Waarom moesten ook babies dood?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waarom moesten ook babies dood?

Berichtdoor Chaya » 18 jan 2019 17:18

coby6 schreef:Bij Corrie ten Boom vingen ze na de eerste wereldoorlog die zielige arme hongerige Duitse kinderen op en toen met de tweede wereldoorlog kwam die ene ze weer opzoeken als Nazi en sloeg die Joodse medewerker in elkaar.

Er zijn ook helaas baby's en kinderen vergast.
Ken je het boek Sophie's keuze?
En De jongen in de gestreepte pyjama?
Zo aangrijpend.
Kunnen we daar dan God de schuld van geven, als de satan rondgaat als een briesende leeuw?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Waarom moesten ook babies dood?

Berichtdoor coby6 » 18 jan 2019 17:29

Chaya schreef:Er zijn ook helaas baby's en kinderen vergast.
Ken je het boek Sophie's keuze?
En De jongen in de gestreepte pyjama?
Zo aangrijpend.
Kunnen we daar dan God de schuld van geven, als de satan rondgaat als een briesende leeuw?

Nee natuurlijk niet. Ik bedoel alleen dat ik me voor kan stellen dat ze die moesten doden, anders werden het later hun vijanden.

remco2015
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 mar 2015 14:23

Re: Waarom moesten ook babies dood?

Berichtdoor remco2015 » 19 jan 2019 01:03

Maar als je de jonge kinderen en babies opneemt in je volk dan hoeft het toch niet persee zo te zijn dat het je toekomstige vijanden worden?
Je gaat een kind van een seriemoordenaar toch ook niet zomaar doden omdat je denkt dat die ook in de toekomst een flink aantal moorden zal begaan?

En nu weet ik wel dat alles wat God doet of laat doen goed is maar ik kan er dan niks anders van maken dat God al in de toekomst had gekeken en daarom het liet uitvoeren. En dat geld dan ook voor de zondvloed waar ook erg veel kleine dan nog onschuldige kinderen en babies zijn verdronken voor zover de vloed was op aarde.

God zal uiteraard wel weten wat Hij doet maar het is niet altijd voor mij als dom mens te bevatten of meteen te snappen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waarom moesten ook babies dood?

Berichtdoor Chaya » 19 jan 2019 12:02

remco2015 schreef:Maar als je de jonge kinderen en babies opneemt in je volk dan hoeft het toch niet persee zo te zijn dat het je toekomstige vijanden worden?

Nee niet persé.
remco2015 schreef:Je gaat een kind van een seriemoordenaar toch ook niet zomaar doden omdat je denkt dat die ook in de toekomst een flink aantal moorden zal begaan?

Je vergelijking gaat geheel mank. Een seriemoordenaar pakt random zijn slachtoffers, misschien kiest hij ze uit op uiterlijk of zo.
Maar een vijandig volk van Israël is ook vijand van God! Want het is Zijn uitverkoren volk.
En satan zal er alles aan doen om tot de laatste dag dit volk uit te roeien, want uit dat volk is de Heere Jezus geboren.
remco2015 schreef:God zal uiteraard wel weten wat Hij doet maar het is niet altijd voor mij als dom mens te bevatten of meteen te snappen.

Dat klinkt niet als geloof remco.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Waarom moesten ook babies dood?

Berichtdoor coby6 » 19 jan 2019 21:01

remco2015 schreef:Maar als je de jonge kinderen en babies opneemt in je volk dan hoeft het toch niet persee zo te zijn dat het je toekomstige vijanden worden?
Je gaat een kind van een seriemoordenaar toch ook niet zomaar doden omdat je denkt dat die ook in de toekomst een flink aantal moorden zal begaan?

En nu weet ik wel dat alles wat God doet of laat doen goed is maar ik kan er dan niks anders van maken dat God al in de toekomst had gekeken en daarom het liet uitvoeren. En dat geld dan ook voor de zondvloed waar ook erg veel kleine dan nog onschuldige kinderen en babies zijn verdronken voor zover de vloed was op aarde.

God zal uiteraard wel weten wat Hij doet maar het is niet altijd voor mij als dom mens te bevatten of meteen te snappen.

Hoeft niet perse, maar aangezien het een opdracht was omdat ze ze anders tot een strik zouden worden, lijkt het me van wel. Ze hebben ze niet allemaal gedood overigens en de nakomelingen zitten in Libanon.
https://www.google.com/amp/s/www.indepe ... html%3famp

Joosting87

Re: Waarom moesten ook babies dood?

Berichtdoor Joosting87 » 21 jan 2019 19:39

kan me heel goed die vraag voorstellen hoor. ik vind het oude testament en het nieuwe testament soms lastig met elkaar te rijmen. al die volken die uitgemoord werden in opdracht van God.... ik heb het er wel eens lastig mee; was dat nu echt nodig...? Tsja blijkbaar wel en Gods wegen zijn hoger dan de onze, maar toch... sommige knopen zijn voor de mensheid misschien te ingewikkeld om te ontrafelen :-k :-k

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Waarom moesten ook babies dood?

Berichtdoor benefietdiner » 22 jan 2019 11:37

Joosting87 schreef:kan me heel goed die vraag voorstellen hoor. ik vind het oude testament en het nieuwe testament soms lastig met elkaar te rijmen. al die volken die uitgemoord werden in opdracht van God.... ik heb het er wel eens lastig mee; was dat nu echt nodig...? Tsja blijkbaar wel en Gods wegen zijn hoger dan de onze, maar toch... sommige knopen zijn voor de mensheid misschien te ingewikkeld om te ontrafelen :-k :-k

Bijbelschrijvers hadden er ook moeite mee, in 2 Petrus 3 : 16 staat ‘welke sommige dingen zwaar zijn om te verstaan’ dat is dus in zekere zin niet nieuw.

In de Bijbel word Oud- en Nieuw Testament genoemd omdat de Bijbel zelf bewijst dat God door de komst van Christus het verbond vernieuwde en toegankelijk maakte voor niet-joden, zoals beschreven is in het Nieuwe Testament. In de Brief aan de Hebreeën, worden het Oude en het Nieuwe Testament met elkaar vergeleken maar alle vragen, die vooral niet gelovige hebben, niet zo maar opgelost.

Ook in het Nieuwe Testament is het niet alleen liefde, Jezus Christus is ook rechtvaardig. Als je Jezus Christus verwerpt zijn de gevolgen net zo als beschreven in het Out Testament. Tot in het derde en vierde geslacht zelfs.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten