Het boek Openbaring

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Veendam » 31 aug 2019 17:17

ereunao schreef:Cathy:


Miji maakt het ook niet uit wie het zegt, maar of het zo in de Bijbel staat. En ik negeer de heilsfeiten absoluut niet. Maar in de Apoc. gaat het erom dat wat voor ons nu nog helemaal een zaak van geloof is ook eenmaal historische werkelijkheid wordt. En bovenal dat de Messias op dezelfde aarde waar Hij verworpen, veracht en gekruisigd is straks door Israël en al de volken als Koning erkend en gediend wordt. Het enige verschil is dus dat tussen historische en toekomstige heilsfeiten.


Cathy zei dat ze zelf wilde denken, en dat mag maar dat negeer jij klaarblijkelijk door te zeggen wat ze volgens jou dan wel moet gaan denken.

ereunao

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor ereunao » 31 aug 2019 21:13

Veendam:
Zoals je zelf ook al aangaf is het best mogelijk dat er een periode tussen zit die wij eerst niet hadden gezien maar er toch is. Zo ook met het terstond komen van Jezus als je dat ziet als de glorieuze wederkomst wat nog moet komen.


Daar liggen intussen inmiddels bijna 2000 jr. Tussen!

Iets opmeten betekend niet altijd dat het een nieuw bezit is en als je leest wat er staat in Ezechiel dan kom ik maar tot 1 conclusie en dat is dat het geen fysieke tempel is mede door de offers die gebracht zouden moeten worden en het feit dat God niet weer in een stenen gebouw wil wonen.


En je zegt eerst zelf dat er een fysieke tempel moet staan om gemeten te kunnen worden! Maar als het over die tempel van Ezech. gaat is dat opeens niet meer nodig! En wat je bezwaren tegen die tempel en die offerdiensten aangaat, dat heb ik al eerder uitgelegd. daar moet je dus niet op terugkoppelen voordat je daar serieus op ingegaan bent, dan wordt het een loopgraven oorlog, een nietes- welles spelletje . Dat komt eenvoudig omdat je de Kerk verabsoluteert en je je geen anderssoortige heisbedeling voor kunt stellen. Dat is dus ook weer een direct gevolg van die verv.-leeer. Maar Israël heeft nooit tot de Kerk behoord en had eertijds ook een heel andere vorm van aanbidding en eredienst dan wij.Dat bewijst dus juist dat het hier niet om kerkgeschiedenis gaat, en dat de Apoc. aansdluit op de profeten van Israël.

Dit antwoord is geen antwoord op mijn reaktie en je ontwijkt daarmee dat ik zei dat het oordeel over de Joden kwam omdat ze zeiden dat het Bloed van Jezus over hen zou komen en hun kinderen. De Joden die hadden de verwachting dat de Messias de Romeinen er wel uit zou gooien dus die fout hoeven wij niet ook nog een keer te maken.


Ja in 66-70 wel, maar in de G.V. onder de 7 zegels gaat het over de strijd tegen het rijk van het beest. Dat bewijst juist dat het hier niet over de jr.66-70, kan gaan en de Apoc. niet al gedeeltelijk vervuld is. Bovendien neem je zo de klem van dit boek weg. Want waarom zouden wij nog vrezen voor wat in een ver verleden al gebeurd is?

EN ik beaam dat Gods keuze voorafgaat aan het aannemen van het Evangelie, echter dat aanbod is voor iedereen en vond plaats op Golgotha. Pas bekeerden hoeven alleen maar te leren wat hun identiteit is IN Christus en daaruit ten volle leven, maar kerkmensen die jarenlang in de kerk zitten zonder een relatie te hebben met de Levende God moeten tradities afleren. Dat een pasbekeerde meer vuur dan licht zou hebben is een uitspraak die nergens op slaat, het gaat niet om vuur of zo maar om water van de Heilige Geest dat vloeit.


Je weet best wat er met deze staande uitdrukking bedoeld wordt.

Het genadeaanbod geld voor ALLEN, maar de persoonlijke toeeigening moet individueel geschieden door het aanvaardden van het Evangelie van Genade en dan is het persoonlijk geworden, tot het persoonlijk heil.


Ja van de zijde van de mens wel, maar daar gaat de toerekening van Gods kant aan vooraf, Hij is altijd de Eerste en kan niemand rechtvaardig verklaren die niet rechtvaardig is.. Als de mens dus het Evangelie aanneemt heeft God hem tevoren al rechtvaardig verklaard. Dat dat daar nog niet opgeklaard is in het geweten van het geloofsleven is een ander verhaal.gr: ereunao
( maar wacht alsjebieft nog even, ik ben je eerst nog een reactie op je vorige bericht schuldig)

Cathy zei dat ze zelf wilde denken, en dat mag maar dat negeer jij klaarblijkelijk door te zeggen wat ze volgens jou dan wel moet gaan denken.


ik zeg helemaal niet wat zij moet gaan denken, ik zeg alleen dat het mij ook niet kan schelen wie het zegt, maar hoe het in de bijbel staat en waar het in de Apoc.om gaat.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Veendam » 01 sep 2019 08:15

ereunao schreef:Ja in 66-70 wel, maar in de G.V. onder de 7 zegels gaat het over de strijd tegen het rijk van het beest. Dat bewijst juist dat het hier niet over de jr.66-70, kan gaan en de Apoc. niet al gedeeltelijk vervuld is. Bovendien neem je zo de klem van dit boek weg. Want waarom zouden wij nog vrezen voor wat in een ver verleden al gebeurd is?

Het hele boek openbaringen gaat niet over de antichrist, het hele boek Openbaringen gaat niet over de grote verdrukking, nee, als je nu eens gewoon kijkt wat het boek Zelf zegt dan zie je wellicht waarover het gaat:

Het is het wegtrekken van de bedekking die ligt over het kunnen zien van Jezus in Zijn volle Glorie !
Daarom staat er gezegend is hij die dit boek voorleest en gezegend is hij die het hoort.
De volle Glorie van Jezus neemt inderdaad de klem weg, want de perfecte liefde drijft alle vrees uit.

Bij de volgende post hoop ik voor jullie alles compleet weg te trekken zodat ook jullie Hem zien in al Zijn Glorie !
Het is volbracht, Halleluja !

ereunao

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor ereunao » 01 sep 2019 14:18

Veendam:
Het hele boek openbaringen gaat niet over de antichrist, het hele boek Openbaringen gaat niet over de grote verdrukking, nee, als je nu eens gewoon kijkt wat het boek Zelf zegt dan zie je wellicht waarover het gaat:
Het is het wegtrekken van de bedekking die ligt over het kunnen zien van Jezus in Zijn volle Glorie !
Daarom staat er gezegend is hij die dit boek voorleest en gezegend is hij die het hoort.
De volle Glorie van Jezus neemt inderdaad de klem weg, want de perfecte liefde drijft alle vrees uit.
Bij de volgende post hoop ik voor jullie alles compleet weg te trekken zodat ook jullie Hem zien in al Zijn Glorie !
Het is volbracht, Halleluja


Die volle glorie behelst dat Hij na de overwinning op het rijk van het beest en de valse profeet als Koning van Israël en alle volken over de ganse aarde zal regeren , ( Zach.14, Jes 11 etc..) Dit boek sluit dus aan op de profeten van Israël. Over deze strijd met de wereldmachten om de wereldheerschappij en het herstel van de theocratie gaat het in het Boek Openbaring, Deze strijd ontbrandt bij het openen van de 7 zegels en dat betekent tegelijk de grote verdrukking voor Israël en de grote schare in hst.7 zie ook Jer. 30:7.En Paulus zegt ook dat de a-christ zich in de tempel Gods als God zal laten vereren en aanbidden. En dat is nu precies wat wij in die tempel Openb 11 zien gebeuren. En dat is de gruwel van verwoesting die Jezus aan de G.V. verbindt. En het is wel volbracht maar nog niet geschied, dat lezen wij pas in Openb.21 ! En dat Halleluja vinden wij alleen in dit boek in hst.19 als Babylon gevallen en geoordeeld is daar zou ik dus in dit verband nog maar even mee wachten! gr: erunao
Laatst gewijzigd door ereunao op 01 sep 2019 19:52, 3 keer totaal gewijzigd.

ereunao

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor ereunao » 01 sep 2019 19:49

Om het nog eens op een rijtje te zetten:
1.Jezus verbindt de G.V aan de gruwel der verwoesting, d.i. de ontheiliging van de tempel door de A-Christ zie hiervoor 2Thes,2
2.Maar in het jr 70 hebben de Romeinen de tempel verbrand en niet ontheiligd door er eenbeeld van de keizer in te zetten
3. Het jr 70 was sleschts een lokaal gebeuren, in de rest van het immense Romeinse rijk ging het leven gewoon door. Maar in de Apoc. gaat het om ontzettede kosmische rampen die hele aarde treffen. En Jezus zegt daar ook zelf in Mar’13 van:
:19 ‘in die :dagen zullen zulke verdrukking zijn, welker gelijke niet geweest is van het begin der schepselen, die God geschapen heeft, tot nu toe, en ook niet zijn zal’.
4.Heel de Apoc. is gericht op de wederkomst als het grote keerpunt, de dramatische climax van de strijd tegen de wereldmachten, het einde van de tijden der heidenen en het herstel van de theocratie door de wettige Erfgenaam van de troon van David
Zach. 6:13: ‘Ja, Hij zal den tempel des HEEREN bouwen, en Hij zal het sieraad dragen, en Hij zal zitten, en heersen op Zijn troon; en Hij zal priester zijn op Zijn troon; en de raad des vredes zal tussen die beiden wezen’. Die beiden is hier het koninklijk en het prieterlijk ambt verenigd in een persoon, wat onder de wet strict verboden was.gr: ereunao.
( en ik begrijp ook niet waarom ik mij niet zou mogen verdedigen tegen het verwijt van Cathy dat ik de heilsfeiten negeer )

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Veendam » 01 sep 2019 20:21

ereunao schreef:Die volle glorie behelst dat Hij na de overwinning op het rijk van het beest en de valse profeet als Koning van Israël en alle volken over de ganse aarde zal regeren , ( Zach.14, Jes 11 etc..) Dit boek sluit dus aan op de profeten van Israël. Over deze strijd met de wereldmachten om de wereldheerschappij en het herstel van de theocratie gaat het in het Boek Openbaring, Deze strijd ontbrandt bij het openen van de 7 zegels en dat betekent tegelijk de grote verdrukking voor Israël en de grote schare in hst.7 zie ook Jer. 30:7.En Paulus zegt ook dat de a-christ zich in de tempel Gods als God zal laten vereren en aanbidden. En dat is nu precies wat wij in die tempel Openb 11 zien gebeuren. En dat is de gruwel van verwoesting die Jezus aan de G.V. verbindt. En het is wel volbracht maar nog niet geschied, dat lezen wij pas in Openb.21 ! En dat Halleluja vinden wij alleen in dit boek in hst.19 als Babylon gevallen en geoordeeld is daar zou ik dus in dit verband nog maar even mee wachten! gr: erunao


Het hele boek openbaringen gaat niet over de antichrist, het hele boek Openbaringen gaat niet over de grote verdrukking, nee, als je nu eens gewoon kijkt wat het boek Zelf zegt dan zie je wellicht waarover het gaat:
Het is het wegtrekken van de bedekking die ligt over het kunnen zien van Jezus in Zijn volle Glorie !
Daarom staat er gezegend is hij die dit boek voorleest en gezegend is hij die het hoort.
De volle Glorie van Jezus neemt inderdaad de klem weg, want de perfecte liefde drijft alle vrees uit.
Bij de volgende post hoop ik voor jullie alles compleet weg te trekken zodat ook jullie Hem zien in al Zijn Glorie !
Het is volbracht, Halleluja

Ik zeg daarmee niet dat de volle glorie voor ieder mens op aarde zichtbaar is geworden NU, maar heb jij Zijn volle Glorie al gezien ?
Leef jij in beklemming van oordeel en straf of is de volmaakte Liefde in jouw leven werkelijkheid geworden doordat je Jezus hebt leren kennen zoals Hij is ? Dat Halleluja is voor elke dag van je leven, maar blijkbaar mag er in jouw leven geen halleluja klinken omdat dit volgens jou nog niet "aan de beurt" is.

ereunao

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor ereunao » 02 sep 2019 10:09

Veendam:
Ik zeg daarmee niet dat de volle glorie voor ieder mens op aarde zichtbaar is geworden NU, maar heb jij Zijn volle Glorie al gezien? Leef jij in beklemming van oordeel en straf of is de volmaakte Liefde in jouw leven werkelijkheid geworden doordat je Jezus hebt leren kennen zoals Hij is ? Dat Halleluja is voor elke dag van je leven, maar blijkbaar mag er in jouw leven geen halleluja klinken omdat dit volgens jou nog niet "aan de beurt"


Wij mogen reeds hier en nu Halleluja roepen wanneer ons hart ons daartoe dringt. Want wij weten dat Jezus in principe door het kruis de overwinning behaald heeft. Koll.2:15. Maar dat is en blijft totdat Hij komt een zaak van geloof. Maar intussen moet die overwinning nog wel binnengehaald, historische werkelijkheid worden.En daar gaat het nu juist om in de Apoc, die strijd wordt in dit boek beschreven. Daarom weende Johannes zo toen het boek ongeopend dreigde te blijven. Het gaat hier over de laatste, beslissende strijd tussen het Koninkrijk Gods en het rijk van de satan.
En in een oorlog juich je pas als de overwinning behaald is. Daarom zeg ik ook dat je [i][i]in dit verband [/i][/i]beter nog even kunt wachten met Halleluja roepen. En die glorie heb ik gezien,ja.Maar dat was maar voor een ogenblik, zo genoten, zo weer toegesloten. Maar nu leef ik weer door het geloof, niet door aanschouwen.( 2 Kor.4:18. 8:24.25 ) gr: ereunao

ereunao

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor ereunao » 02 sep 2019 10:10

Veendam:
Ik zeg daarmee niet dat de volle glorie voor ieder mens op aarde zichtbaar is geworden NU, maar heb jij Zijn volle Glorie al gezien? Leef jij in beklemming van oordeel en straf of is de volmaakte Liefde in jouw leven werkelijkheid geworden doordat je Jezus hebt leren kennen zoals Hij is ? Dat Halleluja is voor elke dag van je leven, maar blijkbaar mag er in jouw leven geen halleluja klinken omdat dit volgens jou nog niet "aan de beurt"


Wij mogen reeds hier en nu Halleluja roepen wanneer ons hart ons daartoe dringt. Want wij weten dat Jezus in principe door het kruis de overwinning behaald heeft. Koll.2:15. Maar dat is en blijft totdat Hij komt een zaak van geloof. Maar intussen moet die overwinning nog wel binnengehaald, historische werkelijkheid worden.En daar gaat het nu juist om in de Apoc, die strijd wordt in dit boek beschreven. Daarom weende Johannes zo toen het boek ongeopend dreigde te blijven. Het gaat hier over de laatste, beslissende strijd tussen het Koninkrijk Gods en het rijk van de satan.
En in een oorlog juich je pas als de overwinning behaald is. Daarom zeg ik ook dat je in dit verband beter nog even kunt wachten met Halleluja roepen. En die glorie heb ik gezien,ja.Maar dat was maar voor een ogenblik, zo genoten, zo weer toegesloten. Maar nu leef ik weer door het geloof, niet door aanschouwen.( 2 Kor.4:18. 8:24.25 ) gr: ereunao

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Veendam » 02 sep 2019 11:30

ereunao schreef:Wij mogen reeds hier en nu Halleluja roepen wanneer ons hart ons daartoe dringt. Want wij weten dat Jezus in principe door het kruis de overwinning behaald heeft. Koll.2:15. Maar dat is en blijft totdat Hij komt een zaak van geloof. Maar intussen moet die overwinning nog wel binnengehaald, historische werkelijkheid worden.En daar gaat het nu juist om in de Apoc, die strijd wordt in dit boek beschreven. Daarom weende Johannes zo toen het boek ongeopend dreigde te blijven. Het gaat hier over de laatste, beslissende strijd tussen het Koninkrijk Gods en het rijk van de satan.
En in een oorlog juich je pas als de overwinning behaald is. Daarom zeg ik ook dat je in dit verband beter nog even kunt wachten met Halleluja roepen. En die glorie heb ik gezien,ja.Maar dat was maar voor een ogenblik, zo genoten, zo weer toegesloten. Maar nu leef ik weer door het geloof, niet door aanschouwen.( 2 Kor.4:18. 8:24.25 ) gr: ereunao


Vielen de muren van Jericho voor of na het juichen van het volk ?
Inderdaad het juichen was eerst daarom juich ik gewoon elke dag Halleluja !
Het juichen gaat bij Gods Koninkrijk aan de overwinning vooraf.
Menselijk denken is pas juichen nadat alles helemaal klaar is en alles zichtbaar is geworden.

Maar even serieus, als je eenmaal Gods glorie hebt gezien dan ga je er mee akkoord dat het weer toegesloten is ?
Als ik dat zou hebben dan zou ik net zolang Gods Aangezicht zoeken tot ik weer in die Glorie zou zijn.
Het lijkt wel op Efeze die zo veel geestelijke rijkdom had leren ontdekken en daarna kreeg je: U hebt uw eerste liefde verzaakt !

Maar de kern van de vrag is nog steeds niet beantwoord: Waarom zou er een beklemming op het boek Openbaringen moeten zitten van angst ?

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Cathy » 02 sep 2019 14:09

ereunao schreef:Mij maakt het ook niet uit wie het zegt, maar of het zo in de Bijbel staat. En ik negeer de heilsfeiten absoluut niet. Maar in de Apoc. gaat het erom dat wat voor ons nu nog helemaal een zaak van geloof is ook eenmaal historische werkelijkheid wordt. En bovenal dat de Messias op dezelfde aarde waar Hij verworpen, veracht en gekruisigd is straks door Israël en al de volken als Koning erkend en gediend wordt. Het enige verschil is dus dat tussen historische en toekomstige heilsfeiten.

Ja maar, ja maar.... :)
dat gebeurt toch al sinds de Pinksterdag? Het is toch een voortdurende historische werkelijkheid dat iedereen die gelooft, Jezus als Koning erkent? Dat Koninkrijk komt niet op waarneembare wijze; het zit binnen in ons, de gelovigen. Lukas 17.
Hoe meer gelovigen hoe groter dat Koninkrijk.
Het is een historische werkelijkheid die voor gelovigen zichtbaar is en op een dag voor iedereen.
Precies zoals protonen, neutronen en elektronen altijd al hebben bestaan, dus een historische werkelijkheid waren maar niet werden gezien.

Soms heb ik het vage gevoel dat alles uit dat boek Openbaringen al is gebeurd of ‘aan het gebeuren’ is terwijl wij zitten te focussen op allerlei spectaculaire dingen.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

ereunao

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor ereunao » 02 sep 2019 18:49

cathy:
Ja maar, ja maar.... :)
dat gebeurt toch al sinds de Pinksterdag? Het is toch een voortdurende historische werkelijkheid dat iedereen die gelooft, Jezus als Koning erkent? Dat Koninkrijk komt niet op waarneembare wijze; het zit binnen in ons, de gelovigen. Lukas 17.
Hoe meer gelovigen hoe groter dat Koninkrijk.
Het is een historische werkelijkheid die voor gelovigen zichtbaar is en op een dag voor iedereen.
Precies zoals protonen, neutronen en elektronen altijd al hebben bestaan, dus een historische werkelijkheid waren maar niet werden gezien.

Soms heb ik het vage gevoel dat alles uit dat boek Openbaringen al is gebeurd of ‘aan het gebeuren’ is terwijl wij zitten te focussen op allerlei spectaculaire dingen.


In de 1e plaats is er de belofte van een koninkrijk op aarde aan de Messias. God is Koning, is dan ook de hoofdinhoud van de psalmen. Zeker, Christus regeert eerst inwendig en geestelijk over ons hart en over de volken door de prediking des Evangelies, en Hij moet eerst koning zijn over dat kleine koninkrijk van onze harten, zullen wij eenmaal deel hebben in dat grote koninkrijk van Christus, dat met zijn komst zal geopenbaard worden; maar wij moeten Christus’ koninkrijk niet tot de heerschappij over onze harten begrenzen. Immers God zal eenmaal ook zichtbaar en tastbaar koning zijn over de gehele aarde, Zach 14.9.

2.En om de oprichting van dat koninkrijk gaat het in de Apoc. Sinds de Pinksterdag tot de wederkomst van Christus vergadert Hij Zijn Gemeente. Maar de grenzen van Kerk en Koninkrijk vallen niet restloos samen.Het gaat God om de verlossing en redding van heel Zijn schepping. De Gemeente is slechts de voorlopige, verborgen gestalte van het Koninkrijk. En dat zal zo blijven totdat zij met de Koning bij Zijn komst als Zijn hemelse bruid geopenbaard wordt. En pas bij die komst wordt het Koninkrijk manifest en zal Hij door Israël en de door en alle volken der aarde als Koning erkend en gediend worden. zie o.a. Ps.72.

3.De Gemeente heeft dus een heel andere relatie met de Koning, Hij wordt ook nergens in de Bijbel de Koning van de Kerk genoemd.
Maar de Kerk heeft haar eigen identiteit in de opgestane Christus verloochend en is in de huid van Israël gekropen met al de rampzalige gevolgen van dien zowel voor haarzelf als voor Israël.

3. Het is die van Rome overgeërfde zieltjesleer die het zicht op deze dingen verduistert. Reeds in de vroege kerk heeft het heidense denken van de gr, wijsgeer Plato grote invloed gekregen. In dit heidense denken was het stoffelijke, het aardse iets minderwaardig, iets van voorlopige aard, iets dat er eigenlijk niet bij hoorde. Het geestelijke, het bovennatuurlijke, daar gaat het eigenlijk om. Vandaar die heidense uitdrukking “stoffelijke overschot” in rouwadvertenties die tot in onze tijd in zwang is. Het zal intussen wel duidelijk zijn dat in deze denkwijze het bijbels evenwicht tussen het stoffelijke en het geestelijke volkomen zoek is! Want in de Schrift hoort het aardse, het stoffelijke er wel degelijk bij. Immers, ook het stof is dienstbaar aan God wanneer het door de Geest doorademd wordt! En je vind dit duidelijk terug in de huidige praktijk. Als de ziel maar behouden is doet de rest er eigenlijk niet toe. De wederkomst en de opstanding is maar toegift, dat hangt er maar zo’n beetje bij. In een rouwdienst wordt het steevast zo voorgesteld alsof de overledenre nu aan mag zitten aan het avondmaal van de bruiloft des Lams en op de gouden straten van het nieuwe Jeruzalem wandelen! Maar daar is volgens de Schrift toch echt een opstandingslichaam voor nodig. Zonder die opstanding is de verlossing niet compleet, God schiep de mens met lichaam, ziel en geest. Hoe zullen wij ooit in geest en waarheid leren bidden: ‘Uw Koninkrijk kome’ als wij niet eens weten wat de Schrift hierover leert? gr: ereunao

ereunao

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor ereunao » 02 sep 2019 20:32

Veendam:
Vielen de muren van Jericho voor of na het juichen van het volk ?
Inderdaad het juichen was eerst daarom juich ik gewoon elke dag Halleluja !
Het juichen gaat bij Gods Koninkrijk aan de overwinning vooraf.
Menselijk denken is pas juichen nadat alles helemaal klaar is en alles zichtbaar is geworden.


Dit komt ook weer omdat je de bedelingen niet onderscheidt. Israël is nooit door een Geest tot een lichaam gedoopt geweest en werd daarom veel meer door het zichtbaten geleid. De wonderen in Egypte, doortocht door de rode zee, de vuur-en wolkkolom etc.. waren concreet zichtbare zaken. En bij Jetricho waren de zichtbare ark des Heeren met de priesters de garantie dat de muur zou vallen. Maar de Gemeente leeft niet bij het zichtbare.(Rom.8:23-25.)

Maar even serieus, als je eenmaal Gods glorie hebt gezien dan ga je er mee akkoord dat het weer toegesloten is ?
Als ik dat zou hebben dan zou ik net zolang Gods Aangezicht zoeken tot ik weer in die Glorie zou zien Het lijkt wel op Efeze die zo veel geestelijke rijkdom had leren ontdekken en daarna kreeg je: U hebt uw eerste liefde verzaakt !



Omdat dit iets buitengewoons is dat lang niet al Gods kinderen te beurt valt. Paulus moest na een dergelijk visioen ook weer terug naar de aardse werkelijkheid. En de discipelen wilden ook graag met Hem op de berg blijven, maar moesten ook weer met Hem naar beneden.Dat heeft dus niets te maken met het verzaken van de eerste liefde. Ik zeg eigenlijk teveel, ik had moeten zeggen dat ik er iets van gezien heb. Maar jij beeldt je in wat God zelfs aan Mozes niet vergund heeft! zie Ex.33:20-23.gr: ereunao
Laatst gewijzigd door ereunao op 02 sep 2019 20:42, 3 keer totaal gewijzigd.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Veendam » 02 sep 2019 20:37

ereunao schreef:Omdat dit iets buitengewoons is dat lang niet al Gods kinderen te beurt valt. Paulus moest na een dergelijk visioen ook weer terug naar de aardse werkelijkheid. En de discipelen wilden ook graag met Hem op de berg blijven, maar moesten ook weer met Hem naar beneden.Dat heeft dus niets te maken met het verzaken van de eerste liefde. Ik zeg eigenlijk teveel, ik had moeten zeggen dat ik er iets van gezien heb. Maar jij beeldt je in wat God zelfs aan Mozes niet vergund heeft! zie Ex.33:20-23.gr: ereunao


Gods glorie zien is niet buitengewoon voor Gods Kinderen die er levenswijze van gemaakt hebben om steeds in Zijn nabijheid te verkeren maar wel voor hen die God zoeken in de regels van religie of kerkinstituut. Het heeft te maken met de relatie met God en niet met de religie.
Mozes sprak met God van aangezicht tot aangezicht en zei zelfs wat Zijn karakter was.
En in Christus heeft God Zijn hele heilsplan aan ons geopenbaard en de Heilige Geest woont in mij dus vertel mij, wat zou God aan Mozes niet vergund hebben en wat zou ik minder hebben dan Mozes welke is in de wolk van getuigen die slechts uitgezien hebben naar de vervulling van de beloften ?

ereunao

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor ereunao » 02 sep 2019 20:47

Dat is niet waar Mozes heeft Zijn aangezicht niet gezien! (Ex.33:20)
En voor Johannes was het ook iets buitengewoons, hij viel als dood aan Zijn voeten Openb.1:17.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Het boek Openbaring

Berichtdoor Veendam » 02 sep 2019 21:01

ereunao schreef:Dat is niet waar Mozes heeft Zijn aangezicht niet gezien! (Ex.33:20)
En voor Johannes was het ook iets buitengewoons, hij viel als dood aan Zijn voeten Openb.1:17.


Staat vers 11 er niet bij jou in dan in Exodus 33 ?
Weet je wat buitengewoon is : Dat jij als zijnde Johannes in het Heilige der Heilige zou staan en dat je een stem van achteren hoort en je om gaat draaien en BUITEN het Heilige der Heilige de 7 gemeenten ziet van Openbaringen terwijl de deur helemaal open staat van het Heilige der Heiligen en er helemaal geen belemmering meer is om in te gaan en daar te blijven bij God.

Maar helaas nog steeds geen antwoord op deze vraag: Maar de kern van de vraag is nog steeds niet beantwoord: Waarom zou er een beklemming op het boek Openbaringen moeten zitten van angst ?


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten