Het "trekken" van de Vader (Joh.6:44)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bambi

Re: Het "trekken" van de Vader (Joh.6:44)

Berichtdoor Bambi » 05 aug 2014 13:21

Jvslooten schreef:Nee sorry, dat verschil wist ik niet. Zou je wat Schriftplaatsen kunnen aandragen waaruit inderdaad blijkt dat er, zoals jij schrijft, tweeërlei soorten geloof zijn? Een "behoudend geloof" en een "echt geloof", zeg maar?

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet, Jvslooten

Wat betekent deze tekst volgens jou?

Lukas 22:32 Maar Ik heb voor u gebeden, dat uw geloof niet ophoude; en gij, als gij eens zult bekeerd zijn, zo versterk uw broeders.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Het "trekken" van de Vader (Joh.6:44)

Berichtdoor mona » 05 aug 2014 14:38

Bambi schreef:En de Gemeenten bestonden in die tijd alleen uit wedergeboren Christenen.
De brieven uit Openbaringen zeggen genoeg dat de gemeenten niet volledig uit wedergeboren mensen bestonden. Velen zijn afgeweken, de gemeente van Sardis had zelfs de naam dat ze leefde, maar er was dood in de pot. Van de brieven aan de zeven gemeenten, zijn er maar twee, Smyrna en Filadélfia, waarop de Heere geen aanmerkingen heeft.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Het "trekken" van de Vader (Joh.6:44)

Berichtdoor mealybug » 05 aug 2014 15:06

mona schreef:De brieven uit Openbaringen zeggen genoeg dat de gemeenten niet volledig uit wedergeboren mensen bestonden. Velen zijn afgeweken, de gemeente van Sardis had zelfs de naam dat ze leefde, maar er was dood in de pot. Van de brieven aan de zeven gemeenten, zijn er maar twee, Smyrna en Filadélfia, waarop de Heere geen aanmerkingen heeft.


Wacht even, de woorden van jezus in dit laatste Boek, zijn profetisch van aard. Duidelijk staat er dat het Gaat om dingen die nog geschieden moeten.
Die 7 gemeenten staan voor de 7 periodes waardoor wij zouden gaan.
Een vooruitblik op de kerkgeschiedenis, zeg maar.
Maar dan net niet de juweeltjes, die velen denken op de schoorsteenmantel te hebben staan of in de boekenkast.
Inmiddels zijn we de laatste gemeente, die van Laodicea.

Lees maar:

http://www.bijbelengeloof.com/index.php ... &Itemid=93

Jvslooten

Re: Het "trekken" van de Vader (Joh.6:44)

Berichtdoor Jvslooten » 05 aug 2014 16:45

mealybug schreef:Die 7 gemeenten staan voor de 7 periodes waardoor wij zouden gaan.
Onzin natuurlijk. Openbaring is een zendbrief, geadresseerd aan zeven daadwerkelijke gemeenten in Klein-Azië die allen langs één Romeinse hoofdweg lagen, op volgorde zoals Johannes de brieven van Christus ontving. De brieven bevatten bovendien veel concrete verwijzingen naar de plaatselijke politieke, economische en geografische situatie van iedere gemeente individueel. Hou die zeven ´periodes´ maar voor je dus. Op aantoonbaar onjuist gebleken inlegkunde zit niemand te wachten.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Het "trekken" van de Vader (Joh.6:44)

Berichtdoor mona » 05 aug 2014 17:01

mealybug schreef:Die 7 gemeenten staan voor de 7 periodes waardoor wij zouden gaan.
Hier had ik echt nog nooit van gehoord.
In het eerste hoofdstuk van Openbaringen staat:
vers 4: Johannes, aan de zeven gemeenten die in Asia zijn: genade zij u en vrede...
Op dat moment zijn er dus daadwerkelijk zeven gemeenten. We beginnen niet met gemeente 1 en dan de eeuwen door, naar gemeente zeven.
Het is beter om naar ons zelf te kijken op welke van de zeven gemeenten wij lijken, en daar onze conclusie uit trekken tot ons eeuwig behoud.

In die zeven gemeenten zitten niet allemaal wedergeboren christenen, gezien de brieven die de gemeenten ontvangen.
Ik begrijp nog steeds niet zo goed waar die uitspraak op gebaseerd is.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Bambi

Re: Het "trekken" van de Vader (Joh.6:44)

Berichtdoor Bambi » 05 aug 2014 17:13

mona schreef:In die zeven gemeenten zitten niet allemaal wedergeboren christenen, gezien de brieven die de gemeenten ontvangen.
Ik begrijp nog steeds niet waar die uitspraak op gebaseerd is.

Dus jij zegt eigenlijk samenvattend: Een heiden die nergens in gelooft, die dan ineens in God en in Christus gelooft en zich aansluit bij een gemeente, is geen wedergeboren Christen?
En een wedergeboren Christen, maakt nooit fouten en daar wordt nooit tegen gezegd: "Bekeert u"?

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Het "trekken" van de Vader (Joh.6:44)

Berichtdoor mona » 05 aug 2014 18:06

Bambi schreef:Dus jij zegt eigenlijk samenvattend: Een heiden die nergens in gelooft, die dan ineens in God en in Christus gelooft en zich aansluit bij een gemeente, is geen wedergeboren Christen?
En een wedergeboren Christen, maakt nooit fouten en daar wordt nooit tegen gezegd: "Bekeert u"?
Vanzelf niet, dat durf ik niet te zeggen. Maar volgens mij zeg ik dat toch ook helemaal niet?
Maar er heeft nooit een gemeente op aarde bestaan van louter wedergeboren christenen, dat kan volgens mij alleen in de hemel. Jij geeft aan dat dat wel zo was, in de eerste gemeenten.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Jvslooten

Re: Het "trekken" van de Vader (Joh.6:44)

Berichtdoor Jvslooten » 05 aug 2014 18:28

mona schreef:In die zeven gemeenten zitten niet allemaal wedergeboren christenen, gezien de brieven die de gemeenten ontvangen.
Ik begrijp nog steeds niet waar die uitspraak op gebaseerd is.
Bambi schreef:Dus jij zegt eigenlijk samenvattend: Een heiden die nergens in gelooft, die dan ineens in God en in Christus gelooft en zich aansluit bij een gemeente, is geen wedergeboren Christen?
En een wedergeboren Christen, maakt nooit fouten en daar wordt nooit tegen gezegd: "Bekeert u"?

Mona heeft gelijk. Of waren Ananias en Saffira soms wedergeboren christenen? Of Demas, die de tegenwoordige wereld lief kreeg? Of de valse leraren uit 1 Joh. 2? Of die "struikelblokken" uit Mat. 13 en Rom. 16? Of bijvoorbeeld die man uit Korinthe, die gemeenschap had met zijn eigen moeder? Of de Bileamieten en de Nikolaïten, waarvan Christus zegt dat Hij ze HAAT? Of die vrouw uit Thyatira, die zichzelf prostitueerde met mannen uit haar gemeente? Waren dat allemaal wedergeboren christenen?

Bambi

Re: Het "trekken" van de Vader (Joh.6:44)

Berichtdoor Bambi » 05 aug 2014 19:01

Jvslooten schreef:Mona heeft gelijk. Of waren Ananias en Saffira soms wedergeboren christenen? Of Demas, die de tegenwoordige wereld lief kreeg? Of de valse leraren uit 1 Joh. 2? Of die "struikelblokken" uit Mat. 13 en Rom. 16? Of bijvoorbeeld die man uit Korinthe, die gemeenschap had met zijn eigen moeder? Of de Bileamieten en de Nikolaïten, waarvan Christus zegt dat Hij ze HAAT? Of die vrouw uit Thyatira, die zichzelf prostitueerde met mannen uit haar gemeente? Waren dat allemaal wedergeboren christenen?

Als je goed leest in Openbaringen 2 en 3 zie je dat ze zich moeten bekeren van hun boze werken en dan komt het weer goed.
Zo staat er bijv. ook dat Efeze hun 1e liefde hebben verlaten.
Dat is een liefde die bij de wedergeboorte in het hart komt.
En er staat niet dat Jezus de Nikolaïten zelf haat, maar hun werken, enzovoort......................

Zo ook Annanias en Saffira die de kans kregen om eerlijk hun leugen op te biechten.
Daarom werd het nog eens extra gevraagd (en zich dus te bekeren van hun boze werken), maar die kans niet namen.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Het "trekken" van de Vader (Joh.6:44)

Berichtdoor mealybug » 05 aug 2014 20:24

Jvslooten schreef:Onzin natuurlijk. Openbaring is een zendbrief, geadresseerd aan zeven daadwerkelijke gemeenten in Klein-Azië die allen langs één Romeinse hoofdweg lagen, op volgorde zoals Johannes de brieven van Christus ontving. De brieven bevatten bovendien veel concrete verwijzingen naar de plaatselijke politieke, economische en geografische situatie van iedere gemeente individueel. Hou die zeven ´periodes´ maar voor je dus. Op aantoonbaar onjuist gebleken inlegkunde zit niemand te wachten.

''natuurlijk''..
Alles tot inlegkunde verklaren wat nieuw is voor je, is wel heel erg zwak.
maar toon eens aan, waarom het aantoonbaar onjuist is.
Aantijgingen als ''Onzin!, Mona heeft gelijk!,hou je periodes voor je!''
komen tot nu toe over als woede bij gebrek aan argumenten die je normaal wel eens hebt :wink:

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Het "trekken" van de Vader (Joh.6:44)

Berichtdoor mona » 05 aug 2014 20:51

Bambi schreef:Zo ook Annanias en Saffira die de kans kregen om eerlijk hun leugen op te biechten.
Daarom werd het nog eens extra gevraagd (en zich dus te bekeren van hun boze werken), maar die kans niet namen.
Daar heb je nu precies wat ik bedoel: in deze gemeente waren dus in ieder geval twee mensen die niet wedergeboren waren. Want als ze dat wel waren, dan waren ze eerlijk geweest en hadden schuld bekend.

Maar misschien begrijp ik je niet goed?
Ik heb het idee dat we misschien twee verschillende dingen bedoelen.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Bambi

Re: Het "trekken" van de Vader (Joh.6:44)

Berichtdoor Bambi » 05 aug 2014 21:05

Bambi schreef:Zo ook Annanias en Saffira die de kans kregen om eerlijk hun leugen op te biechten.
Daarom werd het nog eens extra gevraagd (en zich dus te bekeren van hun boze werken), maar die kans niet namen.

mona schreef:Daar heb je nu precies wat ik bedoel: in deze gemeente waren dus in ieder geval twee mensen die niet wedergeboren waren. Want als ze dat wel waren, dan waren ze eerlijk geweest en hadden schuld bekend.


Heeft Calvijn ooit schuld bekend voor het de dood injagen van Servet?
Toch zegt iedereen dat hij wedergeboren was.
Laatst gewijzigd door Bambi op 05 aug 2014 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Het "trekken" van de Vader (Joh.6:44)

Berichtdoor mona » 05 aug 2014 21:13

Bambi schreef:Heeft Calvijn ooit schuld bekend voor het de dood injagen van Servatius?
Geen idee, ik ken Servatius niet. En het topic wat er over gaat boeide me niet, dus daar heb ik me niet in verdiept, sorry.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Jvslooten

Re: Het "trekken" van de Vader (Joh.6:44)

Berichtdoor Jvslooten » 05 aug 2014 21:14

Bambi schreef:Zo ook Annanias en Saffira die de kans kregen om eerlijk hun leugen op te biechten.
Daarom werd het nog eens extra gevraagd (en zich dus te bekeren van hun boze werken), maar die kans niet namen.
mona schreef:Daar heb je nu precies wat ik bedoel: in deze gemeente waren dus in ieder geval twee mensen die niet wedergeboren waren. Want als ze dat wel waren, dan waren ze eerlijk geweest en hadden schuld bekend.
Bambi schreef:Heeft Calvijn ooit schuld bekend voor het de dood injagen van Servatius?
Toch zegt iedereen dat hij wedergeboren was.

Probeer je nu te suggereren dat Ananias en Saffira wedergeboren christenen waren?! Petrus zegt dat hun hart vervuld was met de Satan en dat ze zondigden tegen de Heilige Geest.

Bambi

Re: Het "trekken" van de Vader (Joh.6:44)

Berichtdoor Bambi » 05 aug 2014 21:22

==
Laatst gewijzigd door Bambi op 05 aug 2014 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 77 gasten