Wedergeboorte

* Teksten * Vertalingen * Uitleg
Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Als je instemt met de voorwaarden krijg je direct toegang.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht
(Off topic en niet-serieuze postings worden verwijderd)

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Veendam
Luitenant
Luitenant

Re: Wedergeboorte

Berichtdoor Veendam » 21 dec 2018 22:48

StillAwake schreef:Helemaal mee eens dat het wel eens gebeurt.
Hetzefde geldt echter ook voor acupunctuur...

Toch heb ik nog nooit gezien dat een oncoloog gebedsgenezing aanraadde, en vervolgens met zijn chemo's stopte.

En even een advies aan jezelf: Vooral de veelheid van genezingsverhalen waar je mee wappert (iemand met 8 collega's, jij zat "toevallig" vorige week bij een oncoloog die niet aan beroepsgeheim gebonden was, en zo kan ik nog even doorgaan) komt de geloofwaardigheid van je verhalen niet ten goede.
En je hebt het over talloze aantoonbare gevallen. Waarom is daar dan in de medische wereld nooit over gepubliceerd?

Nee ik zat niet toevallig bij een oncoloog, maar ik zat daar als gevolmachtigde en vertrouwenspersoon van de patient die er zelf ook bij zat/
Dat heeft niks met beroepsgeheim te maken. De geloofwaardigheid die jij er aan hecht boeit mij helemaal niks, ik weet dat het zo is, en jij wilt het niet aanvaarden, dat is jouw zaak.
In de Bijbel zie je hetzelfde met de wonderen en genezingen die Jezus deed, eerst ontkennen ze dat de genezingen hadden plaatsgevonden en toen ze er niet onderuit konden zeiden ze dat het uit de bron van de duivel was.

De medische wereld wil er niet over publiceren omdat ze ontkennen dat God bestaat en daarom kunnen ze daar dus ook niet mee aankomen omdat ze anders zichzelf en de medische wetenschap tegenspreken.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 22 dec 2018 22:00

Veendam schreef:Nee ik zat niet toevallig bij een oncoloog, maar ik zat daar als gevolmachtigde en vertrouwenspersoon van de patient die er zelf ook bij zat/
Dat heeft niks met beroepsgeheim te maken. De geloofwaardigheid die jij er aan hecht boeit mij helemaal niks, ik weet dat het zo is, en jij wilt het niet aanvaarden, dat is jouw zaak.
In de Bijbel zie je hetzelfde met de wonderen en genezingen die Jezus deed, eerst ontkennen ze dat de genezingen hadden plaatsgevonden en toen ze er niet onderuit konden zeiden ze dat het uit de bron van de duivel was.

De medische wereld wil er niet over publiceren omdat ze ontkennen dat God bestaat en daarom kunnen ze daar dus ook niet mee aankomen omdat ze anders zichzelf en de medische wetenschap tegenspreken.

Je stelt in onze discussie mijn positie gelijk aan die van een ongelovige, en je eigen positie aan die van Jezus???
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 22 dec 2018 23:50

Veendam schreef:De medische wereld wil er niet over publiceren omdat ze ontkennen dat God bestaat en daarom kunnen ze daar dus ook niet mee aankomen omdat ze anders zichzelf en de medische wetenschap tegenspreken.

Er zijn dus geen christenen actief in de medische wereld?
Wist ik niet...

Het is dus een groot complot?
Wist ik niet.

Niemand op dit forum ontkent wonderen.
Jij echter ontkent dat God niet verplicht is om naar gebedsgenezers te luisteren.

Niemand op dit forum ontkent wonderen.
Jij echter komt met een dermate grote golf van wonderen dat het ongeloofwaardig wordt.

Maar wellicht had Simon de tovenaar ook veel bewijsvoering voor zijn praktijken (je wilde toch dat ik je verhalen aan een duivelse oorsprong toeschreef?)

Ik heb zelf ook onverklaarbare genezingen gexien.
Maar ook onverklaarbare sterfgevallen.
Ik heb oude mensen zien opleven na een behandeling die niet gericht was op genezing, en ik heb kinderen zien sterven waar honderden mensen voor baden.

Nogmaals: God is ons geen verantwoording schuldig.
En als Hij spreekt over een wereld waar geen dood meer is doelt Hij vast niet op deze huidige wereld, waarvan Hijzelf zegt dat alleen de zeer sterken de 80 halen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Terug naar “[Religie] - Bijbel”