Uit het hart gegrepen - korte citaten

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor MoesTuin » 02 feb 2020 20:07

Een vrouw gaat naar de Pastor van haar kerk om te zeggen dat ze de kerk uit gaat.
Hij vroeg "mag ik vragen waarom?"
Zij zegt "Ik zie mensen die aan het appen zijn, sommige zijn aan het roddelen, anderen die leven niet op de juiste manier, sommige slapen, anderen kijken naar me, het zijn allemaal hyprocrieten!"
De Pastor was stil, toen zegt hij "Mag ik je vragen om één ding te doen voordat je definitief je beslissing maakt?"
Zij zegt "tuurlijk, wat is het?"
Hij zegt" neem een glas gevuld met water, loopt er twee keer
de kerk rond zonder iets te morsen."
Zij zegt "Ja dat kan ik doen." Ze ging weg en zoals belooft loopt ze twee keer rond de kerk met een gevulde glas met water en komt terug en zegt trots " het is gedaan."
De Pastor vroeg haar deze vragen " Heb je iemand zien appen? Heb je iemand horen roddelen? Heb je iemand zien slapen? Heb je iemand zien staren naar je?
Zij zegt "Nee natuurlijk heb ik dat niet gezien, ik was zo druk met focussen op het water dat ik niks zou morsen."
Hij zegt "Als je naar de kerk komt, moet je net zo gefocust zijn op God zodat je niet valt! Daarom zei de Here Jezus ook 'Volg mij.' Hij zei niet, 'volg christenen'
Laat jou relatie met God niet bepalen hoe anderen hun relatie met God hebben. Laat het bepaald zijn hoe jij gefocust bent met God!

bron :
Evangelisatie Twenterand
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor elburger » 05 feb 2020 06:48

Ask not what your country can do for you,
ask what you can do for your country.

J F Kennedy.

Wees niet zelfzuchtig en verlang niet dat alles vanuit overheidswege voor jou geregeld wordt maar wees zelf pro actief om de toestand van de medemens te verbeteren.
De mens heden ten dage is zo egocentrisch ingericht, zo komt de onvrede, begint het klagen en het gemor, en krijgt satan de mens in de macht, daar waar men juist tot God moet gaan om bijstand te vragen.

Heb uw naaste lief als uw zelf, Gods gebod!!
Laten wij mensen dat meer in uitvoering brengen.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Gtn » 14 apr 2020 11:55

Kwam deze rubriek tegen. Hier een citaat uit een column van het reformatorisch dagblad van afgelopen zomer:

"We weten niet meer wat échte genade is. We knielen op de rafels van een verdwenen tapijt. Daarom kunnen we die genade niet hartelijk en aanstekelijk vóórleven. We vullen vele preken met de noodzaak om leeggeschud te worden voor God. We moeten ‘niets’ worden voor God. En zo is het ook! Wij hebben en zijn in geestelijk opzicht niets. Maar van die leegheid hebben we een enorm verhaal gemaakt. Niets worden voor God is ook echt niets. Wij maken echter van dat ‘niets’ een heel ‘iets’. Je moet wel oprecht ‘niets’ zijn en van dat ‘niets’ ook grote indrukken hebben.

We beseffen niet dat we genade zo steeds kleiner maken. Erger nog, deze boodschap is genadeloos. We vullen ons weegschaaltje en maken ons geschikt voor Gods genade, denken we. We ploeteren en slaven ons hele leven en vragen ons verbitterd af waarom God toch niet hoort. Afstotelijke twijfel en halfheid resteren. Maar God nodigt goddelozen. Hij geeft alles voor niets. Onze zaligheid geschiedt van Boven naar beneden. Nooit van beneden naar Boven."

Waarom ik hier nu weer aan moet denken? Zaterdag luisterde ik een fragment van ds paul visser. Die zei nagenoeg hetzelfde.

Dat was mij uit het hart gegrepen !

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Chaya » 14 apr 2020 14:10

Al ligt er een grote berg van zorg en moeilijkheden op onze weg, laat u door zijn donkere schaduw
niet terneerslaan.
Onze God kan er voor u een weg dwars doorheen banen.
Of Hij leidt u er omheen.
Of, nog makkelijker, Hij draagt u er misschien wel over.
Geen ding is voor Hem te wonderlijk.
Verwacht dat Hij het kromme recht maakt en het hobbelachtige tot een vallei.
Terwijl u nederig aan Zijn voeten blijft zitten,
doet Hij wonderlijke dingen en zult u Zijn leiding zien.

Susannah Spurgeon
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Gtn » 15 apr 2020 13:52

Ik las dit gedicht. Wat een les. Vooral voor mezelf.



Ik wou dat de kerk weer de kandelaar was
die het licht van Gods heiligheid droeg.
Ik wou dat de kerk van haar zonden genas
en God om vergiffenis vroeg.

Ik wou dat de kerk weer het vuurbaken was
dat ieder de weg wees naar huis.
Ik wou dat de kerk van haar zonden genas
en 't licht wierp op Golgotha's kruis.

Ik wou dat de kerk weer de vissersvloot was
die mensen wou vangen voor God.
Ik wou dat de kerk van haar zonden genas
en deed naar Gods grote gebod.

Ik wou dat de kerk weer de koningsstad was
heel hoog op de bergen gebouwd.
Ik wou dat de kerk van haar zonden genas
en 't Woord bracht door God haar betrouwd.

Ik wou dat de kerk 't licht der wereld nog was.
Zo helder, zo vrolijk en blij.
Ik wou dat de kerk van haar zonden genas.
De kerk?... Maar de kerk dat zijn WIJ.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor MoesTuin » 15 apr 2020 18:55

Prachtig Gtn, de kerk dat zijn wij..
de kerk is niet die richting, of die stroming of de rechten of de linksen, of.....weet ik wat voor versplinteringen en afgescheiden groepen er zijn

De kerk is / zijn Allen die van Christus zijn in en uit Hem alleen, doorrrr hét Geloof.
Daar zijn velen bij die door "kerk" mensen allang veroordeeld of buitengesloten zijn, maar door de Heer niet, Hij kent de zijnen.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Gtn » 29 aug 2020 20:34

Zoveel zondekennis is nodig dat je beseft buiten Christus verloren te zijn.
Meer zondekennis is niet nodig.
Wie meer zoekt wil met zijn zondekennis iets zijn en dat is louter hoogmoed.

(Thomas Sheppard)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Haaibaai » 24 jun 2021 11:08

Inquietum est cor nostrum, donec requiescat in Te



Onrustig is ons hart tot het rust vindt in U.


Sint Augustinus.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Haaibaai » 21 jul 2021 19:21

Wij moeten ons houden aan dat gene wat overal altijd en door allen geloofd is.


Sint Vincentius Lirinensis.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor elbert » 20 aug 2021 09:33

Het gaat al anderhalf jaar over corona. Mensen worden er onrustig en bang van. Hoe moet je hiermee nu omgaan?
In 1948 kreeg C.S. Lewis een soortgelijke vraag: hoe moet je omgaan met het feit dat je in het atoomtijdperk leeft? Het antwoord is net zo goed van toepassing op het coronatijdperk als het op het atoomtijdperk:
"Hoe moeten we in het atoomtijdperk leven?"
Ik kom in de verleiding om te antwoorden: Wel, net zoals je zou hebben geleefd in de zestiende eeuw toen de pest bijna elk jaar Londen bezocht, of zoals je zou hebben geleefd in het Vikingtijdperk toen overvallers uit Scandinavië elke nacht zouden kunnen landen en je keel doorsnijden; of inderdaad, net zoals je nu leeft in een tijdperk van kanker, een tijdperk van syfilis, een tijdperk van verlamming, een tijdperk van spoorwegongevallen, een tijdperk van motorongevallen.

Met andere woorden, laten we niet beginnen met de nieuwigheid van onze situatie te overdrijven. Geloof me, geachte heer of mevrouw, u en allen van wie u houdt waren al ter dood veroordeeld voordat de atoombom werd uitgevonden: en een vrij hoog percentage van ons zou op een onplezierige manier sterven.

Dit is het eerste punt dat moet worden gemaakt: en de eerste actie die moet worden ondernomen, is onszelf bij elkaar te rapen. Als we allemaal vernietigd worden door een atoombom, laat die bom ons dan vinden terwijl we verstandige en menselijke dingen doen - bidden, werken, lesgeven, lezen, naar muziek luisteren, de kinderen wassen, tennissen, kletsen met onze vrienden onder het genot van een pint en een spelletje darts - niet ineengedoken als bange schapen en denkend aan bommen. Ze kunnen ons lichaam breken (een microbe kan dat doen), maar ze hoeven onze geest niet te domineren.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Lydia63 » 20 aug 2021 13:32

elbert schreef:Het gaat al anderhalf jaar over corona. Mensen worden er onrustig en bang van. Hoe moet je hiermee nu omgaan?
In 1948 kreeg C.S. Lewis een soortgelijke vraag: hoe moet je omgaan met het feit dat je in het atoomtijdperk leeft? Het antwoord is net zo goed van toepassing op het coronatijdperk als het op het atoomtijdperk:



"Hoe moeten we in het atoomtijdperk leven?"
Ik kom in de verleiding om te antwoorden: Wel, net zoals je zou hebben geleefd in de zestiende eeuw toen de pest bijna elk jaar Londen bezocht, of zoals je zou hebben geleefd in het Vikingtijdperk toen overvallers uit Scandinavië elke nacht zouden kunnen landen en je keel doorsnijden; of inderdaad, net zoals je nu leeft in een tijdperk van kanker, een tijdperk van syfilis, een tijdperk van verlamming, een tijdperk van spoorwegongevallen, een tijdperk van motorongevallen.

Met andere woorden, laten we niet beginnen met de nieuwigheid van onze situatie te overdrijven. Geloof me, geachte heer of mevrouw, u en allen van wie u houdt waren al ter dood veroordeeld voordat de atoombom werd uitgevonden: en een vrij hoog percentage van ons zou op een onplezierige manier sterven.

Dit is het eerste punt dat moet worden gemaakt: en de eerste actie die moet worden ondernomen, is onszelf bij elkaar te rapen. Als we allemaal vernietigd worden door een atoombom, laat die bom ons dan vinden terwijl we verstandige en menselijke dingen doen - bidden, werken, lesgeven, lezen, naar muziek luisteren, de kinderen wassen, tennissen, kletsen met onze vrienden onder het genot van een pint en een spelletje darts - niet ineengedoken als bange schapen en denkend aan bommen. Ze kunnen ons lichaam breken (een microbe kan dat doen), maar ze hoeven onze geest niet te domineren.



https://dailyverses.net/nl/matteus/10/28

Ik wens alle 'n fijn weekend :)

gr Lydia.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor pindas83 » 20 aug 2021 18:47

Haaibaai schreef:Inquietum est cor nostrum, donec requiescat in Te



Onrustig is ons hart tot het rust vindt in U.


Sint Augustinus.



Audite quis pulsat sunt parvoli….2x

Hoor wie klopt daar zachtjes tegen ‘t raam.

Sint Nicolaas

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor MoesTuin » 30 okt 2021 09:09

"de kerk maakt beleidsplannen voor de komende 5 jaar terwijl ze het eeuwige leven heeft."

(*dhr vd Beek nav lezing toekomst vd kerk)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor elburger » 03 dec 2021 08:31

Het gaat wel
Maar het wordt beter.

Corrie ten Boom
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten