Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
irmo schreef:Ik had je gelezen honey. Ik had het alleen zo geinterpreteerd als had ze je eruit getraptBlijkbaar is het niet zo, en dan denk Ik dat je veel geluk hebt.
Ik hoop dat je hulpverlening snel gaat beginnen. Je hebt het nodig, zo te lezen. Gaat je vrouw ook mee?
Gtn schreef:Inmiddels is de hulpverlening op gang. Ik ben nog steeds thuis, waar ik verwonderd en dankbaar voor ben, maar wat regelmatig ook erg zwaar is. Logisch want er zit veel boosheid, en die is terecht.
Voorlopig nog genoeg aan mezelf te werken. Dat is ook de enige mogelijkheid dat het weer goed komt. Als ik niet verander, ziet ze het niet zitten. Dat begrijp ik volledig. Gelukkig wil ik ook echt veranderen, maar het gaat niet snel. En soms is mijn geduld op, soms is haar geduld op. Dus nog wel spanningen, maar gelukkig ook soms de gelegenheid om te delen. Dat is iets wat ik ook echt moet gaan leren: delen.
Gtn schreef:Inmiddels is de hulpverlening op gang. Ik ben nog steeds thuis, waar ik verwonderd en dankbaar voor ben, maar wat regelmatig ook erg zwaar is. Logisch want er zit veel boosheid, en die is terecht.
Voorlopig nog genoeg aan mezelf te werken. Dat is ook de enige mogelijkheid dat het weer goed komt. Als ik niet verander, ziet ze het niet zitten. Dat begrijp ik volledig. Gelukkig wil ik ook echt veranderen, maar het gaat niet snel. En soms is mijn geduld op, soms is haar geduld op. Dus nog wel spanningen, maar gelukkig ook soms de gelegenheid om te delen. Dat is iets wat ik ook echt moet gaan leren: delen.
Gtn schreef:Inmiddels ligt het delen weer even stil. Veel wordt verkeerd begrepen, en ik ga dan op slot. Deze week start de relatie therapie, daarover ben ik wel verheugd. Het wordt zwaar. Ik doe echt mijn best, maar het wordt niet gezien en begrepen. Dat is enorm frustrerend, maar we zullen met hulp van de therapeut toch op zoek moeten naar een manier die ze wel verstaat. Zoals het nu gaat, gaat het ook niet. Ik denk dat er aan mijn kant nog veel werk ligt in het leren omgaan met negatieve dingen. Ik hoop en bid dat we elkaar weer gaan begrijpen.
Bessensap schreef:Fijn dat de relatietherapie gaat starten!
Sterkte en veel wijsheid hierbij voor jullie beide...
Het komt mij over alsof je erg afhankelijk lijkt te zijn van de reactie van je vrouw. O.a. door te zeggen: "Ik doe echt mijn best, maar het wordt niet gezien en begrepen." . Haar reactie is echter een reactie op jóuw gedrag.
Misschien goed om samen na te denken of jij je vrouw begrijpt en haar taal spreekt...
Begrijpen en begrepen worden werkt altijd twee kanten op. Dus van jou naar je vrouw en andersom...
Hoop dat de komende tijd jullie veel goeds zal brengen!
Terug naar “[Religie] - Geloof & Leven”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten