Uit het hart gegrepen - korte citaten

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Boerin » 17 feb 2014 20:26

Preaching the Gospel is to plunder hell and populate heaven. REINHARD BONNKE

Afbeelding
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Bambi » 17 feb 2014 23:10

Een oud vrouwtje op haar knieën, ziet vaak verder dan een theoloog op zijn tenen.

(onbekend)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor elbert » 19 feb 2014 10:28

Afbeelding
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Marnix » 19 feb 2014 10:53

Daarop aanvullend:

“I wear the chain I forged in life....I made it link by link, and yard by yard; I girded it on of my own free will, and of my own free will I wore it.” (Charles Dickens, A Christmas Carol)

Vrije wil bestaat wel.... In denk niet dat Spurgeon dat ontkent. Het bestaat maar we kunnen er niet goed mee omgaan. We zijn gevangen in de ketting die we met onze vrije wil zelf hebben gemaakt en dragen.... en komen daar niet uit. Of we worden veranderd door Gods liefde en genade... dan hebben we vrije wil maar als je die liefde hebt ontdekt wil je niet anders.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor schelpje3 » 19 feb 2014 11:43

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Marnix » 19 feb 2014 12:13

Klinkt ook gezellig. Ik ken alleen:

Liefde maakt blind, zei de boer en hij kuste zijn varken :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Jvslooten

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Jvslooten » 22 feb 2014 20:14

Geen bloemen dragen een zo lieflijk blauw als die, welke aan de voet van de bevroren gletsjer groeien; geen sterren zijn er zo helder als die sterren, die in de poolstreken glinsteren; geen water zo zoet als dat, wat in de zandwoestijn ontspringt; en geen geloof zo heerlijk als dat, hetwelk in tegenheden leeft en triomfeert. Zo zegt de Heere door de mond van de profeet: "Ik zal in het midden van u doen overblijven een arm en ellendig volk, die zullen op de naam van de Heere vertrouwen." Waarom nu arm en ellendig? Omdat er een geneigdheid bestaat bij de armen en ellendigen onder des Heeren volk, om op de Heere te vertrouwen. Hij zegt niet: "Ik zal in uw midden doen overblijven een rijk en voorspoedig volk, en die zullen vertrouwen." Nee! Deze schijnen nauwelijks zulk een vatbaarheid te hebben voor het geloof als de ellendigen. Ik zal veeleer in uw midden doen overblijven een arm en ellendig volk. En deze zullen, juist uit oorzaak van hun armoede en ellendigheid, des te meer geschikt en bereid zijn om hun geloof en vertrouwen op de Heere te vestigen.

C.H. Spurgeon, overgenomen uit: De wonderen van de Heiland, leerrede: Het Mysterie. De heiligen treurende en Jezus blijde.

Jvslooten

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Jvslooten » 23 feb 2014 09:27

"Ik ben er van verzekerd dat, indien wij meer werk maakten van de wet,
het Evangelie meer werk zou maken met ons.
"

Ds. Andrew Gray, overgenomen uit: De overste Leidsman, leerrede over: Luk. 19:41-42

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor mealybug » 23 feb 2014 14:13

Jvslooten schreef:"Ik ben er van verzekerd dat, indien wij meer werk maakten van de wet,
het Evangelie meer werk zou maken met ons.
"

Ds. Andrew Gray, overgenomen uit: De overste Leidsman, leerrede over: Luk. 19:41-42


''O gij uitzinnige Galaten, wie heeft u betoverd, dat gij der waarheid niet zoudt gehoorzaam zijn; denwelken Jezus Christus voor de ogen te voren geschilderd is geweest, onder u gekruist zijnde?
Dit alleen wil ik van u leren: hebt gij den Geest ontvangen uit de werken der wet, of uit de prediking des geloofs?''

Apostel Paulus, overgenomen uit zijn brief aan de Galaten, ook een leerrede.

Jvslooten

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Jvslooten » 24 feb 2014 11:09

Afbeelding

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Boerin » 01 mar 2014 10:09

Afbeelding
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor schelpje3 » 01 mar 2014 11:59

Pas als we werkelijk weten en beseffen dat we op aarde een beperkte tijd van leven hebben en dat we hoegenaamd niet kunnen zeggen wanneer onze tijd om is, zullen we ermee beginnen elke dag ten volle te leven, als was het de enige dag die we hadden.

Elisabeth Kübler-Ross

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Boerin » 02 mar 2014 18:42

Afbeelding

Afbeelding
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor mohamed » 02 mar 2014 22:36

Jvslooten schreef:Afbeelding

:lol:

mohamed

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor mohamed » 02 mar 2014 22:37

Jvslooten schreef:"Ik ben er van verzekerd dat, indien wij meer werk maakten van de wet,
het Evangelie meer werk zou maken met ons.
"

Ds. Andrew Gray, overgenomen uit: De overste Leidsman, leerrede over: Luk. 19:41-42

mealybug schreef:''O gij uitzinnige Galaten, wie heeft u betoverd, dat gij der waarheid niet zoudt gehoorzaam zijn; denwelken Jezus Christus voor de ogen te voren geschilderd is geweest, onder u gekruist zijnde?
Dit alleen wil ik van u leren: hebt gij den Geest ontvangen uit de werken der wet, of uit de prediking des geloofs?''

Apostel Paulus, overgenomen uit zijn brief aan de Galaten, ook een leerrede.

:)nico


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten

cron