werkverbond?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gian
Mineur
Mineur
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 dec 2004 22:32
Contacteer:

Re: werkverbond?

Berichtdoor Gian » 15 jan 2023 08:48

Veendam schreef:De ziel omvat in wezen ons denken, ons gevoelsleven en emoties.
Ons denken is niet altijd goed.
Mijn ziel roept uit .....
Verheugt u mijn ziel .....
Mijn hart zegt dat het niet goed voelt.

Sommige dingen die uit onze ziel naar boven komen zijn niet goed.
Het hart is arglistig.

Tot behoud van onze ziel......
Je moet leren veranderen van denken, dat betekend dat je gedachten in lijn moeten komen en zijn met het Woord van God.
Alles wat niet in lijn is bij je ziel wordt dus NIET BEHOUDEN, alleen wat in lijn is met het Woord van God zal behouden worden.

De mens (Adam en Eva) werd geschapen van uit stof.
De mens is dood door de zonde.

De Heilige Geest is LEVENDMAKENDE GEEST.
Bij de wedergeboorte wordt je van de oude wereld geplaatst in het nieuwe, dat wil zeggen dat je IN CHRISTUS geplaatst wordt.
Dat is het wezen van de NIEUWE MENS. Die is in lijn met God, namelijk GEEST. We leven in een geestelijke wereld.

We moeten echter niet denken dat het lichaam er niet toe doet, want hoe moet zonder lichaam Gods Glorie zichtbaar worden op deze wereld ?


Ziel hoort bij het vlees, en vergaat bij de dood mits we de onvergankelijke levendmakende Geest deelachtig zijn. Maw, we hebben geen ziel die onsterfelijk is, we zijn ziels en sterfelijk totdat we wedergeboren zijn. Dan wordt de ziel behouden. Zo zijn beesten ook zielen of ziels, en per definitie vergankelijk aangezien ze geen wedergeboorte kennen.

Gian
Mineur
Mineur
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 dec 2004 22:32
Contacteer:

Re: werkverbond?

Berichtdoor Gian » 15 jan 2023 08:50

Broeder schreef:1. Israël is nooit terzijde gesteld (dit is een gevaarlijke terminologie die ik altijd bestrijd, wat ik hem tegenkom).

Idd niet definitief. De Zaligheid (lees Zaligmaker) uit Handelingen 28vs28 was primair gekomen voor de kinderen Israëls, maar is daarna naar de heidenen gegaan. Die zouden wel horen. Tijdelijk terzijdestelling, niet verwerping. Als volk, niet individueel.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 27 gasten