Verbond

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Verbond

Berichtdoor Chaya » 21 jan 2020 11:39

DeLange schreef:De doop is een teken van overgave en toewijding aan God.

Nee. De doop is een teken van Gods trouw en liefde!
benefietdiner schreef:dat is een Rooms-katholieken uitvinden om macht.

:lol:
Hoe verzin je het?
benefietdiner schreef:oor de kinderdoop te handhaven kom je het nooit te weten want je bent nooit gedoopt in geloof

Wat een armoe-evangelie, God is afhankelijk van ons geloof dus?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Verbond

Berichtdoor naamloos » 21 jan 2020 12:18

benefietdiner schreef:Het is te hopen dat je dat een keer mag zien maar als je je ogen blijft sluiten voor wie de doop is blijf je blind.
benefietdiner schreef:door de kinderdoop te handhaven kom je het nooit te weten want je bent nooit gedoopt in geloof hoe zou je dan ooit Heilige Geest kunnen ontvangen. Dan praat je wel veel maar je zegt niets.
In Hem bent ook u, nadat u het Woord van de waarheid, namelijk het ​Evangelie​ van uw zaligheid, gehoord hebt; in Hem bent u ook, toen u tot geloof kwam, ​verzegeld​ met de ​Heilige​ Geest van de belofte.

Of je nou wel of niet gedoopt bent, de kinderdoop of de geloofsdoop hebt ondergaan: ieder die gelooft ontvangt de Heilige Geest.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Verbond

Berichtdoor benefietdiner » 21 jan 2020 12:48

Chaya schreef: :lol:
Hoe verzin je het?

Dit zegt je omdat je de geschiedenis van de oorsprong van de kinderdoop niet kent. De rooms-katholieken gingen zelf de baby’s thuis net na de geboorte al dopen omdat zij zeiden de sleutels van het hemelrijk in bezit te hebben. Zij, de katholieke priesters / pastors, sluiten binnen en zij konden buiten sluiten in het koninkrijk van God. Als het kind gedoopt was was het behouden. Hier komt de kinderdoop van oorsprong vandaan.
Chaya schreef:Wat een armoe-evangelie, God is afhankelijk van ons geloof dus?

God is niet afhankelijk van ons geloof, Hij heeft er alles aan gedaan maar jij bent afhankelijk van Gods aanbieding.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Verbond

Berichtdoor elbert » 21 jan 2020 12:50

Nina schreef:Ik weet genoeg hiermee. Van mij mag het topic dicht.

Omdat de topicopener aangegeven heeft dat het topic dicht kan

en

dit topic niet over de doop gaat

en

jullie onverbeterlijk zijn en toch over de doop beginnen

Gaat dit topic op slot.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten