Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor Prisma23 » 06 aug 2021 18:59

irmo schreef:Oooh Hans, die feiten willen we hier toch gewoon allemaal niet weten joh. Gewoon een beetje op de RKK zeiken, want dat is toch gewoon leukjes.
Ik wou dat ik ook in zo'n heerlijke zwartwitte wereld zou leven, maar helaas, ik ben daar te intelligent voor denk ik.


Afbeelding

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor hans0166 » 06 aug 2021 19:27

irmo schreef:Oooh Hans, die feiten willen we hier toch gewoon allemaal niet weten joh. Gewoon een beetje op de RKK zeiken, want dat is toch gewoon leukjes.
Ik wou dat ik ook in zo'n heerlijke zwartwitte wereld zou leven, maar helaas, ik ben daar te intelligent voor denk ik.


Er is veel mis met de RKK ( alleen de rechter vleugel denkt daar over het algemeen anders over m.u.v ultra rechts) .. maar gefundeerde kritiek graag, niet die samenzwerings theorieen en rare invullingen, blinde aluhoedjes lopen er al genoeg rond bij de Corona crisis.

Er is veel mis met mijn kerk, maar ook met de PKN, GG...enz enzz.. en ook Jesaja en Lydiah sluiten aan in dat rijtje... maar die sluiten zich vroom aan bij de paus... die is ook onfeilbaar ( maar die oefent dat gelukkig zélden uit.. hier zien we het iedere dag)

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor Lydia63 » 07 aug 2021 15:07

Prisma23 schreef:Afbeelding


Je doet aan stemming makerij Prisma.
Wat mag! want ik zit daar niet mee, alleen vind ik het nogal oppervlakkig over komen in deze discussie.
Van zogezegd intelligente deelnemers.
Ik stelde jou al eerder een vraagstuk ik citeer:

Prisma23 schreef:
Het boek Openbaringen heeft zeker een voorspellend karakter maar om "Babylon de Hoer" zo maar gelijk te stellen met de Katholieke kerk is mij veel te kort door de bocht. De verlichting, het materialisme, het communisme, het fascisme, het kapitalisme, de Verenigende Naties, de New Age beweging, de biogenetica, het consumentisme en vele anderen zijn ook mogelijk kandidaten.



Wat jij hier boven beweerd kan bijbels gezien totaal niet kloppen, want de Hoer van Babylon, zal 'n verbond hebben met de Antichrist, en de bijbel is duidelijk dat de Antichrist, uit de gemeente Gods voortkomt, als 'n schijn kerk/stroming/macht, zittend op de troon in naam van God dus dan kan het nooit duiden op wat jij zegt.
Juist de You tube film van Christian Verwoerd legt dat op eenvoudige wijze uit, maar deze kan ik je ook aan bevelen


Het gaat overigens niet enkel over de RKK, maar ook andere stromingen van de christenheid die dogma's over hebben genomen vanuit Babel/Babylon.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor hans0166 » 07 aug 2021 19:01

Lydia63 schreef: die dogma's over hebben genomen vanuit Babel/Babylon.


kom nou eens met bewijzen ( echte graag voor de verandering)


ALLE dogmas zijn schriftuurlijk onderbouwd ( er zijn er een aantal aan herziening toe( zal overigens niet in dit leven gebeuren), en je mag er anders over denken maar dat is niet meer dan een mening die niets betekend voor de waarheid van anderen, alleen voor jezelf.)

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor irmo » 07 aug 2021 23:05

Lydia63 schreef::
Het gaat overigens niet enkel over de RKK, maar ook andere stromingen van de christenheid die dogma's over hebben genomen vanuit Babel/Babylon.


Ik is goed en zij zijn allemaal fout. Wat een onzin verkoop je toch weer.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor Lydia63 » 08 aug 2021 07:07

irmo schreef:Ik is goed en zij zijn allemaal fout. Wat een onzin verkoop je toch weer.


Ik heb nergens beweerd beter te zijn, dit is 'n discussie, niet of jij of ik beter ben.

Maar ik zal je 'n voor zetje geven, de leer van de onsterfelijke ziel vind zijn oorsprong in oude heidense filosofieën, die terug te leiden zijn tot aan Babylon

Ik citeer:

Hetzelfde artikel vervolgt: "Het geloof in de onsterfelijkheid van de ziel kwam tot de Joden door het contact met het Griekse denken en hoofdzakelijk door de filosofie van Plato, de voornaamste vertolker ervan, die ertoe kwam door de Orfische en Eleusinische mysteriën, waarin Babylonische en Egyptische opvattingen op een zonderlinge manier waren vermengd" (p. 566). Jewish Encyclopedia.

Deze leerstelling is later, 'n officiële leer geworden van de kerk van Rome.
Anders denkende werden als ketters vervolgd. bedenk ook hoe kerkvaders deze leer hebben gebruikt om het eenvoudige volk van gelovigen eeuwen lang in de ban te houden, van of men gaat naar de hemel of men gaat naar de HEL!

Tijdens de Reformatie probeerden sommigen van de eerste protestanten het dogma van de onsterfelijkheid der ziel los te laten. Maarten Luther verklaarde dat de Bijbel de onsterfelijkheid van de ziel niet onderwees . "Luther was van mening dat de ziel tezamen met het lichaam stierf en dat God beide in het hiernamaals zou opwekken"
William Tyndale, hervormer en drukker van het eerste Engelstalige Nieuwe Testament, schreef: "Door de overledenen in de hemel, de hel of het vagevuur te plaatsen vernietigt men de argumenten waarmee Christus en Paulus de opstanding bewijzen... Het ware geloof stelt de opstanding; de heidense filosofen, die dit loochenden, stelden dat de ziel altijd blijft leven... Indien de ziel in de hemel is, waartoe dient dan de opstanding?"

'
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor irmo » 08 aug 2021 13:03

Lydia63 schreef:Ik heb nergens beweerd beter te zijn, dit is 'n discussie, niet of jij of ik beter ben.

Maar ik zal je 'n voor zetje geven, de leer van de onsterfelijke ziel vind zijn oorsprong in oude heidense filosofieën, die terug te leiden zijn tot aan Babylon.
'



Lieve schat, zal ik je eens een geheimpje verklappen? Alles maar dan ook alles van het christendom is gejat van de heidenen. Katholiek, evangelisch, protestant, maakt niet uit. Niets in het hele christendom is origineel, zelfs de kruisiging van Jezus niet. Dus leuk dat je tegen katholieken aanschopt, maar ik ben vooralsnog niet echt onder de indruk.

Als je echt de geschiedenis van je godsdienst goed kende zou je beter moeten weten.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor Jesaja40 » 08 aug 2021 13:38

hans0166 citeert:

Er is veel mis met de RKK ( alleen de rechter vleugel denkt daar over het algemeen anders over m.u.v ultra rechts) .. maar gefundeerde kritiek graag, niet die samenzwerings theorieen en rare invullingen, blinde aluhoedjes lopen er al genoeg rond bij de Corona crisis.

Er is veel mis met mijn kerk, maar ook met de PKN, GG...enz enzz.. en ook Jesaja en Lydiah sluiten aan in dat rijtje... maar die sluiten zich vroom aan bij de paus... die is ook onfeilbaar ( maar die oefent dat gelukkig zélden uit.. hier zien we het iedere dag)


Dank dat u ook erkent dat er bij de RKK veel mis is. Die interne kritiek van links/rechts is daarbij voor mij niet relevant en is een interne aangelegenheid waar ik een buitenstaander ben.

Voor mij staat in ieder geval vast dat ik nimmer voor uw kerkhoofd zal buigen. Er is er maar Een waarvoor ik mijn hoofd wil buigen dat is de Eeuwige en geen mens. Een instituut die zich buigt over de onfeilbaarheid claimt als het ware van de Eeuwige het volgende: wij wijzen iemand aan uit ons mensen die de titel en de waardigheid mag dragen én uitoefenen (u zegt het zelf) is beslist niet volgens de Bijbel. Er is er maar Een die onfeilbaar is, dat is onze Messias.

Mag ik alstublieft de door u genoemde "onfeilbaarheid van uw kerkhoofd" beschouwen als blasfemie tegenover de Eeuwige. Ik heb het beslist niet tegen de gelovigen, die erken ik, maar uw kerkelijke dogma. Nergens in de Bijbel wordt uw dogma beschreven, het komt allemaal voort uit het vermeende voortschrijdend inzicht en past in de categorie: de slager die zijn eigen vlees keurt.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor Jesaja40 » 08 aug 2021 14:11

irmo citeert;

Oooh Hans, die feiten willen we hier toch gewoon allemaal niet weten joh. Gewoon een beetje op de RKK zeiken, want dat is toch gewoon leukjes.
Ik wou dat ik ook in zo'n heerlijke zwartwitte wereld zou leven, maar helaas, ik ben daar te intelligent voor denk ik.


Beste Irmo,

Is dit niet de weg van de minste weerstand om het op een "gewoon een beetje op de RKK zeiken". Het gaat niet om "het zeiken" maar om verschillen te benoemen, die krijgt u uitgereikt. Waar blijft uw intelligent antwoord? Als u uw RKK serieus neemt dan zult u zeker kennis willen maken met zaken vanuit het verleden. U kunt dat als RKK gelovige niet afdoen met een kwinkslag. Dan doet u uzelf en de RKK tekort.

Wat Lydia63 aangeeft zijn serieuze zaken. Ook het relaas van de heer Verwoerd wordt u aangereikt. Geenzins is dat om de boel volgens uw eigen woorden "af te zeiken". Hier wordt een standpunt weergegeven vanuit de RKK en het protestantisme die niet gelijkluidend zijn. Ik respecteer uw RKK lidmaatschap en zoals Hans eerder aangaf: er zijn leerstellige verschillen. Die kom ik ook tegen in het protestantisme.

Het is op geen enkele manier kleinerend bedoeld: maar velen onder ons hebben tot op een zekere leeftijd geloofd in sinterklaas. Dat was een tijd van onbevangenheid waar vooral de ouderen heel veel plezier van hebben gehad. Het opgroeiende kind ontdekt ineens dat het een klein beetje voor de gek is gehouden. Zelden dat daar een trauma uit naar voren komt. Het opgroeiende kind wordt volwassen en gaat anders denken en handelen.

Op eenzelfde wijze ontvangen kinderen Bijbels onderwijs. Eenzijdig voor wat betreft bepaalde wrede hoofdstukken. Zij zijn nog niet toe aan een wereld die zeer wreed en hard is. Plotseling ervaren zij dat die wel bikkelhard is en haken af van het geloof. Hun kleine zieltje is gekwetst en dat doet pijn. Heel veel kerken ervaren door alle eeuwen heen een afval van gelovigen. Wie blijft neemt genoegen met hetgeen hem/haar geleerd is en komt eigenlijk niet eens toe om daadwerkelijk te onderzoeken of een en ander allemaal klopt.

Dan is het uiterst goedkoop om op te merken: maar ons kerkelijk hoofd is onfeilbaar en wat hij leert met zijn ondergeschikten is de waarheid. Waarheidsvinding is altijd onafhankelijk en onpartijdig. Waarheidsvinding is ook een lange weg en daarin kan je ineens ontdekken: wat verteld werd/wordt sluit niet aan bij Bijbelse gegevens. Dan komen wij weer heel dicht bij Babylon de hoer. Overigens het woord hoer in de Bijbel heeft meerdere betekenissen, de letterlijke hoer maar ook de geestelijke hoer om afgoderij te bedrijven.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor hans0166 » 08 aug 2021 18:17

Jesaja40 schreef:
Dan is het uiterst goedkoop om op te merken: maar ons kerkelijk hoofd is onfeilbaar en wat hij leert met zijn ondergeschikten is de waarheid.


Er is werkelijk niemand hier dit dát gezegd of in die trend bedoeld heeft.
Het belerende toontje vind ik beneden alle peil voor een persoon die zo z'n sporen verdiend heeft met z'n bijbelkennis in andere onderwerpen.

De Apocalyps is geen toekomstsvoorpelling die je zomaar op deze stoffelijke wereld kan plakken, en zo ook niet geschreven.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten