De man is het hoofd van de vrouw

*(Persoonlijk) geloof in het dagelijks leven*
Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Als je instemt met de voorwaarden krijg je direct toegang.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht
(Off topic en niet-serieuze postings worden verwijderd)

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Jesaja40
Kapitein
Kapitein

Re: De man is het hoofd van de vrouw

Berichtdoor Jesaja40 » 04 aug 2022 13:53

Spons merkt op:

het is heel simpel , de vrouw zorgt voor het eten, de huishouding en het voortplantingsproces zij voedt de kinderen op en behoort te gehoorzamen aan de man.

tevens mag zij niet werken en geen plaats nemen in de maatschappij.

Als dit waarheid zou worden ligt de wereld stil en waarom gaan meisjes dan überhaupt naar een mavo / havo / vwo of hogere school / universiteit ook in refo kringen .... dat hoort toch niet dus zouden dat alleen onderwijs moeten zijn voor mannen....

Hoera, eindelijk een nuchtere opmerking. Hoe vaak komt het niet voor dat moeder de huisvrouw (lees de duizenpoot) haar kinderen helpt bij het uitleggen van lesstof. Of is de uithuizige man soms een miljoenpoot die overal tijd voor heeft en die taak overneemt van zijn vrouw.

Wat zou de kwaliteit zijn in een gezin als de jongens geletterd zouden zijn en de meisjes niets mogen leren. Wat een tweedeling. Nog triester wordt het als er alleen maar meisjes zijn in het gezin. Niet leren en studeren betekent ten diepste armoede in een gezin met uitsluitend dochters.

Dus, ja het is heel gewenst dat ook vrouwen studeren en leren om een rechtvaardige plaats te krijgen in deze maatschappij. Dan nog de praktische invulling: hoe zouden die ongeletterde vrouwen een gebruiksaanwijzing kunnen lezen? Dan plaats je met alle moderne middelen alle vrouwen in de middeleeuwen.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Terug naar “[Religie] - Geloof & Leven”