Historisch geloof, tijdgeloof, zaligmakend geloof.

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Historisch geloof, tijdgeloof, zaligmakend geloof.

Berichtdoor naamloos » 30 apr 2020 14:09

Marnix schreef:Dat staat er in de Bijbel dan ook niet bij, dat het was om het geloof van de discipelen te versterken.
Ik had het ook niet over het geloof van de discipelen, maar over ons/mijn geloof.
Marnix schreef:Jezus was achtergebleven om te bidden en de discipelen worstelden in hun boot met de storm. Jezus weet dat Hij daar nodig is en daarom gaat hij naar de discipelen toe. Het resultaat is wel (nadat de wind is gaan liggen) dat de discipelen zeggen: U bent werkelijk de Zoon van God. Dus het geheel versterkt hun geloof uiteindelijk wel. En dat van Petrus is het bijzonder, die leert zijn afhankelijkheid van Jezus Christus scherper zien. Omdat ze zien dat Jezus boven de natuur staat en er macht over heeft. Dat zie je ook als Jezus de storm gebiedt om te gaan liggen. Dan vragen ze zich af: Wie is Hij dat zelfs de golven en de wind naar Hem luisteren. Ze ontdekken steeds meer van de macht van Jezus Christus.

Diezelfde boodschap haal ik er ook uit als het niet letterlijk gebeurd zou zijn.
Daarom doet het niets toe of af aan mijn geloof, ik vind het gewoon geen issue.
Prima als mensen dat lettelijk geloven, al blijf ik me afvragen waarom ze lachen als het 2000 jaar later geprobeerd wordt, kan God dan opeens niet het geloof versterken?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Historisch geloof, tijdgeloof, zaligmakend geloof.

Berichtdoor Marnix » 30 apr 2020 15:07

naamloos schreef:Ik had het ook niet over het geloof van de discipelen, maar over ons/mijn geloof.
Diezelfde boodschap haal ik er ook uit als het niet letterlijk gebeurd zou zijn.
Daarom doet het niets toe of af aan mijn geloof, ik vind het gewoon geen issue.
Prima als mensen dat lettelijk geloven, al blijf ik me afvragen waarom ze lachen als het 2000 jaar later geprobeerd wordt, kan God dan opeens niet het geloof versterken?


Vast wel. Het versterkte inderdaad het geloof van de discipelen niet het zagen. En die een speciale opleiding genoten omdat ze bijzondere taken van hem kregen. De vraag is of je wonderen altijd moet willen en ze moet kunnen afdwingen. Jezus denkt na dat wonder niet: Hey, dat werkt wel goed, laat ik nu eens voor een groep niet-gelovigen dit nog een keer doen zodat die ook tot geloof komen. En dat is denk ik nog steeds zo. Daarom heeft het doorgaans ook weinig zin om het zelf te gaan proberen. Als het echt nodig is kan God je dat best laten doen. Maar dan ga je het ook niet "proberen".

Wat het letterlijk geloven hiervan betreft, dat raakt denk ik wel nog een ander vlak, namelijk: Geloof dat je dat de Bijbel waar is. Want als er in de Bijbel staat dat Jezus over het water loopt, waarom zouden we dat dan in twijfel trekken? Is de Bijbel dan onbetrouwbaar en kloppen dingen die erin staan totaal niet? Zijn het bedenksels van mensen? Dan wordt het lastig om die als Gods Woord te zien want wat klopt er wel en wat niet? Of is het omdat het niet strookt met onze ervaring met de natuurwetten? Dat is gevaarlijk want als Jezus God is staat Hij ook boven de natuurwetten. Hij heeft ze zelf gemaakt. Als we gaan redeneren vanuit onze eigen menselijke logica en God daar ook aan willen binden komen er vanzelf meer probleemstukken. Want deed Jezus dan wel echt wonderen of nemen we dat ook niet letterlijk? Stierf Hij echt? En stond Hij echt op uit de dood? Ging Hij naar de hemel? Het zijn bovennatuurlijke zaken die in strijd zijn met wat in onze beleving kan. Maar God is God dus we kunnen Hem niet onze beperkingen opleggen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Historisch geloof, tijdgeloof, zaligmakend geloof.

Berichtdoor DeLange » 30 apr 2020 21:12

Chaya schreef:Ik zou de kerk zijn uitgelopen. :?
Vreselijk, dit is niet alleen een dwaalleraar, maar een spotter.

Ja, met je eens. Ze nodigden hem eens uit om eens de visie van de vrijzinnigen te horen. Nou, na der hand was de helft van het publiek angstig en verward de kerk uit gelopen.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Historisch geloof, tijdgeloof, zaligmakend geloof.

Berichtdoor DeLange » 30 apr 2020 21:14

naamloos schreef:Ach, we waren er niet bij. Anne v d Meijden ook niet. Ik zie alleen niet in wat zoiets aan je geloof toe of af doet.

Nou, als Hij God is, dan moet Hij toch ons van de dood kunnen redden en Zijn wonderen zijn voor ons het bewijs ervan.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Historisch geloof, tijdgeloof, zaligmakend geloof.

Berichtdoor DeLange » 30 apr 2020 21:16

Marnix schreef:Als je het dan toch over over water lopen hebt, met dit soort uitspraken begeeft iemand zich op glad ijs...

Zeker, het is de dood in de pot.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Historisch geloof, tijdgeloof, zaligmakend geloof.

Berichtdoor DeLange » 30 apr 2020 21:19

MoesTuin schreef:Inderdaad zo helder de uitleg van Jesaja, ik heb er veel aan....
Mooi is dat gegeven, alles ligt in Gods handen en daar moeten we het ook laten want alleen Hij overziet het geheel....
Sommige mensen willen alles verklaren of bediscussiëren of weten het antwoord namens God...
Maar dat is veelal ontzettend gevaarlijk terrein waar men zich op begeeft.
Want wij kleine mensjes weten zoveel niet, zoveel is verborgen voor ons....enkel God weet het en overziet alles.
En dan komt het aan op enkel Geloof alleen....
Neem de woorden van de Heer Jezus als antwoord op de strikvraag van de Wet en Schriftgeleerden;
Mattheus 22:34-40

Toen de Farizeeën hoorden, dat Jezus de Sadduceeën tot zwijgen had gebracht, kwamen ze bij elkaar en één van hen, een wetgeleerde probeerde hem in de val te lokken met de vraag:

"Meester, wat is het grootste gebod in de wet?"

Jezus antwoordde: "Gij zult de Heer, uw God, liefhebben met heel uw hart, met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dit is het grote en eerste gebod. Het tweede, daaraan gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. Alles wat verder in de Wet en de Profeten geschreven staat, hangt van deze twee geboden af.

Met je eens. Christenen verzanden vaak ik strijdvragen over complexe visies wat betreft eindtijd of de doop. Maar de kern is wat je net zei.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Historisch geloof, tijdgeloof, zaligmakend geloof.

Berichtdoor naamloos » 01 mei 2020 10:52

DeLange schreef:Nou, als Hij God is, dan moet Hij toch ons van de dood kunnen redden en Zijn wonderen zijn voor ons het bewijs ervan.

Het leven is gelukkig niet afhankelijk van een gedachte of Jezus nou wel of niet echt over het water gelopen heeft.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Historisch geloof, tijdgeloof, zaligmakend geloof.

Berichtdoor Chaya » 01 mei 2020 11:06

naamloos schreef:Het leven is gelukkig niet afhankelijk van een gedachte of Jezus nou wel of niet echt over het water gelopen heeft.

Het leven niet, je geloof wel.
Je gelooft dus alleen de dingen dan die aannemelijk zijn.
Erg armzalig wordt het dan, vermenselijkt.
Onbijbels durf ik wel te stellen, want schrap dan Hebr. 11 maar uit je bijbel
Het geloof nu is een vaste grond der dingen, die men hoopt, en een bewijs der zaken, die men niet ziet.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Historisch geloof, tijdgeloof, zaligmakend geloof.

Berichtdoor naamloos » 01 mei 2020 11:41

Marnix schreef:Vast wel. Het versterkte inderdaad het geloof van de discipelen niet het zagen. En die een speciale opleiding genoten omdat ze bijzondere taken van hem kregen. De vraag is of je wonderen altijd moet willen en ze moet kunnen afdwingen. Jezus denkt na dat wonder niet: Hey, dat werkt wel goed, laat ik nu eens voor een groep niet-gelovigen dit nog een keer doen zodat die ook tot geloof komen. En dat is denk ik nog steeds zo. Daarom heeft het doorgaans ook weinig zin om het zelf te gaan proberen. Als het echt nodig is kan God je dat best laten doen. Maar dan ga je het ook niet "proberen".

Maar ik ben ook helemaal geen voorstander van dat 'uitproberen.'
Marnix schreef:Wat het letterlijk geloven hiervan betreft, dat raakt denk ik wel nog een ander vlak, namelijk: Geloof dat je dat de Bijbel waar is. Want als er in de Bijbel staat dat Jezus over het water loopt, waarom zouden we dat dan in twijfel trekken? Is de Bijbel dan onbetrouwbaar en kloppen dingen die erin staan totaal niet? Zijn het bedenksels van mensen? Dan wordt het lastig om die als Gods Woord te zien want wat klopt er wel en wat niet? Of is het omdat het niet strookt met onze ervaring met de natuurwetten? Dat is gevaarlijk want als Jezus God is staat Hij ook boven de natuurwetten. Hij heeft ze zelf gemaakt. Als we gaan redeneren vanuit onze eigen menselijke logica en God daar ook aan willen binden komen er vanzelf meer probleemstukken. Want deed Jezus dan wel echt wonderen of nemen we dat ook niet letterlijk? Stierf Hij echt? En stond Hij echt op uit de dood? Ging Hij naar de hemel? Het zijn bovennatuurlijke zaken die in strijd zijn met wat in onze beleving kan. Maar God is God dus we kunnen Hem niet onze beperkingen opleggen.

Inderdaad heeft God de natuurwetten gemaakt, en ik geloof dat hij middels die natuurwetten werkt.
Ik geloof in de boodschap van de Bijbel, niet dat we alles letterlijk moeten opvatten. Wat ik al zei: Voor mij gaat de Bijbel over de moraal, niet over 'geloof in wonderen, profetieën, historische weetjes en al helemaal niet over wetenschap ...' Ik hou me niet zo bezig met wonderen.
Ik heb geprobeerd uit te leggen wat 'geloof' voor mij betekent: do apr 30, 2020 10:05 am.
Verder geloof ik zeker dat Jezus God is en dat hij stierf en is opgestaan met een geestelijk lichaam: Er wordt een natuurlijk lichaam ​gezaaid, en een geestelijk lichaam opgewekt. En Christus is de eersteling: Maar nu, ​Christus​ is ​opgewekt​ uit de doden, als eersteling van hen, die ontslapen zijn.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Historisch geloof, tijdgeloof, zaligmakend geloof.

Berichtdoor naamloos » 01 mei 2020 11:48

naamloos schreef:Het leven is gelukkig niet afhankelijk van een gedachte of Jezus nou wel of niet echt over het water gelopen heeft.
Chaya schreef:Het leven niet, je geloof wel.
Maar er staat niet ''geloof dat Jezus (en Petrus) over het water gelopen hebben en gij zult zalig worden.''
Chaya schreef:Je gelooft dus alleen de dingen dan die aannemelijk zijn.
Doorgaans wel, jij niet?
Chaya schreef:Erg armzalig wordt het dan, vermenselijkt.
Ik word er niets armer van hoor, bovendien ben ik een mens dus het past uitstekent bij me.
Chaya schreef:Onbijbels durf ik wel te stellen, want schrap dan Hebr. 11 maar uit je bijbel
Het geloof nu is een vaste grond der dingen, die men hoopt, en een bewijs der zaken, die men niet ziet.
Geloof kan over van alles en nog wat gaan, dat zegt op zich helemaal niets. Jij gelooft ook niet alles wat je niet ziet, toch?
Als ik de context van Hebr. 11 neem dan hoef ik me niet ongerust te maken want daar geloof ik nl. wel in.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Historisch geloof, tijdgeloof, zaligmakend geloof.

Berichtdoor Chaya » 01 mei 2020 12:46

naamloos schreef:Maar er staat niet ''geloof dat Jezus (en Petrus) over het water gelopen hebben en gij zult zalig worden.''

Je schrapt dingen uit de Bijbel en persoonlijk vind ik dat heel kwalijk. Ik weet dat er christenen zijn die de Bijbel niet van kaft tot kaft geloven.
Ik ben ooit de discussie aangegaan, maar dat doe ik niet meer. Het geeft vaak hete hoofden en koude harten.
Maar het lijkt mij armzalig, als je zo je Bijbel leest, dit geloof ik wel, dit kan nooit gebeurd zijn.
naamloos schreef:Doorgaans wel, jij niet?

We hebben het niet over menselijke zaken he, maar het geloof en hoe de Heere werkt ook door de onzienlijke dingen.
Je moet er alleen oog voor krijgen! De blinde ogen van het ongeloof ziet het niet.
naamloos schreef:Geloof kan over van alles en nog wat gaan, dat zegt op zich helemaal niets. Jij gelooft ook niet alles wat je niet ziet, toch?
Als ik de context van Hebr. 11 neem dan hoef ik me niet ongerust te maken want daar geloof ik nl. wel in.

Wat een kromme redenering. #-o
Als ik iets niet kan geloven, vraag ik aan de Heere of Hij mijn blinde ogen wil openen. Ik heb vaak last van ongeloof inderdaad.
Het zit in de mens om bewijzen te verzamelen, maar dat is nu het Wonder van het geloof, vertrouwen, ook al kun je dat menselijk totaal niet beredeneren.

Een klein recent voorbeeld. Een ouder echtpaar lag in het ziekenhuis, ze waren beiden besmet met het COVID virus. De vrouw was zo ernstig ziek dat de artsen de man en kinderen vertelden dat het sterven zou worden.
Maar ze genas, tegen alle verwachtingen in.
Misschien dat anderen gezegd zouden hebben, verlos moeder maar uit haar lijden dan, help haar.
Dan hadden ze dat waarschijnlijk wel gedaan toen.

Als je het niet nog niet gelezen hebt, kun je dat nu doen:

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/ri ... -1.1657696
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Historisch geloof, tijdgeloof, zaligmakend geloof.

Berichtdoor naamloos » 01 mei 2020 14:40

Chaya schreef:Je schrapt dingen uit de Bijbel en persoonlijk vind ik dat heel kwalijk.
Ik neem niet alles letterlijk, dat is wat anders. Ik probeer wel overal de boodschap eruit te halen, ook uit dingen die ik niet letterlijk geloof.
Chaya schreef:We hebben het niet over menselijke zaken he, maar het geloof en hoe de Heere werkt ook door de onzienlijke dingen.
Je moet er alleen oog voor krijgen! De blinde ogen van het ongeloof ziet het niet.
Chaya schreef:We hebben het niet over menselijke zaken he, maar het geloof en hoe de Heere werkt ook door de onzienlijke dingen.
Je moet er alleen oog voor krijgen! De blinde ogen van het ongeloof ziet het niet.
Jou vraag/stelling was ''Je gelooft dus alleen de dingen dan die aannemelijk zijn."
Doorgaans wel ja. En inderdaad, ook op geloofsgebied geloof ik wat ik aannemelijk vind.
Dat kan niet anders want wat je niet aannemelijk vind geloof je niet. (aannemen wordt in de Bijbel geloven genoemd)
Chaya schreef:Wat een kromme redenering.
Als ik iets niet kan geloven, vraag ik aan de Heere of Hij mijn blinde ogen wil openen. Ik heb vaak last van ongeloof inderdaad.
Het zit in de mens om bewijzen te verzamelen, maar dat is nu het Wonder van het geloof, vertrouwen, ook al kun je dat menselijk totaal niet beredeneren.

Werkelijk waar geen flauw idee waarom je dat een kromme redenering vind. Waar Hebr. 11 op doelt geloof ik gewoon.
Maar dat is echt wat anders dan alles wat je niet ziet 'gewoon' moet geloven. Het is geen tekst die de hele lading 'geloof' dekt.
Chaya schreef:Als ik iets niet kan geloven, vraag ik aan de Heere of Hij mijn blinde ogen wil openen. Ik heb vaak last van ongeloof inderdaad.
Het zit in de mens om bewijzen te verzamelen, maar dat is nu het Wonder van het geloof, vertrouwen, ook al kun je dat menselijk totaal niet beredeneren.

Tja, toen ik nog een letterlijke kaft tot kaft Bijbellezer was heb ik God ook gevraagd om mijn blinde ogen te openen.
Om me in ieder geval (een blind) vertrouwen te geven als mijn verstand en ongeloof me parten speelde.
En toen groeide deze overtuiging zoals ik die gisteren deelde: "God vraagt geen kadaverdiscipline, geen geloof waarin hart en verstand niet met elkaar kunnen harmoniseren."

Van de week nog een leuk voorbeeld over (on)geloof: "Ook vinden we in de Koran allerlei fantastische wonderverhalen over Jezus en de profeten die niet erg geloofwaardig overkomen. Jezus sprak volgens de Koran als baby in de wieg en maakte van klei vogeltjes die hij liet vliegen." https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/27 ... -christen/
Jaja, denk ik dan, zo staan er in de Bijbel ook fantastische dingen die niet geloofwaardig overkomen. (lopen op water bijv.)

Maar kijk, je kunt de Bijbel of de Koran of wat voor heilige boeken dan ook bij voorbaat als een vaststaand feit accepteren.
Dan hoef je alleen nog maar op te zoeken waar je in 'gelooft' oftewel: wat je voor waar aanneemt.
En dat is nou precies niet wat ik onder (het Bijbelse) geloof versta. Da's meer een 'geschiedenisboekjes-geloof.'
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Historisch geloof, tijdgeloof, zaligmakend geloof.

Berichtdoor Marnix » 01 mei 2020 15:13

naamloos schreef:Maar ik ben ook helemaal geen voorstander van dat 'uitproberen.'

Inderdaad heeft God de natuurwetten gemaakt, en ik geloof dat hij middels die natuurwetten werkt.
Ik geloof in de boodschap van de Bijbel, niet dat we alles letterlijk moeten opvatten. Wat ik al zei: Voor mij gaat de Bijbel over de moraal, niet over 'geloof in wonderen, profetieën, historische weetjes en al helemaal niet over wetenschap ...' Ik hou me niet zo bezig met wonderen.
Ik heb geprobeerd uit te leggen wat 'geloof' voor mij betekent: do apr 30, 2020 10:05 am.
Verder geloof ik zeker dat Jezus God is en dat hij stierf en is opgestaan met een geestelijk lichaam: Er wordt een natuurlijk lichaam ​gezaaid, en een geestelijk lichaam opgewekt. En Christus is de eersteling: Maar nu, ​Christus​ is ​opgewekt​ uit de doden, als eersteling van hen, die ontslapen zijn.


Klopt, God werkt doorgaans via de natuurwetten. Soms ook niet, daarom heet dat wonderen. Want God is niet aan Zijn eigen wetten gebonden. Dat laat Jezus zien als hij de zee en de wind bestraft. Nou moeten we inderdaad niet geloven vanwege de wonderen, maar als God wonderen doet hoeven we ze ook weer niet in twijfel te trekken. En de opstanding van Jezus is het grootste wonder. Het gaat tegen alle natuurwetten die wij kennen in. Maar God is sterker dan de dood.

Het is dus goed dat je niet focust op het zien of doen van wonderen. Maar daarmee hoef je de wonderen in de Bijbel denk ik niet direct in twijfel te trekken, integendeel. Maar volgens mij zijn we het wel aardig eens ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Historisch geloof, tijdgeloof, zaligmakend geloof.

Berichtdoor DeLange » 03 mei 2020 06:01

Verwijderd i.v.m. off topic
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Historisch geloof, tijdgeloof, zaligmakend geloof.

Berichtdoor MoesTuin » 04 mei 2020 09:19

Ergens is God "ongrijpbaar"
Daarvoor is Hij ook God (zoveel ondenkbaar en onuitspreekbaar meer als wij kleine mensjes)

En iedere keer proberen we God weer te vangen, iedereen weer in zijn of haar eigen geloofsnetjes...
Dat is niet erg maar wordt wel bedenkelijk als men dit tot vaste norm en regel gaat verheffen soms zelfs namens God gesproken...wat een hoogmoed als klein mensje!
Maar God is ondoorgrondelijk, Gods wegen zijn anders dan onze wegen. .
Zo is het …..
We kunnen God niet begrijpen.
God is een ondoorgrondelijk geheim.

In Romeinen 11 vers 33 staat dit zeer scherp....(lees het een paar keer om de diepte van deze tekst tot je door te laten dringen en dan nog zul je er eigenlijk niets van (willen / kunnen) begrijpen...)


O diepte des rijkdoms, beide der wijsheid en der kennis Gods, hoe ondoorzoekelijk zijn Zijn oordelen, en onnaspeurlijk Zijn wegen! Want wie heeft den zin des Heeren gekend? Of wie is Zijn raadsman geweest?

Rest is enkel Geloof.... Vertrouwen....Liefde tot elkaar....de Hoop die in ons is....

Ik zelf leef niet meer, maar de Heer Jezus leeft in mij.
Mijn leven hier op aarde leef ik in het geloof in de Heer Jezus de Zoon van van God, die mij heeft liefgehad en de prijs voor mij al reeds betaald heeft...
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten