De EINDTIJD volgens de profeet Daniel.

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

De EINDTIJD volgens de profeet Daniel.

Berichtdoor Lydia63 » 30 aug 2021 12:58

Ik citeer 'n gedeelte van 'n vraag aan Refoweb : Hoe ziet u de toekomst uit Daniël 12?



Maar dan reikt de profetie ook verder. Wat in de dagen van Daniel in beginsel plaats vond, was nog maar het begin van de smarten. Het zal aan het eind der tijden volle werkelijkheid worden. De verschrikkingen zullen over de aarde gaan. Gebeurtenissen waarvan wij huiveren zullen plaats vinden. Maar ook hier weer is de gouden draad, dat God Zijn volk uit die benauwdheden redt. De profetieën van Daniel wordt in het NT herhaald. Elk vers van Dan. 12 komt terug in de Evangeliën: Matth. 24, Matth. 25, Matth. 13. Voor afvalligen is dit een boodschap vol verschrikking. De dag zal aanbreken, waarop het werk van ieder openbaar zal worden. Tegenover de opstanding van de goddelozen wordt van een zoveel heerlijker opstanding gesproken. Er is een opstanding van eeuwig afgrijzen, maar ook een opstanding ten eeuwige leven. Dan zien we, dat de Bijbel niet met zichzelf in tegenspraak is, maar dat alles vervuld zal worden naar Gods raad. Maar de overwinning is aan het Lam. Het hoofdstuk eindigt met een zaligspreking: “Welgelukzalig is hij, die verwacht en raakt tot driehonderd vijf en dertig dagen”(12). Dan eindigt dit boek van strijd met een machtige belofte: “wie volharden zal tot het einde, zal zalig worden”.

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/14 ... aniel-12-/

Ik ben groot gebracht met Bijbelse profetieën, juist daarom ben ik 'n eindtijd gelovige Daniel 2:44 heeft mij altijd enorm geïnspireerd

44 In de dagen van die koningen zal de God van de hemel echter een Koninkrijk doen opkomen dat voor eeuwig niet te gronde zal gaan en waarvan de heerschappij niet op een ander volk zal overgaan. Het zal al die andere koninkrijken verbrijzelen en tenietdoen, maar zelf zal het voor eeuwig standhouden.

Wie van jullie heeft 'n mening over deze profetieën?

Lydia.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: De EINDTIJD volgens de profeet Daniel.

Berichtdoor Lydia63 » 01 sep 2021 14:44

Ik kan het niet beter verwoorden dan deze jonge christen man.
Al ben ik al heel mijn leven op de hoogte van deze uitleg.

https://youtu.be/Ig94zoOzv9w
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

selasela
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 sep 2021 07:46

Re: De EINDTIJD volgens de profeet Daniel.

Berichtdoor selasela » 03 sep 2021 11:39

Lydia63 schreef:Ik kan het niet beter verwoorden dan deze jonge christen man.
Al ben ik al heel mijn leven op de hoogte van deze uitleg.

https://youtu.be/Ig94zoOzv9w


(Waarom maakt Christiaan Verwoerd eigenlijk steeds dat bekende handgebaar met zijn handen, "de driehoek?".)

Deze uitleg is ook een talmoedische interpretatie. Ik ben hier bekend mee. Dit is joods-messiaans.
Maar ik vraag me af of de paus de antichrist is.
De paus noemt zich dan wel hoofd van de kerk. Maar Jezus Christus is het Hoofd.
De anti-christ zal als God in de tempel plaats nemen. Boven alles en iedereen zal hij zich wanen.
De paus accepteert ook nog een macht/persoon hoger dan hemzelf. De paus kust en knielt voor Maria. Hij laat zien dat hij Maria ook ziet als de weg naar God.
De Shechina binnen de talmoedische geschriften als Maria in de RKK, dragen trouwens dezelfde titel: queen of heaven, en beide zijn vrouwelijk.Ik vraag me af of de antichrist zal knielen voor iemand.
En toen er vroeger er een periode was, dat je niet kon kopen en verkopen, volgens mij was dat nog lokaal, niet wereldwijd/globaal.
Nu denk ik dat we binnenkort wel dat mee gaan maken. Wanneer alles digitaal gaat worden. Wanneer je bij weigering van het teken (of een bepaald paspoort/digitale identiteit?) tzt niet toegelaten wordt tot het digitale systeem.
We zijn begonnen de 4e industrionele revolutie binnen te gaan. Dat gaat wereldwijd, en alles moet digitaal gaan. En heb daar wat naar geluisterd, hoe wetenschap en politiek daarover praat. En dat gaat heel ver.
En waar deze 4e industrionele revolutie (het vierde beest?) voor staat, dat is anders dan de drie voorgaande revoluties. En deze zal buiten de huidige wetten gaan handelen. De voorgaande drie revoluties hebben deze wetten niet overschreden, de 4e zal het wel doen.
Wie zijn de heiligen? Zijn we niet geheiligd in Jezus Christus? De levende stenen, gebouwd op de Hoeksteen Jezus Christus.En of je nu van geboorte Joods bent, of Nederlander, of Chinees, in Jezus Christus worden we geheiligd, en worden we kinderen en erfgenamen van God.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: De EINDTIJD volgens de profeet Daniel.

Berichtdoor Lydia63 » 04 sep 2021 19:39

selasela schreef:(Waarom maakt Christiaan Verwoerd eigenlijk steeds dat bekende handgebaar met zijn handen, "de driehoek?".)

Deze uitleg is ook een talmoedische interpretatie. Ik ben hier bekend mee. Dit is joods-messiaans.
Maar ik vraag me af of de paus de antichrist is.
De paus noemt zich dan wel hoofd van de kerk. Maar Jezus Christus is het Hoofd.
De anti-christ zal als God in de tempel plaats nemen. Boven alles en iedereen zal hij zich wanen.
De paus accepteert ook nog een macht/persoon hoger dan hemzelf. De paus kust en knielt voor Maria. Hij laat zien dat hij Maria ook ziet als de weg naar God.
De Shechina binnen de talmoedische geschriften als Maria in de RKK, dragen trouwens dezelfde titel: queen of heaven, en beide zijn vrouwelijk.Ik vraag me af of de antichrist zal knielen voor iemand.


Ik ben niet op de hoogte van symbolische handgebaren, en of het hoofd van de RKK, de Antichrist is mogen we over nadenken, ook mogen we zeggen dat de Antichristelijke stroming al aanwezig was in de eerste -eeuwse gemeentes. het kan zomaar zijn dat deze Antichrist 'n geboren názaat is van uit de kerk van Rome.
Maar nu even wat feiten op 'n rijtje, wij mogen vast stellen dat de kerk van Rome is ontstaan vanuit het Romeinse Rijk.

https://www.gotquestions.org/Nederlands ... -kerk.html

https://weguitbabylon.nl/de-antichrist- ... de-bijbel/
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: De EINDTIJD volgens de profeet Daniel.

Berichtdoor henkie » 06 sep 2021 08:33

Volgens mij is een soortgelijk topic onlangs gesloten. Ook toen werd er een video van (de zoon van) een sekteleider geplaatst. Val ons er a.u.b. niet mee lastig.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten