Waarom moesten ook babies dood?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

remco2015
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 mar 2015 14:23

Waarom moesten ook babies dood?

Berichtdoor remco2015 » 17 jan 2019 22:15

In het oude testament lees ik geregeld dat het volk van God bepaalde volkeren moest uitroeien. Maar waarom ook babies of zeer kleine kinderen? Waarom deed Christus dat?

Yoshi

Re: Waarom moesten ook babies dood?

Berichtdoor Yoshi » 17 jan 2019 22:17

Heb je een citaat voor me?

remco2015
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 mar 2015 14:23

Re: Waarom moesten ook babies dood?

Berichtdoor remco2015 » 17 jan 2019 22:48

Yoshi schreef:Heb je een citaat voor me?


Ken ik niet uit mijn hoofd maar zal ze een opzoeken, maar begin maar met de eerstgeborenen van de Egyptenaren.

remco2015
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 mar 2015 14:23

Re: Waarom moesten ook babies dood?

Berichtdoor remco2015 » 17 jan 2019 22:52

Yoshi schreef:Heb je een citaat voor me?


Richteren 20 vers 48

remco2015
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 mar 2015 14:23

Re: Waarom moesten ook babies dood?

Berichtdoor remco2015 » 17 jan 2019 22:56

remco2015 schreef:Richteren 20 vers 48


Deuteronomuim 2 vers 34

En de zondvloed natuurlijk.

Dus waarom ook zeer jonge kinderen ?

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Waarom moesten ook babies dood?

Berichtdoor coby6 » 18 jan 2019 08:56

Daar was laatst een vraag over op een ander forum. Dat was niet altijd, alleen als het compleet verdorven was. Die Kanaanieten was een en al incest en kinderen offeren al eeuwen lang. Ik las zo'n uitleg van als zij die kinderen in leven hadden gelaten, dan zouden zij ze moeten opvangen en dat vermengde zich dan weer. Bij de zondvloed waren er reuzebaby's, half demon, half mens. Die moesten gewoon dood. Gods volk moest beschermd worden. Jezus had anders niet eens kunnen komen.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Waarom moesten ook babies dood?

Berichtdoor coby6 » 18 jan 2019 09:09

Ik zag een keer familie van Hitler. Die hebben ervoor gekozen zich niet voort te planten. Als die demonische zooi in een familie zit kan dat overgaan naar de kinderen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waarom moesten ook babies dood?

Berichtdoor StillAwake » 18 jan 2019 09:27

coby6 schreef:Ik zag een keer familie van Hitler. Die hebben ervoor gekozen zich niet voort te planten. Als die demonische zooi in een familie zit kan dat overgaan naar de kinderen.

Jij zag familie van Hitler? Dan ben je vrij oud, die tak is namelijk uitgestorven.
Adolf Hitler had drie broers, twee zussen en een halfzus en -broer, waarvan de laatste, Paula Hitler, in 1960 overleed.
De kleinkinderen van 1 van zijn broers zijn nog in leven (3 jaar geleden in elk geval), maar die hebben hun oud-oom nooit gekend.

Dat zijn achterneven (kinderen van zijn neef William Patrick Hitler (die dus "oom" tegen Hitler moesten zeggen")) allen kinderloos bleven is een feit, maar dat dat een afspraak was is een gerucht wat door de betrokkenen zelf altijd is tegengesproken.
Waarschijnlijk ben je in de war met de familie van Goering, die zich inderdaad hebben laten steriliseren.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waarom moesten ook babies dood?

Berichtdoor StillAwake » 18 jan 2019 09:28

coby6 schreef:Daar was laatst een vraag over op een ander forum. Dat was niet altijd, alleen als het compleet verdorven was. Die Kanaanieten was een en al incest en kinderen offeren al eeuwen lang. Ik las zo'n uitleg van als zij die kinderen in leven hadden gelaten, dan zouden zij ze moeten opvangen en dat vermengde zich dan weer. Bij de zondvloed waren er reuzebaby's, half demon, half mens. Die moesten gewoon dood. Gods volk moest beschermd worden. Jezus had anders niet eens kunnen komen.

Waarom had Jezus anders niet kunnen komen? Kan Satan Hem tegenhouden dan?
En waar haal je dat half demon - half mens verhaal vandaan?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waarom moesten ook babies dood?

Berichtdoor StillAwake » 18 jan 2019 09:35

remco2015 schreef:In het oude testament lees ik geregeld dat het volk van God bepaalde volkeren moest uitroeien. Maar waarom ook babies of zeer kleine kinderen? Waarom deed Christus dat?

Ik denk dat dit nou typisch zo'n vraag is waar geen bevredigend antwoord op bestaat.
Omdat wij anders kijken dan vroeger gedaan werd. (wij roepen al snel "genocide", waar tot 400 jaar geleden niemand daar problemen mee had).
In onze tijd zien wij het leven als "heiliger" dan vroeger gedaan werd.
Als Willem Alexander nu de gebroeders De Witt zou laten vermoorden (en het openbaar werd) was Nederland te klein.
Als een theoloog nu Michael Servet zou laten vermoorden zou niemand zich daaraan willen verbinden.
Als onze werkgever rijk zou worden van het verhandelen van mensen overzee, waarbij ongeveer 20% als "productieafval" stierf zou niemand voor die club willen werken.

Nogmaals, in mijn ogen is dit Bijbelse bevel onbegrijpelijk, maar kijken als een (post-?)modern mens maakt de vragen zeker niet kleiner.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Waarom moesten ook babies dood?

Berichtdoor coby6 » 18 jan 2019 10:59

StillAwake schreef:Waarom had Jezus anders niet kunnen komen? Kan Satan Hem tegenhouden dan?
En waar haal je dat half demon - half mens verhaal vandaan?

Die lijn moest zuiver blijven waaruit Hij geboren werd. Als die Kanaanieten de Israelieten hadden uitgeroeid, of zo vermengd dat er niemand meer heilig was, Jezus kon niet geboren worden uit een stel heidenen en dan waren ze er niet meer geweest. Half demon half mens, Genesis 6, de zonen Gods en de vrouwen en ze baarden hen reuzen. Noach was de enige die niet totaal verdorven was. Als die vermoord was door een reus, kon de Messias niet komen. Natuurlijk kan satan Hem niet tegenhouden, maar hij probeerde het door die heidenen en daarom moesten die dood als ze zich niet wilden bekeren.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Waarom moesten ook babies dood?

Berichtdoor StillAwake » 18 jan 2019 11:14

coby6 schreef:Die lijn moest zuiver blijven waaruit Hij geboren werd. Als die Kanaanieten de Israelieten hadden uitgeroeid, of zo vermengd dat er niemand meer heilig was, Jezus kon niet geboren worden uit een stel heidenen en dan waren ze er niet meer geweest. Half demon half mens, Genesis 6, de zonen Gods en de vrouwen en ze baarden hen reuzen. Noach was de enige die niet totaal verdorven was. Als die vermoord was door een reus, kon de Messias niet komen. Natuurlijk kan satan Hem niet tegenhouden, maar hij probeerde het door die heidenen en daarom moesten die dood als ze zich niet wilden bekeren.

Ik kan je redenatie volgen, maar waar haal jij vandaan dat "de zonen Gods" Demonen waren?
Bovendien waren de half-demon/half-mens stammen met de zondvloed al uitgeroeid. Dat slaat dus sowieso niet op de Kanaanieten.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waarom moesten ook babies dood?

Berichtdoor Chaya » 18 jan 2019 12:01

remco2015 schreef:In het oude testament lees ik geregeld dat het volk van God bepaalde volkeren moest uitroeien. Maar waarom ook babies of zeer kleine kinderen? Waarom deed Christus dat?

Dat weten wij niet en daar moeten wij ook van afblijven.
Omdat Gods Wegen hoger zijn dan de onze.
Omdat God souverein (oppermachtig) is.

Als je de kinderen van een vijandig volk spaart, is het na een decennium weer een grote vijand geworden, omdat de kinderen volwassen zijn.
Er sterven nu ook baby's. Soms al voor de geboorte.
Voor ons onbegrijpelijk, maar de eeuwigheid zal prijsgeven waarom dat zo is.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Waarom moesten ook babies dood?

Berichtdoor coby6 » 18 jan 2019 13:26

Chaya schreef:Dat weten wij niet en daar moeten wij ook van afblijven.
Omdat Gods Wegen hoger zijn dan de onze.
Omdat God souverein (oppermachtig) is.

Als je de kinderen van een vijandig volk spaart, is het na een decennium weer een grote vijand geworden, omdat de kinderen volwassen zijn.
Er sterven nu ook baby's. Soms al voor de geboorte.
Voor ons onbegrijpelijk, maar de eeuwigheid zal prijsgeven waarom dat zo is.

Bij Corrie ten Boom vingen ze na de eerste wereldoorlog die zielige arme hongerige Duitse kinderen op en toen met de tweede wereldoorlog kwam die ene ze weer opzoeken als Nazi en sloeg die Joodse medewerker in elkaar.
Laatst gewijzigd door coby6 op 18 jan 2019 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Waarom moesten ook babies dood?

Berichtdoor coby6 » 18 jan 2019 13:30

StillAwake schreef:Ik kan je redenatie volgen, maar waar haal jij vandaan dat "de zonen Gods" Demonen waren?
Bovendien waren de half-demon/half-mens stammen met de zondvloed al uitgeroeid. Dat slaat dus sowieso niet op de Kanaanieten.

In die tijd waren er wel ook reuzen daar, maar ze waren niet allemaal reuzen. Ja dat is een theorie van iemand dat demonen die half engel half mensen zijn van voor de zondvloed. Ik weet ook niet of het waar is. Goliath was ook van de Kanaanieten toch. Ze hebben ze trouwens helemaal niet uitgeroeid, want ze waren ongehoorzaam en het nageslacht zat nu in Iran of zo las ik een keer.
Oh ja ze werden een strik. Zij offerden hun kinderen aan de Moloch en dat gingen ze de Israelieten ook leren, die daar net zo voor gestraft werden.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten