Ben jij rechtvaardig?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Johan100 » 11 sep 2018 10:02

Veendam schreef:
Gods ogen doorzoeken de ganse aarde om te zien door wie Hij zijn grootheid en kracht kan tonen.
Je bedoelt om te kijken of iemand er geschikt voor is? Waar staat dat in de Bijbel?

De lijn in de Bijbel is dat God ongeschikte mensen geschikt maakt.
Kijk maar naar Paulus die brieste tegen de Gemeente en geveld werd op het slagveld van vrije genade.
Ken jij daar iets van?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Veendam » 11 sep 2018 10:13

Johan100 schreef:Even over je opmerking over het volk Israël. Deze vergelijking gaat NIET op.
Israël is bevrijdt uit het juk/slavernij der Egyptenaren.
Maar in de woestijn (wat jij vrijheid met hoofdletters noemt) waren ze vrijwel onophoudelijk ongehoorzaam.
Een keer werden de Israelieten gebeten door slangen en als ze op de verhoogde koperen slang zagen stierven ze niet.
Mozes mocht uiteindelijk het beloofde land geeneens ingaan en velen met hem haalden het beloofde land geeneens.
Uiteindelijk haalde de jongste generatie het beloofde land.
Omdat God trouw bleef.


Oh dus Israël is bevrijd van het juk van de slavernij.
Dus dan staan ze aan de overkant van het water, net zijn de Egyptenaren verzopen en wat zijn ze dan ?
VRIJ !!

Alleen die vrijheid is er voor om in te wandelen en niet om te worden tot losbandigheid.
Dat is gelijk het verschil tussen de vrijheid van de wereld met zijn alles mag en alles moet kunnen, en de Christelijke Vrijheid, die zegt ik mag wel alles maar ik wil niet alles meer en er zijn dingen die ik niet meer wil doen omdat die niet passen bij mijn identiteit dat ik een nieuwe schepping ben.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Veendam » 11 sep 2018 10:18

Johan100 schreef:Je bedoelt om te kijken of iemand er geschikt voor is? Waar staat dat in de Bijbel?



2 Kronieken 19 : 9 Want den HEERE aangaande, Zijn ogen doorlopen de ganse aarde, om Zich sterk te bewijzen aan degenen, welker hart volkomen is tot Hem.

Er zijn dus wel zeker mensen wier hart volkomen naar God uitgaan, ondanks dat jij zegt van niet.
Dat hun hart zacht gemaakt is ja, dat klopt, maar het wil dus niet zeggen dat niemand zijn hart volkomen naar God uitgaat.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor coby6 » 11 sep 2018 14:19

Johan100 schreef:Even over je opmerking over het volk Israël. Deze vergelijking gaat NIET op.
Israël is bevrijdt uit het juk/slavernij der Egyptenaren.
Maar in de woestijn (wat jij vrijheid met hoofdletters noemt) waren ze vrijwel onophoudelijk ongehoorzaam.
Een keer werden de Israelieten gebeten door slangen en als ze op de verhoogde koperen slang zagen stierven ze niet.
Mozes mocht uiteindelijk het beloofde land geeneens ingaan en velen met hem haalden het beloofde land geeneens.
Uiteindelijk haalde de jongste generatie het beloofde land.
Omdat God trouw bleef.

Mozes ging niet het beloofde land in omdat hij zich ergerde aan het volk dat er niet in wilde gaan.

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor krid » 11 sep 2018 14:35

coby6 schreef:Mozes ging niet het beloofde land in omdat hij zich ergerde aan het volk dat er niet in wilde gaan.


Gelovigen ontvangen beloftes. Die kunnen ze aanvaarden, of afwijzen. Men kan direct de beloftes van God aanvaarden, en dus ontvangen. Men kan er ook voor kiezen 40 jaar rond te zwerven, omdat er misschien wel beren op de weg zijn of reuzen in het beloofde land. Wie ging het beloofde land in, en op welke wijze?
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor krid » 11 sep 2018 14:56

Terug naar de vraag "Ben jij rechtvaardig?"

Iemand zonder verdienste, die echter vertrouwt op hem die de schuldige vrijspreekt, wordt vanwege zijn vertrouwen rechtvaardig verklaard.

Rechtvaardig zijn is dus een positie. Het is geen mening, het is geen kerkleer of religie, het is een positie. Vertrouwen in God is de sleutel. Gevolg: Ik ben rechtvaardig in Christus!

Volgens de Bijbel is een rechtvaardige iemand die niet werkt, maar in God gelooft, op Hem vertrouwt, vertrouwt op Zijn Genade (Romeinen 4).

Het gevolg is dat God ons als rechtvaardigen wil behandelen, ofwel Hij wil ons alles geven wat ons in Jezus toekomt! Onze voormalige schuld staat God niet meer in de weg om ons te zegenen (Jezus heeft immers betaald. Omdat God rechtvaardig is, hoeven we niet nogmaals te betalen). In Gods ogen is een rechtvaardige dus iemand die Hem simpel vertrouwt. Kerken voegen er vaak van alles aan toe: lijden, ploeteren. De Bijbel leert ons het tegendeel: loslaten en alles aan Hem overgeven.

God Liefde. Hij is zo goed! We zijn rechtvaardig, ondanks onze tekorten. God is zo goed dat Hij ons behandelt als volwaardige kinderen, die alles mogen ontvangen waar we recht op hebben! Inderdaad, recht, door het perfecte werk van Jezus Christus! Nu kunnen we uit valse bescheidenheid onze best voor alles gaan doen, de vraag is of God dat wil!? We lopen Hem slechts in de weg. Het geheim van iedere rechtvaardige in Christus is dat hij of zij gelooft, vertrouwt op het perfecte werk van Christus, en probeert God zo min mogelijk in de weg te lopen.

De rechtvaardige zal uit het geloof leven!
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Johan100 » 11 sep 2018 17:42

Veendam schreef:2 Kronieken 19 : 9 Want den HEERE aangaande, Zijn ogen doorlopen de ganse aarde, om Zich sterk te bewijzen aan degenen, welker hart volkomen is tot Hem.

Er zijn dus wel zeker mensen wier hart volkomen naar God uitgaan, ondanks dat jij zegt van niet.
Dat hun hart zacht gemaakt is ja, dat klopt, maar het wil dus niet zeggen dat niemand zijn hart volkomen naar God uitgaat.

Oke duidelijke tekst. Het is trouwens 2 Kronieken 16:9. Ik zeg niet van niet. Maar je moet heel de Bijbel laten spreken.
Als God elders zegt dat niemand goed doet en niemand God zoekt en allen zijn afgeweken en onnut geworden en ons hart dodelijk en arglistig is van nature is van degene wier hart wel volkomen naar God uitgaat inderdaad het hart zacht gemaakt. Dat zei je er eerder niet bij.
Volkomen wil hier trouwens niet zeggen dat je hart helemaal onbevlekt is. Maar je hart is van zo'n gesteldheid dat het God kan behagen en dat is door het geloof in Zijn Zoon, de Vader ziet Zijn Zoon in jouw plaats. Als de Zoon voor jou pleit en bidt ben je goed af. en dan werkt de Geest in je hart, zodat je kan doen wat recht is in de ogen van God. Zo geloofden sommigen in het O.T. in de verwachting van de komst van Christus, ze leefden uit de belofte. Maar het is niet zo dat je helemaal vrij bent van zonde als je wedergeboren bent, anders spreek je andere bijbelgedeelten tegen en mis je het licht van de Heilige Geest. Het vlees begeert namelijk tegen de Geest en die twee staan tegenover elkaar.
Gal. 5: 16-18: En ik zeg: Wandelt door den Geest en volbrengt de begeerlijkheden des vleses niet. Want het vlees begeert tegen den Geest, en de Geest tegen het vlees; en deze staan tegen elkander, alzo dat gij niet doet, hetgeen gij wildet. Maar indien gij door den Geest geleid wordt, zo zijt gij niet onder de wet.
Het zondige vlees wordt pas afgelegd als je sterft.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Johan100 » 11 sep 2018 18:01

Veendam schreef:
Over het afhankelijk zijn van God wil ik graag nog iets zeggen. Denk jij dat God je in de zonde laat hangen omdat jij dan afhankelijk van Hem blijft ?
Of wordt je eerst bevrijdt uit de macht der zonde en leef je dan elke dag onder Zijn Heerlijke Aanwezigheid ?
Bij het volk Israël was dat wel zo, omdat ze eerst bevrijdt werden uit de slavernij en onder de macht van de zonde weggehaald werden en daarna elke dag onder de wolkkolom waren en elke nacht onder de vuurkolom.
De hele tijd leefden ze in de woestijn in de VRIJHEID maar ze waren nog wel op weg naar het beloofde land.

Johan100 schreef:Even over je opmerking over het volk Israël. Deze vergelijking gaat NIET op.
Israël is bevrijdt uit het juk/slavernij der Egyptenaren.
Maar in de woestijn (wat jij vrijheid met hoofdletters noemt) waren ze vrijwel onophoudelijk ongehoorzaam.
Een keer werden de Israelieten gebeten door slangen en als ze op de verhoogde koperen slang zagen stierven ze niet.
Mozes mocht uiteindelijk het beloofde land geeneens ingaan en velen met hem haalden het beloofde land geeneens.
Uiteindelijk haalde de jongste generatie het beloofde land.
Omdat God trouw bleef.

Je kunt ook als volgt reageren. Even als voorbeeld.
Veendam schreef:Inderdaad Johan, ik draafde weer eens een beetje door. Ik vind het wel heel moeilijk om toe te geven, maar je hebt gelijk.
Deze vergelijking gaat totaal mank en bovendien vergeestelijk ik deze geschiedenis op ongeoorloofde wijze.
Ik zal voortaan niet zomaar wat roepen, maar eerst goed nadenken voor ik wat schrijf.
Ik besef voortaan dat ik van elk woord rekenschap moet afleggen.

Het zij je vergeven.
Wij struikelen allen in velen, zegt Jakobus. Zie Jakobus 3:2. Lees ook Jakobus 3:15,16 waar jij je ook regelmatig schuldig aan maakt.
Maar zonder licht van de Heilige Geest zie je dat niet. Denk je dat je perfect bent.
1 Joh. 1 zegt...maar indien wij in het licht wandelen, gelijk Hij in het licht is, hebben wij gemeenschap met elkander; en het bloed van Jezus, zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde. 8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet. 9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid. 10 Indien wij zeggen, dat wij niet gezondigd hebben, maken wij Hem tot een leugenaar en Zijn woord is in ons niet. 1 Mijn kinderkens, dit schrijf ik u, opdat gij niet tot zonde komt. En als iemand gezondigd heeft, wij hebben een voorspraak bij de Vader, Jezus Christus, de rechtvaardige; 2 en Hij is een verzoening voor onze zonden en niet alleen voor de onze, maar ook voor die der gehele wereld.
Laatst gewijzigd door Johan100 op 11 sep 2018 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Veendam » 11 sep 2018 18:12

Kijk Johan, nu maak je de tekst zo, zodat het lijkt alsof ik dingen gezegt heb terwijl jij die zelf er neer zit te schrijven als zou het een citaat zijn van mij.

Dan ben ik met jou uitgesproken.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Johan100 » 11 sep 2018 18:13

Ik laat je een voorbeeld zien hoe het ook zou kunnen, Veendam. Dat doe ik maar éénmalig.
krid schreef:Terug naar de vraag "Ben jij rechtvaardig?"

Wat is volgens jou rechtvaardig en wanneer ben je rechtvaardig?
Als je zaligmakend geloof hebt, Christus als Advocaat en Middelaar tussen jou en de Vader tussenbeide treedt, dan ziet God de Vader Zijn Zoon, Hij kijkt via Zijn Zoon naar jou en dan wordt je rechtvaardig verklaart op grond van de verdienste van de Zoon.
Zijn gerechtigheid wordt jou toegerekend.
Je krijgt de Geest zodat je door de Geest kan leven.
Maar dat wil niet zeggen dat je als wedergeborene altijd rechtvaardig handelt.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor krid » 11 sep 2018 19:24

Johan100 schreef:Wat is volgens jou rechtvaardig en wanneer ben je rechtvaardig?


Als ongelovige dacht ik rechtvaardig te zijn door goed te doen en (humanistische) normen en waarden na te leven. Ik dacht geen mens kwaad te doen, maar ik kwam er al snel achter dat het mijn eigen rechtvaardigheid was, en voor Gods aangezicht was deze volkomen waardeloos. lk heb deze gerechtigheid dus laten varen en acht het letterlijk en figuurlijk als vuilnis. Nu ik weet dat ik Christus heb mogen winnen en ik dus in Hem gevonden word, word ik gevonden niet met mijn rechtvaardigheid (die uit morele normen en waarden en/of de wet is), maar met die door het geloof in Christus, namelijk de rechtvaardigheid uit God uit het geloof. Daarom belijd ik dat ik rechtvaardig ben. Ik heb de rechtvaardigheid gratis ontvangen uit geloof. De Bijbel leert mij dat ik de gerechtigheid Gods in Christus ben. Niets of niemand kan mij deze rechtvaardigheid ontnemen. Ik ben rechtvaardig! Zo simpel is het!

Wetticisme is een verdraaiing van het evangelie van Jezus Christus! Paulus maakte de Galaten hier al op attent!

O dwaze Galaten, wie heeft u betoverd om de waarheid niet te gehoorzamen; u voor wie Jezus Christus eerder voor ogen is geschilderd alsof Hij onder u gekruisigd was? Dit alleen wil ik van u vernemen: Hebt u de Geest ontvangen uit de werken van de wet, of uit de prediking van het geloof?
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor naamloos » 12 sep 2018 09:49

Veendam schreef:Kijk Johan, nu maak je de tekst zo, zodat het lijkt alsof ik dingen gezegt heb terwijl jij die zelf er neer zit te schrijven als zou het een citaat zijn van mij.

Dan ben ik met jou uitgesproken.
Ik heb nog nooit op de knop gedrukt, maar als ie mij dat zou flikken werd het subiet de eerste keer.
Johan100 schreef:Ik laat je een voorbeeld zien hoe het ook zou kunnen, Veendam. Dat doe ik maar éénmalig.
Doe dat dan lekker onder je eigen naam.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Veendam » 12 sep 2018 12:45


Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Teus » 13 sep 2018 20:55

Teus schreef:Er is één mens geweest die uit God geboren is, en dat is Jezus.
De mens die wedergeboren is: Joh1:12 En Hem (Jezus) aangenomen heeft en is daarmee uit God geboren (1Joh. 5:18) Doordat het zaad Gods in hem blijft en hij niet kan zondigen want hij is uit God geboren.
Het zaad Gods is Christus (Gal3:16) en dat zaad, in de gelovige, kan niet zondigen omdat het uit God is. En wie in dat zaad Gods (Christus) geloofd is mede uit God geboren. Niet de mens zelf maar de nieuwe mens in hem, de wedergeboren mens.
Vanuit de wedergeboorte bestaat de mens ook uit 2 naturen, de natuurlijke mens (voor) en de geestelijke mens, (na) de wedergeboorte. De nieuwe (geestelijke) mens, uit Christus, zondigd niet meer.

Veendam schreef:Nu spreek je jezelf tegen, eerst zeg je alleen Jezus is uit God geboren en daarna citeer je Gods woord dat een ieder die Jezus aangenomen heeft uit God geboren is.

Jezus is uit God geboren.
Degene die Jezus aangenomen hebben zijn herboren in Christus. En omdat zij in Christus geboren zijn, zijn zij uit het zaad Gods Geboren, dat is Jezus.

Veendam schreef:Jezus was altijd al God al voor de Schepping van de Hemel en aarde.

Waar ontken ik dat. Maar is dit een ontwijkend antwoord of is het evangelie en het doel daarvan je nog niet duidelijk?

Veendam schreef:De absolute bevestiging van vrijspraak is gewoon te lezen in Gods Woord.
En de Heilige Geest komt in de gelovige wonen en daardoor kan je God Abba Vader noemen.
Dat is voor mij duidelijk genoeg.


Als jij het daarmee kan doen? Ik in ieder geval niet.
Dan moet je wel weten dat je vrijgesproken bent. God maakt dat persoonlijk bekend door de Heilige Geest, niet alleen op een briefje. Je kunt wel een bericht door de deur krijgen dat je een miljoen gewonnen hebt en iedereen vertellen dat je miljonair bent maar om er absoluut zeker van te zijn moet je het wel eerst op de bank hebben staan.
Een relatie met Jezus is een liefdesrelatie. Als Hij je kenbaar maakt dat Hij voor je betaald heeft is dat een uiting van Liefde, die overigens bijna niet te dragen is. Als man en vrouw jaren met elkaar leven en elkaar niet kenbaar maken dat ze van elkaar houden lijkt het mij niet echt een liefdesverhouding. Als men jou dus vraagt, wanneer je getrouwd bent, waarom is dat je man of vrouw? Dan zeg jij “dat staat in mijn trouwboekje”.Niet, “omdat we van elkaar houden en het zo fijn hebben samen, alles delen en elkaar trouw beloofd hebben”.

Veendam schreef:Elke dag eer ik God voor alle wonderen die God voor mij gedaan heeft, waarvan de wedergeboorte het grootste wonder is.
Dat eren is niet alleen met woorden maar ook met een leven zonder zonde, want wij eren toch God door te doen wat Hij zegt, of niet soms ?

God eren we niet met woorden maar met ons hart. Ons hart spreekt uit Wie Jezus voor ons is. Alleen woorden is ijdelheid. En ook niet alleen zonder zonden te doen. God eren we door aanbidding, Hem vertellen en verwonderen in wat Jezus voor ons heeft gedaan.
Alleen woorden en proberen niet meer te zondigen is een wettisch leven. Een leven zonder de Heilige Geest, vanuit ons hart, is ijdelheid.



Veendam schreef:Hoewel ik dus IN CHRISTUS alles al heb ontvangen is er dan ook een verlangen naar meer ?
Ja, nog steeds verlang ik er naar om meer en meer in Zijn Aanwezigheid door te brengen, in de stilte, alleen met God.
Wanneer God jou alles geeft en jij beseft dan dat God je ALLES al gegeven heeft en je wilt dan weg lopen bij God omdat je niet meer uitziet naar meer, dan denk ik dat jij Hem nog niet ten diepste hebt leren kennen wie Hij is, en ook voor jou wil zijn.


Typerend:
In Christus heb je alles ontvangen maar je wilt meer, dat is “normaal”. Want hier heb je nog niet alles ontvangen.
Met “alles” hebben voor een kind van God is “De Schat in de Hemel” dat is de volmaaktheid die hen al reeds toebedeeld is maar hier nog niet. Dat is straks. Het is een belofte.

Maar je zegt ook, heel vaak, dat je volmaakt ben in Christus en nu geen zonden doet.
Voor een oprecht kind van God is volmaaktheid beloofd. Die volmaaktheid is ook straks, niet hier.

Alles ontvangen in Christus is niet compleet.
Een nieuwe schepping in Christus is wel compleet.
????
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Veendam » 13 sep 2018 22:24

Teus schreef:Dan moet je wel weten dat je vrijgesproken bent. God maakt dat persoonlijk bekend door de Heilige Geest, niet alleen op een briefje. Je kunt wel een bericht door de deur krijgen dat je een miljoen gewonnen hebt en iedereen vertellen dat je miljonair bent maar om er absoluut zeker van te zijn moet je het wel eerst op de bank hebben staan.
Een relatie met Jezus is een liefdesrelatie. Als Hij je kenbaar maakt dat Hij voor je betaald heeft is dat een uiting van Liefde, die overigens bijna niet te dragen is. Als man en vrouw jaren met elkaar leven en elkaar niet kenbaar maken dat ze van elkaar houden lijkt het mij niet echt een liefdesverhouding. Als men jou dus vraagt, wanneer je getrouwd bent, waarom is dat je man of vrouw? Dan zeg jij “dat staat in mijn trouwboekje”.Niet, “omdat we van elkaar houden en het zo fijn hebben samen, alles delen en elkaar trouw beloofd hebben”.


Als ik bericht krijg dat ik een miljoen heb gewonnen en de afzender van de brief is geloofwaardig dan heb ik dat miljoen dus al, terwijl het nog niet op mijn rekening staat. Het gaat niet om het ZIEN, maar om de betrouwbaarheid van de GEVER, of in dit geval de WOORDEN VAN MIJN GOD, die betrouwbaar zijn. Ook al zie je dan bepaalde zaken nog niet met je ogen dan zijn ze toch al aan je gegeven omdat HIJ HET ZEGT.
Ik weet dat ik weet dat ik weet dat weet dat ik een kind van God ben, zo zeker. Dan hoef ik niet eerst de stem van een engel te horen of een extra briefje uit de hemel te ontvangen om daar zeker van te zijn. Heb ik dan ineens een stem gehoord van jij bent nu vrijgesproken ? Nee en dat is ook helemaal niet nodig. God zegt dat een ieder die Jezus heeft aangenomen het recht heeft om een kind van God te worden, en dat recht daar maak ik graag gebruik van. Het is de absolute betrouwbaarheid van God die dan ook voor de uitvoer garant staat.

Teus schreef:God eren we niet met woorden maar met ons hart. Ons hart spreekt uit Wie Jezus voor ons is. Alleen woorden is ijdelheid. En ook niet alleen zonder zonden te doen. God eren we door aanbidding, Hem vertellen en verwonderen in wat Jezus voor ons heeft gedaan.
Alleen woorden en proberen niet meer te zondigen is een wettisch leven. Een leven zonder de Heilige Geest, vanuit ons hart, is ijdelheid.


Nergens heb ik gezegt dat ik een leven leef znder de Heilige Geest. Die is in mij en woont in mij en ik laat mij door de Heilige Geest leiden en ik wandel elke dag met Hem. Ik heb trouwens nergens gezegt dat ik probeer om niet meer te zondigen, maar ik heb gezegt dat door veel tijd met God door te brengen en dingen voor Hem te doen ik geen tijd heb om te zondigen.
Dat is dus niet wettisch leven onder druk, want ja, onder druk leven van welke wetten dan ook omdat het "moet" is ijdelheid, dat klopt.


Teus schreef:Typerend:
In Christus heb je alles ontvangen maar je wilt meer, dat is “normaal”. Want hier heb je nog niet alles ontvangen.
Met “alles” hebben voor een kind van God is “De Schat in de Hemel” dat is de volmaaktheid die hen al reeds toebedeeld is maar hier nog niet. Dat is straks. Het is een belofte.

Maar je zegt ook, heel vaak, dat je volmaakt ben in Christus en nu geen zonden doet.
Voor een oprecht kind van God is volmaaktheid beloofd. Die volmaaktheid is ook straks, niet hier.

Alles ontvangen in Christus is niet compleet.
Een nieuwe schepping in Christus is wel compleet.
????


Ik heb alles al ontvangen in Christus dat klopt ! Aan de andere kant wil ik meer tijd doorbrengen met Hem, maar dat is geen tegenstelling.
Als jij net getrouwd bent dan is die vrouw wel jouw vrouw, maar dan wil te toch ook meer tijd met haar doorbrengen juist vanwege die liefdesrelatie ?
Dat is dan toch niet een tegenstelling, zo van ik heb haar al als vrouw dus verder hoef ik niks ?

Inderdaad ben ik volmaakt IN CHRISTUS en doe ik geen zonden.
Niet omdat ik van mijzelf zo goed ben maar omdat God zo goed is.
Voor een oprecht kind van God is de volmaaktheid beloofd, ook al voor dit leven nu.
Wanneer wij dan in onze WANDEL niet volmaakt zijn komt dat doordat wij dan gaan wandelen naar het vlees, maar dat komt niet doordat God steken laat vallen of zo of waardeloos werk zou hebben geleverd.
Wanneer wij in de wandel niet volmaakt zijn dan komt dat doordat wij de verkeerde keuzes maken, namelijk om weg te gaan bij God en te gaan wandelen in ons eigen vlees. Maar dat is een keuze steeds weer en als je leert om dat niet te doen dan ben je ook in je wandel volmaakt.
Daarom gaf God ons Jezus en IN HEM gaf God ons ALLES !


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten