Gebedstopic

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Gebedstopic

Berichtdoor Cathy » 17 okt 2022 16:00

Zojuist las ik op het andere forum een bericht van Chaya (ze heet daar Mara) en ik kopieer:

Lieve forummers, hier een berichtje van mj. Ik heb jullie erg gemist. Aangezien ik vanwege een herseninfarct visueel ben gehandicapt ben geraakt, kost dit veel inspanning een bericht te schrijven.
Ik heb heel dicht bij de dood gelegen, in een coma van een paar weken.
Ik ben een andere Mara geworden. Ik leef elke dag uit verwondering ndat de Heere mij gespaard heeft en kracht mocht krijgen in het revalidatieproces. Er zijn heel wat tranen gevloeid. Ik ben erg emotioneel geworden. De psychologische hulp was liefdevol maar zij begrepen niet waarom ik aangevochten werd. God is immers liefde? En ik kon het niet uitleggen waarom God mij gespaard had en ik moest huilen daarom.
Elke dag is een geschenk. De Heere is bij mij. Zonder Hem kan ik niets doen.
En dat is echt zo!
Zoek de Heere wanneer Hij te vinden is. Ik ging gezond van huis en kwam ruim 3 maanden later terug. Afhankelijk in vrijwel alles.
Er is slechts 1 schrede tussen de dood.
Wacht niet tot de kwade dagen aanbreken.
Ik begreep dat er voor mij gebeden is. Dat is heel fijn. In de donker in het ziekenhuis dacht ik daaraan. Ik kon toen zelf niet bidden maar voelde me gedragen op het gebed. Dank jullie hartelijk hiervoor.
Ik hoop tot spoedig.
Gods Zegen!
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gebedstopic

Berichtdoor Marnix » 17 okt 2022 19:54

Fijn om te lezen, maar tegelijkertijd ook moeilijk om te zien dat er toch flink blijvend letsel is. Ook al heb ik regelmatig met Chaya in de clinch gelegen, ik heb nooit aan haar geloof en intenties getwijfeld maar de tijd van flinke discussies lijkt helaas voorbij. Goed punt voor verder gebed.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Gebedstopic

Berichtdoor StillAwake » 20 okt 2022 11:22

Cathy schreef:Zojuist las ik op het andere forum een bericht van Chaya (ze heet daar Mara) en ik kopieer:

Lieve forummers, hier een berichtje van mj. Ik heb jullie erg gemist. Aangezien ik vanwege een herseninfarct visueel ben gehandicapt ben geraakt, kost dit veel inspanning een bericht te schrijven.
Ik heb heel dicht bij de dood gelegen, in een coma van een paar weken.
Ik ben een andere Mara geworden. Ik leef elke dag uit verwondering ndat de Heere mij gespaard heeft en kracht mocht krijgen in het revalidatieproces. Er zijn heel wat tranen gevloeid. Ik ben erg emotioneel geworden. De psychologische hulp was liefdevol maar zij begrepen niet waarom ik aangevochten werd. God is immers liefde? En ik kon het niet uitleggen waarom God mij gespaard had en ik moest huilen daarom.
Elke dag is een geschenk. De Heere is bij mij. Zonder Hem kan ik niets doen.
En dat is echt zo!
Zoek de Heere wanneer Hij te vinden is. Ik ging gezond van huis en kwam ruim 3 maanden later terug. Afhankelijk in vrijwel alles.
Er is slechts 1 schrede tussen de dood.
Wacht niet tot de kwade dagen aanbreken.
Ik begreep dat er voor mij gebeden is. Dat is heel fijn. In de donker in het ziekenhuis dacht ik daaraan. Ik kon toen zelf niet bidden maar voelde me gedragen op het gebed. Dank jullie hartelijk hiervoor.
Ik hoop tot spoedig.
Gods Zegen!

Dat is nog al wat.
Heftig om te lezen.

Ik heb best vaak met haar in de clinch gelegen, maar meestal wel op positieve wijze...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Gebedstopic

Berichtdoor StillAwake » 27 feb 2023 11:25

StillAwake schreef:Dat is nog al wat.
Heftig om te lezen.

Ik heb best vaak met haar in de clinch gelegen, maar meestal wel op positieve wijze...

is er trouwens nog iets bekend over de situatie van Chaya?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gebedstopic

Berichtdoor Marnix » 27 feb 2023 11:44

StillAwake schreef:is er trouwens nog iets bekend over de situatie van Chaya?


Op basis van wat ik heb meegelezen: Ze is weer af en toe op Refoforum maar niet zoveel als vroeger, langzaam aan het revalideren, maakt wel stappen. Haar geloof / relatie met God heeft is door wat er gebeurd is ook wel echt weer hernieuwd. Naar omstandigheden denk ik wel goed, ook is er een hoop veranderd.

maar misschien zijn er mensen die meer weten, ik heb alleen even op Refoforum gescand naar updates.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Gebedstopic

Berichtdoor StillAwake » 27 feb 2023 11:59

Marnix schreef:Op basis van wat ik heb meegelezen: Ze is weer af en toe op Refoforum maar niet zoveel als vroeger, langzaam aan het revalideren, maakt wel stappen. Haar geloof / relatie met God heeft is door wat er gebeurd is ook wel echt weer hernieuwd. Naar omstandigheden denk ik wel goed, ook is er een hoop veranderd.

maar misschien zijn er mensen die meer weten, ik heb alleen even op Refoforum gescand naar updates.

Dank!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten