Het boek Openbaring

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Origenes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 626
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:49

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Origenes » 23 aug 2019 22:14

Origenes schreef:Er is toch ook niemand die naar jouw RK papieren vraagt op basis waarvan jij jezelf Rooms Katholiek noemt?
Je suggereert dat het behoren tot het Jodendom een specifieke etnische afkomst veronderstelt. Dat is helemaal niet zo.

Yoshi schreef:Dat is wel degelijk zo. Anders wordt je simpelweg niet geaccepteerd. Daarmee verschilt het jodendom wezenlijk met het christendom, de islam en alle andere religies die niet afkomst gebonden zijn.

Je motiveert niet met een argument waarin je meedeelt waarin - volgens jou - het Jodendom wezenlijk verschilt met het Christendom. Ik kan hier dus niets mee.

Yoshi schreef:Indien er wederom geen of een ontwijkend antwoord op mijn vraag komt dan trek ik mijn conclusies wel.

Wat raar!
Je ontwijkt zelf mijn motivatie naar jou:

Origenes schreef:Als het om toetreding tot het Jodendom gaat worden er geen etnische of racistische criteria gehanteerd.

Trek dus gerust je conclusies… :mrgreen:
'Zoals de boze aandrift de mens tot zonde poogt te verleiden, zo probeert hij hem er ook toe te verleiden om te rechtvaardig te worden'.
[Rabbi Michaël]

Yoshi

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Yoshi » 23 aug 2019 22:19

Origenes schreef:Je motiveert niet met een argument waarin je meedeelt waarin - volgens jou - het Jodendom wezenlijk verschilt met het Christendom. Ik kan hier dus niets mee.

Vervelend voor je.
Wat raar!
Je ontwijkt zelf mijn motivatie naar jou:

Ik gaf je genoeg aanwijzingen. Het christendom is wezenlijk anders. Een ieder kan makkelijk katholiek of protestants worden of zijn ongeacht afkomst. Bij het jodendom is dat anders.
Trek dus gerust je conclusies… :mrgreen:

Prima. /care

Gebruikersavatar
Origenes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 626
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:49

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Origenes » 23 aug 2019 22:24

Yoshi schreef:Een ieder kan makkelijk katholiek of protestants worden of zijn ongeacht afkomst.

Inderdaad! Zieltjes winnen: nieuwe leden zijn altijd welkom.

Als iemand zich bij het Jodendom meldt wordt eerst gevraagd of je al een bezoek aan de psychiater hebt gebracht. Dat is denk ik om bekeerlingen te beschermen: "weet waar je aan begint".

Bekeerlingen binnen het christendom krijgen meestal eerst het leuke verhaal te horen en daarna pas de kleine lettertjes
'Zoals de boze aandrift de mens tot zonde poogt te verleiden, zo probeert hij hem er ook toe te verleiden om te rechtvaardig te worden'.
[Rabbi Michaël]

Yoshi

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Yoshi » 23 aug 2019 22:44

Origenes schreef:Inderdaad! Zieltjes winnen: nieuwe leden zijn altijd welkom.

Idd
Als iemand zich bij het Jodendom meldt wordt eerst gevraagd of je al een bezoek aan de psychiater hebt gebracht. Dat is denk ik om bekeerlingen te beschermen: "weet waar je aan begint".

Ze klappen gewoon de deur dicht. Tenzij je een evangelicale christenen tegenkomt die zichzelf messias belijdende joden noemen. Maar dat heeft met jodendom weinig van doen.
Bekeerlingen binnen het christendom krijgen meestal eerst het leuke verhaal te horen en daarna pas de kleine lettertjes

Geen ervaring mee. Zou best kunnen. Gelukkig kan iedereen internetten en informatie vergaren.

Gebruikersavatar
Origenes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 626
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:49

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Origenes » 23 aug 2019 22:53

Origenes schreef:Bekeerlingen binnen het christendom krijgen meestal eerst het leuke verhaal te horen en daarna pas de kleine lettertjes

Yoshi schreef:Geen ervaring mee. Zou best kunnen. Gelukkig kan iedereen internetten en informatie vergaren.

Het internet biedt hierin weinig uitkomst voor het christendom. Het zou goed zijn als het christendom ook het criterium: "weet waar je aan begint" zou hanteren. Dat is een stuk eerlijker. Aan tralala-christendom heeft niemand iets. Het is een illusie.
'Zoals de boze aandrift de mens tot zonde poogt te verleiden, zo probeert hij hem er ook toe te verleiden om te rechtvaardig te worden'.
[Rabbi Michaël]

Gebruikersavatar
Origenes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 626
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:49

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Origenes » 23 aug 2019 23:03

Origenes schreef:Als iemand zich bij het Jodendom meldt wordt eerst gevraagd of je al een bezoek aan de psychiater hebt gebracht. Dat is denk ik om bekeerlingen te beschermen: "weet waar je aan begint".

Yoshi schreef:Ze klappen gewoon de deur dicht. Tenzij je een evangelicale christenen tegenkomt die zichzelf messias belijdende joden noemen. Maar dat heeft met jodendom weinig van doen.

Het Messiaanse Jodendom maakt deel uit van het Jodendom. Niet van het Christendom. Evangelische christenen behoren tot het Christendom. Je verwart hier dus het Christendom met het Jodendom.
'Zoals de boze aandrift de mens tot zonde poogt te verleiden, zo probeert hij hem er ook toe te verleiden om te rechtvaardig te worden'.
[Rabbi Michaël]

Yoshi

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Yoshi » 24 aug 2019 07:59

Origenes schreef:Het Messiaanse Jodendom maakt deel uit van het Jodendom. Niet van het Christendom. Evangelische christenen behoren tot het Christendom. Je verwart hier dus het Christendom met het Jodendom.

Overduidelijk heb je geen ervaring met die lieden.
Evangelicale christenen hoeven geen Messias belijdende joden te zijn, maar enkele clubjes binnen die groep vinden zichzelf zo bijzonder dat ze zichzelf zo noemen.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Veendam » 24 aug 2019 09:10

Yoshi schreef:Overduidelijk heb je geen ervaring met die lieden.
Evangelicale christenen hoeven geen Messias belijdende joden te zijn, maar enkele clubjes binnen die groep vinden zichzelf zo bijzonder dat ze zichzelf zo noemen.


Wanneer iemand Jood is en die heeft ontdekt dat Jezus de Messias is dan kan hij best Evangelicale Christen zijn hoor.
Uit de toon en je woordkeuze: " die lieden " proef ik enige aversie tegen deze mensen.

Vergeet echter niet dat als Gods Liefde aan jou openbaar is geworden en je deze liefde ervaart in je eigen leven dat je dan aan andere mensen verantwoordelijk gehouden wordt om aan hen diezelfde liefde te schenken.
Dat betekend niet dat je het in alles met hen eens hoeft te zijn maar als je een broeder of zuster die je ziet niet liefhebt, hoe wil je dan volhouden dan je God die je niet ziet met je natuurlijke ogen wel lief hebt ?

Yoshi

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Yoshi » 24 aug 2019 09:43

Veendam schreef:Wanneer iemand Jood is en die heeft ontdekt dat Jezus de Messias is dan kan hij best Evangelicale Christen zijn hoor.
Uit de toon en je woordkeuze: " die lieden " proef ik enige aversie tegen deze mensen.

Allemaal mogelijkheden. Zo'n persoon zou zich ook joods gereformeerd vrijgemaakt buiten verband kunnen noemen. Of hervormd joods synodaal. Het zullen echter uitzonderingen zijn. En aversie, jazeker. Elke keer dat ik met zulke lieden te maken heb gehad spatte de haat en misplaatste superioriteit er vanaf.
Vergeet echter niet dat als Gods Liefde aan jou openbaar is geworden en je deze liefde ervaart in je eigen leven dat je dan aan andere mensen verantwoordelijk gehouden wordt om aan hen diezelfde liefde te schenken.
Dat betekend niet dat je het in alles met hen eens hoeft te zijn maar als je een broeder of zuster die je ziet niet liefhebt, hoe wil je dan volhouden dan je God die je niet ziet met je natuurlijke ogen wel lief hebt ?

Eenrichtingsverkeer doe ik niet meer aan.

ereunao

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor ereunao » 24 aug 2019 11:27

Veendam:
Er is maar 1 vorst uit het huis van David waar het in het hele OT om gaat en dat is Jezus, dus Jezus laat het regeren niet over aan een andere koning uit de stam van David. Jezus IS de Koning uit de stam van David !!
En ach, ZITTEN op de troon van David is dan ook vast bedoeld als niet zitten als ik je tekst lees dat het niet OP aarde is.


Zitten op de troon is een figuurlijke uitdrukking. Zo wordt konin W.A, ook gezegd op de troon der Oranjes te zitten terwij hij er letterlijk alleen op Prinjesdag op zit. Hij regeert ook over de Nederlandse Antillen, maar is er zelf alleen als hij op staatsbezoek is.
En dat die vorst in Ezech.44,45 niet de Mesias zelf kan zijn bewijst het feit dat hij offers voor zijn zonde brengt, zonen en een eigen erfdeel heeft. Is het dan het bloed van Israël niet genoeg dat wij de overlevenden ook hun erfdeel moeten betwisten Door hardnekkig de profetie van Israël af te trekken en door dwaze en willekeurige vergeestelijking op de kerk toe te passen. En dan acht men zich nog beledigd als men van verv-leer verdacht wordt!m Hoort, liever wat de bekeede Jood Da Costa hiervan zegt:
‘Voorts moeten al de beloften, die God gegeven heeft ten opzichte van David en zijn koninkrijk, nog vervuld worden. En nu mogen de volken Davids troon en kroon vergeten, als in het stof versmeten, en er zich niet meer over bekommeren, doch wij, Joden, kunnen dit nooit. Wij kunnen niet ophouden de oprichting van de vervallen hut van David te verwachten, Am 9.11. De volken hebben ons uitgekleed en ons alles ontnomen, maar de belofte van God kunnen zij ons niet ontnemen. Het geslacht van David is onzichtbaar geworden, maar daarom bestaat het nog, en het bewijs dat het bestaat is de profetie dat het afzonderlijk weer zal optreden, Zec 12.12. Hetzelfde geldt de tien stammen, Eze 37.19-22. Als Christus wederkomt in heerlijkheid, dan zullen wij David vergoddelijkt in Hem zien, want als de Zoon van David, zal Hij de trekken van deze zijnen voorvader dragen.

]De troon van David stond niet in de Hemel toch ?


Die zichtbare troon staat idd. niet in de hemel zij krijgt historisch gestalte in de regering van die vorst. Maar dat neemt niet weg dat die heerschappij vanuit de hemel wordt geïnspireerd en aangestuurd. Ik heb op dit forum al herhaaldelijk betoogd dat de Apoc. geen kerkgeschiedenis is, maar over deze bedeling heen achterwaarts aan sluit op de profeten van Israël. En hier wordt Hos.2:21-23 vervuld:
21: 'In dien tijd, spreekt de Heer, zal Ik verhoren; Ik zal den hemel verhoren, en de hemel zal de aarde verhoren;
(22: en de aarde zal het koren, den most en de olie verhoren, en die zullen Jizreël verhoren;
23: en Ik zal ze Mij op de aarde zaaien en Mij ontfermen over degene, die in ongenade was, en zeggen tot hem, die mijn volk niet was: Gij zijt mijn volk; en het zal zeggen: Gij zijt mijn God.'

Kruis dragen en regeren beide, nu in deze wereld en zoals Jezus is zo ben ik in deze wereld.
Het gaat in het Koninkrijk namelijk allemaal om de autoriteit die is hersteld door het offer van Jezus en dat wij handelend wandelen samen met Hem in DIT leven.
Dit leven is geen proeftuintje hoor waarin we allemaal maar moeten lijden en dan UITEINDELIJK mogen we dan weten dat we ooit als we sterven naar de Hemel zullen gaan nee het gaat niet om naar de Hemel gaan het gaat er om dat de Hemel naar de aarde is gekomen en dat Jezus in mij de hoop is van Gods Glorie.
nee het gaat niet om naar de Hemel gaan het gaat er om dat de Hemel naar de aarde is gekomen en dat Jezus in mij de hoop is van Gods Glorie. Kruis dragen en regeren beide, nu in deze wereld en zoals Jezus is zo ben ik in deze wereld


Precies, zoals Hij zijn ook wij in deze wereld! Maar zeg eens, hoe was Hij in deze wereld, heeft Hij geregeerd of is Hij verworpen en gekruisigd en is het Koninkrijk nu opgeschoven naar Zijn wederkomst als Israël Hem wel aan zal nemen? Zie Zach.12. Maar de Kerk heeft hierop vooruit gegrepen door Israël af te schrijven en zichzelf in de plaats van Israël te zetten .

]Nu opeens kan het wel allemaal meerdere betekenissen hebben en niet als dingen je niet passen, dan is alleen jouw visie de enigste mogelijkheid dat God het zo bedoelde zoals jij het zegt.


Het principe van de gelaagdheid van de tekst vind je in heel de Schrift , het moet niet nodig zijn dat ik dat hier uitvoerig ga bewijzen. Ik zeg alleen dat je er de primaire, letterlijke betekenis nooit aan op mag offeren.

God gaat in ieder geval niet een stap terug door van de tempel daar te wonen en dan IN de mens en daarna maar weer naar een gebouw van steen, nee echt niet.


Het is geen stap terug God gaat hier weer verder met Israël op het punt waarop de draad destijds door de verwerping van hun koning door israël is afgebroken.

Twee of drie berichten hiervoor wilde jij nog bepalen wat een Jood wel of niet moest, lees maar na wat je zelf schreef.

Ik heb daar mijn gevoelen voor zover ik uit de brieven van Paulus begrijp verwoord, De praktische invulling in ieder voorkomende situatie laat ik aan de Messiaanse Joden over.gr: ereunao

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Veendam » 24 aug 2019 11:58

ereunao schreef:Zitten op de troon is een figuurlijke uitdrukking. Zo wordt konin W.A, ook gezegd op de troon der Oranjes te zitten terwij hij er letterlijk alleen op Prinjesdag op zit. Hij regeert ook over de Nederlandse Antillen, maar is er zelf alleen als hij op staatsbezoek is.
En dat die vorst in Ezech.44,45 niet de Mesias zelf kan zijn bewijst het feit dat hij offers voor zijn zonde brengt, zonen en een eigen erfdeel heeft. Is het dan het bloed van Israël niet genoeg dat wij de overlevenden ook hun erfdeel moeten betwisten Door hardnekkig de profetie van Israël af te trekken en door dwaze en willekeurige vergeestelijking op de kerk toe te passen. En dan acht men zich nog beledigd als men van verv-leer verdacht wordt!m Hoort, liever wat de bekeede Jood Da Costa hiervan zegt:
‘Voorts moeten al de beloften, die God gegeven heeft ten opzichte van David en zijn koninkrijk, nog vervuld worden. En nu mogen de volken Davids troon en kroon vergeten, als in het stof versmeten, en er zich niet meer over bekommeren, doch wij, Joden, kunnen dit nooit. Wij kunnen niet ophouden de oprichting van de vervallen hut van David te verwachten, Am 9.11. De volken hebben ons uitgekleed en ons alles ontnomen, maar de belofte van God kunnen zij ons niet ontnemen. Het geslacht van David is onzichtbaar geworden, maar daarom bestaat het nog, en het bewijs dat het bestaat is de profetie dat het afzonderlijk weer zal optreden, Zec 12.12. Hetzelfde geldt de tien stammen, Eze 37.19-22. Als Christus wederkomt in heerlijkheid, dan zullen wij David vergoddelijkt in Hem zien, want als de Zoon van David, zal Hij de trekken van deze zijnen voorvader dragen.


Nee niemand zal David vergoddelijkt zien. Het draaide nooit om David maar draaide in de gehele Schrift om Jezus, de Christus. De mensen uit het OT hadden trekken van Jezus de Messias en niet dat de Messias trekken heeft van David. Zo bijzonder is David namelijk niet, maar Jezus de Christus WEL !!




ereunao schreef:Die zichtbare troon staat idd. niet in de hemel zij krijgt historisch gestalte in de regering van die vorst. Maar dat neemt niet weg dat die heerschappij vanuit de hemel wordt geïnspireerd en aangestuurd. Ik heb op dit forum al herhaaldelijk betoogd dat de Apoc. geen kerkgeschiedenis is, maar over deze bedeling heen achterwaarts aan sluit op de profeten van Israël. En hier wordt Hos.2:21-23 vervuld:
21: 'In dien tijd, spreekt de Heer, zal Ik verhoren; Ik zal den hemel verhoren, en de hemel zal de aarde verhoren;
(22: en de aarde zal het koren, den most en de olie verhoren, en die zullen Jizreël verhoren;
23: en Ik zal ze Mij op de aarde zaaien en Mij ontfermen over degene, die in ongenade was, en zeggen tot hem, die mijn volk niet was: Gij zijt mijn volk; en het zal zeggen: Gij zijt mijn God.


Er zal geen koning uit David op de troon zitten hier op aarde behalve Jezus alleen. Jezus laat niet een vorst uit het geslacht van David die positie innemen. Jezus erkent wel koningen en die koningen zijn de gelovigen die autoriteit uitoefenen hier op aarde en van hen is Jezus de Koning der koningen.


ereunao schreef:Precies, zoals Hij zijn ook wij in deze wereld! Maar zeg eens, hoe was Hij in deze wereld, heeft Hij geregeerd of is Hij verworpen en gekruisigd en is het Koninkrijk nu opgeschoven naar Zijn wederkomst als Israël Hem wel aan zal nemen? Zie Zach.12. Maar de Kerk heeft hierop vooruit gegrepen door Israël af te schrijven en zichzelf in de plaats van Israël te zetten .

Jezus kwam om de werken van de duivel te vernietigen en daar toe zijn de gelovigen ook geroepen. Het Koninkrijk is waar Hemel en aarde samenkomen, ook nu al in deze wereld. Overal waar de duisternis wordt teruggedrongen zie je al dat het Koninkrijk van God op deze aarde tevoorschijn komt stukje bij beetje.

ereunao schreef:Het is geen stap terug God gaat hier weer verder met Israël op het punt waarop de draad destijds door de verwerping van hun koning door israël is afgebroken.


God is nooit gestopt met Israel, God heeft alleen zichtbaar gemaakt dat Hij ook voor de heidenen God en koning en Heer wil zijn en hen wil aannemen in Zijn grote liefde. God niet in een huis van steen laten weer, maar Jezus in ons en wij in Hem, Jezus 1 met de Vader en wij 1 met Hem en 1 met de Vader en de Vader in ons en wij in de Vader. in de Vader is slechts alleen licht en Jezus is het licht der wereld en wij zijn het licht dat schijnt in de duisternis en wij zijn de stad op de berg en Hij is alles in allen en wij zijn in Hem alles zoals Hij is, ook nu al in dit leven hier op aarde.

ereunao

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor ereunao » 24 aug 2019 13:30

Veendam:
Nee niemand zal David vergoddelijkt zien. Het draaide nooit om David maar draaide in de gehele Schrift om Jezus, de Christus. De mensen uit het OT hadden trekken van Jezus de Messias en niet dat de Messias trekken heeft van David. Zo bijzonder is David namelijk niet, maar Jezus de Christus WEL !!


Salomo wordt ook niet vergoddelijkt als hij gezegd wordt op de troon des Heeren Jeruzalem te zitten (1 Kron.29:23 )

Er zal geen koning uit David op de troon zitten hier op aarde behalve Jezus alleen. Jezus laat niet een vorst uit het geslacht van David die positie innemen. Jezus erkent wel koningen en die koningen zijn de gelovigen die autoriteit uitoefenen hier op aarde en van hen is Jezus de Koning der koningen.


De eigenlijke regering berust ook bij Hem, maar dat sluit menselijke bemiddeling niet uit. Hoe verklaar jij anders die vorst in Ezech.44, 45 ?.Want dat kan onmogelijk de Messias zelf zijn!

Jezus kwam om de werken van de duivel te vernietigen en daar toe zijn de gelovigen ook geroepen. Het Koninkrijk is waar Hemel en aarde samenkomen, ook nu al in deze wereld. Overal waar de duisternis wordt teruggedrongen zie je al dat het Koninkrijk van God op deze aarde tevoorschijn komt stukje bij beetje.


Je moet onderscheid maken tussen Zijn verborgen regering d.m.v. Zijn gemeente en Zijn manifeste door alle volken erkende regering na Zijn wederkomst.En in Apoc. 19 komt het koninkrijk helemaal niet stukje bij beetje, maar breekt plotseling en met kracht door! zie ook Dan.7: 13,14.

God is nooit gestopt met Israel, God heeft alleen zichtbaar gemaakt dat Hij ook voor de heidenen God en koning en Heer wil zijn en hen wil aannemen in Zijn grote liefde. God niet in een huis van steen laten weer, maar Jezus in ons en wij in Hem, Jezus 1 met de Vader en wij 1 met Hem en 1 met de Vader en de Vader in ons en wij in de Vader. in de Vader is slechts alleen licht en Jezus is het licht der wereld en wij zijn het licht dat schijnt in de duisternis en wij zijn de stad op de berg en Hij is alles in allen en wij zijn in Hem alles zoals Hij is, ook nu al in dit leven hier op aarde.


God is idd. nooit gestopt met Israël in die zin dat Hij nooit Zijn verbond met hen heeft opgezegd. Maar de profetische klok is stilgevallen toen Israël zijn Koning en daarmee het koninkrijk verwierp. En gedurende dat ook door de profeten niet geziene interval tussen komst en wederkomst vergadert de Heere nu een Gemeente. Die komt dus niet i.p.v. Israël. Daarom moet je ook die manifeste regering niet in deze bedeling projecteren.gr: ereunao

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Veendam » 24 aug 2019 17:23

ereunao schreef:Je moet onderscheid maken tussen Zijn verborgen regering d.m.v. Zijn gemeente en Zijn manifeste door alle volken erkende regering na Zijn wederkomst.En in Apoc. 19 komt het koninkrijk helemaal niet stukje bij beetje, maar breekt plotseling en met kracht door! zie ook Dan.7: 13,14.



God is idd. nooit gestopt met Israël in die zin dat Hij nooit Zijn verbond met hen heeft opgezegd. Maar de profetische klok is stilgevallen toen Israël zijn Koning en daarmee het koninkrijk verwierp. En gedurende dat ook door de profeten niet geziene interval tussen komst en wederkomst vergadert de Heere nu een Gemeente. Die komt dus niet i.p.v. Israël. Daarom moet je ook die manifeste regering niet in deze bedeling projecteren.gr: ereunao


Wij hebben autoriteit gekregen om als ambassadeurs van Christus op te treden hier op aarde.
Dat is niet er in projecteren, maar regeren in Zijn naam.

De profetische klok is nooit stilgevallen, omdat God alles al voorbereid had van voor de grondlegging der wereld, en daarom is er geen verborgen raadsbesluit van God. God is heel open naar Zijn kinderen.

ereunao

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor ereunao » 24 aug 2019 21:12

veendam:
[quote]Wij hebben autoriteit gekregen om als ambassadeurs van Christus op te treden hier op aarde.
Dat is niet er in projecteren, maar regeren in Zijn naam.De profetische klok is nooit stilgevallen, omdat God alles al voorbereid had van voor de grondlegging der wereld, en daarom is er geen verborgen raadsbesluit van God. God is heel open naar Zijn kinderen.
Jawel

Jawel, maar ambassadeurs in een land dat het hunne niet is, zij vertegenwoordigen een ander koninkrijk, maar kunnen het daar niet oprichten, zover reiken hun geloofsbrieven niet. Maar Israël zal tot zegen voor alle volken zijn als ze weer in hun land hersteld zijn ( Jes.27:6 ; 2: 1-4, Micha 4, Zach.8 etc etc.. Ook hieruit blijkt weer dat de verv.leer je tot in de genen zit, je past geregeld op de Kerk toen wat over Israël geschreven staat. Maar de Kerk kan de plaats van Israël niet innemen en omgekeerde kan ook niet. Want zij hebben een heel verschillende relatie met de Koning van Israël ( niet van de Kerk dat staat negens in de Bijbel) Adam was toch ook niet de koning van Eva? Zie hiervoor Ef.5:22-33.En de profetische klok is wel stilgevallen toen Israël zijn Koning verwierp. Want er waren 70 weken bestemd over uw volk volgens Dan 9. 69 weken vol bij de dood van de Messias. Als de 70e daar op aansloot had Israël 7 jr later volledig en definitief hersteld en verzoend moeten zijn. Maar de kerk lost dit op door de profetie door te laten lopen in de kerkgeschiedenis en op zichzelf toe te passen. Hier zal, ik het maar weer bij laten. gr: ereunao

ereunao

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor ereunao » 25 aug 2019 13:14

Dat beeld van de Gemeente als een ambassade spreekt mij overigens wel aan. Maar het gooit tegelijk het triomfalistische beeld dat jou voor ogen staat radicaal omver. Want dan heeft die Gemeente geen thocratische volmacht om door de prediking alle volken ook politiek aan de voeten van Christus te brengen, aan Hem te onderwerpen en hier reeds met Hem te regeren! Want een ambassadeur bevindt zich alleen binnen de ambassade op het grondgebied van zijn koning, daar buiten dient hij zich te gedragen volgens de wetten van dat land. Hij heeft er zelfs geen stemrecht! . Maar van Israël lees ik. ‘De koninkrijken die u niet zullen dienen die zullen vergaan’. Ik gruw dan ook van de valse theocratie van de S.G.P. en herhaal hier wat ik elders op dit forum ook gezegd heb: ‘Als de S.G.P.hier de verkiezingen wint duik ik onder in de Biesbosch! Ook dit is dus weer de tot een axioma uitgegroeide stelling: ‘Israël is de Kerk en de Kerk is Israël’. Daar draait het dus onvermijdelijk op uit als de bedelingen niet onderscheiden worden. gr:ereunao.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten