Wilders aanhanger, maar hier heeft ie toch gewoon gelijk in. Dit is gestoord. De vrouw van m'n ex waar ie al een paar jaar mee is getrouwd moet elke 3 maanden oprotten naar haar eigen land, een christelijke Braziliaanse. Ik zei weleens: laat ze gewoon bij ISIS gaan. Dan is ze wel welkom. Oh lol mijn zoontje, toen ie kleiner was, zei een keer dat ze een terrorist was. Toerist lieverd. Da's net weer wat anders.


https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... t-waanzin/

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Christenen die moslims haten

Berichtdoor DeLange » 24 sep 2019 22:53

coby6 schreef:Ik haat echt geen moslims en ben geen Wilders aanhanger, maar hier heeft ie toch gewoon gelijk in. Dit is gestoord. De vrouw van m'n ex waar ie al een paar jaar mee is getrouwd moet elke 3 maanden oprotten naar haar eigen land, een christelijke Braziliaanse.

Wat is dat nu weer voor een gestoord beleid? Komt vast nog van Rita Verdonk. Blijft dit zo, of zal ze uiteindelijk nog eens erkent worden als Nederlandse?

Ik zei weleens: laat ze gewoon bij ISIS gaan. Dan is ze wel welkom. Oh lol mijn zoontje, toen ie kleiner was, zei een keer dat ze een terrorist was. Toerist lieverd. Da's net weer wat anders.
Tegenwoordig weet je het maar nooit :lol:


Heeft dat iets te maken met dat de Koerden er anders mee blijven zitten?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Christenen die moslims haten

Berichtdoor coby6 » 25 sep 2019 08:20

DeLange schreef:Wat is dat nu weer voor een gestoord beleid? Komt vast nog van Rita Verdonk. Blijft dit zo, of zal ze uiteindelijk nog eens erkent worden als Nederlandse?

Tegenwoordig weet je het maar nooit :lol:


Heeft dat iets te maken met dat de Koerden er anders mee blijven zitten?

Geen idee. Ik moet eens wat beter het nieuws volgen. Ik had vroeger een vriendin. Die dacht dat Ceaucescu een beroemde voetballer was. Daar doe ik me soms aan denken.
Mijn collega heeft hetzelfde probleem. Zijn schoonmoeder uit Colombia is alleen en vindt het erg leuk om bij haar dochter en kleinkinderen te zijn. Zij vinden het geweldig als ze komt. Hij kan gewoon haar reizen en alles betalen. Maar mag niet. Wegwezen elke 3 maanden.

Yoshi

Re: Christenen die moslims haten

Berichtdoor Yoshi » 25 sep 2019 08:59

Waarom wordt dit Rita Verdonk in de schoenen geschoven?

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Christenen die moslims haten

Berichtdoor benefietdiner » 25 sep 2019 09:25

Wat ik in deze topic leest is: ‘Je mag niet de persoon (mens) haten maar wel hun geloof’.

Je mag wel de islam (geloof) haten maar niet de moslim (mens).

Ik vraag mij dus af of dat mogelijk is. Kun je de mens los maken van wat hij/zij intens geloofd?

Is een mens niet zo intens, diepgeworteld en gelieerd in en met zijn geloof dat je dit los van elkaar kunt zien?

Ik vind dit nogal hypocriet en een theoretische benadering.

Ik weet wel dat sommige zullen zeggen dat een mens zijn geloof vaarwel kan zeggen en een ander geloof kan aanhangen. Door deze stelling is een mens een onafhankelijk wezen en niet meer verantwoordelijk voor zijn daden.

Dit vind ik onjuist.

Omdat een mens verantwoordelijk is voor zijn daden kun je de persoon (mens) niet los koppelen van zijn geloof.

Haat je de islam (geloof) haat je ook de persoon die dat gelooft.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron