(on)wederstandelijke genade

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor Johan100 » 13 jun 2018 12:57

Dorpeling schreef: En dat dan dan echt persoonlijk voor jouw bedoeld is. Want met minder wil ik geen genoegen nemen. Dat vind ik te riskant, het gaat om een eeuwigheid.
Niet in de Heere Jezus geloven tot zaligheid is ook zeer riskant.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor Dorpeling » 13 jun 2018 13:28

Dat weet ik. En dat is nu ook mijn worsteling, want ik kan niet geloven en het moet wel.

En dan zeggen er zoveel, 'geloof dan, doe het dan gewoon. Het is zo simpel!'. Of, 'ik ben gewoon zelf gaan geloven'. Ik kan daar jaloers op worden. Want hoe doe je dat, gewoon gaan geloven. Beslis je dan op een morgen; oke, nu is het genoeg geweest, vandaag ga ik geloven.
Dat werkt toch niet? Bij mij niet hoor.
En daarom ben ik gestopt met het proberen, ik wordt er zo moe van. Mijn enige hoop is dat God zijn beloften altijd na komt, op Zijn tijd. En dan niet in een lijdzaam afwachten maar, zo slaan wij 't oog op onzen HEER, tot Hij ook ons genadig zij.
Efeze 2: 8. Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave; 9. Niet uit de werken, opdat niemand roeme.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor Johan100 » 13 jun 2018 13:56

Hopelijk kunnen de volgende goed lezende boekjes van Spurgeon je op weg helpen. (een dunne serie)
-Rondom de enge poort.
-Zoekt en gij zult vinden.
-Hebt goede moed.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor coby6 » 13 jun 2018 14:36

Dorpeling schreef:Ik bedoel daarmee niet dat ik niet geloof dat God bestaat en dat Hij de aarde gemaakt heeft in 6 dagen etc, dat staat voor mij vast. Maar dat zie ik als een historieel geloof, het instemmen van de waarheid van de Bijbel van kaft tot kaft.
Ik bedoel het échte geloof, het mogen weten dat Hij ook voor mij persoonlijk gestorven is aan het kruis, en daar ook mijn zonden weg gedragen heeft. Dat wil er bij mij niet in, en kan ik dan ook niet aannemen. En dat is nu juist wat ik zo graag wel zou willen weten en voelen, ook voor mij. Maar ik kan het gewoonweg niet. Ik kan mijn eigen geloof niet maken. En daarom verwacht ik het alleen van Hem en ben zo benieuwd hoe dat bij anderen gegaan is, hoe anderen het wel zelf lijken te kunnen geloven, en ik niet. Wat doe ik verkeerd?
Je bent toch niet zomaar wedergeboren, door dat te benoemen in je gebed? Dan was ik het allang geweest. Je moet het toch zeker weten, “Ik voor u, daar gij anders de eeuwige dood had moeten sterven". En dat dan dan echt persoonlijk voor jouw bedoeld is. Want met minder wil ik geen genoegen nemen. Dat vind ik te riskant, het gaat om een eeuwigheid.

Hij is voor de zonden van iedereen gestorven en dat geschenk hoef je alleen maar simpel aan te nemen.
Natuurlijk kun je dat wel.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor Veendam » 13 jun 2018 15:22

Dorpeling schreef:Dat weet ik. En dat is nu ook mijn worsteling, want ik kan niet geloven en het moet wel.

En dan zeggen er zoveel, 'geloof dan, doe het dan gewoon. Het is zo simpel!'. Of, 'ik ben gewoon zelf gaan geloven'. Ik kan daar jaloers op worden. Want hoe doe je dat, gewoon gaan geloven. Beslis je dan op een morgen; oke, nu is het genoeg geweest, vandaag ga ik geloven.
Dat werkt toch niet? Bij mij niet hoor.
En daarom ben ik gestopt met het proberen, ik wordt er zo moe van. Mijn enige hoop is dat God zijn beloften altijd na komt, op Zijn tijd. En dan niet in een lijdzaam afwachten maar, zo slaan wij 't oog op onzen HEER, tot Hij ook ons genadig zij.
Efeze 2: 8. Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave; 9. Niet uit de werken, opdat niemand roeme.


Stoppen met redeneren, gewoon simpel aanvaarden.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor Johan100 » 13 jun 2018 20:48

Simpele raadgevingen hierboven voor een worstelende ziel. Pak het gewoon simpel. Is het zo simpel?
Eenvoudig als God het geeft. Stoppen met redeneren moeten we zeker.

Dorpeling schreef:Dat weet ik. En dat is nu ook mijn worsteling, want ik kan niet geloven en het moet wel.

En dan zeggen er zoveel, 'geloof dan, doe het dan gewoon. Het is zo simpel!'. Of, 'ik ben gewoon zelf gaan geloven'. Ik kan daar jaloers op worden. Want hoe doe je dat, gewoon gaan geloven. Beslis je dan op een morgen; oke, nu is het genoeg geweest, vandaag ga ik geloven.
Dat werkt toch niet? Bij mij niet hoor.
En daarom ben ik gestopt met het proberen, ik wordt er zo moe van. Mijn enige hoop is dat God zijn beloften altijd na komt, op Zijn tijd. En dan niet in een lijdzaam afwachten maar, zo slaan wij 't oog op onzen HEER, tot Hij ook ons genadig zij.
Efeze 2: 8. Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave; 9. Niet uit de werken, opdat niemand roeme.

Dorpeling, zit je onder een prediking waarin 'ach, mocht het nog eens gebeuren?' centraal staat, waarin eigenlijk bijna niemand zalig kan worden of
een prediking die oproept tot bekering en geloof? Waarin het bevel klinkt om te geloven en je te bekeren. Zoals de apostelen predikten.
Het maakt veel uit onder wat voor een prediking je zit.

Verwacht geen visioenen waarin je Jezus ziet aan het kruis, ga eenvoudig op je knieën en belijdt je zonden.
Die zijn zonden belijdt en laat zal barmhartigheid geschieden.
Ga met al je vragen naar God zelf toe. Vraag om geloof! Hij wil je geloof schenken.
Vraag alles wat je nodig hebt toch aan God. Naar Wie moet je anders?
Zijn Zoon Jezus heeft de woorden des eeuwigen levens.
Bij Hem moet je zijn.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor Dorpeling » 13 jun 2018 22:02

In de preken bij ons klinkt vooral het evangelie, dat God zondaren als zondaren roept, geen opgeknapte zondaren of bekeerde christenen. De oproep tot geloof en bekering, maar dan wel door de weg van Gods genade, niet door het zelf toe te eigenen. En niet buiten Zijn recht om. Het is door Hem, door Hem alleen om Zijn eeuwig welbehagen.

Want als het voor iedereen zo simpel was dat je het zelf kunt, was het mij toch allang 'gelukt' ? Maar dan kom ik weer op de vraag waarom Hij dan zo had moeten lijden voor onze zonden, als we het toch wel zelf, of gedeeltelijk zelf kunnen?
Maar misschien doe ik iets grandioos verkeerd omdat de een het wel lijkt te kunnen en ik niet. ik hoop dat God me daar dan ook op wil wijzen.

Dank voor de adviezen Johan, dit doe ik, al jaren. En God heeft nog nooit iemand teruggestuurt, dat is mijn hoop hierin. Ik zou alleen zo graag eens zeker weten dat het ook voor mij is. Ik zou echt mijn geluk niet op kunnen!
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor coby6 » 13 jun 2018 22:47

Dorpeling schreef:In de preken bij ons klinkt vooral het evangelie, dat God zondaren als zondaren roept, geen opgeknapte zondaren of bekeerde christenen. De oproep tot geloof en bekering, maar dan wel door de weg van Gods genade, niet door het zelf toe te eigenen. En niet buiten Zijn recht om. Het is door Hem, door Hem alleen om Zijn eeuwig welbehagen.

Want als het voor iedereen zo simpel was dat je het zelf kunt, was het mij toch allang 'gelukt' ? Maar dan kom ik weer op de vraag waarom Hij dan zo had moeten lijden voor onze zonden, als we het toch wel zelf, of gedeeltelijk zelf kunnen?
Maar misschien doe ik iets grandioos verkeerd omdat de een het wel lijkt te kunnen en ik niet. ik hoop dat God me daar dan ook op wil wijzen.

Dank voor de adviezen Johan, dit doe ik, al jaren. En God heeft nog nooit iemand teruggestuurt, dat is mijn hoop hierin. Ik zou alleen zo graag eens zeker weten dat het ook voor mij is. Ik zou echt mijn geluk niet op kunnen!

Je redt jezelf niet. Je zegt gewoon ja fijn bedankt, net als een kind. Je moet het Koninkrijk ontvangen als een kind. Ik ken niet een kind van 4 dat als je zegt: Jezus houdt van je en is voor je gestorven. Wil je dat Hij in je hartje komt?
gaat zeggen: nee dat kan ik niet. Dat moet God doen. We moeten ons ook laten dopen. Dan ga je ook niet afwachten tot God dat doet.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor Veendam » 13 jun 2018 22:50

God zegt KOM.

Jouw reaktie mag dan zijn: Hier ben ik.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor MoesTuin » 14 jun 2018 09:02

Dorpeling schreef:Dat weet ik. En dat is nu ook mijn worsteling, want ik kan niet geloven en het moet wel.

En dan zeggen er zoveel, 'geloof dan, doe het dan gewoon. Het is zo simpel!'. Of, 'ik ben gewoon zelf gaan geloven'. Ik kan daar jaloers op worden. Want hoe doe je dat, gewoon gaan geloven. Beslis je dan op een morgen; oke, nu is het genoeg geweest, vandaag ga ik geloven.
Dat werkt toch niet? Bij mij niet hoor.
En daarom ben ik gestopt met het proberen, ik wordt er zo moe van. Mijn enige hoop is dat God zijn beloften altijd na komt, op Zijn tijd. En dan niet in een lijdzaam afwachten maar, zo slaan wij 't oog op onzen HEER, tot Hij ook ons genadig zij.
Efeze 2: 8. Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave; 9. Niet uit de werken, opdat niemand roeme.


Als je een half uur de tijd hebt.....rijk Evangelie Woord...verbindend in Christus alleen gebracht.
Ik hoop dat het verstaan wordt.

"Komt allen tot Mij die vermoeid en belast is en Ik zal u Rust geven"



P.J. Stam
Genade en Vergeving in 5 thema's:

1. Waarde
2. Ruimte
3. Kracht
4. Eenvoud
5. Onbaatzuchtigheid
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor Dorpeling » 14 jun 2018 10:02

En als ik dat nu zo doe, ik zeg gewoon; hier ben ik, bedankt dat U ook voor mijn zonden hebt willen betalen.
En dan? Dan is mijn schuld niet ineens verdwenen, dan heb ik nog niet de vrede die alleen bij Hem te krijgen is.
Dat zou puur verstandelijk en zelf aangenomen zijn. Het moet toch een geschonken genade zijn?

Een stukje van Flavel ook hierover:

"De toestemming is te "laag" om het wezen van het zaligmakende geloof te bevatten. Zij wordt zowel in de wedergeborenen als in de onwedergeborenen gevonden, ja, zij is zowel in duivelen als in mensen (Jak. 2:19). De toestemming wordt verondersteld in het zaligmakende geloof te zijn, zij ligt erin besloten, maar zij is niet de rechtvaardigmakende of zaligmakende daad.

De verzekerdheid is evenveel te "hoog"; zij wordt slechts gevonden in enkele uitnemend gelovigen - en in hen ook slechts op bepaalde tijden. Er zijn heel wat oprecht gelovigen aan wie de vreugde en de troost van de verzekerdheid onthouden wordt. Zij kunnen over hun verenigd zijn met Christus zeggen, zoals Paulus over zijn visioen heeft gezegd: of het in het lichaam was of buiten het lichaam, dat kan ik niet zeggen. Zo kunnen zij niet zeggen of ze in Christus zijn of buiten Christus. Een oprecht gelovige kan "in de duisternis wandelen en geen licht zien"(Jes. 50:10). Sterker nog: een mens moet een gelovige zijn voordat hij zichzelf een gelovige weet. De directe daad van het geloof gaat aan de wederkerende daad vooraf. En dus ligt de rechtvaardigmakende daad des geloofs niet in toestemming en evenmin in verzekerdheid.

De toestemming zegt: Ik geloof dat Christus er is, en dat Hij de Zaligmaker van de uitverkorenen is. De verzekerdheid zegt: Ik geloof en ben verzekerd dat Christus voor mij is gestorven, en dat ik door Hem behouden zal worden. De toestemming maakt dus het wezen van het geloof te ruim, en aan de andere kant maakt de verzekerdheid het te nauw."




Alleen toestemmen is dus niet genoeg. Ik wil die verzekerdheid. Maar wil ik dan misschien te veel? Dat kan toch niet, God is toch een God van overvloed, je kunt toch nooit te veel vragen? Al wat u ontbreekt, schenk Ik zo gij 't smeekt mild en overvloedig...
Daar mag je dan toch naar staan.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor Dorpeling » 14 jun 2018 10:11

coby6 schreef: Ik ken niet een kind van 4 dat als je zegt: Jezus houdt van je en is voor je gestorven. Wil je dat Hij in je hartje komt?
gaat zeggen: nee dat kan ik niet. Dat moet God doen. We moeten ons ook laten dopen. Dan ga je ook niet afwachten tot God dat doet.


Als een kind van 4 dat zegt, is hij dan volgens jou wedergeboren, dus bekeerd? En zijn zijn zonden dan vergeven?
Want stel dat hij opgroeit en dan helemaal niets meer van God wil weten (wat al zo vroeg duidelijk wordt in ieder kind) , waar is zijn bekering dan?
Hoe zie je dat?

De doop zie ik als een belofte aan ons gedaan, al bij het begin van ons leven, dat we altijd tot Hem terug mogen keren. En dat Hj ons dan niet weg zal sturen, omdat Hij belooft heeft een God voor ons te willen zijn. Maar dat is geen automatisme.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor Veendam » 14 jun 2018 10:31

Dorpeling schreef:En als ik dat nu zo doe, ik zeg gewoon; hier ben ik, bedankt dat U ook voor mijn zonden hebt willen betalen.
En dan? Dan is mijn schuld niet ineens verdwenen, dan heb ik nog niet de vrede die alleen bij Hem te krijgen is.
Dat zou puur verstandelijk en zelf aangenomen zijn. Het moet toch een geschonken genade zijn?

Een stukje van Flavel ook hierover:

"De toestemming is te "laag" om het wezen van het zaligmakende geloof te bevatten. Zij wordt zowel in de wedergeborenen als in de onwedergeborenen gevonden, ja, zij is zowel in duivelen als in mensen (Jak. 2:19). De toestemming wordt verondersteld in het zaligmakende geloof te zijn, zij ligt erin besloten, maar zij is niet de rechtvaardigmakende of zaligmakende daad.

De verzekerdheid is evenveel te "hoog"; zij wordt slechts gevonden in enkele uitnemend gelovigen - en in hen ook slechts op bepaalde tijden. Er zijn heel wat oprecht gelovigen aan wie de vreugde en de troost van de verzekerdheid onthouden wordt. Zij kunnen over hun verenigd zijn met Christus zeggen, zoals Paulus over zijn visioen heeft gezegd: of het in het lichaam was of buiten het lichaam, dat kan ik niet zeggen. Zo kunnen zij niet zeggen of ze in Christus zijn of buiten Christus. Een oprecht gelovige kan "in de duisternis wandelen en geen licht zien"(Jes. 50:10). Sterker nog: een mens moet een gelovige zijn voordat hij zichzelf een gelovige weet. De directe daad van het geloof gaat aan de wederkerende daad vooraf. En dus ligt de rechtvaardigmakende daad des geloofs niet in toestemming en evenmin in verzekerdheid.

De toestemming zegt: Ik geloof dat Christus er is, en dat Hij de Zaligmaker van de uitverkorenen is. De verzekerdheid zegt: Ik geloof en ben verzekerd dat Christus voor mij is gestorven, en dat ik door Hem behouden zal worden. De toestemming maakt dus het wezen van het geloof te ruim, en aan de andere kant maakt de verzekerdheid het te nauw."




Alleen toestemmen is dus niet genoeg. Ik wil die verzekerdheid. Maar wil ik dan misschien te veel? Dat kan toch niet, God is toch een God van overvloed, je kunt toch nooit te veel vragen? Al wat u ontbreekt, schenk Ik zo gij 't smeekt mild en overvloedig...
Daar mag je dan toch naar staan.


Beste Dorpeling:
Je kent van de geschiedenis uit Math. 17 met de verheerlijking op de berg.
Terwijl hij nog sprak, ziet, een luchtige wolk heeft hen overschaduwd; en ziet, een stem uit de wolk, zeggende: Deze is Mijn geliefde Zoon, in Denwelken Ik Mijn welbehagen heb; hoort Hem!

Hoort naar Hem, dat betekend dat je gewoon voor nu ale andere stemmen het zwijgen op mag leggen, dus wat iemand ook gezegt heeft dat is niet voor jou van belang. Of het nu iemand is die Flavel heet of Luther of Calvijn, of het is een engel die wat anders zegt dat maakt nu niks meer uit.
De Bijbel zegt dat je naar Jezus met luisteren.

Jezus zegt KOM.
Een ieder die Hem heeft aangenomen heeft Hij recht gegeven om Kinderen Gods te worden, en wij zijn het ook !
Hij heeft jouw zonden verzoend.
De relatie met tussen jou en God is hersteld als Jezus in jouw leven binnen komt.
Zeg maar tegen Jezus: Kom in mijn hart, ik geef mij helemaal over aan U.

De farizeeërs en schriftgeleerden wisten dat Jezus van God gezonden was maar ze wilden dat niet toegeven.
Ze bleven maar redeneren om te proberen er onder uit te komen.
Jij mag gewoon stoppen met redeneren hoe alles nu zit.

Geschonken genade ?
Genade is altijd geschonken, anders is het geen genade maar eigen verdienste.
Jezus stierf voor jou ! Wat heb jij daar aan gedaan ? NIETS !
Die genade is dus niet uit eigen werken omdat jij daar niets aan gedaan hebt of zou hebben.

Geleven gaat echt niet buiten het verstand om hoor.
Dan kan je gaan haarkloven of de toestemming te laag is of de verzekerdheid te hoog of weet ik wat en of je kunt spreken van de toestemming en dat daarin dan niet de rechtvaardigmakende of zaligmakende daad in verankerd ligt.
Nee, de rechtvaardigmaking ligt niet in jouw geloof en ook de zaligmakende daad niet.
Jezus is de Persoon die jou rechtvaardig maakt door jou te bekleden met Zijn Rechtvaardigheid, Hij is het die Zalig maakt omdat Hij de Zaligmaker is !

Een oprecht gelovige wandelen in de duisternis en geen licht zien ? Dat gedeelte in Jesaja gaat over Jezus zelf, die ziet geen licht om Zich heen maar Hij IS het LICHT zelf. Of er een heleboel oprecht gelovigen zijn aan wie de vreugde en de troost van de verzekerdheid onthouden wordt dan vraag ik door wie ? God is in ieder geval niet Diegene die het aan de gelovigen wil onthouden. Menselijke denkbeelden, bolwerken dus in het verstand, en menselijke regeltjes die zorgen er voor dat mensen niet komen tot die vreugde. Maar geef God daar dan niet de schuld van zoals Flavel hier doet.

Gods Woord zegt dat je behouden bent door geloof alleen, dus als je dan zegt oke ik geloof dan is dat gewoon heel simpel.
Dat Flavel dan dus redenende is en zegt dat dit het wezen van het geloof te ruim maakt dan merk je daaraan dat hij dus zelf niet weet hoe het is om te stoppen met redeneren.

Stop met redeneren, aanvaard Hem gewoon !

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor Johan100 » 14 jun 2018 10:54

Mooi stukje, Veendam. Hier kan ik me dan wel voor een groot deel in vinden.
Flavel en vele anderen Puriteinen zijn diep ingeleid. Zware kost voor een tobbende ziel.
Niet altijd handig om te lezen als je aan het zoeken bent.
Dorpeling, in jouw situatie kan je beter de boekjes van Spurgeon lezen die ik je aanprees.
Heel rijk van inhoud. Het Evangelie klinkt door. Jezus wordt aangeprezen.
Wat wil je nog meer?
Je kunt wel heel je leven redeneren tot je dood, maar als je dan niet in Christus bent, kom je eeuwig om.
Veel redenaties komen voor uit verborgen hoogmoed, ten diepste wil men niet komen tot Jezus.
Of men zit helemaal verstrikt in leringen en dogma's.
Andere tip: Leg eens al je boeken een paar weken aan de kant en bidt om de Geest en ga de Bijbel lezen.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor MoesTuin » 14 jun 2018 11:13

Inderdaad zoals Veendam aangeeft ook.
De Heere Jezus zegt: komt ALLEN!
(Dus niet....kom maar alleen de wedergeborenen of jij van dat kerkje of jij die.....)
Nee Allen. Komt ALLEN
Wat een ruimte in de nodiging van Christus aan allen dus ook voor jou en u die dit leest.
Dit overigens tot ergenis van velen die dat niet vinden kunnen omdat je je aan allerlei zelf bedachte regeltjes dient te houden en voldoen allereerst (slaaf vd wet zijn)

Maar de ruimte in de uitnodiging van de Heer Jezus vaagt dit allemaal weg. Vrij Zijn IN Christus!

Komt ALLEN die vermoeid en belast zijn en Ik zal u RUST geven....
Komt dan (ongeacht je toestand of verleden en laat niets of niemand je hierin tegenhouden)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten