Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor Lydia63 » 05 aug 2021 14:08

@ Prisma veranderen van onderwerp mag uiteraard, maar ik schreef niet aan jou.
voor ik met jou verder in discussie wil kun je beter eerst antwoord geven.

Prisma23 schreef:
Tja als je na 40 jaar studie niet verder komt dan iemand als Christian Verwoerd, dan hebben wij niets meer te bespreken.


Dat vind ik opzich niet erg als wij niks meer hebben te bespreken, maar dan citeer ik jou nog even:

Prisma23 schreef:
Het boek Openbaringen heeft zeker een voorspellend karakter maar om "Babylon de Hoer" zo maar gelijk te stellen met de Katholieke kerk is mij veel te kort door de bocht. De verlichting, het materialisme, het communisme, het fascisme, het kapitalisme, de Verenigende Naties, de New Age beweging, de biogenetica, het consumentisme en vele anderen zijn ook mogelijk kandidaten.



Wat jij hier boven beweerd kan bijbels gezien totaal niet kloppen, want de Hoer van Babylon, zal 'n verbond hebben met de Antichrist, en de bijbel is duidelijk dat de Antichrist, uit de gemeente Gods voortkomt, als 'n schijn kerk/stroming/macht, zittend op de troon in naam van God dus dan kan het nooit duiden op wat jij zegt.
Juist de You tube film van Christian Verwoerd legt dat op eenvoudige wijze uit, maar deze kan ik je ook aan bevelen

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Op17.pdf
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor Prisma23 » 05 aug 2021 14:20

Lydia63 schreef:@ Prisma veranderen van onderwerp mag uiteraard, maar ik schreef niet aan jou.
voor ik met jou verder in discussie wil kun je beter eerst antwoord geven.



@Lydia63, het 666-onderwerp is door jou in het gesprek gebracht en ik lees nergens in jouw teksten een vraag aan mij.

Het is mooi weer, ik ga eerst maar eens een lekker stukje fietsen.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor Lydia63 » 05 aug 2021 14:25

Prisma23 schreef:
Het is mooi weer, ik ga eerst maar eens een lekker stukje fietsen.


geniet ervan, ik ga nu ook even fijn 'n stukje wandelen in de natuur.
Morgen weer 'n nieuwe dag ik zal de volgende keer de vraagtekens niet vergeten :wink:
Al blijft mijn vraagstelling staan zelfs zonder 'n vraagteken.

mvg
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor gravo » 05 aug 2021 17:02

Lydia63 schreef:je weet het mooi te vertellen, maar argumenten lees ik niet, enkel 'n persoon die op belerende wijze en bevoogdend wil spreken.

Ik ga ervan uit dat je theologie hebt gestudeerd, al zegt mij dat niet zo veel.
Wat je bericht duidelijk laat zien, is dat je de mond van gelovigen wil ondermijnen, want Jij weet het zogenaamd! en andere die jij amateurs clubjes noemt weten het niet (...)

Even een misverstand uit de weg nemen. Ik vind juist niet dat het gaat om de ene individuele overtuiging tegenover die van een ander! Dat super-individuele eigen gelijk heeft nu juist de beperking waar ik op wijs. Ik pleit voor de vele stemmen van vroeger en nu. Vroegere christenen, andere christenen, traditionele en liberale christenen. Het is een Bijbels principe dat we geloven in de gemeenschap der heiligen. Ik vind dan ook dat je mijn inbreng met een vooroordeel tegemoet treedt.

Ook ik heb beperkingen. Ik ben opgevoed in de protestante traditie, lees makkelijk Nederlands, Engels en Duits, maar andere talen worden al wat moeilijker. Dan mis ik dus hele lappen kennis. Wat weet ik van het christendom op andere continenten? Wat weet ik van andere vormen van christendom? Niet zo veel. Ik ben op veel terreinen maar zijdelings ingevoerd. Ik moet het daarvoor juist van anderen hebben. Ik moet me op veel gebieden laten informeren. En dan ook erkennen dat een ander er echt meer van weet dan ik zelf.

En dat is nu precies wat ik mis bij degenen die ik amateur-theologen noem en die echt bijzonder onzinnige dingen blijven beweren. Die gaan alleen te rade bij gelijkgezinden die bevestigen wat ze al wisten. Elk nieuw geluid of elk tegengeluid wordt terzijde geschoven. Ze kunnen eenvoudig niet meer van iets anders overtuigd worden, omdat ze slechts van één ding vervuld zijn. Een ander ziet en merkt dat meteen, maar zelf kunnen ze eindeloos in die zelfmisleiding blijven hangen, zonder het op te merken. Zie eens hoezeer sommigen ook op dit forum onophoudelijk op dezelfde trom slaan. Stomvervelend. Dat heeft niets met kritische en professionele kennisverwerving te maken. Het zijn eigenlijk hobbyisten met een plaat voor hun kop die niet meer in staat zijn om zinnig te communiceren.

Ik zeg het maar zoals ik het ervaar.
En dat is niet belerend of bevoogdend, maar gewoon eerlijk en ook nog eens terecht!

Ik pleit voor gesprek. Zonder verschansingen, verwensingen en wegwerpgebaren. Als je echt iets te melden hebt, ben ik de eerste met een luisterend oor.
Maar onzin blijft onzin. Daar hoef je geen theoloog voor te zijn om dat te snappen.

gravo
Laatst gewijzigd door gravo op 05 aug 2021 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor gravo » 05 aug 2021 17:11

-
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor BladeStraight » 05 aug 2021 18:16

Ik zou daar nog aan toe willen voegen dat de kern van het geloof de gemeenschap met Christus is. De vruchten die worden gezien uit een leven met Hem zijn (onder andere) liefde, verdraagzaamheid en wijsheid. Juist daar ontbreekt het veelal aan bij de "complotchristenen", om maar even een term uit de hoge hoed te toveren. Veel van de websites of filmpjes van deze mensen gaan niet langer of Christus en Zijn genade, maar verworden tot een soort spannende, thriller-achtige compilaties van ongefundeerde verdachtmakingen. Het kan niet de bedoeling zijn van God's woord dat we ons blindstaren op spurieuze verbanden tussen moeilijke bijbelgedeelten (vaak enkele verzen, los van het verband) en de preciese tijd waarin de lezer zich zelf bevindt.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor Lydia63 » 06 aug 2021 12:24

gravo schreef: Zie eens hoezeer sommigen ook op dit forum onophoudelijk op dezelfde trom slaan. Stomvervelend. Dat heeft niets met kritische en professionele kennisverwerving te maken. Het zijn eigenlijk hobbyisten met een plaat voor hun kop die niet meer in staat zijn om zinnig te communiceren.

gravo


Ik citeer even dit kleine gedeelte uit je lange schrijven wat weer zeer belerend en bevoogdend klinkt, waarschijnlijk heb je dat zelf niet eens door dat je dat doet.

Dat jij iets stomvervelend vind dat mag zo zijn, maar als er hier niet over 'n bepaald onderwerp gediscussieerd mag worden zoals dit topic onderwerp.
Dan los je met jou reactie niks op.
Ik heb van jou nog nul komma nul aan tegen argumentaties gelezen.
Vind je 'n onderwerp stomvervelend, negeer het dan! en als 'n onderwerp aanstootgevend is kun je het melden bij het beheer.

Lydia.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor gravo » 06 aug 2021 12:40

Lydia63 schreef:Ik citeer even dit kleine gedeelte uit je lange schrijven wat weer zeer belerend en bevoogdend klinkt, waarschijnlijk heb je dat zelf niet eens door dat je dat doet.

Dat jij iets stomvervelend vind dat mag zo zijn, maar als er hier niet over 'n bepaald onderwerp gediscussieerd mag worden zoals dit topic onderwerp.
Dan los je met jou reactie niks op.
Ik heb van jou nog nul komma nul aan tegen argumentaties gelezen.
Vind je 'n onderwerp stomvervelend, negeer het dan! en als 'n onderwerp aanstootgevend is kun je het melden bij het beheer.

Lydia.

1. Je gaat niet in op de kern van mijn betoog.
2. Volgens mij mag overal over gediscussieerd worden, ook over de kwaliteit van sommige bijdragen.
3. Voor welke stelling wil je precies tegenargumenten horen?
4. Een onderwerp vind ik niet snel stomvervelend, wel de koker visie van sommigen, waardoor ze steeds weer in herhalingen vallen.
5. Ik heb nergens het begrip aanstootgevend genoemd.
6. Zoals gezegd, onzin blijft onzin. Ik zal er alles aan doen om anderen duidelijk te maken wat onzin is en waarom.

Verder praten we wat langs elkaar heen, omdat je al een definitief oordeel klaar hebt. Dat noemen we een vooroordeel.
Negeer mij dan gewoon, om je eigen advies even in herinnering te roepen. Toedeledokie.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor Lydia63 » 06 aug 2021 13:01

Een gelijke aankondiging
De hoer (Op. 17:1) en de bruid, de vrouw van het Lam (Op. 21:9) worden elk aangekondigd door een van de zeven engelen, en dat met dezelfde uitspraak van diezelfde engel: Kom ik zal u tonen . Let ook op het contrast tussen het grote Babylon en het nieuwe Jeruzalem De hoer is de valse bruid, dus de hoer is tegen beeldig aan de bruid van het lam, het is dus 'n schijnvertoning van deze bruid.


Openbaring 17:
1 En een uit de zeven engelen, die de zeven fiolen hadden, kwam en sprak met mij, en zeide tot mij: Kom herwaarts, ik zal u tonen het oordeel der grote hoer, die daar zit op vele wateren;

2 Met welke de koningen der aarde gehoereerd hebben, en die de aarde bewonen zijn dronken geworden van den wijn harer hoererij.

3 En hij bracht mij weg in een woestijn, in den geest, en ik zag een vrouw, zittende op een scharlaken rood beest, dat vol was van namen der gods lastering, en had zeven hoofden en tien hoornen.

4 En de vrouw was bekleed met purper en scharlaken, en versierd met goud, en kostelijk gesteente, en paarlen, en had in hare hand een gouden drinkbeker, vol van gruwelen, en van onreinigheid harer hoererij.

5 En op haar voorhoofd was een naam geschreven, namelijk Verborgenheid; het grote Babylon, de moeder der hoererijen en der gruwelen der aarde.

6 En ik zag, dat de vrouw dronken was van het bloed der heiligen, en van het bloed der getuigen van Jezus. En ik verwonderde mij, als ik haar zag, met grote verwondering.

7 En de engel zeide tot mij: Waarom verwondert gij u? Ik zal u zeggen de verborgenheid der vrouw en van het beest, dat haar draagt, hetwelk de zeven hoofden heeft en de tien hoornen.

8 Het beest, dat gij gezien hebt, was en is niet; en het zal opkomen uit den afgrond, en ten verderve gaan; en die op de aarde wonen, zullen

verwonderd zijn (welker namen niet zijn geschreven in het boek des levens van de grondlegging der wereld), ziende het beest, dat was en niet is, hoewel het is.

9 Hier is het verstand, dat wijsheid heeft. De zeven hoofden zijn zeven bergen, op welke de vrouw zit.

10 En het zijn ook zeven koningen; de vijf zijn gevallen, en de een is, en de ander is nog niet gekomen, en wanneer hij zal gekomen zijn, moet hij een weinig tijds blijven.

11 En het beest, dat was en niet is, die is ook de achtste koning, en is uit de zeven en gaat ten verderve.

12 En de tien hoornen, die gij gezien hebt, zijn tien koningen, die het koninkrijk nog niet hebben ontvangen, maar als koningen macht ontvangen op een ure met het beest.

13 Dezen hebben enerlei mening, en zullen hun kracht en macht het beest overgeven.

14 Dezen zullen tegen het Lam krijgen, en het Lam zal hen overwinnen (want Het is een Heere der heren, en een Koning der koningen), en die met Hem zijn, de geroepenen, en uitverkorenen en gelovigen.

15 En hij zeide tot mij: De wateren, die gij gezien hebt, waar de hoer zit, zijn volken, en scharen, en natiën, en tongen.

16 En de tien hoornen, die gij gezien hebt op het beest, die zullen de hoer haten, en zullen haar woest maken, en naakt; en zij zullen haar vlees eten, en zullen haar met vuur verbranden.

17 Want God heeft hun in hun harten gegeven, dat zij Zijn mening doen, en dat zij enerlei mening doen, en dat zij hun koninkrijk het beest geven, totdat de woorden Gods voleindigd zullen zijn.

18 En de vrouw, die gij gezien hebt, is de grote stad, die het koninkrijk heeft over de koningen der aarde.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor Jesaja40 » 06 aug 2021 14:16

Met zeer veel dank aan Lydia63 heb ik de geluidsopname van Christian Verwoerd geheel beluisterd.

Het maakt totaal niet uit of hier een amateur-theoloog spreekt. Dat is typisch een trekje van minderwaardigheid. De duidelijkheid van de boodschap komt zeker onder het RK deel van het forum zeer hard aan.

Maar laat ik daar ook nog een klein bijdrage aan toevoegen bovenop het purper en karmozijn. De madonna met kind is een voortvloeisel uit de afgod isis uit de oudheid. En ook de afgod van de vissen dagon ziet men terug in de vorm van mijter een vissenkop.

Hoe was het in de vroege middeleeuwen? De adel verloor zijn aanzien ten opzichte van de lagere geestelijkheid. Revanche van de adel: wij kopen gewoon een bisschopszetel en heroveren dan onze status weer. Wist de bisschop veel van geestelijke zaken? nee, hij kon wel het zwaard hanteren en de geschiedenis vertelt ons dat haarfijn. Hoezo kan een krijgsman een kerkelijke gemeente leiden dan moet je het gewoon doen met een dogma om de boel bij elkaar te houden.

Haha zullen de RK lezers zeggen, die scheuring komt voornamelijk voor onder de protestanten. Bij ons komt dat sporadisch voor. Dan hebben zij een punt, maar wel een punt: zo is het en niet anders. Heel duidelijk legt de heer Verwoerd de teksten uit. Moet je daarvoor een geleerde zijn of mag je soms met beide benen in de klei staan en je nuchtere verstand gebruiken.

Het onderwerp van Lydia63 is een vraag of dit een vrouw is. Oeps, zij zit daar niet veel naast, de Gemeente wordt ook wel de bruid van de Messias genoemd. Een gemeente die verdeeld is in vele duizenden nominaties, dat wil zeggen: zij die zoeken naar de waarheidsvinding. In een dictatuur is er geen waarheidsvinding ergo het dogma is de waarheid.

Waarom wordt er in de Bijbel expliciet gesproken over de hoer Babylon als de waarheid in de kerken is vastgesteld als een dogma? Blijkbaar is het dan toch mogelijk dat het dogma niet zo zuiver is op de graat. O ja zeggen de RK forum deelnemers/lezers direct: wij hebben de oudste papieren. Dus ons dogma is onfeilbaar. Vele eeuwen lang is de Bijbel ontoegankelijk geweest en de bisschop die geleerd had om het zwaard te hanteren had maar een motief: aanzien herwinnen. Die cultuur is ook een onderdeel van de kerk die zich beroept op de zogenaamde oudste rechten.

Enige zelfreflectie zal er ongetwijfeld zijn. En zo nu en dan komt er een afgedwongen excuus over een ernstige misstap. Het verleden bewijst dat de invloed van de kerk over de burgerlijke macht ging. De doodstraf is vele malen uitgesproken over hen die de RKK tegenstonden. Het vonnis moest uitgevoerd worden door de burgerlijke overheid die de doodstaf moest uitvoeren. Dat is het lafhartige gedrag van een kerk die zich beroemt op de oudste papieren.

Achteraf gezien is het verweer heel vaak: wij hebben toen niet de juiste beslissing genomen. Daarmee blijft het vonnis uitgesproken door het instituut van kracht. Het heeft daadwerkelijk plaats gevonden. En ja, dat is oude koeien uit de sloot halen, het is niet meer goed te maken. Maar kan het wel goedgemaakt worden is mijn vraag omdat de betroffene niet meer leven zijn.

Heeft het dan nog enige zin om de Bijbel te raadplegen over de gruweldaden die in Openbaring wordt opgesomd. Dat is ver van mijn bed show zullen velen onder ons zeggen en gaan over tot de orde van de dag. Hoe zit dat dan met de gebeden van hen die als martelaar zijn gestorven en hun zielen zuchten om gerechtigheid. Aha, gerechtigheid, ach dat komt wel goed hoor, al onze zonden worden ons toch wel vergeven hoor. Zo goedkoop is de vergeving niet de overtredingen zullen eenmaal aan het licht worden gesteld. Ook een dogma die koste wat koste in stand moet worden gehouden. Ook de overtreding om afgoderij te introduceren als zijnde bij de kerk te horen. Het gebruikte beeld Babylon staat voor spraakverwarring en een menselijk imperium opbouwen.

En hoe ziet dat imperium er nu uit? Is de gemeente nog de bruid van de Messias? Waar blijkt dat dan uit? Roofbouw en een totale uitputting van deze aarde. Na ons de zondvloed van schaarste en leegte voor ons nageslacht. Ook dat is letterlijk Babylon. Waar is en blijft dan de krachtige leiding van de Gemeente van de Messias? Rollebollend gaan zij over straat en worden beschimpt omdat zij keihard meedoen aan de afgoderij die welvaart, geluk en onafhankelijkheid heet. Het beeld wat wij voor ogen hebben is in onze tijd zichtbaar in brallende taal, volkomen respectloosheid, bandeloosheid. Ja ook ik maak deel uit van deze samenleving en zit ook in de vaart van de volkeren opgesloten. Ik moet, zij het met tegenzin meedoen met die vermeende welvaart die zal uitmonden in een dogma van de maatschappij: "gij zult meedoen".
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor Lydia63 » 06 aug 2021 14:20

gravo schreef:
1. Je gaat niet in op de kern van mijn betoog.
3. Voor welke stelling wil je precies tegenargumenten horen?


gravo



1 Wat jou kern is in jou bericht ontgaat mij totaal, al dan niet bewust!
Wellicht kun je er 'n eigen topic over openen.

3 Wat dacht je van dit topic onderwerp!

Als jij je mond vol hebt over amateurs en hobbyisten in de christelijke uitleg van profetieën, dan mag ik op z'n minst iets meer verwachten dan deze verdachtmaking/zwartmaking.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor Lydia63 » 06 aug 2021 15:44

Jesaja40 schreef:Met zeer veel dank aan Lydia63 heb ik de geluidsopname van Christian Verwoerd geheel beluisterd.

Het maakt totaal niet uit of hier een amateur-theoloog spreekt. Dat is typisch een trekje van minderwaardigheid. De duidelijkheid van de boodschap komt zeker onder het RK deel van het forum zeer hard aan.


Ik deel volledig u mening, ook ik begrijp dat het voor katholieken deelnemers op dit forum hard kan overkomen, maar het gaat niet over hen als individuen, laat dat alsjeblieft duidelijk zijn, want ook in de RK huisvesten broeders en zusters van Christus.
Wat hier bediscussieerd word gaat over machten, en niet over individuen.
Ook ben ik het met u eens, dat het niets uitmaakt of hier in de volksmond, en amateur-theoloog spreekt, want God geeft inzicht en kennis aan wie Hij wil, door de Heilige Geest, 'n aardse opleiding kan nuttig zijn maar niet zaligmakend.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor Prisma23 » 06 aug 2021 16:08

Wat is toch heerlijk om de oorzaak van de gebrokenheid van deze schepping bij andere mensen, andere kerken, vrouwen en hoeren te kunnen leggen.
Het geeft veel rust als je zelf buiten schot blijft.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor hans0166 » 06 aug 2021 18:16

Jesaja40 schreef:
Haha zullen de RK lezers zeggen,
O ja zeggen de RK forum deelnemers/lezers direct:


triest dat jij in zo'n dwaas gebeuren meegaat.

Lydia63 schreef:ook ik begrijp dat het voor katholieken deelnemers op dit forum hard kan overkomen,


Lydia, als het niet zo treurig was wat je hier allemaal neerpent zouden we erom lachen. Denk je nou werkelijk dat we die onzin niet eerder gehoord hebben? Je verhaal rammelt aan zoveel kanten dat er zelfs geen beginnen aan is jou nog proberen te bereiken tot een gesprek. En dat wíl jij ook helemaal niet, je wil alleen maar medestanders in je eigen dwalende overtuiging.


Jesaja40 schreef:
De doodstraf is vele malen uitgesproken over hen die de RKK tegenstonden. Het vonnis moest uitgevoerd worden door de burgerlijke overheid die de doodstaf moest uitvoeren. Dat is het lafhartige gedrag van een kerk die zich beroemt op de oudste papieren.



Er staat mij iets voor de geest van een religie met oudere papieren die hier ook heel goed in was.. zo rond het jaar 33.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Babylon de Hoer, is dit 'n vrouw?

Berichtdoor irmo » 06 aug 2021 18:28

Oooh Hans, die feiten willen we hier toch gewoon allemaal niet weten joh. Gewoon een beetje op de RKK zeiken, want dat is toch gewoon leukjes.
Ik wou dat ik ook in zo'n heerlijke zwartwitte wereld zou leven, maar helaas, ik ben daar te intelligent voor denk ik.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 17 gasten