Het Koninkrijk van God.

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Het Koninkrijk van God.

Berichtdoor Lydia63 » 19 jun 2021 14:11

Jezus leerde ons bidden om het Koninkrijk van God.

Mattheüs 6:10

Wat dus duidelijk maakt dat het Koninkrijk nog moest komen.

En niet aanwezig was ten tijden dat Jezus leefden.

Zoals sommige interpreteren aan de hand van Bijbel teksten.

Nu moeten we denk ik 'n onderscheid maken, tussen het geestelijke en het letterlijke Koninkrijk Gods.
Want 'n gelovigen kan zich nu al bevinden, in het geestelijke stadium van de heilige Geest.
We noemen dat ‘de heilige Geest’ – als een bron van kracht waaruit wij kunnen putten om liefdevol en barmhartig te zijn (1 Petrus 3:8), voor elkaar en voor alle mensen (2 Petrus 1:5-7). God wil ons leren om goed voor elkaar te zijn, meelevend en vergevingsgezind (Efeziërs 4:32). Waar zo gerechtigheid, vrede en vreugde verspreid wordt, is het Koninkrijk van God (Romeinen 14:17) 'n hartens/geesten 's toestand.

Maar dat is niet wat Jezus ons leerde in het O.V Mattheus 6:10 iets wat nu nog totaal geen werkelijkheid is.

Dus spreekt de Bijbel over 'n Letterlijk Koninkrijk op Aarde Openbaring 19-20, en dan zullen de woorden van Jezus werkelijk in vervulling gaan.

Zien jullie Bijbel vorsers ook het verschil?

Alvast 'n mooie zondag gewenst.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het Koninkrijk van God.

Berichtdoor Marnix » 21 jun 2021 08:56

Lydia63 schreef:Jezus leerde ons bidden om het Koninkrijk van God.

Mattheüs 6:10

Wat dus duidelijk maakt dat het Koninkrijk nog moest komen.

En niet aanwezig was ten tijden dat Jezus leefden.

Zoals sommige interpreteren aan de hand van Bijbel teksten.

Nu moeten we denk ik 'n onderscheid maken, tussen het geestelijke en het letterlijke Koninkrijk Gods.
Want 'n gelovigen kan zich nu al bevinden, in het geestelijke stadium van de heilige Geest.
We noemen dat ‘de heilige Geest’ – als een bron van kracht waaruit wij kunnen putten om liefdevol en barmhartig te zijn (1 Petrus 3:8), voor elkaar en voor alle mensen (2 Petrus 1:5-7). God wil ons leren om goed voor elkaar te zijn, meelevend en vergevingsgezind (Efeziërs 4:32). Waar zo gerechtigheid, vrede en vreugde verspreid wordt, is het Koninkrijk van God (Romeinen 14:17) 'n hartens/geesten 's toestand.

Maar dat is niet wat Jezus ons leerde in het O.V Mattheus 6:10 iets wat nu nog totaal geen werkelijkheid is.

Dus spreekt de Bijbel over 'n Letterlijk Koninkrijk op Aarde Openbaring 19-20, en dan zullen de woorden van Jezus werkelijk in vervulling gaan.

Zien jullie Bijbel vorsers ook het verschil?

Alvast 'n mooie zondag gewenst.


Toch valt er wel meer over te zeggen. Want Jezus zegt al dat het Koninkrijk dichtbij is gekomen en met al die gelijkenissen waarbij hij het koninkrijk de hemelen vergelijkt met dingen (zaaier, maaier, schat in de aarde, mosterdzaadje etcetera) gaat het niet om een "gelukkig einde" maar ook om wat daarvoor afspeelt. Eerst in de harten van gelovigen en in de kerk als collectief en in Openbaring 20 wordt dat dan wereldwijd.

https://cip.nl/52360-verwar-het-koninkr ... er-hemelen
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Het Koninkrijk van God.

Berichtdoor Lydia63 » 21 jun 2021 12:20

Marnix schreef:Toch valt er wel meer over te zeggen. Want Jezus zegt al dat het Koninkrijk dichtbij is gekomen en met al die gelijkenissen waarbij hij het koninkrijk de hemelen vergelijkt met dingen (zaaier, maaier, schat in de aarde, mosterdzaadje etcetera) gaat het niet om een "gelukkig einde" maar ook om wat daarvoor afspeelt. Eerst in de harten van gelovigen en in de kerk als collectief en in Openbaring 20 wordt dat dan wereldwijd.

https://cip.nl/52360-verwar-het-koninkr ... er-hemelen


Dag Marnix,

dankjewel voor je toegestuurde link.
Ga het lezen.
Persoonlijk maak ik 'n onderscheid tussen het Koninkrijk der hemelen (geestelijk) en het letterlijke Koninkrijk, Openbaring 20.
men kan niet zeggen dat dat nu al werkelijkheid is en ik geloof persoonlijk dat Jezus letterlijk terug zal komen om op de troon van David te gaan regeren volgens de Bijbelse belofte.

En zie, gij zult zwanger worden en een zoon baren, en gij zult Hem de naam Jezus geven. Deze zal groot zijn en Zoon des Allerhoogsten genoemd worden, en de Here God zal Hem de troon van zijn vader David geven, en Hij zal als koning over het huis van Jakob heersen tot in eeuwigheid (lett. tot in de aionen) , en zijn koninkrijk zal geen einde nemen.
Lucas 1:31-33
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het Koninkrijk van God.

Berichtdoor Marnix » 21 jun 2021 12:30

Lydia63 schreef:Dag Marnix,

dankjewel voor je toegestuurde link.
Ga het lezen.
Persoonlijk maak ik 'n onderscheid tussen het Koninkrijk der hemelen (geestelijk) en het letterlijke Koninkrijk, Openbaring 20.
men kan niet zeggen dat dat nu al werkelijkheid is en ik geloof persoonlijk dat Jezus letterlijk terug zal komen om op de troon van David te gaan regeren volgens de Bijbelse belofte.

En zie, gij zult zwanger worden en een zoon baren, en gij zult Hem de naam Jezus geven. Deze zal groot zijn en Zoon des Allerhoogsten genoemd worden, en de Here God zal Hem de troon van zijn vader David geven, en Hij zal als koning over het huis van Jakob heersen tot in eeuwigheid (lett. tot in de aionen) , en zijn koninkrijk zal geen einde nemen.
Lucas 1:31-33


Ik denk dat dat aardig klopt. De Geest is uitgestort in woont in mensen. Op die manier in het Koninkrijk er nu al. Maar ook op veel plaatsen nog niet. En er komt een moment dat dat Koninkrijk er overal zal zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Het Koninkrijk van God.

Berichtdoor Lydia63 » 21 jun 2021 13:50

Ik kreeg naar aanleiding van dit onderwerp : Het Koninkrijk van God 'n privé mail toe gestuurd via het beheer.

Ik wil graag openbaar duidelijk maken dat ik daar niet aan doe.
Ik ben op dit Forum om openbaar te discussiëren, hopelijk vanuit diverse christelijke stromingen en zienswijzen.

Spreuken 27:17
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Het Koninkrijk van God.

Berichtdoor Lydia63 » 22 jun 2021 12:22



In het bericht lees ik toch wél wat bedenkingen :

Citaat
Uitzien
“Christenen mogen uitzien naar de ontmoeting met de Here Jezus zelf en een eeuwige toekomst in de hemel. Bij de wederkomst van Jezus vergezellen de gelovigen Hem als ruiters op het witte paard. In Openbaring 20 staat zelfs dat wij in Zijn vrederijk als koningen met Hem zullen regeren. Onvoorstelbaar!”


Allereerst wanneer is deze ontmoeting?
lees daarover bv 1 Thess. 4:16-17 in contekst

13 Doch, broeders, ik wil niet, dat gij onwetende zijt van degenen, die ontslapen zijn, opdat gij niet bedroefd zijt, gelijk als de anderen, die geen hoop hebben.
14 Want indien wij geloven, dat Jezus gestorven is en opgestaan, alzo zal ook God degenen, die ontslapen zijn in Jezus, [weder] brengen met Hem.
15 Want dat zeggen wij u door het Woord des Heeren, dat wij, die levend overblijven zullen tot de toekomst des Heeren, niet zullen voorkomen degenen, die ontslapen zijn.
16 Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem des archangels, en met de bazuin Gods nederdalen van den hemel; en die in Christus gestorven zijn, zullen eerst opstaan;
17 Daarna wij, die levend overgebleven zijn, zullen te zamen met hen opgenomen worden in de wolken, den Heere tegemoet, in de lucht; en alzo zullen wij altijd met den Heere wezen.
18 Zo dan, vertroost elkander met deze woorden.

Tegemoet gaan betekend naar mijn mening dat iemand ergens naar onderweg is, (en in dit geval is Jezus onze Koning onderweg naar de aarde) en we Hem tegemoet gaan met 'n koninklijk onthaal.
Daarom geloof ik ook maar in één Wederkomst, die samenvalt met 1 Thess 4:16-17

Uiteraard zie ik uit naar andere gedachten.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Het Koninkrijk van God.

Berichtdoor hans0166 » 22 jun 2021 17:00

Lydia63 schreef:Ik kreeg naar aanleiding van dit onderwerp : Het Koninkrijk van God 'n privé mail toe gestuurd via het beheer.

Ik wil graag openbaar duidelijk maken dat ik daar niet aan doe.
Ik ben op dit Forum om openbaar te discussiëren, hopelijk vanuit diverse christelijke stromingen en zienswijzen.

Spreuken 27:17


dat kan alleen, met behoorlijke vrijheid maar nog enigzins beperkt op het Open Forum, niet in deze, zoals je ingestemd hebt met de voorwaarden.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Het Koninkrijk van God.

Berichtdoor Lydia63 » 22 jun 2021 17:28

hans0166 schreef:dat kan alleen, met behoorlijke vrijheid maar nog enigzins beperkt op het Open Forum, niet in deze, zoals je ingestemd hebt met de voorwaarden.


Dag Hans,

Ik ga even kijken wat ik evt fout heb gedaan, bedankt voor je toelichting.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Het Koninkrijk van God.

Berichtdoor hans0166 » 22 jun 2021 17:49

Lydia63 schreef:Dag Hans,

Ik ga even kijken wat ik evt fout heb gedaan, bedankt voor je toelichting.


In dit deel zijn de reformatorische belijdenis geschriften leidend, betekent dus dicussie en schrijfsels binnen die kaders.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Het Koninkrijk van God.

Berichtdoor Lydia63 » 22 jun 2021 18:47

hans0166 schreef:In dit deel zijn de reformatorische belijdenis geschriften leidend, betekent dus dicussie en schrijfsels binnen die kaders.


Daar heb ik echt geen ja op gezegd, ik ben me bewust dat in dit gedeelte van het forum de Bijbel Autoriteit is.
Maar jou uiting heb ik totaal niet gezien, wellicht heb ik dat over het hoofd gezien, maar dus echt niet bewust.
Maar ik ga niemand hier voor het hoofd stoten, en als 'n vrije Bijbelse discussie tot zulke uitingen leidt.
Dan ken ik mijn plaats.

1 Korintiërs 13:8-13
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Het Koninkrijk van God.

Berichtdoor Lydia63 » 24 jun 2021 15:51

Lydia63 schreef:In het bericht lees ik toch wél wat bedenkingen :

Citaat
Uitzien
“Christenen mogen uitzien naar de ontmoeting met de Here Jezus zelf en een eeuwige toekomst in de hemel. Bij de wederkomst van Jezus vergezellen de gelovigen Hem als ruiters op het witte paard. In Openbaring 20 staat zelfs dat wij in Zijn vrederijk als koningen met Hem zullen regeren. Onvoorstelbaar!”


Allereerst wanneer is deze ontmoeting?
lees daarover bv 1 Thess. 4:16-17 in contekst

13 Doch, broeders, ik wil niet, dat gij onwetende zijt van degenen, die ontslapen zijn, opdat gij niet bedroefd zijt, gelijk als de anderen, die geen hoop hebben.
14 Want indien wij geloven, dat Jezus gestorven is en opgestaan, alzo zal ook God degenen, die ontslapen zijn in Jezus, [weder] brengen met Hem.
15 Want dat zeggen wij u door het Woord des Heeren, dat wij, die levend overblijven zullen tot de toekomst des Heeren, niet zullen voorkomen degenen, die ontslapen zijn.
16 Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem des archangels, en met de bazuin Gods nederdalen van den hemel; en die in Christus gestorven zijn, zullen eerst opstaan;
17 Daarna wij, die levend overgebleven zijn, zullen te zamen met hen opgenomen worden in de wolken, den Heere tegemoet, in de lucht; en alzo zullen wij altijd met den Heere wezen.
18 Zo dan, vertroost elkander met deze woorden.

Tegemoet gaan betekend naar mijn mening dat iemand ergens naar onderweg is, (en in dit geval is Jezus onze Koning onderweg naar de aarde) en we Hem tegemoet gaan met 'n koninklijk onthaal.
Daarom geloof ik ook maar in één Wederkomst, die samenvalt met 1 Thess 4:16-17

Uiteraard zie ik uit naar andere gedachten.


Ik wil graag dit bericht delen, want het sluit aan bij mijn gedachten in de hoop op inhoudelijke Bijbelse discussies.

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/28 ... -de-hemel/
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

selasela
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 sep 2021 07:46

Re: Het Koninkrijk van God.

Berichtdoor selasela » 03 sep 2021 09:39

Math 6:23
Maar zoek eerst het Koninkrijk van God en Zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen u erbij gegeven worden.

Als ik dat zo lees, lees ik het als een opdracht voor nu. Zoek eerst het koninkrijk. En als je dat "eerst" moet dan, dan heeft dat prioriteit.

Matth 12:28
28Maar als Ik door de Geest van God de demonen uitdrijf, dan is het Koninkrijk van God bij u gekomen.

Het koninkrijk van God is dus al bij ons. Ook in Jezus tijd. Want Jezus was toen op aarde, en zei tegen mensen dat het koninkrijk bij ons gekomen is.

Luk 17:21
20En toen Hem door de Farizeeën gevraagd werd, wanneer het Koninkrijk van God zou komen, antwoordde Hij hun en zei: Het Koninkrijk van God komt niet op waarneembare wijze.
21En men zal niet zeggen: Zie hier of zie daar, want, zie, het Koninkrijk van God is binnen in u.

Hoe ik het zie, is dat Gods koninkrijk er is, je moet ernaar zoeken. Maar het is een koninkrijk wat je niet kunt zien, en toch kan je het vinden.
Een koninkrijk is een rijk met een koning.
En in dat koningkrijk, wat niet tastbaar en zichtbaar voor je oog is, maar wat wel een realiteit is, van dat koninkrijk is Jezus de Koning.
Jezus is opgestaan, Hij leeft, Hij bestaat. En Hij is Koning.

Johannes 14:19
19Nog een korte tijd en de wereld zal Mij niet meer zien, maar u zult Mij zien, want Ik leef en u zult leven.

Met fysieke ogen kunnen we Jezus niet meer zo zien zoals vroeger. Maar wij geloven wat we niet zien.
Maar met onze geloofs ogen kunnen we Jezus zien.
Hem kennen.

In je schrijven meen ik re herkennen, ik dat je na Jezus komst een koninkrijk op aarde verwacht, waarin de Here Jezus zelf na Zijn komst op aarde Koning is?

Matth 25
33En Hij zal de schapen aan Zijn rechterhand zetten, maar de bokken aan Zijn linkerhand.
34Dan zal de Koning zeggen tegen hen die aan Zijn rechterhand zijn: Kom, gezegenden van Mijn Vader, beërf het Koninkrijk dat voor u bestemd is vanaf de grondlegging van de wereld

Bij Jezus wederkomst zullen alle volken voor Koning Jezus geplaatst worden.
De bokken zullen dan in het vuur geworpen worden wat voor Satan bedoeld is. In openbaring lees dat het vuur wat voor Satan bedoeld is, de tweede dood is.
En de bokken gaan naar de eeuwige straf, en de schapen naar het eeuwig leven.
Bij de wederkomst zie ik hier, dat Jezus gaat oordelen.
En ik denk dat na het oordeel, wanneer de nieuwe hemel en aarde daar zijn, dat God daar Koning. is. Wat we in Jezus mogen beërven. God heeft een rijk. Nu leven we nog in gebrokenheid, maar later in de herstelde schepping. En God is Koning. Nu en altijd.
Wie de Zoon heeft gezien, heeft de Vader gezien

selasela
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 sep 2021 07:46

Re: Het Koninkrijk van God.

Berichtdoor selasela » 03 sep 2021 14:04

Hoi Lydia63,
Uit je omschrijving meen ik het één en ander te herkennen. En hoe je het benoemd/beschrijft, bedoel je met het koninkrijk wat nog moet komen, het 1000 jarig rijk? Het 1000 jarig rijk op aarde, na Jezus wederkomst?
Graag ga ik deze discussie aan. Ik heb vroeger deze interpretatie ook gedeeld, toen zat ik in een andere denominatie: joods-messiaans. Heb daar heel wat jaartjes gezeten, en ben ik dus bekend met de interpretatie van het 1000 jarig rijk op aarde na de wederkomst van Jezus Christus. Maar ik sta zelf niet meer achter deze interpretatie.

Hoe zie je dit concreet? Kan je daar een beeld over schetsen?
De gedachtengang is, dat Jezus weder zal komen, en na Zijn wederkomst op aarde zal leven, rondwandelen en regeren als Koning.
Mijn vraag aan je: Hoe zie jij de rol van de tempel, de offers, de torah in dat koninkrijk op aarde, en de rol van Jezus hierin?
Zal er een dan een tempel met een tempeldienst zijn? Welke tempeldienst, en wie gaat die tempeldienst doen? Zullen er offers voor zonden gebracht gaan worden?
Wat is de rol van de messias hierin?
Of zal er geen tempel zijn?
Hoe zie je dat?
Want hiermee wordt deze interpretatie wel helderder.
En is het denk ik makkelijker om er discussie over te voeren, omdat we dan het beeld over dat fysieke koninkrijk op aarde wat helderder en concreter benoemen.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Het Koninkrijk van God.

Berichtdoor Lydia63 » 04 sep 2021 13:10

selasela schreef:Hoi Lydia63,
Uit je omschrijving meen ik het één en ander te herkennen. En hoe je het benoemd/beschrijft, bedoel je met het koninkrijk wat nog moet komen, het 1000 jarig rijk? Het 1000 jarig rijk op aarde, na Jezus wederkomst?
Graag ga ik deze discussie aan. Ik heb vroeger deze interpretatie ook gedeeld, toen zat ik in een andere denominatie: joods-messiaans. Heb daar heel wat jaartjes gezeten, en ben ik dus bekend met de interpretatie van het 1000 jarig rijk op aarde na de wederkomst van Jezus Christus. Maar ik sta zelf niet meer achter deze interpretatie.

Hoe zie je dit concreet? Kan je daar een beeld over schetsen?
De gedachtengang is, dat Jezus weder zal komen, en na Zijn wederkomst op aarde zal leven, rondwandelen en regeren als Koning.
Mijn vraag aan je: Hoe zie jij de rol van de tempel, de offers, de torah in dat koninkrijk op aarde, en de rol van Jezus hierin?
Zal er een dan een tempel met een tempeldienst zijn? Welke tempeldienst, en wie gaat die tempeldienst doen? Zullen er offers voor zonden gebracht gaan worden?
Wat is de rol van de messias hierin?
Of zal er geen tempel zijn?
Hoe zie je dat?
Want hiermee wordt deze interpretatie wel helderder.
En is het denk ik makkelijker om er discussie over te voeren, omdat we dan het beeld over dat fysieke koninkrijk op aarde wat helderder en concreter benoemen.


Dag Selasela, je stelt nogal wat vragen waarop ik geen antwoord voor je heb, helaas.ook omdat het me niet specifiek heeft bezig gehouden, ik weet dat er christenen zijn vanuit de messiaanse gedachten stroming die bepaalde verwachtingen hebben, zoals jij die opsomt.
Ik ben zelf niet stroming/denominatie vast in Bijbel interpretatie, persoonlijk heb ik veel geleerd vanuit diverse zienswijze van deze stromingen.
Zo geloof ik in een Geestelijk Koninkrijk, waarvoor jij in je andere bericht al heel wat Bijbelteksten hebt geciteerd, maar persoonlijk kan ik niet anders concluderen dan dat er "OOK! " 'n letterlijk Aards koninkrijk van minstens 1000 jaar op aarde zal komen ( Openbaring 20) (Daniel 2:44) ( Jesaja hoofdstuk 2 vers 4 en Micha hoofdstuk 4 vers 3.)En deze vraag leefde bij de discipelen, die aan Jezus Christus vroegen, na zijn Opstanding en nadat zij dus al 'n hele lange tijd waren onderwezen geweest door hen Heer en ooggetuigen van dit Grootste wonder ooit Zijn Opstanding.

ik citeer:

Zij dan, die samengekomen waren, vraagden Hem, zeggende: Heere, zult Gij in dezen tijd aan Israel het Koninkrijk wederoprichten?



En 'n welkom namens mij.

Lydia.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Het Koninkrijk van God.

Berichtdoor Lydia63 » 07 sep 2021 12:45

Statenvertaling
Vertaling in de Statenbijbel (Jongbloed-editie):

Onze Vader, Die in de hemelen zijt!
Uw Naam worde geheiligd.
Uw Koninkrijk kome.
Uw wil geschiede, gelijk in den hemel alzo ook op de aarde.
Geef ons heden ons dagelijks brood.
En vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onzen schuldenaren.
En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van den boze.
Want Uw is het Koninkrijk, en de kracht, en de heerlijkheid, in der eeuwigheid, amen.


https://nl.wikipedia.org/wiki/Onzevader

Mogen we ons afvragen adhv het O.V dat het Koninkrijk nog moet komen?
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 12 gasten