Re: 12 stellingen t.a.v Israël

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

learsi
Majoor
Majoor
Berichten: 1518
Lid geworden op: 08 feb 2009 23:29

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor learsi » 27 mar 2018 09:23

Jesaja40 schreef:Het onderwijs in iedere synagoge, waar ook ter wereld, is uniform. Wij lezen dezelfde passages. Bij de Messiasbelijdende Joden worden teksten uit de Evangeliën of uit de brieven toegevoegd.

Je kunt dezelfde passages (voor)lezen en toch tot elkaar niet verdragende interpretaties van de zelfde tekst komen.Is er onderscheid tussen de uitleg van teksten binnen het rabbinale Jodendom en dat van de Messiasbelijdende Joden? Of putten de Messiasbelijdende Joden hun onderwijs ook uit de Talmoed? Daarnaast suggereert het Nieuwe Testament een fundamenteel onderscheid in interpretatie tussen hen die in de Messias geloven en het rabbinale Jodendom(Judaisme).Dus niet alleen de teksten over de Messias worden verschillend geinterpreteerd. Het is veel meer zo, dat door het geloof in de Messias(de Christus) ook het OT met andere ogen bezien wordt.

Dat zijn alle synagogen die in het buitenland waren. U kent deze wel: Berea, waar men niet klakkeloos het getuigenis van Paulus aannam maar deze bestudeerde op waarheid in het Hebreeuwse deel van de Bijbel.

Je zegt hier dat alle synagogen in het buitenland tot Messiasbelijdende Joden werden? Handelingen 17 spreekt andere taal. Het grootste gedeelte van de synagoge in Thessalonica accepteert het Woord van de getuigen niet. Handelingen (17:12) maakt duidelijk, dat een groot deel van de Joden te Berea het Woord Gods (het Evangelie) wel geloofden. Vers 13 maakt duidelijk, dat dit niet geaccepteerd werd door de Synagoge in Thessalonica. En Paulus, de brenger van dit Woord moet vluchten om zijn's levenswil. Een uniforme aanname is dus zeker niet aan de orde.


Wat denkt u zelf daarvan? Uw Bijbels onderwijs krijgt u van uw kerkleiders aangereikt. Zien zij de rode lijn nog wel, nadat zij openlijk hebben verklaard niets met het Jodendom meer te maken willen hebben. De harde uitspraken van de vroege concilie's zijn nimmer herroepen of herzien. Aan de andere kant hoop ik dat u wel inziet dat er fouten zijn gemaakt door de kerkleiding en dat u die betreurt.

Welke harde uitspraken bedoel je? Geef er ook de bronnen bij a.u.b.

Persoonlijk ervaar ik het niet zo, dat uitspraken van de vroege concilies deel uit maken van mijn Bijbels onderwijs. Bijbels onderwijs komt voort uit wat de Heere ons in OT en NT aangereikt heeft. En zoals je zelf wel weet,is het Woord gegeven om dat te overdenken(Psalm1). Een mens komt daar enkel aan toe als de Geest het geschreven Woord gebruikt, om hem/haar op het punt te brengen, dat hij dit uit liefde voor Gods Woord doet. Eerst dan is een mens in staat om te onderscheiden welk onderwijs naar de Schrift is en welk onderwijs niet naar de Schrift is.

Die rode lijn, die je noemt, die kun je leren zien zonder dat je er de juiste concequenties uit trekt.
Zowel OT als NT maken dat nadrukkelijk duidelijk.


Je gebruikt in je antwoorden vaak algemene termen. Je gaat er denk ik teveel vanuit dat de ander wel begrijpt wat je bedoelt. Nu moet ik bijv. gissen naar wat je bedoelt met "de harde uitspraken van de vroege concilies".

Verder vind ik het jammer dat je niet alle vragen beantwoordt.

hartelijke groet
Learsi

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor mona » 02 feb 2019 14:41

Het Sanhedrin In Jeruzalem heeft op de laatste dag van het chanoekafeest (maandag 10-12-2018) het altaar voor de derde tempel ingewijd.
De plannen gaan gewoon door, de tempel moet er komen, want de anti-Christ moet er in plaatsnemen.

https://www.youtube.com/watch?v=FOkXlBDjmrQ

Het aparte is dat ik er geen enkele Nederlandse verwijzing naar dit gebeuren kan vinden
Terwijl het toch daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
Als iemand van jullie wel een Nederlandse verwijzing heeft, dan houd ik mij aanbevolen.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor hans0166 » 02 feb 2019 15:57

mona schreef:Het Sanhedrin In Jeruzalem heeft op de laatste dag van het chanoekafeest (maandag 10-12-2018) het altaar voor de derde tempel ingewijd.
De plannen gaan gewoon door, de tempel moet er komen, want de anti-Christ moet er in plaatsnemen.

https://www.youtube.com/watch?v=FOkXlBDjmrQ

Het aparte is dat ik er geen enkele Nederlandse verwijzing naar dit gebeuren kan vinden
Terwijl het toch daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
Als iemand van jullie wel een Nederlandse verwijzing heeft, dan houd ik mij aanbevolen.


Even voor alle duidelijkheid dit is niet HET Sanhedrin, maar het sanhedrin van een messiaanse evangelische sekte/groep.
Dit heeft voor mij dezelfde waarde als de JG die de wederkomst ieder jaar aankondigen en uitstellen.
Dat verklaard waarschijnlijk ook de belangstelling hiervoor in algemene en officiele kanalen.
Laat je toch niet in populistische luren leggen.

Cahier
Mineur
Mineur
Berichten: 170
Lid geworden op: 20 aug 2007 09:38

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor Cahier » 04 feb 2019 12:16

mona schreef:Het Sanhedrin In Jeruzalem heeft op de laatste dag van het chanoekafeest (maandag 10-12-2018) het altaar voor de derde tempel ingewijd.
De plannen gaan gewoon door, de tempel moet er komen, want de anti-Christ moet er in plaatsnemen.

https://www.youtube.com/watch?v=FOkXlBDjmrQ

Het aparte is dat ik er geen enkele Nederlandse verwijzing naar dit gebeuren kan vinden
Terwijl het toch daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
Als iemand van jullie wel een Nederlandse verwijzing heeft, dan houd ik mij aanbevolen.

Het huidige jodendom is niet Christelijk
Het antieke Jodendom was volledig christelijk. Hebr. 11.; Rom. 2:29. Het huidige jodendom is apostatisch en anti-christelijk. Het huidige jodendom is daarom geen (echte) Godsdienst.

Het huidige Joodse volk heeft geen priesterschap.
Het antieke Jodendom had priesters die bewezen afstamden van Aäron en er was geen priesterschap op basis van traditie. Ezra 2:63. Het huidige jodendom heeft geen priesters die hun afkomst kunnen tonen en zij zijn daarmee vergelijkbaar met de priersters in de orde van Jerobeam de zoon van Nebat.
(En nee, het zogenaamde Cohen-gen is geen bijbelse grond. Afgezien er geen bewijs is dat dit aan Aäron toebehoort en een heel groot deel van de huidige joodse priesters die niet bezit, dragen ook bastaarden dat genetisch kenmerk. Deut. 23:2.)

Een gebouw met het opschrift tempel is niet genoeg.
Toen Israël in de woestijn het gouden kalf gemaakt had, werd daar door het volk Israël een feest voor de Heere gevierd. Exod. 32:5. Toen Jerobeam de zoon van Nebat een concurrerende eredienst opstelde met twee tempels en gouden kalveren was dat om de eredienst te Jeruzalem te verdringen. Iedereen begrijpt dat je dan geen nieuwe goden gaat bedenken, maar de bestaande Godsdienst zal gaan opleuken met zelfbedachte vondsten. Op het oog waren het dan ook gewoon tempels ter eere van de Heere. 1 Kon. 12: 32.
In latere tijd heeft een Joodse kolonie in Egypte een Joodse tempel gebouwd.

Geen van die tempels werden door de Heere erkend voor de Zijne, maar het waren afgodentempels.

In Jeruzalem hebben meerdere tempels gestaan ter eere van afgoden. Salomo bouwde er een aantal voor zijn buitenlandse vrouwen. 1 Kon. 11: 7. Na de verwoesting van Jeruzalem in 70 n.Chr. bouwden de Romeinen op die plaats de stad Aelia Capitolina met een tempel gewijd aan Jupiter Capitolinus op de tempelberg.

Niemand haalt het in zijn hoofd om één van die tempels te Jeruzalem te nummeren.

Kortom de eerste Judaïstische tempel zal geen (derde) tempel van de Heere zijn.
Hoe kan een tempel en tempeldienst op basis van zulk een godsdienst en zulk een priesterschap voor een Tempel van de Heere doorgaan?
  • Het kan geen geldige tempeldienst starten.
  • geen geldige priesters installeren.
  • geen geldige Tempel bouwen

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor Jesaja40 » 04 feb 2019 16:34

cahier citeert:
Het huidige jodendom is niet Christelijk
Het antieke Jodendom was volledig christelijk. Hebr. 11.; Rom. 2:29. Het huidige jodendom is apostatisch en anti-christelijk. Het huidige jodendom is daarom geen (echte) Godsdienst
.

Dus de Joden, die dagelijks studeren in de Thora, schaart u daar ook onder?

"Christelijk" is een verzamelnaam van gelovigen uit de heidenen die op mij, als Messiasbelijdende Jood, zeker niet van toepassing is.

Maar ik doe een poging om uw redenering te volgen vanuit de Joodse optiek. Door het toedoen van de kerken door alle eeuwen heen (en tot op vandaag) zijn de Joden zeer anti-christelijk geworden.

Wat is er trouwens op tegen om in de leer van het voorgeslacht te leven en te handelen? Is dat ineens antiek geworden?
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor mona » 04 feb 2019 16:36

Cahier schreef:Hoe kan een tempel en tempeldienst op basis van zulk een godsdienst en zulk een priesterschap voor een Tempel van de Heere doorgaan?


Natuurlijk kan dat er niet voor doorgaan. De tempeldienst is een ontkenning van het grote offer op Golgotha, en is elke gelovige een tempel waar God in wil wonen.
Deze tempel zal uiteindelijk voor de antichrist zijn.

hans0166 schreef:Dit heeft voor mij dezelfde waarde als de JG die de wederkomst ieder jaar aankondigen en uitstellen.

Was er al eerder een inwijding van een altaar dan?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor mona » 04 feb 2019 16:39

@ Jesaja40,

Weet jij iets over de inwijding van het altaar? Of over de derde tempel?
Is het populistische kolder zoals Hans0166 zegt, of valt er meer over te vertellen?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Cahier
Mineur
Mineur
Berichten: 170
Lid geworden op: 20 aug 2007 09:38

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor Cahier » 04 feb 2019 19:20

mona schreef:Natuurlijk kan dat er niet voor doorgaan. De tempeldienst is een ontkenning van het grote offer op Golgotha, en is elke gelovige een tempel waar God in wil wonen.
Deze tempel zal uiteindelijk voor de antichrist zijn.


De mens der zonde, de zoon des verderfs zal zitten in de tempel Gods. 2 Thess. 2: 4.

Als je het met mij eens bent dat die zogenaamde derde tempel op de tempelberg niet gequalificeerd kan worden als een tempel Gods, waarom verwacht je dan dat de antichrist in Jeruzalem in die (afgods)tempel zal gaan zitten?

Yoshi

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor Yoshi » 04 feb 2019 19:38

Cahier schreef:Het huidige jodendom is niet Christelijk
Het antieke Jodendom was volledig christelijk. Hebr. 11.; Rom. 2:29. Het huidige jodendom is apostatisch en anti-christelijk. Het huidige jodendom is daarom geen (echte) Godsdienst.

Het huidige Joodse volk heeft geen priesterschap.
Het antieke Jodendom had priesters die bewezen afstamden van Aäron en er was geen priesterschap op basis van traditie. Ezra 2:63. Het huidige jodendom heeft geen priesters die hun afkomst kunnen tonen en zij zijn daarmee vergelijkbaar met de priersters in de orde van Jerobeam de zoon van Nebat.
(En nee, het zogenaamde Cohen-gen is geen bijbelse grond. Afgezien er geen bewijs is dat dit aan Aäron toebehoort en een heel groot deel van de huidige joodse priesters die niet bezit, dragen ook bastaarden dat genetisch kenmerk. Deut. 23:2.)

Een gebouw met het opschrift tempel is niet genoeg.
Toen Israël in de woestijn het gouden kalf gemaakt had, werd daar door het volk Israël een feest voor de Heere gevierd. Exod. 32:5. Toen Jerobeam de zoon van Nebat een concurrerende eredienst opstelde met twee tempels en gouden kalveren was dat om de eredienst te Jeruzalem te verdringen. Iedereen begrijpt dat je dan geen nieuwe goden gaat bedenken, maar de bestaande Godsdienst zal gaan opleuken met zelfbedachte vondsten. Op het oog waren het dan ook gewoon tempels ter eere van de Heere. 1 Kon. 12: 32.
In latere tijd heeft een Joodse kolonie in Egypte een Joodse tempel gebouwd.

Geen van die tempels werden door de Heere erkend voor de Zijne, maar het waren afgodentempels.

In Jeruzalem hebben meerdere tempels gestaan ter eere van afgoden. Salomo bouwde er een aantal voor zijn buitenlandse vrouwen. 1 Kon. 11: 7. Na de verwoesting van Jeruzalem in 70 n.Chr. bouwden de Romeinen op die plaats de stad Aelia Capitolina met een tempel gewijd aan Jupiter Capitolinus op de tempelberg.

Niemand haalt het in zijn hoofd om één van die tempels te Jeruzalem te nummeren.

Kortom de eerste Judaïstische tempel zal geen (derde) tempel van de Heere zijn.
Hoe kan een tempel en tempeldienst op basis van zulk een godsdienst en zulk een priesterschap voor een Tempel van de Heere doorgaan?
  • Het kan geen geldige tempeldienst starten.
  • geen geldige priesters installeren.
  • geen geldige Tempel bouwen

Hey, nieuwe inzichten in dit topic. Thx. Klinkt plausibel voor het grootste deel.

Cahier
Mineur
Mineur
Berichten: 170
Lid geworden op: 20 aug 2007 09:38

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor Cahier » 04 feb 2019 19:48

Jesaja40 schreef:cahier citeert:
.

Dus de Joden, die dagelijks studeren in de Thora, schaart u daar ook onder?

"Christelijk" is een verzamelnaam van gelovigen uit de heidenen die op mij, als Messiasbelijdende Jood, zeker niet van toepassing is.

Maar ik doe een poging om uw redenering te volgen vanuit de Joodse optiek. Door het toedoen van de kerken door alle eeuwen heen (en tot op vandaag) zijn de Joden zeer anti-christelijk geworden.

Wat is er trouwens op tegen om in de leer van het voorgeslacht te leven en te handelen? Is dat ineens antiek geworden?

Toen de discipelen voor het eerst Christenen werden genoemd, was het christendom nog een “Joodse secte”. Hand. 11: 26. Christelijk heeft daarom niets met gelovigen uit de heidenen te maken.

Wat anti-christelijk is wordt eveneens in de bijbel uitgelegd: 1 Joh. 4: 3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.
Die typering geldt voor het hedendaagse jodendom. Dit is maar niet ontstaan door toedoen van de kerken door alle eeuwen heen. Evenmin heeft de vervolgde kerk uit de eerste eeuw daar schuld aan. Christus had het al over de graven van de profeten van de Farizeën (Matt. 23: 27-29), en daar is het niet bij gebleven. Zelfs werd de Christus veroordeeld tot het kruis. Maar tegen het Farizeïsme en het judaïsme dat vervolgens daaruit is voortgekomen getuigt Mozes, want hij achtte de versmaadheid van Christus meerdere rijkdom, dan alle schatten van Egypte (Hebr. 11: 26.)

Jezus Christus is er immers niet maar bij gekomen in het NT; hij was al volledig aanwezig in het OT. Het christelijke en ware authentieke jodendom dat hieruit heeft geleefd in het OT en leeft sinds het NT in de gemeente stel ik tegenover het anti-christelijke jodendom dat dit punt ontkent en dat zich sinds de 2e en 3e eeuw n.Chr. om de Talmoed heeft geschaard.

Een iegelijk, die den Zoon loochent, heeft ook den Vader niet. 1 Joh. 2: 23. Het judaïsme heeft de Vader dus niet, en is daarmee een pseudo-religie. In de kern gaat het judaïsme als leer van het voorgeslacht terug op de leer van het goddeloze volk dat koeken bakte voor Melecheth des Hemels (Jer. 44: 15-19.) en om welker Talmoed koning Josia zijn kleren gescheurd heeft en zich heeft verootmoedigd voor het aangezicht des Heeren (2 Kon. 22: 10-13).

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor Jesaja40 » 05 feb 2019 11:25

Cahier citeert:

Die typering geldt voor het hedendaagse jodendom. Dit is maar niet ontstaan door toedoen van de kerken door alle eeuwen heen. Evenmin heeft de vervolgde kerk uit de eerste eeuw daar schuld aan. Christus had het al over de graven van de profeten van de Farizeën (Matt. 23: 27-29), en daar is het niet bij gebleven. Zelfs werd de Christus veroordeeld tot het kruis. Maar tegen het Farizeïsme en het judaïsme dat vervolgens daaruit is voortgekomen getuigt Mozes, want hij achtte de versmaadheid van Christus meerdere rijkdom, dan alle schatten van Egypte (Hebr. 11: 26.)


Beste Cahier, tot aan de kruistochten geloofden alle Joden dat Yeshua uit de dood was opgestaan. Alles op grond van de meer dan 500 ooggetuigen. Het rommelde al eeuwen in de kerken aangaande het Joodse volk en de kerkleiding had besloten om het Joodse volk daarvoor te straffen en organiseerden kruistochten met als doel ons volledig te vernietigen. De geest van Amalek dwarrelde door de kerken en waren er op uit om ons te bekeren tot hun geloof, nadat zij de wortel van nota bene het Joodse Bijbelse principe hadden doorgesneden.

Velen onder zijn onwetend dat het sanhedrin ten tijde van de dood en opstanding van Yeshua voor 90% uit Sadduceeën bestond. De Farizeeën, waar u zo op afgeeft, waren niet aanwezig bij het nachtelijke proces van het verhoor en veroordeling van Yeshua. Er mocht uitsluitend bij daglicht een proces gevoerd en recht gesproken worden. Het door u aangehaalde veronderstelling is dus niet juist. Maar ja, het komt wel vaker voor dat christenen dit niet weten en dan maar klakkeloos dingen overnemen die hun leiders verkondigen.

Waarom kregen de Joden de schuld in de schoenen geschoven toen de pest waarde door Europa? Ook bij hen vielen slachtoffers, maar in veel mindere mate. Al snel klonken daar boze woorden richting de Joden: zij waren de aanstichters van die ziekte, dit alles uit domheid. U kunt in uw Bijbel nalezen hoe streng de reinheidswetten waren voor het Joodse volk. Die hebben ons behoed voor massale sterfte.

Ook nu kunt u lezen in uw Bijbel dat er geschreven staat dat zeer vele van de priesters tot geloof zijn gekomen. O ja, de vertaalfout van vele tienduizenden Joden dit tot geloof komen wordt in de huidige vertaling nog steeds weergegeven als vele duizenden. Het is maar een kleinigheid om zaken te bagatelliseren. Vaak komt dat voort uit het isoleren van teksten en gebeurtenissen niet met elkaar te verbinden. Jammer dat u daar (onbewust?) ook aan meedoet.

Wat heeft dat allemaal te maken met het onderwerp komt er wel/niet een derde tempel. Er is ook bij het Joodse volk heel veel onzekerheid daarover. Met heel veel moeite wordt er gezocht naar een volkomen rode vaars en in bepaalde Joodse kringen is men daar heel serieus me bezig. Conform aan het aloude voorschrift speelt de as van de rode vaars een grote rol om alle onderbroken voorschriften weer opnieuw te doen herleven. Op zich is daar niets op tegen en toont het wederom een oprecht verlangen om in een tempel de G'd van onze voorvaderen te eren. Dat proces lijkt in de ogen van de kerken een gepasseerd station. Maar de kerken zijn Israël niet, waar de Eeuwige een verbond mee heeft gesloten.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor Jesaja40 » 05 feb 2019 12:01

Mona vraagt:
@ Jesaja40,

Weet jij iets over de inwijding van het altaar? Of over de derde tempel?
Is het populistische kolder zoals Hans0166 zegt, of valt er meer over te vertellen?


Met verbazing heb ik gekeken naar het propaganda filmpje waar een aantal in het wit geklede mannen een op een altaar iets verbranden. Het gehele ritueel gaat volledig in tegen het Bijbelse voorschrift als ik daar kinderen eveneens in witte klederen om heen zie staan die deelnemen aan hun "plechtigheid".

Elke dienstdoende priester moet de leeftijd hebben van 30 jaar. Met andere woorden hier wordt voor de zoveelste keer een show opgevoerd en vele kerkelijke mensen vergapen zich daaraan. De show is een feit, het ritueel is onwettig en daardoor ongeoorloofd en sticht alleen maar verwarring. Iedereen kan een priesterkleed aantrekken en een show opvoeren.

Maar ook iedereen kan heel zorgvuldig de Bijbel bestuderen naar de minutieuze voorschriften die er zijn aangaande de offerdienst. Het zo maar wat doen koste de beide zonen van Aäron het leven. Ook zij wilden op hun eigen wijze zich los te maken van het voorschrift. Dat was spontaan en populair en juist dat "stoere en populistische" gedrag wordt gestraft.

Nog een voorbeeld van populistisch gedrag: Als Eli en zijn beide zonen Hofni en Pinehas op een dag sterven is er geen hogepriester meer in de lijn van Aäron. Gelukkig wordt op de dag dat het doodsbericht bekend wordt gemaakt een zoon geboren uit de hoogzwangere vrouw. Door verdriet overmand krijgt deze jongen bij zijn besnijdenis op de 8e dag de naam: איכבוד Ikabod, wat letterlijk betekend: de eer is van Israël geweken. Deze vrouw beseft met haar naamgeving de diepte daarvan en weet dat als haar zoon Ikabod 30 jaar zal worden de hogepriesterlijke taken weer zullen hervatten. Het is heel jammer dat christen in het algemeen niet op de hoogte zijn van de drama's die er plaats hebben gevonden in Israël. Velen hebben gedurende die tijd gesmacht naar het offer wat gebracht werd door de hogepriester ten tijde van Yom Kipoer. Die eer ging dertig jaar lang onze deur voorbij.

Er is helaas veel populistische kolder en men smult er van.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Cahier
Mineur
Mineur
Berichten: 170
Lid geworden op: 20 aug 2007 09:38

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor Cahier » 05 feb 2019 14:18

Jesaja40 schreef:Wat heeft dat allemaal te maken met het onderwerp komt er wel/niet een derde tempel.

Stel dat kalief Abd al-Malik duizenden etnische Joodse moslims had verzameld en in Jeruzalem in plaats van de rotskoepel een tempel had gebouwd, en een tempeldienst had ingesteld overeenkomstig alle bijbelse en buitenbijbelse gegevens, en stel dat dit niet tegen de Islam zou ingaan en dit voor alle moslims een islamitisch heiligdom zou zijn. Zou die tempel als tempel van de Heere worden erkend door orthodoxe joden of christenen en de derde tempel worden genoemd? En de belangrijkste vraag: wat zou het bijbels oordeel over die tempel zijn?

Dat is in zekere zin waar het over gaat. Aangezien de Heere dezelfde is in het OT als het NT, en het orthodoxe jodendom Jezus Christus niet erkent als de derde persoon van de Godheid, is het net als de Islam een valse religie.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor Jesaja40 » 05 feb 2019 19:20

Chaier citeert:

Dat is in zekere zin waar het over gaat. Aangezien de Heere dezelfde is in het OT als het NT, en het orthodoxe jodendom Jezus Christus niet erkent als de derde persoon van de Godheid, is het net als de Islam een valse religie.


Waarom schopt u tegen het Huis van Israël?
Mag ik u er op wijzen dat juist onder de orthodoxe Joden zeer velen tot geloof in de Messias zijn gekomen en zeer nauw contact zoeken met Messiasbelijdende Joden. Zij zoeken echt de kerken niet op, daar verwachten zij zeer weinig van. De reden zal u hopelijk bekend zijn: In de naam van Jezus Christus heeft de kerk, waar u ook een onderdeel van bent, gruweldaden begaan richting het Uitverkoren volk van G'd.

Alle Joden zeggen: u houdt zich niet aan de Sjabbat, men verwerpt de Bijbels feestdagen als zijnde niet van toepassing voor de heidenen. Raar komt dat over als de Eeuwige gebiedt om die tot aan het einde van de wereld te vieren en herdenken. Het komt mij zeer profaan over als u citeert dat de Heere hetzelfde is in het OT en het NT.

U heeft geheim van het deksel wat de Eeuwige zelf op de Joden heeft gelegd nog steeds niet begrepen.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Yoshi

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor Yoshi » 05 feb 2019 22:05

Jesaja40 schreef:Chaier citeert:
Waarom schopt u tegen het Huis van Israël?


Omdat hij het ziet als valse religie lijkt mij. Dat kan je afleiden aan hetgeen je citeerde.
Mag ik u er op wijzen dat juist onder de orthodoxe Joden zeer velen tot geloof in de Messias zijn gekomen

In de tijd van Jezus, zeker. Die zijn overgegaan in het christendom. Voor vandaag de dag lijkt me dit een stelling waar ik wel eens wat cijfermatige onderbouwing voor zou willen zien.
en zeer nauw contact zoeken met Messiasbelijdende Joden.

'Messiasbelijdende joden' is over het algemeen synoniem voor evangelicale christenen die dwepen met het jodendom en zichzelf de titel messiasbelijdende joden hebben gegeven. Veelal hebben ze geen enkele joodse achtergrond.

Ik zie hier overigens geen weerlegging in van punten, slechts inspelen op sentiment.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten