Hoe voorkomen we dat Jezus straks zegt: Ik ken u niet

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Hoe voorkomen we dat Jezus straks zegt: Ik ken u niet

Berichtdoor gravo » 26 jan 2019 11:56

krid schreef:Het antwoord op de vraag is eenvoudig: je moet wedergeboren zijn. Je moet niet religieus zijn, je moet een relatie hebben met Jezus Christus. Immers, als je een relatie met Jezus hebt, kent Hij jou!

krid schreef:Eigenlijk is het heel simpel: Christus aanvaarden als God en Verlosser en onszelf verloochenen. Dus, eerder niks doen, dan proberen te werken. Rechtvaardigheid is een geschenk, kwestie van in dankbaarheid aanvaarden.

Keep it simple. Fijn hoor! Niks meer aan doen!

Er doet zich echter één probleempje voor bij mij: ik ben wél religieus. Volgens krid is dit een echte sta-in-de-weg.
Hij eist: "Je moet niet religieus zijn".

Ik vraag me af: is alles nu verloren?
En: is dit probleem niet veel groter, want hoeveel mensen zijn er wel niet op de wereld die óok religieus zijn?
Als nu blijkt dat dat best een behoorlijk aantal is, hoe moet dat dan allemaal aflopen? Ik vrees nu het ergste.
Een groot geestelijk ongeluk zit kennelijk in een klein simpel hoekje.

Graag ontvang ik voor deze (mogelijke) onverkwikkelijke situatie ook nog even een duidelijk keep it simple antwoord.

Uw antwoord met belangstelling tegemoet ziende teken ik,

gravo
(wél religieus)
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Vera888
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 sep 2018 12:39

Re: Hoe voorkomen we dat Jezus straks zegt: Ik ken u niet

Berichtdoor Vera888 » 28 jan 2019 11:56

gravo schreef:Keep it simple. Fijn hoor! Niks meer aan doen!

Er doet zich echter één probleempje voor bij mij: ik ben wél religieus. Volgens krid is dit een echte sta-in-de-weg.
Hij eist: "Je moet niet religieus zijn".

Ik vraag me af: is alles nu verloren?
En: is dit probleem niet veel groter, want hoeveel mensen zijn er wel niet op de wereld die óok religieus zijn?
Als nu blijkt dat dat best een behoorlijk aantal is, hoe moet dat dan allemaal aflopen? Ik vrees nu het ergste.
Een groot geestelijk ongeluk zit kennelijk in een klein simpel hoekje.

Graag ontvang ik voor deze (mogelijke) onverkwikkelijke situatie ook nog even een duidelijk keep it simple antwoord.

Uw antwoord met belangstelling tegemoet ziende teken ik,

gravo
(wél religieus)



Er is inderdaad een eenvoudig antwoord op je vraag, gravo. Je kent Jezus als je in Hem gelooft. En dat geloof geeft de Heilige Geest. Daarom kan je God vragen om jou Zijn Heilige Geest te geven en dat zal Hij zeker doen. Soms moet je wel een poos blijven bidden, maar als je echt niet zonder die kennis van Jezus kunt, zal God je de vervulling van je verlangen op Zijn tijd geven. En als je Jezus eenmaal kent en met Hem leeft, kent Hij ook jou.
Er is maar één waarheid. :roll:

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Hoe voorkomen we dat Jezus straks zegt: Ik ken u niet

Berichtdoor krid » 29 jan 2019 18:37

Vera888 schreef:Er is inderdaad een eenvoudig antwoord op je vraag, gravo. Je kent Jezus als je in Hem gelooft. En dat geloof geeft de Heilige Geest. Daarom kan je God vragen om jou Zijn Heilige Geest te geven en dat zal Hij zeker doen. Soms moet je wel een poos blijven bidden, maar als je echt niet zonder die kennis van Jezus kunt, zal God je de vervulling van je verlangen op Zijn tijd geven. En als je Jezus eenmaal kent en met Hem leeft, kent Hij ook jou.


Inderdaad. En, er is een groot verschil tussen relatie en religie! Mensen zouden Jezus-gericht moeten zijn, en niet religie-gericht!

'Religie was de grootste vijand van Jezus'

"Het is goed als christenen hun religie kwijt raken. Religie werpt barrières op om dichtbij God te kunnen komen. Door religie proberen wij mensen een weg richting God te banen, terwijl Hij het tegenovergestelde deed door Jezus Christus te sturen," zei Sebastiaan van Wessem in een recente preek, genaamd De val van religie. "Jezus kwam niet om het christendom te stichten maar om ons te helpen een relatie te beginnen met God."

Volgens Van Wessem is het verschil tussen religie en relatie immens. "Religie was de grootste vijand van Jezus. Overal waar Hij kwam, confronteerde hij de religie met Hemzelf. Dat deed Hij omdat religie een relatie met God tegenhoudt. Door wat Jezus gedaan heeft, hebben wij nu vrij toegang tot de Vader. We hoeven niet allerlei religieuze dingen te doen om dichtbij God te komen. De weg naar de Vader is open." De spreker verwijst naar Mattheüs 12, waar Jezus in conflict kwam met religieuze leiders. 'Zie, Uw discipelen doen iets wat niet geoorloofd is te doen op de sabbat', zeiden de Farizeeërs tegen Jezus in vers 2. "Dat is precies wat religie doet: wachten tot je in de fout gaat en je er vervolgens mee confronteren zodat barrières worden opgeworpen."

https://cip.nl/33856-religie-was-de-gro ... -van-jezus
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Yoshi

Re: Hoe voorkomen we dat Jezus straks zegt: Ik ken u niet

Berichtdoor Yoshi » 29 jan 2019 22:24

krid schreef:Inderdaad. En, er is een groot verschil tussen relatie en religie! Mensen zouden Jezus-gericht moeten zijn, en niet religie-gericht!


Ik ben beide. Het een sluit het ander niet uit.
Zonder religie is de kans groot dat je het zicht op Jezus kwijt raakt, dat Jezus je denkbeeldige vriendje wordt die toevallig altijd hetzelfde denkt en vindt als jij.
Laatst gewijzigd door Yoshi op 30 jan 2019 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Hoe voorkomen we dat Jezus straks zegt: Ik ken u niet

Berichtdoor coby6 » 30 jan 2019 00:24

krid schreef:Inderdaad. En, er is een groot verschil tussen relatie en religie! Mensen zouden Jezus-gericht moeten zijn, en niet religie-gericht!

'Religie was de grootste vijand van Jezus'

"Het is goed als christenen hun religie kwijt raken. Religie werpt barrières op om dichtbij God te kunnen komen. Door religie proberen wij mensen een weg richting God te banen, terwijl Hij het tegenovergestelde deed door Jezus Christus te sturen," zei Sebastiaan van Wessem in een recente preek, genaamd De val van religie. "Jezus kwam niet om het christendom te stichten maar om ons te helpen een relatie te beginnen met God."

Volgens Van Wessem is het verschil tussen religie en relatie immens. "Religie was de grootste vijand van Jezus. Overal waar Hij kwam, confronteerde hij de religie met Hemzelf. Dat deed Hij omdat religie een relatie met God tegenhoudt. Door wat Jezus gedaan heeft, hebben wij nu vrij toegang tot de Vader. We hoeven niet allerlei religieuze dingen te doen om dichtbij God te komen. De weg naar de Vader is open." De spreker verwijst naar Mattheüs 12, waar Jezus in conflict kwam met religieuze leiders. 'Zie, Uw discipelen doen iets wat niet geoorloofd is te doen op de sabbat', zeiden de Farizeeërs tegen Jezus in vers 2. "Dat is precies wat religie doet: wachten tot je in de fout gaat en je er vervolgens mee confronteren zodat barrières worden opgeworpen."

https://cip.nl/33856-religie-was-de-gro ... -van-jezus

Religie is gewoon godsdienst. Je moet God dienen. De grootste vijand was dat hypocriete religieuze gedoe. Ik dacht altijd dat die Farizeeen zo keurig leefden op de een of andere manier, maar nu snap ik pas dat ze dat juist helemaal niet deden. Ze dienden Hem juist helemaal niet.
Menselijke regels, tsja, als mensen geloven dat God dat wil, maakt het volgens mij niet uit. Het gaat om het hart.
De een gelooft dat ie alleen plantaardig voedsel mag eten. Maakt niks uit.
Alleen dat hypocriete is irritant en gevaarlijk.

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Hoe voorkomen we dat Jezus straks zegt: Ik ken u niet

Berichtdoor krid » 30 jan 2019 09:29

coby6 schreef:Menselijke regels, tsja, als mensen geloven dat God dat wil, maakt het volgens mij niet uit. Het gaat om het hart.
De een gelooft dat ie alleen plantaardig voedsel mag eten. Maakt niks uit.


Romeinen 14!
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Hoe voorkomen we dat Jezus straks zegt: Ik ken u niet

Berichtdoor naamloos » 30 jan 2019 10:40

Het hangt er maar vanaf hoe breed je 'religie' opvat.
Regels, voorschriften, rituele handelingen, theologische systemen, het letterlijk nemen van de Bijbel ... wat mij betreft allemaal religie.
Goede voorschriften zijn geen doel maar een middel ten bate van ons. Als wij doen wat goed voor ons en elkaar is dan dienen we daar God mee.

Ik ken deze beste man verder niet, maar dit spreekt me wel aan (al heb ik wel wat kantekeningetjes):
http://www.kvdnvlaardingen.nl/12-oktober-2016/
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Hoe voorkomen we dat Jezus straks zegt: Ik ken u niet

Berichtdoor gravo » 09 feb 2019 18:30

krid schreef:(...)'Religie was de grootste vijand van Jezus'(...)


Kun je dit nog even toelichten gezien het feit dat we lezen dat Jezus niet kwam om de Wet te ontbinden, maar die te vervullen? Hij was trouw aan de religieuze geboden, wees de mensen er op dat ze wel moesten doen wat de Farizeeën zeiden, maar niet wat de Farizeeën deden! Jezus nam deel aan alle joodse gebruiken, besnijdenis, de tempeldienst, de feesten en bruiloften. Weliswaar benadrukte hij steeds de innerlijke kant van de Wet, oftewel: de eigenlijk bedoeling (met als mooi hoogtepunt Zijn uitspraak over de sabbat: "de mens is niet gemaakt voor de sabbat, maar de sabbat voor de mens"), maar dat leidde bij Jezus niet tot een volstrekt niet-religieus leven. Zijn vervulling van de Wet lag in het verlengde van alle religieuze gebruiken die de joodse religie door de eeuwen heen had ontwikkeld.
De uitspraak "Religie was de grootste vijand van Jezus" lijkt me niet juist. Uiteindelijk bleek iedereen Zijn vijand te zijn. De discipelen die Hem verraadden en verloochenden, de Romeinen die hem ter dood brachten, de joodse geestelijken die Hem niet geloofden en ter zijde schoven.

'Religie' is naar mijn idee een vrij gewoon zelfstandig naamwoord, waarmee we eenvoudig "godsdienst" bedoelen. Religie kan net zo min een vijand zijn als een gebergte, een tafel of een storm. Al die opwinding over gewoon taalgebruik snap ik dan ook niet. Zelf ben je ook godsdienstig toch? Dan hang je ook een religie aan.

Als ik het in mag schatten:

Je valt onder de evangelisch variant van het moderne protestantisme, die de nadruk legt op een letterlijke Bijbeluitleg en een overwegende voorkeur heeft voor een orthodoxe, zij het Arminiaanse / Wesleyaanse geloofsleer, wellicht aangevuld met enige gerichtheid op Israël en de eindtijd. Jouw ideaal is denk ik een christelijke gemeenschap die als een vrije gemeente bestaat (niet in een kerkelijk verband), maar in de praktijk ontkom jij ook niet aan ingesleten regels, gebruiken en gewoonten die zo gegroeid zijn met de jaren dat je met je vertrouwde broeders en zusters samenkomt.

Ik mag dus wel zeggen: ten opzichte van veel liberale christenen ben je juist heel erg religieus.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Hoe voorkomen we dat Jezus straks zegt: Ik ken u niet

Berichtdoor naamloos » 09 feb 2019 19:39

gravo schreef:Kun je dit nog even toelichten ...
Ik ben wel geen @krid, maar we zitten hier op een forum hè, waar iedereen op iedereen mag reageren.
gravo schreef:... gezien het feit dat we lezen dat Jezus niet kwam om de Wet te ontbinden, maar die te vervullen? Hij was trouw aan de religieuze geboden, wees de mensen er op dat ze wel moesten doen wat de Farizeeën zeiden, maar niet wat de Farizeeën deden! Jezus nam deel aan alle joodse gebruiken, besnijdenis, de tempeldienst, de feesten en bruiloften.
Jezus was een Jood. Hij stond dus onder de joodse wet. ( het oude verbond)
Jezus schafte de wet niet af maar heeft die vervuld: "Het is volbracht."
Religie in vorm van allerlei regeltjes heeft dus geen enkele noodzaak meer. Zeker niet voor niet-Israëlieten, want die waren hen nooit opgelegd.
gravo schreef:Weliswaar benadrukte hij steeds de innerlijke kant van de Wet, oftewel: de eigenlijk bedoeling (met als mooi hoogtepunt Zijn uitspraak over de sabbat: "de mens is niet gemaakt voor de sabbat, maar de sabbat voor de mens"), maar dat leidde bij Jezus niet tot een volstrekt niet-religieus leven. Zijn vervulling van de Wet lag in het verlengde van alle religieuze gebruiken die de joodse religie door de eeuwen heen had ontwikkeld.
De uitspraak "Religie was de grootste vijand van Jezus" lijkt me niet juist. Uiteindelijk bleek iedereen Zijn vijand te zijn. De discipelen die Hem verraadden en verloochenden, de Romeinen die hem ter dood brachten, de joodse geestelijken die Hem niet geloofden en ter zijde schoven.
Nou, zo zwart-wit zou ik het niet zeggen. Ik heb niet de indruk dat alle de discipelen opeens vijanden geworden waren. Wel laf/angstig.
gravo schreef:'Religie' is naar mijn idee een vrij gewoon zelfstandig naamwoord, waarmee we eenvoudig "godsdienst" bedoelen. Religie kan net zo min een vijand zijn als een gebergte, een tafel of een storm. Al die opwinding over gewoon taalgebruik snap ik dan ook niet. Zelf ben je ook godsdienstig toch? Dan hang je ook een religie aan.
Je kunt lezen wat @kird onder religie verstaat. Als jij onder religie 'godsdienst' verstaat heeft niemand daar wat op tegen denk ik.
Een ander vat relgie breder op. Dan kun je natuurlijk lekker gaan ''botsen'' maar dat vind ik best een beetje flauw als de ander al duidelijk omschreven heeft wat hij of zij onder religie verstaat. Die zogenaamde ''opwinding'' komt m.i. bij jou vandaan.
gravo schreef:Als ik het in mag schatten:

Je valt onder de evangelisch variant van het moderne protestantisme, die de nadruk legt op een letterlijke Bijbeluitleg en een overwegende voorkeur heeft voor een orthodoxe, zij het Arminiaanse / Wesleyaanse geloofsleer, wellicht aangevuld met enige gerichtheid op Israël en de eindtijd. Jouw ideaal is denk ik een christelijke gemeenschap die als een vrije gemeente bestaat (niet in een kerkelijk verband), maar in de praktijk ontkom jij ook niet aan ingesleten regels, gebruiken en gewoonten die zo gegroeid zijn met de jaren dat je met je vertrouwde broeders en zusters samenkomt.

Ik mag dus wel zeggen: ten opzichte van veel liberale christenen ben je juist heel erg religieus.
Dit is ook mijn inschatting.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Hoe voorkomen we dat Jezus straks zegt: Ik ken u niet

Berichtdoor gravo » 10 feb 2019 00:11

@naamloos.
Heel fijn dat je de honneurs even waarneemt voor krid, en natuurlijk staat het je vrij om in een forum als dit aan het gesprek deel te nemen, maar mijn post was toch echt bedoeld als een specifiek verzoek aan krid om zijn wat boude uitspraak toe te lichten.

Inhoudelijk maak je het wel wat moeilijk in je verdediging van krid, vind ik. De algemeen aanvaarde betekenis van "religie" is gewoon "godsdienst". Je hebt dat soort woorden nodig in alledaagse omgangstaal om duidelijk te maken wat je bedoelt. Het feit dat krid daar een heel eigen, zeer negatieve, definitie voor heeft , zozeer zelfs dat het begrip een vijand van Jezus moet aanduiden en niet kan samengaan met geloof, leidt tot verwarring. Want als je het zo zwart-wit stelt, moet je bij elk aspect dat we normaal gesproken met religie verbinden nu een uitleg gaan vragen.

Is bidden met gesloten ogen en gevouwen handen ook verfoeilijke religie? Is een doopvont van de een of andere vorm ook een uiting van die verschrikkelijke religie? Welke liederen zijn wél in verband te brengen met religie en welke niet? Is een kerkgebouw, als religieus gebouw, verkeerd? Zijn ambten niet goed? Klokgelui? Kaarsen? Bijbelvertalingen, psalmberijmingen, eerste, tweede kerstdag, paasdag of pinksterdag? Mag je een kruisje dragen? Of een visje op je auto doen? Mag je een mezoeza bij je voordeur plaatsen? Een kandelaar? Een kerststal? Zondagse kleding, mag dat? Hoe vaak moet je bidden, Bijbellezen, hoe bid je eigenlijk, hoeveel geld geef je aan de kerk, aan goede doelen? Wat doe je wel en wat doe je niet? Twee keer naar de kerk? Naar de dierentuin op zondag? Hoe lang duurt de preek? Welke boeken lees je?

Kijk, veel religieuze mensen doen bovenstaande zaken volop en in vele vormen. In gewone omgangstaal zeg je dan: dat zijn zaken die bij een religieus leven horen. Het zijn rituelen en gebruiken, vormen waardoor en waarmee men de innerlijke zaak van de godsdienst ook daadwerkelijk kan beleven en handen en voeten geven. Als je dat allemaal verdacht maakt (want dat is allemaal religie) dan ontstaat er een Babylonische spraakverwarring.
Want dan zijn er kennelijk religieuze mensen die er strikt voor waken om religieus te zijn. Dat klinkt vreemd.

Maar misschien heeft krid nog een verduidelijkend antwoord.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Hoe voorkomen we dat Jezus straks zegt: Ik ken u niet

Berichtdoor naamloos » 10 feb 2019 12:07

gravo schreef:De algemeen aanvaarde betekenis van "religie" is gewoon "godsdienst". Je hebt dat soort woorden nodig in alledaagse omgangstaal om duidelijk te maken wat je bedoelt.
Een beetje magertjes hoor. Volgens mij is de algemeen aanvaarde betekenis breder.
Religie: Een meestal al eeuwen lang bestaand stelsel van verhalen, rituelen en gedragsvoorschriften, gebaseerd op een geloof in een God, of Goden, .... https://www.encyclo.nl/begrip/religie
Godsdienst, God dienen, dat doe je niet door regels en rituelen, maar door de liefde te leven. De zuivere en onbevlekte godsdienst voor God en de Vader is dit: ​wezen en ​weduwen​ bezoeken in hun verdrukking en zichzelf onbesmet bewaren van de wereld.
Je om je naaste bekommeren is God dienen: voor zover u dit voor een van deze geringste broeders van Mij gedaan hebt, hebt u dat voor Mij gedaan.
gravo schreef:Is bidden met gesloten ogen en gevouwen handen ook verfoeilijke religie? Is een doopvont van de een of andere vorm ook een uiting van die verschrikkelijke religie? Welke liederen zijn wél in verband te brengen met religie en welke niet? Is een kerkgebouw, als religieus gebouw, verkeerd? Zijn ambten niet goed? Klokgelui? Kaarsen? Bijbelvertalingen, psalmberijmingen, eerste, tweede kerstdag, paasdag of pinksterdag? Mag je een kruisje dragen? Of een visje op je auto doen? Mag je een mezoeza bij je voordeur plaatsen? Een kandelaar? Een kerststal? Zondagse kleding, mag dat? Hoe vaak moet je bidden, Bijbellezen, hoe bid je eigenlijk, hoeveel geld geef je aan de kerk, aan goede doelen? Wat doe je wel en wat doe je niet? Twee keer naar de kerk? Naar de dierentuin op zondag? Hoe lang duurt de preek? Welke boeken lees je?
Van mij mag het hoor, gewoon lekker zelf weten.
Zolang het maar geen doel wordt ipv een middel, en zolang men het een ander maar niet oplegt of ernaar afmeet.
http://www.kvdnvlaardingen.nl/12-oktober-2016/
gravo schreef:Maar misschien heeft krid nog een verduidelijkend antwoord.
Wie weet, rustig afwachten maar.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Yoshi

Re: Hoe voorkomen we dat Jezus straks zegt: Ik ken u niet

Berichtdoor Yoshi » 10 feb 2019 12:10

Kunstmatig onderscheid wat iemand gebruikt om zichzelf te verheffen, hoogmoed dus.

Van Dale;
re·li·gie (de; v; meervoud: religies, religiën)
1 geloofsleer, godsdienst

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Hoe voorkomen we dat Jezus straks zegt: Ik ken u niet

Berichtdoor gravo » 10 feb 2019 13:14

Yoshi schreef:Kunstmatig onderscheid wat iemand gebruikt om zichzelf te verheffen, hoogmoed dus.

Van Dale;
re·li·gie (de; v; meervoud: religies, religiën)
1 geloofsleer, godsdienst

Dank u voor deze heldere toevoeging. Het heeft de charme van de eenvoud. Precies wat ik bedoel. Kunstmatige tegenstellingen vertroebelen ons gesprek.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Hoe voorkomen we dat Jezus straks zegt: Ik ken u niet

Berichtdoor MoesTuin » 10 feb 2019 17:06



Leg maar stil je hand in Zijn handen,

zeg maar stil Amen op Zijn woord.
Laat Zijn licht in je hart zo branden
voor Hem, Die je ja heeft gehoord.

Leg maar stil je hand in Zijn handen,
zeg maar stil Amen op Zijn woord.
Op de weg naar hemelse landen,
naar de stad met gouden poort.

Kom maar steeds met moeilijke vragen,

tot de God, die het antwoord weet.
Hij die jouw lasten ook wil dragen,
is het, die je nimmer vergeet.

Leg maar stil je hand in Zijn handen, zeg maar stil Amen op Zijn woord.
Op de weg naar hemelse landen,
naar de stad met gouden poort.

Geef Hem maar je volste vertrouwen,

weet ook dat je Zijn kind mag zijn.
Je mag Zijn kerk mee helpen bouwen,
zing maar mee, heel zacht het refrein.

Leg maar stil je hand in Zijn handen, zeg maar stil Amen op Zijn woord.
Op de weg naar hemelse landen,
naar de stad met gouden poort.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten