Opheusden

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Opheusden

Berichtdoor benefietdiner » 17 jan 2020 11:47

Speedy schreef:Nee, er zijn indicaties in het durp dat de Gelderlander aardig is geinformeerd.

Maar ja, hier is het langzamerhand dat de slager zijn eigen vlees keurt. Het is krom dat er geen experts van buiten worden ingeroepen die de zaken gaat onderzoeken, dat is het eerste advies wat wordt gegeven door politie/justitie/gezondheidszorg, maar nee ze gaan zelf een onderzoek doen. In deze tijd is dat echt 'not done'. En dit zal uitdraaien op dat karikaturen bevestigd zullen worden.

‘De tijd zal het leren’. De Gelderlander zal toch ook geen losse flodders geschreven hebben, de waarheid is in het geding, denk ik dan.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Opheusden

Berichtdoor Speedy » 17 jan 2020 12:18

benefietdiner schreef:‘De tijd zal het leren’. De Gelderlander zal toch ook geen losse flodders geschreven hebben, de waarheid is in het geding, denk ik dan.

Inderdaad en de synode zou moeten beseffen dat in deze tijd je anders moet handelen. Zet externen op deze zaak. Veel mensen zijn vertrokken, juist vanwege alles onder de pet te houden.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opheusden

Berichtdoor Marnix » 17 jan 2020 16:02

De aanpak wordt wel getoetst bij externen lees ik?

Benefietdiner, je moet als journalist wel altijd hoor en wederhoor toepassen, zeker bij conflicten. Want twee partijen kunnen nogal van mening verschillen en daardoor ook een gekleurde mening hebben, aannames doen die niet kloppen, dingen verdraaien om de andere partij zwart te maken en zelf gelijk te willen halen. Moet je bij een conflict maar eens naar twee verhalen luisteren (denk bijv aan De Rijdende Rechter) dan hoor je doorgaans twee heel verschillende verhalen
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Opheusden

Berichtdoor benefietdiner » 17 jan 2020 17:15

Marnix schreef:De aanpak wordt wel getoetst bij externen lees ik?

Benefietdiner, je moet als journalist wel altijd hoor en wederhoor toepassen, zeker bij conflicten. Want twee partijen kunnen nogal van mening verschillen en daardoor ook een gekleurde mening hebben, aannames doen die niet kloppen, dingen verdraaien om de andere partij zwart te maken en zelf gelijk te willen halen. Moet je bij een conflict maar eens naar twee verhalen luisteren (denk bijv aan De Rijdende Rechter) dan hoor je doorgaans twee heel verschillende verhalen

Ja zeker daar heb je gelijk in maar Joni van Essen verslaggever van De Gelderlander zegt kerk documenten te hebben ingezien dat er onderzoek gedaan wordt naar incest gevallen in Opheusden. Het zijn eigen onderzoeken dus van de kerk zelf. Dit vind ik raar want incest is een strafbaar feit en hoort niet bij een kerk maar bij de politie. Dat is in het verleden bij de RKK ook gebleken wat De Gelderlander ook aanhaalt in het verslag. Het moet nog maar blijken wat waarheid is geweest of niet.
Het staat wel lost van het vertrek van de predikant Van Voorden naar Leerdam hoewel gemeenteleden toen wel een suggestie opgeworpen hadden dat incest er mee te maken had.
En waar rook is is vuur.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten