Uitgaan: thuis voor 00:00?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor Chaya » 18 mar 2016 14:23

mona schreef:Nee, op vrijdag mocht ik wat later thuiskomen.
Het om twaalf uur thuis zijn was echt omdat het dan zondag was.

Tjoh wat een bofkont was jij. :D
Mijn vriendin mocht op vrijdagavond wel iets later thuiskomen, mits ze niet alleen was. Ik moet wel erbij zeggen dat we intussen beiden een rijbewijs hadden.
Dan sliep ik op vrijdagavond bij haar en konden we het een klein uurtje oprekken.
Haar ouders sliepen meestal zo vast en wij slopen muisstil de trap op.

Hoe zit het trouwens met de broers? Die mochten wel na 12 uur thuis komen, behalve op zaterdag dan. Daar was echt niet over te praten met mijn ouders. ](*,)
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor ben db bd » 18 mar 2016 15:00

ach, zou het niet meer met cultuur dan met geloof te maken gehad kunnen hebben, dat om 12 uur 's avonds thuis moeten zijn?
Men probeerde m.i. vooral nachtelijk liefdeleven af te vangen en daarmee zwangerschap te voorkomen.
Overigens werd mijn grote zus op dat punt kort gehouden door mijn moeder, wat niet hielp (vader was niet zo moeilijk), maar wij jongens niet.
Zelf heb ik mijn kinderen altijd voorgehouden dat een huwelijk natuurwetsmatig in bed wordt gesloten en op het stadhuis slechts administratief ingeschreven. En wie intiem is geweest, is daarmee Bijbels gezien een feitelijk onverbreekbaar huwelijksverbond aangegaan. (zelfs inzake een dame van lichte zeden, leerde de Heere Jezus ons).
En verder heb ik de verantwoording bij de kinderen zelf gelaten, waar ze m.i. keurig of daaromtrent mee omgegaan zijn. (en de 3e generatie nog, geloof ik)
En hier in huis beginnen feestjes altijd 's middags om een uur of 3 en eindigen spontaan tussen 9 en 10 's avonds. Zo gegroeid en m.i. uitstekende gewoonte. En disco's en dergelijke werken in onze familie niet, naar ik meen. (m.i. ook een kwestie van cultuur)
Met dank aan de Allerhoogste!
En ja, de rustdag houden tussen opstaan en weer naar bed gaan is ook m.i. de meest natuurlijke invulling, want van sabbat houden hebben we immers toch niks terecht gebracht?! En houden jullie je zondag maar zei rabbi Lody v.d. Kamp en laat ons onze sabbat houden, want die krijgen we toch nooit bij elkaar zonder schade. (praktische man hè?)

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor meribel » 18 mar 2016 16:48

@Chaya, hier hetzelfde , de regel voor twaalf uur thuis gold alleen voor mij en niet voor mijn broers 8)
ach...het was altijd gezellig thuis en ik begreep het wel.
Heb wel mijn ouders er vaak mee geplaagd dat ze met twee meten maten, maar dat gaven ze dan ook gewoon ruimhartig toe.

ik heb het in ieder geval niet als iets ergs ervaren, ( maar was wel 19 toen ik het huis uit ging en we genoten dubbel van de tijd na 0:00 uur.. :mrgreen: )

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor MissF » 18 mar 2016 22:18

bij ons gold die regel nket. Wel de regel: het maakt niet uit hoe laat je thuis bent, maar je gaat smorgens gewoon mee naar de kerk en slaapt ook niet tijdens de dienst.
Na een keer kom je er dan wel achter dat het niet handig is om om 4 uur in bed te liggen en 08.45 weer in de kerk te,zitten :mrgreen: maar eigenlijk gingen wij allevier nooit naar echte feestjes die pas om elf uur begonnen. Maar we zaten vaak zat tot 3 uur snachts met een groep vrienden bij elkaar, bij iemand thuis. Toen we net getrouwd waren hadden we genoeg verjaardagen waar iedereen tot 2 of 3 uur bleef hangen. tot we allemaal kinderen kregen, nu veginnen we om 21.30 al te gapen, en gaan een uurtje later naar huis, waarna we om 23.30 slapen en de volgende ochtend balen dat we het 'zo laat' hebben gemaakt :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor Marnix » 21 mar 2016 08:25

mohamed schreef:Dus als het wintertijd werd moest je nog eerder thuis zijn?


Nee want de klok gaat pas na 12:00 terug. Dus ze gewoon 12 uur thuis zijn. Als het wintertijd was wel een uur langer slapen dus. Maar niet een uur eerder thuis zijn. ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor mohamed » 21 mar 2016 10:46

mohamed schreef:Dus als het wintertijd werd moest je nog eerder thuis zijn?

Marnix schreef:Nee want de klok gaat pas na 12:00 terug. Dus ze gewoon 12 uur thuis zijn. Als het wintertijd was wel een uur langer slapen dus. Maar niet een uur eerder thuis zijn. ;)

:clown:

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor Sophie77 » 21 mar 2016 14:01

In hoeverre houden de feestgangers-tot-in-de-kleine-uurtjes onder jullie er rekening mee/ben je je er bewust van dat een werkgever er negatieve gevolgen van ondervindt/kan ondervinden als zijn personeel naar zulke feestjes gaat en de volgende dag gewoon moet werken?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor Chaya » 21 mar 2016 15:24

Sophie77 schreef:In hoeverre houden de feestgangers-tot-in-de-kleine-uurtjes onder jullie er rekening mee/ben je je er bewust van dat een werkgever er negatieve gevolgen van ondervindt/kan ondervinden als zijn personeel naar zulke feestjes gaat en de volgende dag gewoon moet werken?

:)nico
Ik weet van werkgevers dat bepaalde lieden een versnelde controle krijgen, als ze zich op maandag "ziek" gemeld hebben.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor Marnix » 21 mar 2016 16:14

Sophie77 schreef:In hoeverre houden de feestgangers-tot-in-de-kleine-uurtjes onder jullie er rekening mee/ben je je er bewust van dat een werkgever er negatieve gevolgen van ondervindt/kan ondervinden als zijn personeel naar zulke feestjes gaat en de volgende dag gewoon moet werken?


Geen idee. Als ik de volgende dag moet werken hou ik er wel rekening mee. En anders functioneer ik ook wel met wat minder slaap :) Me ziekmelden doe ik haast nooit, alleen als ik echt ziek ben :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor mohamed » 21 mar 2016 20:27

Sophie77 schreef:In hoeverre houden de feestgangers-tot-in-de-kleine-uurtjes onder jullie er rekening mee/ben je je er bewust van dat een werkgever er negatieve gevolgen van ondervindt/kan ondervinden als zijn personeel naar zulke feestjes gaat en de volgende dag gewoon moet werken?

Marnix schreef:Geen idee. Als ik de volgende dag moet werken hou ik er wel rekening mee. En anders functioneer ik ook wel met wat minder slaap :) Me ziekmelden doe ik haast nooit, alleen als ik echt ziek ben :)

Nog nooit je neus dichtgeknepen en gebeld om een koutje te neppen?

'Ik ben zo ziek, alles zit dicht.'
'Ja, dat hoor ik wel, nou beterschap gewenst, ik geef het wel even door!'

Party! =D>

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor Marnix » 22 mar 2016 05:39

1x, toen ik was vergeten vrij te vragen voor een familiedag. Met 25 graden varen in Giethoorn. Jaar of 15 geleden
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor Chaya » 22 mar 2016 13:57

mohamed schreef:Nog nooit je neus dichtgeknepen en gebeld om een koutje te neppen?

'Ik ben zo ziek, alles zit dicht.'
'Ja, dat hoor ik wel, nou beterschap gewenst, ik geef het wel even door!'

Party! =D>

Jij was zeker ook zo'n kind dat naar school belde:
U spreekt met mijn vader, mijn kind is ziek. :redface:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor mohamed » 22 mar 2016 13:59

Marnix schreef:1x, toen ik was vergeten vrij te vragen voor een familiedag. Met 25 graden varen in Giethoorn. Jaar of 15 geleden

Laat ik het niet weer vernemen! [-X

mohamed

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor mohamed » 22 mar 2016 14:02

mohamed schreef:Nog nooit je neus dichtgeknepen en gebeld om een koutje te neppen?

'Ik ben zo ziek, alles zit dicht.'
'Ja, dat hoor ik wel, nou beterschap gewenst, ik geef het wel even door!'

Party! =D>

Chaya schreef:Jij was zeker ook zo'n kind dat naar school belde:
U spreekt met mijn vader, mijn kind is ziek. :redface:

Een keer heb ik voor mijn buurjongen en mezelf afgebeld, maar toen ik voor mezelf belde werd ik zo zenuwachtig dat ze me doorverbonden met de directeur. :oops:

De hele vrije dag heb ik in de rats gezeten en nauwelijks kunnen genieten!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor Marnix » 22 mar 2016 14:51

mohamed schreef:Laat ik het niet weer vernemen! [-X


Ik ben al bijna 15 jaar "clean" en heb me de afgelopen 10 jaar hooguit 5x ziek gemeld. En op een revalidatie na een medische ingreep na nooit langer dan 1 dag.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 49 gasten