Wij geloven immers ‘de ene heilige katholieke apostolische kerk'

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Neon
Mineur
Mineur
Berichten: 140
Lid geworden op: 20 dec 2023 19:35

Re: Wij geloven immers ‘de ene heilige katholieke apostolische kerk'

Berichtdoor Neon » 03 mar 2024 23:39

Teus schreef:Als jij en ik bij elkaar zijn voor een bak koffie, kunn we ook bijeen zijn in Jezus' Naam wanneer we bijvoorbeeld getuigen van Gods Grootheid.


Ja prima natuurlijk, echter wat getuigt, is uit God, en wat ontvangen kan, kan alleen uit God zijn. Er is niets van ons bij, dan kunnen getuigen over, en niet een getuigen van. Wat getuigt van, is niet van ons maar uit Hem.

God is Geest. En zelfs het bidden is geen 'mensenwerk' schrijft Paulus.

Rom. 8sv ''26 En desgelijks komt ook de Geest onze zwakheden mede te hulp; want wij weten niet, wat wij bidden zullen, gelijk het behoort, maar de Geest Zelf bidt voor ons met onuitsprekelijke zuchtingen.

27 En Die de harten doorzoekt, weet, welke de mening des Geestes zij, dewijl Hij naar God voor de heiligen bidt.''


Dus dat bij elkaar zijn en getuigen van Gods grootheid, kan elk moment overal zijn in iedereen en tot iedereen die Hem, de Zoon in zichzelf, aangenomen heeft en het geloof omarmt omdat de Geest werkzaam in diegene is.

Joh. 17sv
9 Ik bid voor hen; Ik bid niet voor de wereld, maar voor degenen, die Gij Mij gegeven hebt, want zij zijn Uw.

10 En al het Mijne is Uw, en het Uwe is Mijn; en Ik ben in hen verheerlijkt.

11 En Ik ben niet meer in de wereld, maar deze zijn in de wereld, en Ik kome tot U, Heilige Vader, bewaar ze in Uw Naam, die Gij Mij gegeven hebt, opdat zij een zijn, gelijk als Wij.


Wat is de ware kerk hierin, of de ware religie? Het is het her-verbonden zijn met het Licht, door de inwerking van het Licht.

Teksten genoeg hierover om te plaatsen. Sommige teksten kan ik al vanaf mijn prille jeugd opdreunen, maar gingen pas enkele jaren geleden tot 'mij' spreken.

En wie is die 'mij' dan anders dan Datgene wat aangeraakt is.. :)

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Wij geloven immers ‘de ene heilige katholieke apostolische kerk'

Berichtdoor Teus » 04 mar 2024 09:42

Neon schreef:
Dus dat bij elkaar zijn en getuigen van Gods grootheid, kan elk moment overal zijn in iedereen en tot iedereen die Hem, de Zoon in zichzelf, aangenomen heeft en het geloof omarmt omdat de Geest werkzaam in diegene is.

Dan zijn we het toch eens?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Neon
Mineur
Mineur
Berichten: 140
Lid geworden op: 20 dec 2023 19:35

Re: Wij geloven immers ‘de ene heilige katholieke apostolische kerk'

Berichtdoor Neon » 04 mar 2024 13:17

Teus schreef:Dan zijn we het toch eens?


Zeker, ook in de zin van jouw onderschrift.

''14 Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden.''

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Wij geloven immers ‘de ene heilige katholieke apostolische kerk'

Berichtdoor Teus » 04 mar 2024 17:27

Neon schreef:Zeker, ook in de zin van jouw onderschrift.

''14 Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden.''


Prijs de Heere!
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten