Gefilterd internet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spreeuw
Generaal
Generaal

Gefilterd internet

Berichtdoor Spreeuw » 15 jul 2014 11:31

Moet je als christen gefilterd internet hebben? Of mag je ook open internet hebben?
Er zijn veel gevaarlijke sites op internet, die niet stroken met christelijke normen en waarden, en die terecht gefilterd worden. Toch kunnen er ook sites onterecht gefilterd worden. Misschien terwijl het juist een hele normale website is, of misschien is de site wel heel bewust gefilterd, terwijl je er zelf geen kwaad in ziet. Vandaar mijn vraag.

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Gefilterd internet

Berichtdoor mealybug » 15 jul 2014 11:41

Spreeuw schreef:Moet je als christen gefilterd internet hebben? Of mag je ook open internet hebben?
Er zijn veel gevaarlijke sites op internet, die niet stroken met christelijke normen en waarden, en die terecht gefilterd worden. Toch kunnen er ook sites onterecht gefilterd worden. Misschien terwijl het juist een hele normale website is, of misschien is de site wel heel bewust gefilterd, terwijl je er zelf geen kwaad in ziet. Vandaar mijn vraag.

Niets moet.
Alles is geoorloofd, maar niet alles is nuttig- Paulus

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 15 jul 2014 12:20

torrents worden ook gefilterd, da's wel erg jammer. :mrgreen:

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 15 jul 2014 14:44

Ik heb geen filter op mijn pc.

Op de beide pc's van onze jongens zit wel een filter. Eén van de jongens vroeg er een paar jaar geleden zelf om, als extra hulp om niet op verkeerde websites te komen.
Hij gaf zelf aan dat hij bang was dat hij de verleiding niet kon weerstaan.
Dat laatste is mij trouwens nog nooit gebeurd: per ongeluk op een seks site of zo komen..

Ik zie gefilterd internet niet als een 'must'; een mens moet leren om met verleiding om te gaan, maar als dat (nog) niet lukt: ren er van weg (zoals Jozef deed) of zoals in dit geval: zet er een filter op.

james
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor james » 15 jul 2014 14:46

Boaz schreef:Ik heb geen filter op mijn pc.

Op de beide pc's van onze jongens zit wel een filter. Eén van de jongens vroeg er een paar jaar geleden zelf om, als extra hulp om niet op verkeerde websites te komen.
Hij gaf zelf aan dat hij bang was dat hij de verleiding niet kon weerstaan.
Dat laatste is mij trouwens nog nooit gebeurd: per ongeluk op een seks site of zo komen..

Ik zie gefilterd internet niet als een 'must'; een mens moet leren om met verleiding om te gaan, maar als dat (nog) niet lukt: ren er van weg (zoals Jozef deed) of zoals in dit geval: zet er een filter op.

Ik heb wel een filter, omdat ik soms bang ben voor mijn eigen hart. Ik weet dat het geen oplossing voor alles had, maar kwaad kan het zeker niet

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 15 jul 2014 16:39

Nou, dan heb je je verantwoordelijkheid genomen, toch?

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 15 jul 2014 17:08

Filter op mijn internet, gelukkig maar de verleiding is mij te groot.
Ook beter voor mijn kinderen !
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

dingo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor dingo » 15 jul 2014 17:56

Ik heb geen filter op mijn internet. Het zou gezien mijn ict-achtergrond ook geen enkel nut hebben want ik zou het in twee tellen kunnen omzeilen.
Because there are rules does not mean the game is fair.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 15 jul 2014 18:43

dingo schreef:Ik heb geen filter op mijn internet. Het zou gezien mijn ict-achtergrond ook geen enkel nut hebben want ik zou het in twee tellen kunnen omzeilen.

Zels voor iemand zonder ict achtergrond lukt dat.
Gewoon wachtwoord invoeren en je filter is (tijdelijk) opgeheven. :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 jul 2014 16:01

Wij hebben het wel, omdat onze oudste regelmatig op internet zit, en ik niet wil dat hij via allerlei geklik per ongeluk op sites terecht komt waarvan ik niet wil dat hij ze als 5 jarige ziet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lost
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lost » 07 aug 2014 14:38

Persoonlijk ben ik meer een voorstander van een programma als dit: http://kidlogger.net/

Aan de ene kant lijkt met misschien wat overdreven om je partner/kinderen zo te monitoren, aan de andere kant maakt zulke software een gesprek erover mogelijk. Hoe weet je hoe vaak je kids het filter 'tegenkomen', en hoe vaak gaan ze er om heen?

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor EenVasteBurcht » 07 aug 2014 19:54

Spreeuw schreef:Moet je als christen gefilterd internet hebben? Of mag je ook open internet hebben?

Ik heb hier ook gefilterd internet, maar dat is niet mijn eigen keuze maar die van de (streng christelijke) huisbaas.

Ik vind het in principe een goede zaak dat de meest schadelijke dingen wat moeilijker bereikbaar zijn. Het probleem is echter: zo'n filter is nooit perfect, en blokkeert ook sites die ik wel graag bezoek. Bijvoorbeeld als iemand ergens in een comment of posting het engelse scheldwoord met vier letters dat met de f begint zegt, dan blokkeert mijn filter meteen die hele pagina. Da's erg irritant. Daarom zou ik zelf niet hiervoor kiezen.

Ik kan er overigens wel omheen, maar dat kost moeite en is dus erg vervelend.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 07 aug 2014 20:28

EenVasteBurcht schreef:Ik heb hier ook gefilterd internet, maar dat is niet mijn eigen keuze maar die van de (streng christelijke) huisbaas.

Op zoek naar een liefdevol christelijke huisbaas dan maar :wink:

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 07 aug 2014 20:50

We bidden voor je :lol:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 aug 2014 12:53

dingo schreef:Ik heb geen filter op mijn internet. Het zou gezien mijn ict-achtergrond ook geen enkel nut hebben want ik zou het in twee tellen kunnen omzeilen.

Hier ook een ict achtergrond maar wel een filter. Als we willen is het snel te omzeilen maar nog nooit uitgeprobeerd. Je wilt dan ook bewust iets doen wat anders niet kan. Hier hebben we ook een ongefilterde verbinding waar we op kunnen overschakelen maar dat wordt dan ook bewust gedaan. De kinderen hebben ook nog nooit het filter proberen te omzeilen.

Terug naar “Archief”