ben db bd schreef:ik vind het raar om tijd als een constante factor te willen zien. Voor mij fluctueert deze zichtbaar, en dat maakt alles mogelijk.
Voor God bestaat er zelfs helemaal geen tijd, die is toen, nu en straks gelijktijdig aanwezig (alfa en omega beiden tegelijk)
God kan voor onze voorstelling dus scheppen in 13miljard jaar, of in 6 seconden of indien gewenst in 6 dagen.
De Almachtige was er Zelf bij en heeft het later o.i. Zelf gedicteerd, dus waarom moeten we 'quasi wetenschappelijk' doen?
Met bovenstaande ben ik het helemaal eens Ben,
„Zoals de hemelen hoger zijn dan de aarde, zo zijn mijn wegen hoger dan uw wegen, en mijn gedachten dan uw gedachten.” — Jes. 55:9.
„Wanneer ik uw hemel zie, het werk van uw vingers, de maan en de sterren die gij hebt bereid, wat is dan de sterfelijke mens, dat gij aan hem denkt, en de zoon van de aardse mens, dat gij voor hem zorgt? Ps. 8:3,
Al mogen we ervan uit gaan dat God, 'n God van orde is dus hoe lang hebben deze scheppings-„dagen” precies geduurd?
De bijbel geeft ons een sleutel met betrekking tot de lengte van de zevende dag. Aangezien deze „dagen” alle deel uitmaakten van één ’week’, is het redelijk de conclusie te trekken dat al deze „dagen” even lang waren toch?
Met betrekking tot de lengte van de zevende dag is het werkelijk van belang dat de bijbel niets zegt over ’een avond en een morgen’, een begin en een einde van de zevende dag, zoals in het geval van de andere zes dagen. Dit is een betekenisvolle weglating. Het verslag vermeldt eenvoudig: „Voorts zegende God de zevende dag en hij heiligde die, omdat hij daarop is blijven rusten van al zijn werk, dat God geschapen heeft om het te maken.” Gen. 2:3. zó heb ik al eerder de woorden van de apostel Paulus aangehaald in de discussie In Hebreeën 4:1-10 gaf de apostel Paulus te kennen dat Gods rustdag in zijn generatie nog steeds voortduurde, en dat was meer dan 4000 jaar nadat die rustperiode, de zevende dag, was begonnen. Hieruit blijkt duidelijk dat elke scheppingsdag, of werkperiode, op zijn minst duizenden jaren lang was.A Religious Encyclopædia door Schaff zegt over deze scheppingsdagen: „De dagen van de schepping waren scheppingsdagen, fases in het proces, maar geen dagen van vierentwintig uur.” Evenzo zegt Delitzsch in zijn New Commentary on Genesis: „Er worden dagen van God bedoeld, en voor Hem zijn duizend jaren slechts als een dag wanneer die is voorbijgegaan, Ps. 90:4 . . . De scheppingsdagen zijn, volgens de betekenis van de Heilige Schrift zelf, geen dagen van vierentwintig uur, maar aeonen . . . Deze aardse en menselijke tijdmeting kan namelijk niet van toepassing worden gebracht op de eerste drie dagen.
Alvast 'n fijn weekend gewenst.