Wonderbaarlijk genezen van hepatitis C

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Scott
Verkenner
Verkenner

Wonderbaarlijk genezen van hepatitis C

Berichtdoor Scott » 23 apr 2025 22:38

Vele jaren geleden dronk ik uit de beker van een twijfelachtig persoon met bloedend tandvlees. Daarna kreeg ik geelzucht, een symptoom van hepatitis C dat een vergeling van de huid veroorzaakt. Kort daarna kreeg ik de diagnose Hep C. Op dat moment was het een ongeneeslijke ziekte. Ik las dat deze ziekte 10 jaar van je leven kan kosten! Ik schreeuwde het uit naar Jezus! Mijn testuitslagen werden negatief en er waren geen tekenen dat ik het ooit had gehad... Ik heb sindsdien veel bloedtesten laten doen en geen enkele test was positief voor anti-lichaampjes tegen Hep C. Ik geloof dat Jezus als Genezer mij genas. Jezus heeft 10 jaar aan mijn leven toegevoegd. En nu heb ik een baan waarvoor schoon bloed nodig is en veel van wat ik bezit, inclusief deze computer waar ik nu op zit te typen, komt daar vandaan. Dit is nog een manier waarop de Heer echt voor mij en mijn gezin heeft gezorgd. Dank U, Jezus.

Markus 16:17-18 En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken,
18 Slangen zullen zij opnemen; en al is het, dat zij iets dodelijks zullen drinken, dat zal hun niet schaden; op kranken zullen zij de handen leggen, en zij zullen gezond worden.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Re: Wonderbaarlijk genezen van hepatitis C

Berichtdoor Erik1960 » 23 apr 2025 22:52

Hepatitis C krijg je door bloed op bloed-contact. Niet door het drinken uit hetzelfde glas. En ongeveer 20% van de mensen die Hepatitis-C heeft geneest spontaan. Ik wil niets afdoen van jouw dankbaarheid en je geloof, maar pas op met medische claims. Ik heb de beheerder van deze site gevraagd jouw bericht te verwijderen omdat het lijkt op desinformatie wat je opschrijft. Maar ik weet natuurlijk niet hoe de beheerder dit beoordeelt.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Scott
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Scott » 24 apr 2025 01:11

Erik1960 schreef:Hepatitis C krijg je door bloed op bloed-contact. Niet door het drinken uit hetzelfde glas. En ongeveer 20% van de mensen die Hepatitis-C heeft geneest spontaan. Ik wil niets afdoen van jouw dankbaarheid en je geloof, maar pas op met medische claims. Ik heb de beheerder van deze site gevraagd jouw bericht te verwijderen omdat het lijkt op desinformatie wat je opschrijft. Maar ik weet natuurlijk niet hoe de beheerder dit beoordeelt.

Je kunt Hep C oplopen door te drinken na iemand met bloedend tandvlees. En van de 20% die herstelt, hebben ze nog steeds antilichamen in hun bloed. Ik had geen antilichamen. Het was niets minder dan een wonder.
Laatst gewijzigd door Scott op 28 apr 2025 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 24 apr 2025 07:09

Scott schreef:Je kunt Hep C oplopen door te drinken na iemand met bloedend tandvlees. En van de 20% die herstelt, hebben ze nog steeds antilichamen in hun bloed. Ik had geen antilichamen. Het was niets minder dan een wonder.

“ Hepatitis C wordt niet overgedragen door normale dagelijkse activiteiten zoals handen vasthouden,
kussen, drinken uit hetzelfde glas, hoesten of niezen. ” bron: MDL-centrum ZGT (topklinisch ziekenhuis Twente).

Als je besmet was, heb je altijd antilichamen. Wanneer is bij jou de diagnose gesteld?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 24 apr 2025 13:12

Flauwekul, man.
"Een libelle zweeft over het water..."

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 24 apr 2025 14:32

Erik1960 schreef:Hepatitis C krijg je door bloed op bloed-contact. Niet door het drinken uit hetzelfde glas. En ongeveer 20% van de mensen die Hepatitis-C heeft geneest spontaan. Ik wil niets afdoen van jouw dankbaarheid en je geloof, maar pas op met medische claims. Ik heb de beheerder van deze site gevraagd jouw bericht te verwijderen omdat het lijkt op desinformatie wat je opschrijft. Maar ik weet natuurlijk niet hoe de beheerder dit beoordeelt.

Beste Erik,
Het gaat er helemaal niet om hoe Scott aan de ziekte kwam, zie topictitel.
Hij wil kenbaar maken dat hij Jezus dankbaar is en daar doe je wel zeker afbreuk aan door voorbij te gaan aan dit feit.

@Scott, Gods zegen en Zijn nabijheid man!
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 24 apr 2025 15:58

Teus schreef:Beste Erik,
Het gaat er helemaal niet om hoe Scott aan de ziekte kwam, zie topictitel.
Hij wil kenbaar maken dat hij Jezus dankbaar is en daar doe je wel zeker afbreuk aan door voorbij te gaan aan dit feit.

@Scott, Gods zegen en Zijn nabijheid man!

Net als jij wens ik Scott Gods zegen en Zijn nabijheid. Ik schreef al in mijn eerste reactie dat ik daar niets aan af doe.

Ik heb bedenkingen bij de medische kant van zijn verhaal. Zijn verhaal over de oorsprong van zijn besmetting is medisch dubieus, zijn claim op de levensbedreigende aspecten van Hepatitis C is dubieus. Zijn verhaal over het ontbreken van antilichamen na een besmetting is medisch dubieus.

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 25 apr 2025 09:10

Scott schreef:Vele jaren geleden dronk ik uit de beker van een twijfelachtig persoon met bloedend tandvlees. Daarna kreeg ik geelzucht, een symptoom van hepatitis C dat een vergeling van de huid veroorzaakt. Kort daarna kreeg ik de diagnose Hep C. Op dat moment was het een ongeneeslijke ziekte. Ik las dat deze ziekte 10 jaar van je leven kan kosten! Ik schreeuwde het uit naar Jezus! Mijn testuitslagen werden negatief en er waren geen tekenen dat ik het ooit had gehad... Ik heb sindsdien veel bloedtesten laten doen en geen enkele test was positief voor anti-lichaampjes tegen Hep C. Ik geloof dat Jezus als Genezer mij genas. Jezus heeft 10 jaar aan mijn leven toegevoegd. En nu heb ik een baan waarvoor schoon bloed nodig is en veel van wat ik bezit, inclusief deze computer waar ik nu op zit te typen, komt daar vandaan. Dit is nog een manier waarop de Heer echt voor mij en mijn gezin heeft gezorgd. Dank U, Jezus.

Markus 16:17-18 En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken,
18 Slangen zullen zij opnemen; en al is het, dat zij iets dodelijks zullen drinken, dat zal hun niet schaden; op kranken zullen zij de handen leggen, en zij zullen gezond worden.

Typisch weer zo'n geconstrueerd wonderverhaal dat "bewijs" moet zijn voor een eigen geloofsvoorstelling.

Wel, als het dan op geloof aankomt:
ik geloof hier geen bal van!

Alleen al dat begin: "een twijfelachtig persoon". Daar wordt vast een homo mee bedoeld, maar dat wordt dan weer niet hardop gezegd.

Hoe ik dat zo zeker weet? Fingerspitzengefühl.
Er is veel dat ik wel geloof, maar dit niet.

Een vruchtbaar geloof kan niet zonder onderscheid te maken tussen wat wel en wat niet geloofd kan worden. Anders is er geen houden aan. Alles zou dan voor waar aangenomen moeten worden, omdat het met zoveel poeha wordt beweerd. Bijvoorbeeld door de techniek van wonderverhalen te hanteren.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Scott
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Scott » 28 apr 2025 02:08

Erik1960 schreef:“ Hepatitis C wordt niet overgedragen door normale dagelijkse activiteiten zoals handen vasthouden,
kussen, drinken uit hetzelfde glas, hoesten of niezen. ” bron: MDL-centrum ZGT (topklinisch ziekenhuis Twente).

Als je besmet was, heb je altijd antilichamen. Wanneer is bij jou de diagnose gesteld?

Als je drinkt uit de beker van iemand met “bloedend tandvlees”, kun je hepatitis C oplopen door hun bloed te drinken. Ik ben ongeveer 13 jaar geleden getest op Hep C. Ik bad tot Jezus om me te genezen omdat ik bang was het aan mijn toekomstige vrouw te geven. De volgende keer dat ik er op getest werd, waren mijn testresultaten negatief zonder antistoffen, alsof ik het in de eerste plaats nooit had gehad. Jezus' krachten om te genezen zijn zo perfect!

Scott
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Scott » 28 apr 2025 02:21

gravo schreef:Typisch weer zo'n geconstrueerd wonderverhaal dat "bewijs" moet zijn voor een eigen geloofsvoorstelling.

Wel, als het dan op geloof aankomt:
ik geloof hier geen bal van!

Alleen al dat begin: "een twijfelachtig persoon". Daar wordt vast een homo mee bedoeld, maar dat wordt dan weer niet hardop gezegd.

Hoe ik dat zo zeker weet? Fingerspitzengefühl.
Er is veel dat ik wel geloof, maar dit niet.

Een vruchtbaar geloof kan niet zonder onderscheid te maken tussen wat wel en wat niet geloofd kan worden. Anders is er geen houden aan. Alles zou dan voor waar aangenomen moeten worden, omdat het met zoveel poeha wordt beweerd. Bijvoorbeeld door de techniek van wonderverhalen te hanteren.

gravo

De persoon was geen homoseksueel. Ik uitte alleen mijn twijfels over de reinheid van het bloed van de persoon. Ik ben een Amerikaan. Mijn excuses als mijn Nederlands gebrekkig is.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 28 apr 2025 05:48

Scott schreef:Als je drinkt uit de beker van iemand met “bloedend tandvlees”, kun je hepatitis C oplopen door hun bloed te drinken. Ik ben ongeveer 13 jaar geleden getest op Hep C. Ik bad tot Jezus om me te genezen omdat ik bang was het aan mijn toekomstige vrouw te geven. De volgende keer dat ik er op getest werd, waren mijn testresultaten negatief zonder antistoffen, alsof ik het in de eerste plaats nooit had gehad. Jezus' krachten om te genezen zijn zo perfect!

Het hepatitis C-virus kan niet door een intacte huid dringen en wordt gedood door de spijsverteringssappen in de maag als het wordt ingeslikt.

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 28 apr 2025 11:21

Als alle informatie in je verhaal klopt - met de nadruk op als - heb je waarschijnlijk nooit een infectie met hepatitis C gehad. Antistoftesten leiden in de praktijk best vaak tot foutpositieve uitslagen en in het geval van een verdenking op hepatitis C wordt er daarom altijd nog vervolgdiagnostiek ingezet. Bij andere aandoeningen moet de antistoffentest minstens eenmaal herhaald te worden of zijn er drempelwaarden van >0 om de diagnose te kunnen stellen.

Gewoon scheermes van Ockham: waarschijnlijk foutpositieve uitslag. Geen aanwijzingen voor genezing van hepatitis C.

Verder heb ik sterke twijfels over de juistheid van de informatie in je verhaal. Een voorbeeld. Antistoffen tegen hepatitis C zijn vaak pas na een meerdere weken tot een paar maanden aantoonbaar. Wie herinnert zich nou na 3 maanden nog dat 'ie uit een glas van een 'twijfelachtig iemand'(??) met bloedend tandvlees heeft gedronken?
"Een libelle zweeft over het water..."

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 apr 2025 17:14

Scott schreef: Daarna kreeg ik geelzucht, een symptoom van hepatitis C dat een vergeling van de huid veroorzaakt. Kort daarna kreeg ik de diagnose Hep C. Op dat moment was het een ongeneeslijke ziekte.

Is geelzucht verder nog een symptoom van andere aandoeningen? Want als je geelzucht hebt, maar geen antistoffen voor Hepatitis C, dan zal de geelzucht wel door iets anders veroorzaakt zijn, nietwaar?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 28 apr 2025 17:15

Scott schreef:De persoon was geen homoseksueel. Ik uitte alleen mijn twijfels over de reinheid van het bloed van de persoon. Ik ben een Amerikaan. Mijn excuses als mijn Nederlands gebrekkig is.

Mijn sceptische reactie had niet als reden dat je Amerikaan zou zijn of in gebrekkig Nederlands zou converseren. Ik heb goed begrepen wat je zei.
Het was puur om inhoudelijke redenen dat ik geen snars van je verhaal geloofde.
Ik blijf me wel afvragen op welke gronden jij twijfels over de reinheid van iemands bloed kunt hebben. En wat je er eigenlijk mee bedoelt.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 apr 2025 18:09

Ik vind "reinheid van bloed" sowieso een beetje eng klinken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “[Religie] - Open forum”