Re: 12 stellingen t.a.v Israël

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Cahier
Mineur
Mineur
Berichten: 170
Lid geworden op: 20 aug 2007 09:38

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor Cahier » 06 feb 2019 21:40

Jesaja40 schreef:Waarom schopt u tegen het Huis van Israël?

Het is niet mijn bedoeling om ergens tegen aan te trappen, maar het betreft een objectieve vaststelling. Wie de Zoon niet heeft, heeft ook de Vader niet.

Het moge u bekend zijn dat zowel de Roomse als de Islamitische godsdienst in de gereformeerde traditie als antichristelijke machten worden aangeduid. In dit topic gaat het niet over het bouwen van hun gebedshuizen en of die bedehuizen ook aan de Heere gewijd zijn. Zou dat de vraag zijn, dan zou ik zeker met betrekking tot de Islam eenzelfde vraag van u mogen verwachten, en mogelijk ook m.b.t. het Rooms-katholicisme.

Mijn vraag blijft daarom staan:
Stel dat kalief Abd al-Malik duizenden etnische Joodse moslims had verzameld en in Jeruzalem in plaats van de rotskoepel een tempel had gebouwd, en een tempeldienst had ingesteld overeenkomstig alle bijbelse en buitenbijbelse gegevens, en stel dat dit niet tegen de Islam zou ingaan en dit voor alle moslims een islamitisch heiligdom zou zijn. Zou die tempel als tempel van de Heere worden erkend door orthodoxe joden of christenen en de derde tempel worden genoemd? En de belangrijkste vraag: wat zou het bijbels oordeel over die tempel zijn?

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor Jesaja40 » 06 feb 2019 22:52

Cahier vraagt:

Zou die tempel als tempel van de Heere worden erkend door orthodoxe joden of christenen en de derde tempel worden genoemd? En de belangrijkste vraag: wat zou het bijbels oordeel over die tempel zijn?


Wat dacht u zelf beste Cahier? U weet heel goed dat er voor de inwijding van de tabernakel aan zeer stringente voorwaarden moest worden voldaan. De beide zonen van Aaron brachten volgens hun inzicht vreemd vuur in de tabernakel. Dit ging in tegen het voorschrift en beide zonen vallen dood neer. Hun vader mag zelfs geen traan daarom laten. Velen vinden dat zeer wreed van de Eeuwige. Als de voorschriften die nog maar een paar weken daarvoor uitvoerig zijn besproken dan ga je die toch niet op eigen houtje toepassen. De Eeuwige is daar zeer rechtvaardig in en ik neem aan dat u daar ook mee in zou stemmen.

Ook bij de inwijding van de tempel werd daar op een zeer zorgvuldige wijze ingewijd. Dat gebeurde conform voorschrift en werd gedaan door de priesters uit de stam van Levi en de nakomeling van Aaron was toen dienstdoend hogepriester. Daar ging alles goed. Ook bij de bouw van de tweede tempel ging alles goed.

Echter in de diaspora verkerende Joden leefden niet meer in het stamverband en de lijn van de hogepriester, wie een nazaat is van Aaron is in de tijd die u aanhaalt niet meer te traceren. Dacht u werkelijk dat als er een poging gewaagd werd dat die derde tempel conform voorschrift in gebruik genomen zou worden. Ik neem aan dat u kundig genoeg bent om ook dit antwoord te formuleren om na te gaan of dit volgens voorschrift gedaan zou worden.

Maar ik heb ook aan u een vraag: is het Bijbels verantwoord om een volk te demoniseren en uit te moorden? Wat zou het oordeel zijn van de Eeuwige richting hen die de Shoa op hun geweten hebben. Wat zou het oordeel zijn richting hen die wegkeken?
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Yoshi

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor Yoshi » 06 feb 2019 23:01

Ik zie nergens dat Cahier genocide goedkeurt. De suggestie die gedaan wordt is verwerpelijk. Wederom op sentiment inspelen.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor Jesaja40 » 07 feb 2019 14:27

Cahier citeert:

Het is niet mijn bedoeling om ergens tegen aan te trappen, maar het betreft een objectieve vaststelling. Wie de Zoon niet heeft, heeft ook de Vader niet.


U gaat uit van de trinitarische gedachtegoed. Ook ik stel vast dat het Huis van Israël, door alle eeuwen heen, uitziet naar de Messias. Ten tijde van het NT waren er vele messiassen die riepen: ik ben het en het kwam niet uit. Ook dat moet worden vastgesteld. De leiders van mijn volk waren zeer corrupt en het sanhedrin bestond voor 90% uit de Sadduceeën die de opstanding uit de dood niet wilden erkennen. De politieke leider was een vazal uit Rome. De hogepriester werd aangesteld door de Romeinen. Met die context moeten wij het allemaal uitleggen.

En ook nu zijn er nog steeds Joden die met verlangen uitzien naar de Messias. Het is dezelfde, voor u komt Hij voor de tweede keer. Voor hen die de Eeuwige onder het deksel heeft besloten komt Hij voor de eerste keer. In principe zijn het beide legitieme verwachtingen.

Het benoemen van de feiten zijn een objectieve vaststelling en geen nostalgie die uitmond in een doofpotcultuur.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Yoshi

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor Yoshi » 07 feb 2019 16:03

Jesaja40 schreef:Cahier citeert:



U gaat uit van de trinitarische gedachtegoed. Ook ik stel vast dat het Huis van Israël, door alle eeuwen heen, uitziet naar de Messias.

En Jezus Christus afwijst.
Ten tijde van het NT waren er vele messiassen die riepen: ik ben het en het kwam niet uit. Ook dat moet worden vastgesteld. De leiders van mijn volk waren zeer corrupt en het sanhedrin bestond voor 90% uit de Sadduceeën die de opstanding uit de dood niet wilden erkennen. De politieke leider was een vazal uit Rome. De hogepriester werd aangesteld door de Romeinen. Met die context moeten wij het allemaal uitleggen.

Dat heeft niets met vandaag de dag en dus dit onderwerp te maken.
En ook nu zijn er nog steeds Joden die met verlangen uitzien naar de Messias. Het is dezelfde, voor u komt Hij voor de tweede keer. Voor hen die de Eeuwige onder het deksel heeft besloten komt Hij voor de eerste keer. In principe zijn het beide legitieme verwachtingen.

Niet met dezelfde, ze wijzen Jezus Christus namelijk faliekant af. Als Jezus Christus voor de tweede keer komt zullen ze hem wederom afwijzen. Waarom zouden ze de tweede keer immers wel Jezus Christus erkennen? Ook nu kan je het verhaal dat het joodse volk gecorrumpeerd is afdraaien als excuus.
Het benoemen van de feiten zijn een objectieve vaststelling en geen nostalgie die uitmond in een doofpotcultuur.

Dan wel alle feiten. Feit is dat Jezus Christus is afgewezen door de joden. Joden accepteren nog steeds niet Jezus Christus als God de Zoon. Daar is het verhaal van Cahier op gestoeld. Dat heb je toch zelf ook wel door?

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor Jesaja40 » 07 feb 2019 16:48

Yoshi citeert:

En Jezus Christus afwijst.



Wat was de slogan van de kruistochten?

Vindt u het raar dat Joden massaal, door toedoen van uw kerk, afgeslacht werden in de naam van Jezus Christus.

Dan wel alle feiten. Feit is dat Jezus Christus is afgewezen door de joden. Joden accepteren nog steeds niet Jezus Christus als God de Zoon. Daar is het verhaal van Cahier op gestoeld. Dat heb je toch zelf ook wel door?


Een Messiasbelijdende Jood is per definitie geen christen. Dat is de verzamelnaan voor de gelovige heiden.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Yoshi

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor Yoshi » 07 feb 2019 17:21

Jesaja40 schreef:Yoshi citeert:




Wat was de slogan van de kruistochten?

Dat doet er niet toe. Net zoals het periode 1940-1945 die je eerder al aanhaalde er niet toe doet in dit gesprek. We hebben over het hier en nu en of er nu of in de nabije toekomst nou wel of geen derde tempel komt.
Vindt u het raar dat Joden massaal, door toedoen van uw kerk, afgeslacht werden in de naam van Jezus Christus.

Ik heb geen kerk of kerkgebouw in bezit. Ben slechts lid van een kerk. En ik vind het ontzettend spijtig dat volkeren uitgemoord zijn of worden. Of dat nou Joden zijn, Indische-Nederlanders, Koerden of Palestijnen zijn. Ik was er niet bij, ik heb er geen schuld aan.
Een Messiasbelijdende Jood is per definitie geen christen. Dat is de verzamelnaan voor de gelovige heiden.

De Joden die Jezus Christus hebben geaccepteerd zijn in de loop der eeuwen gewoon christen geworden. De hedendaags hippe term messiasbelijdende joden wordt misbruikt door een clubje evangelicale christenen die zich op die manier willen verheffen.

Wederom haal je er van alles bij en kom je inhoudelijk nog niet aan een begin van een inhoudelijke reactie op Cahier. Je inspelen op sentiment en de slachtofferrol wordt doorzien en begint pathetische vormen aan te nemen.

ereunao

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor ereunao » 23 feb 2019 22:15

Natuurlijk komt die tempel er op Gods tijd, Daar staat de messias van Israël borg voor. Voor Zijn komst in het vlees was Hij borg bij God voor Israël, nu Hij aan het kruis de hoofdsom betaald heeft vervalt die borgtocht en is Hij nu borg bij Israël dat God Zijn beloften van het verbond met Abrahamk en al de later binnen dat verbond met Israël gesloten verbonden zal vervullen. En daaronder valt ook het verbond met Davids huis. En van de Messias staat geschreven dat Hij des Heeren tempel zal bouwen ((Zach.6:9). Het probleem is hier echter dat dit niet bij de Kerk, maar alleen bij Israël past. In deze bedeling, ruwweg vanaf de pinksterdag-de wederkomst vergadert God Zijn Gemeente. Maar als de Gemeente ‘vol’ is (Rom.11:25)KEERT DE STROOM VAN GODS GENADE IN HET .N.V. WEER TERUG IN DE BEDDING VAN HET VERBOND MET ABRAHAM en zullen ook al de beloften van het N.V. in de context waarin deze bij de profeten staat vervuld worden. En zo en zo alleen komt heel de Schrift tot zijn recht. Zo is het ook niet langer nodig om wat niet bij de kerk, maar alleen bij Israël past te vergeestelijken, dan kunnen wij het gewoon laten staan. Het verbond met Abraham rust dus wel op hetzelfde basale verbond der genade en der verzoening in de Messias, maar is nooit op de kerk overgegaan; daar is geen enkel Schriftbewijs voor te vinden.

En dat de hele Schrift onder de noemer van een kerk en een verbond samenvatten heeft natuurlijk ook zijn desastreuze gevolgen voor lezen van het hele O.T. Want zo is er natuurlijk ook geen ruimte voor de geheel eigen en van de Gemeente v.Chr. onderscheiden identiteit en positie van Israël als heilsorgaan in het eschaton van het Koninkrijk..En daarom zitten we nu al 70 jr tegen het fenomeen Israël aan te hikken en weten het theologisch geen plaats te geven. Ook de Jood kan dus niet in de Messias geloven zonder bij de Gemeente gevoegd te zijn. Maar hij heeft in dit leven wel een geheel eigen plaats binnen die Gemeente.
H.gr: ereunao

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor Jesaja40 » 24 feb 2019 15:21

ereunao citeert:

Het probleem is hier echter dat dit niet bij de Kerk, maar alleen bij Israël past. In deze bedeling, ruwweg vanaf de pinksterdag-de wederkomst vergadert God Zijn Gemeente.

Maar als de Gemeente ‘vol’ is (Rom.11:25)KEERT DE STROOM VAN GODS GENADE IN HET .N.V. WEER TERUG IN DE BEDDING VAN HET VERBOND MET ABRAHAM en zullen ook al de beloften van het N.V. in de context waarin deze bij de profeten staat vervuld worden.



Ik heb geen bezwaar tegen de opmerking die u citeert Romeinen 11:25. Misschien bedoelt u het niet zo, maar door deze opmerking zie ik een sluimerend assimilatieproces die de kerken al vele eeuwen uitdragen in hun dogma’s en vieringen. Het Huis van Israël is zich zeer bewust, dat ten tijde van onze aartsvaders ook een assimilatieproces gaande was. Echter de Eeuwige heeft ons er voor behoed en ons totaal afgezonderd van alle andere volkeren. Wat in de profeten over het huis van Israël wordt gezegd is dus niet bestemd voor de kerken. Er zijn ook profetieën uitgesproken richting onze broedervolkeren die zich hebben verheugd over de straffende hand van de Eeuwige. Ook die zijn niet gericht aan de kerken en ook daar hebben zij geen deel aan.

Staat de kerk dan helemaal los van het Huis van Israël? Nee, de kerk moet zich terdege bewust zijn dat het heil door ons persoonlijke toedoen zich heeft uitgebreid naar de heidenen. En vele heidenen sloten zich ook aan bij het Huis van Israël. De sterke oppositie in de kerken was: wij willen dezelfde rechten en de plaats van Israël overnemen. Daar zit de vervuilende bron die door helaas velen wordt toegedekt.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Yoshi

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor Yoshi » 24 feb 2019 16:59

Dan kom je misschien nu toe aan een inhoudelijke reactie op Cahier?

ereunao

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor ereunao » 24 feb 2019 23:29

jesaja 40:
heb geen bezwaar tegen de opmerking die u citeert Romeinen 11:25. Misschien bedoelt u het niet zo, maar door deze opmerking zie ik een sluimerend assimilatieproces die de kerken al vele eeuwen uitdragen in hun dogma’s en vieringen. Het Huis van Israël is zich zeer bewust, dat ten tijde van onze aartsvaders ook een assimilatieproces gaande was. Echter de Eeuwige heeft ons er voor behoed en ons totaal afgezonderd van alle andere volkeren. Wat in de profeten over het huis van Israël wordt gezegd is dus niet bestemd voor de kerken. Er zijn ook profetieën uitgesproken richting onze broedervolkeren die zich hebben verheugd over de straffende hand van de Eeuwige. Ook die zijn niet gericht aan de kerken en ook daar hebben zij geen deel aan.
Staat de kerk dan helemaal los van het Huis van Israël? Nee, de kerk moet zich terdege bewust zijn dat het heil door ons persoonlijke toedoen zich heeft uitgebreid naar de heidenen. En vele heidenen sloten zich ook aan bij het Huis van Israël. De sterke oppositie in de kerken was: wij willen dezelfde rechten en de plaats van Israël overnemen. Daar zit de vervuilende bron die door helaas velen wordt toegedekt.


Het gaat mij niet om assimilatie, maar om de samenvoeging van gelovigen uit de heidenen en uit Israël door het kruis in een lichaam met God verzoend Ef.2:10. En dat is de Gemeente die in deze bedeling vergaderd wordt. Dat is dus wat anders dan het Huis van Israël. Want dat zijn de dorre doodsbeenderen van Ezech.37:11. Maar dat ziet op de nationale bekering van Israël bij de wederkomst van de Messias als de Verlosser uit Sion komt Rom.11:26 ;Zach.12:10-13:1 en Openb.1:7. Dat is dus een heel andere genadebedeling dan nu. Want dan breekt het messiaanse vrederijk op aarde door. En ook dan behouden alle volken hun eigen grenzen en nationaliteit.Jes.19:19-25. Maar nu is het zo dat de gelovigen uit Israël binnen de Gemeente toch een aparte status hebben. Want heidenen worden door het geloof in de Merssias van Israël deelgenoot van Gods genade. Maar de Jood komt krachtens Gods verbond met Abraham tot bekering ( Luk.19:9) en wordt zo deelgenoot van Gods verbond, niet met Abraham, want daar was hij krachtens zijn natuurlijke geboorte al in, maar van het eeuwige verbond der genade en der verzoening waar ook het verbond met Abraham op rust. Het Huis van Israël is dus niet de Gemeente van Jood en Heiden en de Gemeente is niet hetzelfde als het Huis van Israël. Het gaat hier om 2 verschillende heilsorganen met ieder hun eigen identiteit en relatie tot dezelfde Messias. Dat de verzoening door het bloed van het Lam en de rechtvaardiging door het geloof in O.T en N T precies dezelfde is doet hier niets aan af. .h.gr:ereunao
Laatst gewijzigd door ereunao op 25 feb 2019 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.

ereunao

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor ereunao » 25 feb 2019 10:41

Maar we hadden het over die 3e tempel, of die er wel of niet komt:

Het is correct dat de offers in die vorm en met dat doel als voor de komst van de Messias niet meer nodig zijn. Maar de in Ezech 40-44 beschreven offers zijn terugziende op de dood van het Lam Gods, zoals de Gemeente v.Chr. dat doet bij het H.A. Het is een andere vorm van evangelie verkondiging door de rijke taal van de symbolen. Er zijn dan ook belangrijke verschillen: omdat Jezus buiten de poort geleden heeft komt deze tempel buiten de stad te staan. Als wij Ezech.45 goed lezen dan blijkt duidelijk dat de tempel in het Noordelijk deel en de stad Jeruzalem in het Zuidelijk deel van het heilig hefoffer komt te staan. Dit hefoffer is een afgezonderd stuk land dat de Heere geheiligd is, 25000 el, omgerekend ca. 14 km, in het vierkant, gelegen tussen het erfdeel van Juda in het Noorden en Benjamin in het Zuiden. Van Noord naar Zuid 10.000 el voor de tempel en de priesters (ca. 5,6 km) 10.000 voor de levieten en 5000 ca. 2,8 km voor de stad. Van hart tot hart is de afstand tussen de stad en het heiligdom dus ca. 10 km. Ook lezen wij van geen Hogepriester en van geen voorhangsel, want dat is gescheurd Math.27:51. 51: ‘En ziet, het voorhangsel des tempels scheurde in tweeën, van boven tot beneden; en de aarde beefde, en de steenrotsen scheurden’. En zo zou er nog veel meer te noemen zijn. Al deze verschillen bewijzen duidelijk dat het feit dat Christus gekomen is en het offer gebracht heeft in deze offerdiensten duidelijk verdisconteerd is. De Hebreeënbrief leert ons dat het hogepriesterschap van Aäron overgegaan is naar dat van Melchizedek, maar nergens dat die afbeeldingen van Zijn offer hun functie en betekenis verloren hebben. Ze komen juist in het licht van het offer van het Lam Gods nu pas in het helderste licht te staan Gr: ereunao

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor Jesaja40 » 25 feb 2019 11:02

ereunao citeert:

Maar nu is het zo dat de gelovigen uit Israël binnen de Gemeente toch een aparte status hebben.


Moet ik daaruit concluderen dat u bedoeld dat zij een geheel zijn met elkaar? Dat vind ik zeer opmerkelijk, want de kerken veroordelen de Messiasbelijdende Joden die zich aan de Bijbelse voorschriften houden. Gaat u mij vertellen dat die ontkracht zijn door Yeshua en dat Hij echt gekomen is om de wet en de profeten te ontbinden?

Want heidenen worden door het geloof in de Messias van Israël deelgenoot van Gods genade.


De genade en het Huis van Israël zijn niet los verkrijgbaar. Als u Yeshua volgt, krijgt u automatisch het Huis van Israël er bij.

Maar de Jood komt krachtens Gods verbond met Abraham tot bekering en wordt zo deelgenoot van Gods verbond, niet met Abraham, want daar was hij krachtens zijn natuurlijke geboorte al in, maar van het eeuwige verbond der genade en der verzoening waar ook het verbond met Abraham op rust.


Huis van Israël behoort tot het uitverkoren volk. Zij zijn door de Eeuwige geplaatst om zich volledig af te zonderen en een licht te zijn voor alle andere volkeren op deze aarde. Dat proces is niet gestopt, sterker nog, wij kregen heel expliciet de opdracht van Yeshua om alle andere volkeren op deze aarde tot Zijn volgelingen te maken. De apostelen van Yeshua hebben zeer veel werk gedaan. De brieven staan vol met corrigerende aanwijzingen richting de heidense gelovigen.
Die lastige Messiasbelijdende Joden, die het beter wisten dan de heidengelovigen prikte. Zij waren de deskundigen die hun eigen Bijbel konden uitleggen. Zij hadden een voorsprong op de orthodoxe Joden, die de Bijbel interpreteerden naar hun believen.

Er waren arbeiders nodig in het Koninkrijk van de Eeuwige. En er kwamen gelukkig ook mannen/vrouwen die zich in hebben gezet. Er zijn controleerbare historische besluiten waarin heel nadrukkelijk afstand werd genomen van de Bijbelse feesten en de Sjabbat.

De verschillen tussen de Messiasbelijdende Joden en de kerken is te groot om daar een is gelijk teken te plaatsen als zijnde "een gemeente". Ik weet dat u dit graag zo ziet en ook ik wens dat het werkelijkheid is, maar zonder de terugkeer van de Messias naar deze aarde is het een onvervulde utopie. Er zal heel wat opgeruimd moeten worden in de kerken wat er in de loop van de eeuwen is binnengeslopen. Wat dat betreft is er nog steeds werk-in-uitvoering.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor Jesaja40 » 25 feb 2019 11:18

ereunao citeert:

Ook lezen wij van geen Hogepriester en van geen voorhangsel, want dat is gescheurd Math.27:51. 51: ‘En ziet, het voorhangsel des tempels scheurde in tweeën, van boven tot beneden; en de aarde beefde, en de steenrotsen scheurden’.


Het was voor iedere hogeprister verboden om zijn priesterlijke kleding te scheuren. Het weefsel rondom de hals was daartoe extra versterkt. De hogepriester die zijn kleed scheurde verbrak daarmee zijn hogepriesterschap.

Er was dus nadat Kajafas het vonnis uitsprak over Yeshua geen hogepriester meer in functie. Dan zien wij dat Yeshua als de Hogepriester fungeert in de orde van Melchizedek.

Het scheuren van kleding is een teken van rouw. Met het scheuren van het voorhangsel van boven naar beneden laat de Eeuwige Zijn rouw zien aan het volk. De weg naar het Heilige der Heilige wordt met dit hemelse rouwgebaar volledig opengesteld. De toegang is vrij tot een volkomen verzoening. Daarvoor hoeft niet meer een half jaar gewacht te worden tot Yom Kipoer.

De aardbeving heeft de functie om de mensen wakker te schudden. Al snel is het in de stad bekend: het voorhangsel is gescheurd. Hoe zouden de tempeldienaars hebben gereageerd op dit verschijnsel? Ook zij keken zomaar in het Heilige der Heilige wat uitsluitend voor de hogepriester bedoeld was. Verwarring overal. En na de opstanding van Yeshua begrepen veel priesters dit gebaar van de Eeuwige.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Komt er wel/geen derde tempel?

Berichtdoor Jesaja40 » 25 feb 2019 11:47

ereunao citeert:

Al deze verschillen bewijzen duidelijk dat het feit dat Christus gekomen is en het offer gebracht heeft in deze offerdiensten duidelijk verdisconteerd is.


Het offer wat Christus brengt is nergens in de Thora terug te vinden als een verplichting, sterker nog er mochten juist geen mensenoffers gebracht worden. Dat deden de heidenvolken die aan de moloch hun kleine kinderen in het vuur hebben gegooid. Wie bedenkt zoiets en welk een wrede afgod heb je gecreëerd om tot zulke afschuwelijke daden te komen?

Is de apostel Paulus, waar de kerk zo prat op gaat, dan wel heel erg ongehoorzaam als hij met vier andere mannen een nazireeër-offer in de tempel brengt? Zie: Handelingen 21:26

Jaarlijks werd de zondebok de woestijn ingestuurd, om zijn hoorn zat een rode draad die wit werd [zie Jesaja 1:18].
Wat wel heel opmerkelijk is dat na de opstanding van Yeshua deze draad niet meer wit werd. Wat wilde de Eeuwige daarmee zeggen en laten zien aan Zijn volk? Is dat niet een zichtbaar appél op het Huis van Israël om hun Messias Yeshua te aanvaarden. Hoe keken de Messiasbelijdende Joden naar dit bijzondere? Zij doorzagen de belofte die in Jesaja 1:18 werkelijkheid is geworden. Zij leerden dat geheim kennen en leefden daar ook uit. De offers dus daarmee afschaffen?
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten