Gebedstopic

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Gebedstopic

Berichtdoor Marnix » 21 aug 2005 00:23

Tja, wat past er nou beter in een opbouwend forum waar discussieren niet centraal staat, dan een topic voor gebedspunten.

Dus, heb je een gebedspunt of een dankpunt, deel het hier zodat anderen de gelegenheid hebben er voor te bidden!

Ook Refoweb lijkt me een geschikt gebedspunt aangezien mensen er over God praten en leren.... ik denk dat God dat ook wil gebruiken zodat mensen van Hem leren door anderen heen, groeien in het geloof, practische tips krijgen etc. Zo ervaar ik het in ieder geval wel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Hendrik
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 apr 2005 09:57

Berichtdoor Hendrik » 21 aug 2005 11:55

goed iniatief marnix laat ik maar beginnen te bidden voor de wereldleiders dat zij maar mogen inzien dat er meer moet gedaan worden voor arme landen(Afrika) en ook voor ons zelf dat we dat maar mogen gaan inzien. En natuurlijk om Gods hulp bij dat alles.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 aug 2005 13:00

Voor mensen die temidden van massa's mensen eenzaam zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Hendrik
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 apr 2005 09:57

Berichtdoor Hendrik » 21 aug 2005 14:36

voor een ieder die gedoopt is maar is afgedwaalt dat die maar weer terug mag keren Denk aan het verhaal over de verloren zoon,dat ze het maar in mogen zien. We mogen pleiten op de doopbelofte

aurora
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 okt 2003 20:01
Locatie: Apeldoorn / Leuven
Contacteer:

Berichtdoor aurora » 21 aug 2005 16:46

Bedoel je dit topic voor individuele gebedspunten of meer voor de wereld in het algemeen? (zoals nu gedaan wordt) Of beide?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 21 aug 2005 19:26

Eigenlijk dacht ik meer aan gebedspunten in eigen leven en directe omgeving, maar andere punten kunnen natuurlijk ook worden aangedragen :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Gebruikersavatar
Dreamster
Kapitein
Kapitein
Berichten: 982
Lid geworden op: 14 jun 2005 16:41
Locatie: Gouda
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 22 aug 2005 11:51

Voor mn onchristelijke vrienden :)
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Gebruikersavatar
zekharyahu
Sergeant
Sergeant
Berichten: 289
Lid geworden op: 16 sep 2002 11:38

Berichtdoor zekharyahu » 22 aug 2005 13:13

Ik denk dat het wel handig is om de voornaam of voornamen te geven van de perso(o)n(en) waar het om gaat. Gewoon wat specifieker maken, dat bid makkelijker (effectiever?).

Gebruikersavatar
Hendrik
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 apr 2005 09:57

Berichtdoor Hendrik » 22 aug 2005 13:39

k denk dat het wel handig is om de voornaam of voornamen te geven van de perso(o)n(en) waar het om gaat. Gewoon wat specifieker maken, dat bid makkelijker (effectiever?).

Je kan toch ook bidden voor de onchristelijke vrienden van dreamster? God kent ze maar als dreamster hun namen wil geven maakt dat het wel persoonlijker

Gebruikersavatar
marina87
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 03 jun 2005 12:15

Berichtdoor marina87 » 22 aug 2005 13:42

Hendrik schreef:k denk dat het wel handig is om de voornaam of voornamen te geven van de perso(o)n(en) waar het om gaat. Gewoon wat specifieker maken, dat bid makkelijker (effectiever?).

Je kan toch ook bidden voor de onchristelijke vrienden van dreamster? God kent ze maar als dreamster hun namen wil geven maakt dat het wel persoonlijker

Gebruikersavatar
Hendrik
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 apr 2005 09:57

Berichtdoor Hendrik » 22 aug 2005 14:21

wat heeft mijn quote daar mee te maken?

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 aug 2005 17:51

zal wel fout gegaan zijn ofzo!

het is goed om voor al het kinder-, jongeren- en evangelisatiewerk wat weer gaat starten binnen kort te bidden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
hijwel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3328
Lid geworden op: 17 mar 2003 12:34
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 23 aug 2005 09:00

Vragen of God meer arbeiders wil uitzenden in zijn oogst, want de velden zijn toch wit om te oogsten.. Vragen of we mischien op de verkeerde akker werken, want het oogsten wil niet zo lukken. Solliciteren bij Onze Werkgever of Hij mischien ook een plaatsje heeft voor ons.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 24 aug 2005 13:32

Voor Peter, die vandaag begraven is. Dat hij in de hemel mag zijn bij de Vader. En voor zijn vrouw, kinderen en 19 kleinkinderen, dat ze kracht mogen ontvangen om op een goede manier verder te gaan.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten