Het Koninkrijk van God.

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het Koninkrijk van God.

Berichtdoor Marnix » 07 sep 2021 14:06

Lydia63 schreef: Statenvertaling
Vertaling in de Statenbijbel (Jongbloed-editie):

Onze Vader, Die in de hemelen zijt!
Uw Naam worde geheiligd.
Uw Koninkrijk kome.
Uw wil geschiede, gelijk in den hemel alzo ook op de aarde.
Geef ons heden ons dagelijks brood.
En vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onzen schuldenaren.
En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van den boze.
Want Uw is het Koninkrijk, en de kracht, en de heerlijkheid, in der eeuwigheid, amen.


https://nl.wikipedia.org/wiki/Onzevader

Mogen we ons afvragen adhv het O.V dat het Koninkrijk nog moet komen?


Dat lijkt me vrij logisch. Als Jezus dat ons leert bidden mogen we het toch vragen?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

selasela
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 sep 2021 07:46

Re: Het Koninkrijk van God.

Berichtdoor selasela » 28 sep 2021 05:41

Hoi Lydia,

Ja dank je voor je welkom.

Graag ha ik nog even in op wat je schreef:
"Nu moeten we denk ik 'n onderscheid maken, tussen het geestelijke en het letterlijke Koninkrijk Gods.
Want 'n gelovigen kan zich nu al bevinden, in het geestelijke stadium van de heilige Geest.
We noemen dat ‘de heilige Geest’ – als een bron van kracht waaruit wij kunnen putten om liefdevol en barmhartig te zijn (1 Petrus 3:8), voor elkaar en voor alle mensen (2 Petrus 1:5-7). God wil ons leren om goed voor elkaar te zijn, meelevend en vergevingsgezind (Efeziërs 4:32). Waar zo gerechtigheid, vrede en vreugde verspreid wordt, is het Koninkrijk van God (Romeinen 14:17) 'n hartens/geesten 's toestand"

Waarom moeten we een onderscheid maken tussen een geestelijk koninkrijk en een koninkrijk waarin Jezus na Zijn komst, fysiek op aarde Koning zal zijn?
En dat we nu in het geestelijke stadium zijn van dat koninkrijk?
En lijkt het net of het letterlijke koninkrijk van Jezus op aarde als Koning, na Zijn wederkomst, het fysieke stadium, echter is dan nu. We geloven in de dingen die we niet zien. Maar het is er weel, ookal nemen onze ogen het niet waar.

God is een drieënig God. Vader, Zoon, Geest.
Vader is God, Jezus is God, Geest is God.
Dat is de God van Israël.
Dat kunnen we niet begrijpen, niet bevatten. Niet alles is ons geopenbaard.

Jezus is ook nu Koning. En ook Priester. Jezus is een Persoon.
En in Johannes 14 zegt Jezus, dat het nog een tijdje duurt, dat de wereld Jezus niet meer kan zien, maar dat gelovigen Jezus nog wel kunnen zien.
Dat Jezus Zich aan gelovigen zal openbaren.
Dat betekend dat jij en ik, in geloof Jezus kunnen zien.
Je kunt ook ogen hebben die ziende blind zijn.
Maar ook is er een koninkrijk wat we niet met onze fysieke ogen kunnen zien, wel in ons midden, en moeten we het zoeken. Het is een opdracht, reeël en concreet. En kunnen we zien.
En verder in joh 14 dat wie God liefheeft en Zijn geboden doet, dat de Vader en Jezus bij die gelovige zullen komen, en hun intrek in die gelovige zullen nemen.
Dat is enorm! Ookal zie je het niet. Die vlammen op de hoofden van de apostelen waren een zichtbaar teken van iets wat onzichtbaar, maar zeker wel aanwezig is.
Ons lichaam is de tempel van de Heilige Geest, omdat God in de gelovige woont.
Wanneer iemand intrek in je huis neemt, dan zal je dat opmerken. Zo ook wanneer God Zijn intrek in je neemt. Ik vind het enorm.
Jezus die mijn Koning en Priester is, woont dus ook in mij. De Heilige Geest gaat uit van de Vader en de Zoon.
De geest van een mens mag niet woonzaam zijn in de andere mens. Jezus is wel in het vlees gekomen, maar is niet alleen mens.
En ik dien God die mijn Koning is.
God is de Schepper van alles.
En God woont in gelovigen.
Dat is niet iets vaags, maar heel concreet.
En Gods koninkrijk wat we niet met onze ogen kunnen waarnemen, we moeten het als eerste zoeken. En dat koninkrijk is reeël en bestaat.
Ookal zien we God niet met fysieke waarneming,, toch woont Hij in ons.
Of Jezus nu op aarde rondloopt in een fysiek lichaam, of dat Hij nu zit aan Gods rechterhand, Jezus Christus is dezelfde Persoon.
Als Jezus bij Zijn wederkomst de bokken en schapen gaat scheiden. Dan is dat ook dezelfde Jezus.

Hebreeën beschrijft het nieuwe verbond wat God met Israël sloot.
Bij het oude verbond, was er een tastbare berg genaderd, met donkerheid en vuur en bazuingeschal.
Bij het nieuwe verbond wat God met Israël sloot, is nader je een niet-tastbare berg.
In het oude testament was er een aardse tempel met dierenbloed, en een afbeelding van de echte tempel in de hemel.
Maar het tweede is nu in de plaats van het eerste gezet.
Het bloed van Jezus Christus, is in de plaats van het dierenbloed gezet. Het priesterschap van Jezus/orde van Melchizedek, in de plaats van de levitische priesterdienst gezet.
De aardse tempel, was een afbeelding van de hemelse tempel, en Jezus Christus is die hemelse tempel binnengegaan.(hebr)
De levitische priesterdienst is gestopt, nu is het priesterambt op Jezus Christus, Hij leeft voor altijd, en zal niemand iemand, en geen enkel mens of persoon, dit ambt ooit nog van Hem overnemen.
Onze HogePriester doet dienst in een tempel die we niet kunnen zien, maar in geloof, mogen de gelovigen uit de volkeren, en iedere Jood of Griek, in geloof optrekken naar die tempel, en naar die berg.
Wij geloven niet in de dingen die we kunnen zien.
We zien het niet. Maar omdat wij het niet kunnen zien, maakt niet dat het niet bestaat.
Het is levensecht, aanwezig. Want Jezus ging met Zijn bloed die tempel binnen.
En zo is Jezus Koning, en de Vader en de Zoon zullen hun intrek innemen in wie God liefheeft en Zijn geboden onderhoudt.
En zo zie ik Jezus, door ons regeren hier op aarde.
Met Zijn vrederijk. En Zijn vrede is anders dan de vrede die de wereld geven kan.
Verzoend zijn met God, is de diepste vrede die je kennen kan.
Ookal ben je bekend met ziekte, honger, vervolgingen, toch mag je de diepste vrede kennen wanneer je verzoend bent met God, in Jezus Christus.
Vroeger sprak God vanuit de tempel, van boven het verzoendeksel tussen de twee engelen daarop.
Nu woont God in ons, en ons lichaam de tempel vd Heilige Geest.
En, het is enorm.
En Jezus Christus, zit op Davids troon, is Koning, Hij bestaat, wie de Zoon kent, kent de Vader. Jezus is de weg naar de Vader.
En Zijn koninkrijk staat vast.
En Jezus Christus is mijn Koning.
Hij die de machten onttroont heeft.
En in Zijn koninkrijk mag ik leven.

Toen Jezus de demonen uitwierp zei Jezus iets over het leegroven van een huis, terwijl de sterke gebonden is.
In Jezus, heeft de boze geen recht op ons.
In Jezus, zijn ge gekocht. Zijn we overgezet vanuit het rijk vd duisternis, in het rijk van het licht.
Uit Satans huis zijn we weg. Want de sterke is gebonden.
In Jezus naam kunnen we demonen uitdrijven, in Jezus Christus herft de dood en de boze geen macht meer over ons, en zijn we eigendom van God. We zijn Zijn kinderen. Satan is gebonden.
En in Jezus is een Vredesvorst.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten