Spreeuw schreef:Moet je als christen gefilterd internet hebben? Of mag je ook open internet hebben?
Er zijn veel gevaarlijke sites op internet, die niet stroken met christelijke normen en waarden, en die terecht gefilterd worden. Toch kunnen er ook sites onterecht gefilterd worden. Misschien terwijl het juist een hele normale website is, of misschien is de site wel heel bewust gefilterd, terwijl je er zelf geen kwaad in ziet. Vandaar mijn vraag.
Ik heb hier ook gefilterd internet, maar dat is niet mijn eigen keuze maar die van de (streng christelijke) huisbaas.
Ik vind het in principe een goede zaak dat de meest schadelijke dingen wat moeilijker bereikbaar zijn. Het probleem is echter: zo'n filter is nooit perfect, en blokkeert ook sites die ik wel graag bezoek. Bijvoorbeeld als iemand ergens in een comment of posting het engelse scheldwoord met vier letters dat met de f begint zegt, dan blokkeert mijn filter meteen die hele pagina. Da's erg irritant. Daarom zou ik zelf niet hiervoor kiezen.
Ik kan er overigens wel omheen, maar dat kost moeite en is dus erg vervelend.