Gods liefde voor ons terwijl we Hem nog niet liefhebben

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Bambi

Re: Gods liefde voor ons terwijl we Hem nog niet liefhebben

Berichtdoor Bambi » 29 sep 2014 13:40

Tijn schreef:Ik mis hier de link met de vraag waar dit topic begon. En ja, wat mij betreft mogen vrouwen onderwijzen en leiding geven.

God waarschuwt ook via 'intuïtie' ongelovigen, dus helemaal 'on-topic' :wink:

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4550
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Gods liefde voor ons terwijl we Hem nog niet liefhebben

Berichtdoor naamloos » 29 sep 2014 15:21

Beste Jan,

En weest elkaar onderdanig in de vreze van Christus.
Mannen behoren evengoed te dienen als vrouwen. Jezus was ook gekomen om te dienen, en niet om gediend te worden.

Van de ratio van mannen heb ik niet zo'n hoge pet op hoor. Hoe vaak zij zich niet hebben laten misleiden door allerlei wind van leer....
Paulus had nog maar net het evangelie uitgelegd, of er waren al weer een aantal van hen die het beter wisten.
Meneer Augustinus heeft ijverig meegewerkt aan de vervangingstheologie. (de vervangingsleer was het begin van het antisemitisme, Hitler heeft het alleen maar afgemaakt)
Tjah, moet ik verder gaan, lees de kerkgeschiedenis en zie hoe wijs en verstandig al die mannen waren.
Ik zeg niet dat vrouwen het er beter vanaf zouden hebben gebracht, maar doe niet net alsof mannen zulke lichten zijn.
De verdeeldheid in het lichaam van Christus is enorm, met dank aan .... :-k :-k :-k

Tot slot: Al zou ik de talen van de mensen en van de engelen spreken, maar ik had de liefde niet, dan zou ik klinkend koper of een schallende cimbaal zijn geworden.
De liefde vergaat nooit. Wat dan profetieën betreft, zij zullen tenietgedaan worden, wat talen betreft, zij zullen ophouden, wat kennis betreft, zij zal tenietgedaan worden.

Hiermee kom ik weer bij de liefde uit, richting on-topic.
De meeste van jouw mannelijke post' lap ik aan mn laars omdat ik het geheel niet met je interpretatie eens ben.
Je kunt nog zoveel 'waarheden' spuien, in mijn oren klinkt het als klinkend koper of een schallend cimbaal.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Gods liefde voor ons terwijl we Hem nog niet liefhebben

Berichtdoor Jan » 30 sep 2014 10:38

mona schreef:Jij wilt/mag alleen praten, en de vrouw moet haar mond houden.
Je kunt het niet verdragen weerwoord te krijgen van een vrouw.
Maar ik wil de discussie met jou niet verder gaan als je er zo in staat.
Want dan eindigt het misschien in kibbelarij.


Jij kunt de eenvoudige waarheid (nog?) niet verdragen. Misschien wel als ik het inpak met een lading stroop en suiker...
Lieve Mona, je bent een prachtig mens, een schitterende vrouw, gelukkig dat God ook jou geschapen heeft enzovoort, al een goed gevoel? Ja? Mooi, misschien dat het je helpt om de Teksten die betrekking hebben op jouw eigen positie als vrouw rustig te overpeinzen. Het is enkel liefde dat God voor jou een andere positie heeft bepaald dan voor de man en dat dit praktische gevolgen heeft zelf op iets kleins als dit forum.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Gods liefde voor ons terwijl we Hem nog niet liefhebben

Berichtdoor Jan » 30 sep 2014 11:00

Bambi schreef:Noem mij maar eens Bijbelteksten waar staat dat intuïtie een eigenschap is van de vrouw.
Ben sowieso benieuwd naar Bijbelteksten over intuïtie.
Ik kan ze in ieder geval niet vinden.
Alleen dat de mens Gods stem of die van de duvel hoort.


Bijbelteksten weet ik niet. Maar waarom zo'n extreme stelling? Niemand zegt dat alleen de vrouw intuïtie heeft. Het gaat er enkel om dat dit bij vrouwen meestal sterker is dan bij mannen. Kan iedereen met een beetje mensenkennis toch mee eens zijn? Ik denk dat emotie makkelijker te manipuleren is dan de ratio. Daarom zijn mensen met een sterke emotionele voorkeur vatbaarder voor misleiding.

Elke gewiekste colporteur krijgt liever een huisvrouw aan de deur dan een man. Heb dit zo vaak gehoord van vrouwen die door mooie praatjes iets aangesmeerd zijn waar ze later spijt van kregen. Zelfs via de telefoon. Het zijn ook van die aardige mannen waar ze zich zo prettig bij voelden. Kan een man ook overkomen vooral in de liefde denk ik. Maar toch zie ik meer vrouwen misleid dan mannen.

Dus 'intuïtie' zou net zoveel door mannen als door vrouwen gehoord moeten worden.
Dat vrouwen die stemmen eerder horen, omdat ze niet zo op hun eigen verstand bouwen of op dat van anderen, zal natuurlijk wel kunnen...... :-oo

En dat is het hele punt: Bij vrouwen zitten hun emoties nogal eens in de weg en bij de mannen hun verstand.
Dat zijn de valkuilen waardoor de mensen de stem van God vaak niet horen via hun 'intuïtie'


Ja. Je meest dominante eigenschappen vormen ook het grootste risico op een eenzijdige benadering van een onderwerp. Er moet wel een balans zijn met die eigenschappen die meer op de achtergrond aanwezig zijn maar ook noodzakelijk zijn om helder zaken te beoordelen.

Als het gaat om Gods stem te verstaan via intuïtie... komt overeen met je uitspraken dat we door Zijn Geest geleid kunnen worden min of meer los van Zijn woord als ik je goed begrepen heb.
Dat is wat mij betreft onmogelijk, Elke gedachte, elk gevoel, elke intuïtie,emotie - alles moet je toetsen aan het Woord. En het Woord moet vergeleken worden met... het Woord. Zodat er een goed totaalbeeld ontstaat.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Gods liefde voor ons terwijl we Hem nog niet liefhebben

Berichtdoor Jan » 30 sep 2014 11:13

naamloos schreef:Beste Jan,

En weest elkaar onderdanig in de vreze van Christus.
Mannen behoren evengoed te dienen als vrouwen. Jezus was ook gekomen om te dienen, en niet om gediend te worden.


Jawel. Jezus koos mannen uit voor de leidersrollen. En Hij leerde hun bovendien dat ze alleen waardig zijn voor deze rol als ze nederig kunnen zijn. Dat is wat anders dan mensen altijd maar vertellen wat ze graag willen horen. Iemand die als eerste altijd nederig is naar God toe zal net als Paulus zeggen:

"9 Zoals wij al eerder gezegd hebben, zo zeg ik ook nu weer: Als iemand u een evangelie verkondigt anders dan wat u ontvangen hebt, die zij vervloekt.
10 Want ben ik nu bezig mensen te overtuigen, of God? Of probeer ik mensen te behagen? Als ik immers nog mensen behaagde, zou ik geen dienstknecht van Christus zijn. " (Gal. 1)

Van de ratio van mannen heb ik niet zo'n hoge pet op hoor. Hoe vaak zij zich niet hebben laten misleiden door allerlei wind van leer....


Uiteraard volkomen mee eens.

Paulus had nog maar net het evangelie uitgelegd, of er waren al weer een aantal van hen die het beter wisten.
Meneer Augustinus heeft ijverig meegewerkt aan de vervangingstheologie. (de vervangingsleer was het begin van het antisemitisme, Hitler heeft het alleen maar afgemaakt)
Tjah, moet ik verder gaan, lees de kerkgeschiedenis en zie hoe wijs en verstandig al die mannen waren.
Ik zeg niet dat vrouwen het er beter vanaf zouden hebben gebracht, maar doe niet net alsof mannen zulke lichten zijn.
De verdeeldheid in het lichaam van Christus is enorm, met dank aan .... :-k :-k :-k


Ik doe niet alsof mannen altijd zo verstandig en wijs zijn.

Tot slot: Al zou ik de talen van de mensen en van de engelen spreken, maar ik had de liefde niet, dan zou ik klinkend koper of een schallende cimbaal zijn geworden.
De liefde vergaat nooit. Wat dan profetieën betreft, zij zullen tenietgedaan worden, wat talen betreft, zij zullen ophouden, wat kennis betreft, zij zal tenietgedaan worden.

Hiermee kom ik weer bij de liefde uit, richting on-topic.
De meeste van jouw mannelijke post' lap ik aan mn laars omdat ik het geheel niet met je interpretatie eens ben.
Je kunt nog zoveel 'waarheden' spuien, in mijn oren klinkt het als klinkend koper of een schallend cimbaal.


Wel, krijg een liefde voor de waarheid van Gods woord. Hij toont genade aan misleide mensen. Maar wil wel dat zich bekeren en de rol gaan vervullen die Hij voor hun bedacht heeft. Een man een man, een vrouw een vrouw.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Bambi

Re: Gods liefde voor ons terwijl we Hem nog niet liefhebben

Berichtdoor Bambi » 30 sep 2014 12:11

Jan schreef:Ja. Je meest dominante eigenschappen vormen ook het grootste risico op een eenzijdige benadering van een onderwerp. Er moet wel een balans zijn met die eigenschappen die meer op de achtergrond aanwezig zijn maar ook noodzakelijk zijn om helder zaken te beoordelen.

Als het gaat om Gods stem te verstaan via intuïtie... komt overeen met je uitspraken dat we door Zijn Geest geleid kunnen worden min of meer los van Zijn woord als ik je goed begrepen heb.
Dat is wat mij betreft onmogelijk, Elke gedachte, elk gevoel, elke intuïtie,emotie - alles moet je toetsen aan het Woord. En het Woord moet vergeleken worden met... het Woord. Zodat er een goed totaalbeeld ontstaat.

Ik zeg nergens dat de ongelovige door de Heilige Geest geleid worden.
God heeft ook nog engelen die Zijn boodschappers en helpers zijn.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4550
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Gods liefde voor ons terwijl we Hem nog niet liefhebben

Berichtdoor naamloos » 30 sep 2014 16:38

Jan schreef:Jawel. Jezus koos mannen uit voor de leidersrollen. En Hij leerde hun bovendien dat ze alleen waardig zijn voor deze rol als ze nederig kunnen zijn. Dat is wat anders dan mensen altijd maar vertellen wat ze graag willen horen. Iemand die als eerste altijd nederig is naar God toe zal net als Paulus zeggen:

"9 Zoals wij al eerder gezegd hebben, zo zeg ik ook nu weer: Als iemand u een evangelie verkondigt anders dan wat u ontvangen hebt, die zij vervloekt.
10 Want ben ik nu bezig mensen te overtuigen, of God? Of probeer ik mensen te behagen? Als ik immers nog mensen behaagde, zou ik geen dienstknecht van Christus zijn. " (Gal. 1)
Het evangelie hier gaat over verlossing uit genade alleen, zonder wet.
Dus dit is in tgeheel niet van toepassing op de verschillen tussen man en vrouw.
Jouw eigen interpretatie als evangelie bestempelen, hup een paar teksten plukken en klaar is Jan.
Jan schreef:Wel, krijg een liefde voor de waarheid van Gods woord. Hij toont genade aan misleide mensen. Maar wil wel dat zich bekeren en de rol gaan vervullen die Hij voor hun bedacht heeft. Een man een man, een vrouw een vrouw.
Wat ik heb hoef ik niet meer te krijgen.
Liefde voor de waarheid is echter iets anders als liefde voor jouw interpretatie van de waarheid.
Voor mij is de waarheid allereerst een persoon Jezus, de weg de waarheid en het leven.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Gods liefde voor ons terwijl we Hem nog niet liefhebben

Berichtdoor Jan » 30 sep 2014 21:17

Jan schreef:Jawel. Jezus koos mannen uit voor de leidersrollen. En Hij leerde hun bovendien dat ze alleen waardig zijn voor deze rol als ze nederig kunnen zijn. Dat is wat anders dan mensen altijd maar vertellen wat ze graag willen horen. Iemand die als eerste altijd nederig is naar God toe zal net als Paulus zeggen:

"9 Zoals wij al eerder gezegd hebben, zo zeg ik ook nu weer: Als iemand u een evangelie verkondigt anders dan wat u ontvangen hebt, die zij vervloekt.
10 Want ben ik nu bezig mensen te overtuigen, of God? Of probeer ik mensen te behagen? Als ik immers nog mensen behaagde, zou ik geen dienstknecht van Christus zijn. " (Gal. 1)


naamloos schreef:Het evangelie hier gaat over verlossing uit genade alleen, zonder wet.
Dus dit is in tgeheel niet van toepassing op de verschillen tussen man en vrouw.
Jouw eigen interpretatie als evangelie bestempelen, hup een paar teksten plukken en klaar is Jan.


Het ging dan ook niet zozeer om vers 9 maar meer om vers 10.
Maar ook de geboden rond de rol van de man en vrouw maken deel uit van het evangelie van het koninkrijk van God. Daar sprak Paulus dan ook veel over. Hij zei niet enkel: geloof in Jezus, dat is de waarheid, dat is voldoende. Er zijn vele geboden.

Jan schreef:Wel, krijg een liefde voor de waarheid van Gods woord. Hij toont genade aan misleide mensen. Maar wil wel dat zich bekeren en de rol gaan vervullen die Hij voor hun bedacht heeft. Een man een man, een vrouw een vrouw.


naamloos schreef:Wat ik heb hoef ik niet meer te krijgen.
Liefde voor de waarheid is echter iets anders als liefde voor jouw interpretatie van de waarheid.
Voor mij is de waarheid allereerst een persoon Jezus, de weg de waarheid en het leven.


We moeten een liefde hebben voor alle waarheid die we uit Zijn woord kunnen halen. Zeker ook de geboden die te maken hebben met Zijn scheppingsorde. Je kunt niet zeggen dat je Jezus lief hebt maar ondertussen je niets aantrekken van de regels die voor vrouwen gelden.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4550
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Gods liefde voor ons terwijl we Hem nog niet liefhebben

Berichtdoor naamloos » 30 sep 2014 22:15

Jan schreef:"9 Zoals wij al eerder gezegd hebben, zo zeg ik ook nu weer: Als iemand u een evangelie verkondigt anders dan wat u ontvangen hebt, die zij vervloekt.
10 Want ben ik nu bezig mensen te overtuigen, of God? Of probeer ik mensen te behagen? Als ik immers nog mensen behaagde, zou ik geen dienstknecht van Christus zijn. " (Gal. 1)
Jan schreef:Het ging dan ook niet zozeer om vers 9 maar meer om vers 10.
Dan nog slaat het nergens op. Je mag best mensen behagen, dat is zelfs bijbels. tIs maar net waar het over gaat...
Teksten uit de context halen en die met kunst en vliegwerk op andere onderwerpen plakken is een kwalijke zaak.
Jan schreef:Maar ook de geboden rond de rol van de man en vrouw maken deel uit van het evangelie van het koninkrijk van God. Daar sprak Paulus dan ook veel over. Hij zei niet enkel: geloof in Jezus, dat is de waarheid, dat is voldoende. Er zijn vele geboden.
Nou mij dunkt, zo'n blijde boodschap is het niet om onderworpen te zijn aan mannen en verder je klep dicht te houden. Dat noem ik geen evangelie :mrgreen:
Paulus heeft inderdaad één en ander te vertellen over mannen en vrouwen, maar jouw interpretatie deel ik beslist niet.
Verder gingen de teksten uit Galaten die je aanhaalde heel niet over het evangelie van het koninkrijk van God, maar over het evangelie van verlossing.
Jan schreef:We moeten een liefde hebben voor alle waarheid die we uit Zijn woord kunnen halen. Zeker ook de geboden die te maken hebben met Zijn scheppingsorde. Je kunt niet zeggen dat je Jezus lief hebt maar ondertussen je niets aantrekken van de regels die voor vrouwen gelden.
:lol: :lol: :lol: Maak jij je nou maar niet zo druk over de regels voor vrouwen.
God heeft de mannen niet bevolen dat zij er voor moeten zorgen dat vrouwen zich aan hen onderwerpen.
Mannen komen al niet rond met de geboden die God hen gegeven heeft. Dus hou je daar maar bij.
Wat Jezus mij te zeggen heeft dat lap ik heus niet aan mn laars, dat in tegenstelling tot wat jij me wijs wilt maken.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Gods liefde voor ons terwijl we Hem nog niet liefhebben

Berichtdoor MoesTuin » 04 okt 2014 17:56

Gods liefde voor ons terwijl we Hem nog niet liefhebben.

Wat is dat toch mooi!
Pure Genade!
Het ligt voor het grijpen!
Waarom laten zoveel mensen het toch liggen voor wat het is?
(ze vinden het niet nodig, denken het zelf te kunnen, of vanuit een christelijke gemeenschap wordt hen voorgehouden dat de Genade niet voor hen is.....je bent te zondig geweest)

Maar lieve mensen, zie hier.......

Zijn Liefde zocht mij teder.....

https://www.youtube.com/watch?v=EumYf-FjEKM

1
Zijn liefde zocht mij teder,
Hij riep mij dag en nacht;
Hij vond en trok mij weder
uit 's duivels zondemacht.
Hij legde m' op Zijn schouders neer
en bracht mij tot de kudde weer.

Refr.
Ja, Zijn liefde zocht mij
en Zijn bloed, dat kocht mij:
door genade hen 'k een kind van God,
door genade ben 'k een kind van God.

2
Hij reinigde mijn wonden,
Hij stilde al mijn pijn,
zodat nu al mijn zonden
door Hem gewassen zijn.
'k Heb vreed' en blijdschap in mijn hart,
want Jezus droeg voor mij de smart.

3
Nu is Hij weer verrezen
en zit aan 's Vaders zij;
Zijn Naam zij lof geprezen,
daar bidt Hij thans voor mij;
vanwaar nog steeds de kracht van 't bloed
mij voor des satans macht behoedt.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten