Droefheid vervangen door lach

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Droefheid vervangen door lach

Berichtdoor Teus » 16 dec 2018 17:55

Teus schreef:Ik kan niet in de Bijbel vinden dat zonden belijden moeilijk is. Juist niet, Jezus zegt "kom zoals je bent”. Het is wat anders als je je zonden niet los kan laten maar daar hebben we het niet over.

Chaya schreef:Dat slaat hier niet op. Het komen tot Jezus is voor de mensen bedoeld die Hem nog niet kennen en aangenomen hebben als hun Verlosser en Zaligmaker.

Die mening deel ik niet, volgens mij kan het altijd.
Dat zou betekenen dat je je zonden van 10,20 misschien wel 30 of 40 jaar, makkelijker bij God te brengen is dan een zonde die je begaan hebt terwijl Jezus je Heiland en Verlosser al is?

Chaya schreef:Maar we lezen wel: Maar ik beleed na ernstig overleg, mijn boze daden en Gij nam die gunstig weg.

Juist dit, wat je hierboven citeert, is voor mensen die Jezus nog niet eerder aangenomen hebben want bij een gelovige zijn alle zonden weggenomen.

Teus schreef:Een oprecht gelovige doet wel eens zonden maar is GEEN zondaar, Hij of Zij is geheiligd in Jezus Christus.

Chaya schreef:Zondaar blijven we, allemaal. Bekeerd of onbekeerd.

Laat het nu eens zien aan de hand van de Bijbel?
Dus wil je zeggen dat Jezus intrek in een zondaar wil nemen?
Ro 5:8 Maar God bevestigt zijn liefde tot ons hierin, dat Christus voor ons gestorven is toen wij nog zondaars waren.
Dit zegt Gods Woord en jij blijft volhouden dat zij waarvoor Christus gestorven is nog steeds zondaren zijn, vanwaar die halsstarrigheid Chaya? Wanneer ga je God geloven?
Chaya schreef:Met dat verschil dat een onbekeerde niet weet en beseft wanneer hij zondigt, maar een kind van God krijgt smart en berouw.
ALTIJD. Die zondigt niet gemakkelijk.

Een onbekeerde weet in veel gevallen dat het niet goed is wat hij doet en of gedaan heeft en beseft het ook, geweten spreekt ook.
Chaya schreef:En hoe kleiner wij daaronder worden, hoe groter God wordt!
Daar gaat het om Teus en niet hoe goed en vroom wij eventueel zijn.

Andersom, het gaat er niet om wat wij gedaan hebben maar het gaat er om wat we God aangedaan hebben. En als we dat beseffen kom je er achter hoe Groot God al is.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten