Vervolging medechristenen

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor Teus » 25 aug 2014 10:06

http://christendemonstratie30augustus.wordpress.com/
http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... s_1_849734

Er staat bij: Niet de anti ISIS demonstratie maar is het eigenlijk wel.

Laten we God vragen ernstige conflicten tegen te gaan.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 25 aug 2014 10:13

Teus schreef:Er staat bij: Niet de anti ISIS demonstratie maar is het eigenlijk wel.
Ja in principe wel. Wellicht zullen zij het zo ervaren. Er zijn geestelijke machten die met elkaar strijden. Laten degenen die niet naar deze demonstratie gaan, bidden voor een vredige demonstratie. Ik vraag me af of je het moet doen of niet, ik bedoel demonstreren. Lok je juist hiermee niet iets uit? Of moet je juist de barricades op?
Onlangs was ik bij een gebedsdienst voor vervolgde christenen. Persoonlijk geloof ik daar meer in. Want ook bidden is strijden op je knieën.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor Teus » 25 aug 2014 10:44

Teus schreef:Er staat bij: Niet de anti ISIS demonstratie maar is het eigenlijk wel.
mona schreef:Ja in principe wel. Wellicht zullen zij het zo ervaren. Er zijn geestelijke machten die met elkaar strijden. Laten degenen die niet naar deze demonstratie gaan, bidden voor een vredige demonstratie. Ik vraag me af of je het moet doen of niet, ik bedoel demonstreren. Lok je juist hiermee niet iets uit? Of moet je juist de barricades op?
Onlangs was ik bij een gebedsdienst voor vervolgde christenen. Persoonlijk geloof ik daar meer in. Want ook bidden is strijden op je knieën.

Ik denk ook dat gebed beter is. Ik ga er van uit dat er reactie op komt, op welke manier ook. Ik denk dat de tegenstanders nog fanatieker en zelfs geiriteerd worden.
De betogers zelf mogen eerst wel een bidstond houden.
Ik ben geen voorstander.
Ik vind het helemaal lastig, enerzijds is het je plicht om te bidden, anderzijds is het wel Gods plan. Het duidt allemaal wel op de komst van de Heere Jezus.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 26 aug 2014 12:21

Wie heeft er al genoeg van alle ellende, kruisigingen en onthoofdingen?
Wie denkt: nu even iets anders hoor, het leven gaat ook gewoon door hier in Nederland?
Lees en luister dan even dit:
http://www.cip.nl/artikel/43822/Geweld- ... -gaande-is
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor Optimatus » 26 aug 2014 20:19

Ik wil zaterdag ook naar Den Haag gaan. Ik vind het een goed initiatief.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 27 aug 2014 09:56

Optimatus schreef:Ik wil zaterdag ook naar Den Haag gaan. Ik vind het een goed initiatief
Wil je nadien even laten weten hoe het was?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor Optimatus » 27 aug 2014 14:32

Als je dat wilt, vind ik dat goed. Maar je mag ook zelf meekomen. Als je vervoer vanuit de regio Gouda nodig hebt, kan ik je ook nog komen halen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 28 aug 2014 19:58

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor Optimatus » 30 aug 2014 19:26

Impressie van een demonstratie tegen christenvervolging (30 augustus 2014)

Mijn vrouw en ik hebben op 30 augustus in Den Haag aan een demonstratie tegen vervolging van christenen wereldwijd deelgenomen. We zijn beiden niet bepaald “beroepsdemonstranten”, maar nu in Irak, Syrië en in diverse andere landen veel christenen en andere minderheidsgroepen het leven nagenoeg onmogelijk gemaakt wordt en er in veel gevallen sprake is van massamoord – men kan “gerust” van genocide spreken – vonden ook wij het tijd om “iets” te doen. Je kunt als individu heel weinig, maar wij vinden het een goede zaak om aandacht te vragen voor de grootste vervolgde groep mensen ter wereld (!)

Op het Spuiplein verzamelden zich ongeveer 700 tot 1000 mensen. Er waren diverse sprekers, waaronder bisschoppen van de oeroude christelijke gemeenschappen die al ruim vijftienhonderd jaar in Syrië en Irak bestaan. Zij, en ook andere vertegenwoordigers van geloofsgemeenschappen uit het gebied, deden krachtige, emotionele oproepen om hun gemeenschappen niet te vergeten. Ze vroegen zich hardop af waarom de westerse wereld zo weinig heeft gedaan of zelfs wegkijken van het gevaar voor totale genocide op hun gemeenschappen en andere minderheden. Ook Kamerleden van ChristenUnie en SGP hielden warme toespraken. Verder waren er momenten van stilte en gebed, waarna er een optocht naar het centraal station van Den Haag.

Wat ons opviel, was de grote verbondenheid tussen mensen van allerlei kerkelijke gezindten. Uit alle windstreken waren mensen bijeen: veel mensen uit Irak en Syrië, die de demonstratie georganiseerd hadden, maar ook Nederlanders, mensen uit diverse Afrikaanse landen, Kopten en anderen. Protestanten, orthodoxen, katholieken en evangelische christenen stonden naast elkaar en baden het Onze Vader. Hoewel veel mensen met emoties te kampen hadden – wie heeft die niet bij het zien van de verschrikkingen in Irak en Syrië – was de demonstratie toch vooral een serene bijeenkomst, waarbij verbondenheid met christenen in nood.

Laten wij, die in Nederland de ongekende luxe van godsdienstvrijheid kunnen genieten, onze medechristenen en al die andere slachtoffers van het ongekende geweld omwille van geloof of afkomst niet vergeten.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor Faramir » 30 aug 2014 19:33

Goed van je dat je bent gegaan!

Klein artikel over deze demonstratie: http://www.katholieknieuwsblad.nl/nieuw ... g-verlopen

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor Teus » 30 aug 2014 19:33

Heel mooi Optimatus, die saamhorigheid, laten we inderdaad meer onze aandacht aan besteden en bij God brengen
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor Optimatus » 30 aug 2014 19:35

Als je hoort wat mensen in die landen meemaken, dan kun je nauwelijks anders dan meedoen met zoiets als vandaag in Den Haag.

Faramir, er was ook iemand met een grote vlag van het Vaticaan, ik dacht heel even dat jij het was :)

Nogmaals, vooral die kerkoverstijgende verbondenheid, even die eenheid in Christus - die was hartverwarmend.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor jamillah » 30 aug 2014 21:02


Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 30 aug 2014 21:25

Optimatus schreef:Nogmaals, vooral die kerkoverstijgende verbondenheid, even die eenheid in Christus - die was hartverwarmend.
Fijn Optimatus, mooi dat alles rustig is verlopen.
Ik hoop dat deze demonstratie voor de mensen in Irak vruchten zal afwerpen.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 01 sep 2014 12:23

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 67 gasten