Moet ik single blijven of niet?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Washington
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jul 2023 08:47

Re: Moet ik single blijven of niet?

Berichtdoor Washington » 30 jul 2023 14:55

Soms vraag ik me af: hoe weet ik of ik single moet blijven of niet? Deze vraag neem ik al lange tijd mee in het gebed maar ik ervaar van God (nog) geen leiding. Ook heb ik (nog) geen signalen kunnen ontdekken die hierin duidelijkheid geven. Misschien maak ik mezelf een beetje gek met zulke vragen maar ben toch benieuwd: hoe zien jullie dat?


Je weet pas wat de Here ervan vindt als Hij gesproken heeft. Het is goed om in geloof op Hem te wachten.

Dit staat in Lucas 14:15-20:

Toen iemand van de disgenoten dat hoorde, zeide hij tot Hem: Zalig wie brood eten zal in het Koninkrijk Gods. Hij zeide tot hem: Iemand richtte een grote maaltijd aan en nodigde velen. En hij zond zijn slaaf uit tegen het uur van de maaltijd om tot de genodigden te zeggen: Komt, want het is nu gereed. En zij begonnen zich allen opeens te verontschuldigen. De eerste zeide tot hem: Ik heb een akker gekocht en ik moet die noodzakelijk gaan bezien; ik verzoek u, houd mij voor verontschuldigd. En een ander zeide: Ik heb vijf span ossen gekocht en ik ga die keuren; ik verzoek u, houd mij voor verontschuldigd. Weer een ander zeide: Ik heb een vrouw getrouwd en daarom kan ik niet komen.

Zeer aan te raden is het, om je leven volledig toe te wijden aan Jezus Christus.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Moet ik single blijven of niet?

Berichtdoor Marnix » 31 jul 2023 23:17

Washington schreef:Je weet pas wat de Here ervan vindt als Hij gesproken heeft. Het is goed om in geloof op Hem te wachten.

Dit staat in Lucas 14:15-20:

Toen iemand van de disgenoten dat hoorde, zeide hij tot Hem: Zalig wie brood eten zal in het Koninkrijk Gods. Hij zeide tot hem: Iemand richtte een grote maaltijd aan en nodigde velen. En hij zond zijn slaaf uit tegen het uur van de maaltijd om tot de genodigden te zeggen: Komt, want het is nu gereed. En zij begonnen zich allen opeens te verontschuldigen. De eerste zeide tot hem: Ik heb een akker gekocht en ik moet die noodzakelijk gaan bezien; ik verzoek u, houd mij voor verontschuldigd. En een ander zeide: Ik heb vijf span ossen gekocht en ik ga die keuren; ik verzoek u, houd mij voor verontschuldigd. Weer een ander zeide: Ik heb een vrouw getrouwd en daarom kan ik niet komen.

Zeer aan te raden is het, om je leven volledig toe te wijden aan Jezus Christus.


Er staat ook geschreven: zoek en je zal vinden ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Washington
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jul 2023 08:47

Re: Moet ik single blijven of niet?

Berichtdoor Washington » 02 aug 2023 18:11

Marnix schreef:Er staat ook geschreven: zoek en je zal vinden ;-)


Vanwege de context begrijp ik dat je spreekt over het zoeken naar een huwelijkspartner.

Het is natuurlijk niet verboden om te trouwen en als iemand geen kracht heeft om alleen te leven, dan is het beter om te trouwen dan om ongehuwd te blijven. Het huwelijk is Gods mooiste uitvinding, zei iemand eens. Maar ook Hij zoekt een rustplaats.

Daarom zou ik iemand, die op zijn of haar hart voelt om wellicht ongehuwd te blijven, aanraden om die gedachte niet zo maar terzijde te schuiven. Er zijn al veel stemmen in de wereld die de relatie propageren.

Het leven is kort, het is voorbij voordat je het in de gaten hebt. Aan het einde zal blijken wat we waard geweest zijn.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Moet ik single blijven of niet?

Berichtdoor Marnix » 02 aug 2023 22:25

Washington schreef:Vanwege de context begrijp ik dat je spreekt over het zoeken naar een huwelijkspartner.

Het is natuurlijk niet verboden om te trouwen en als iemand geen kracht heeft om alleen te leven, dan is het beter om te trouwen dan om ongehuwd te blijven. Het huwelijk is Gods mooiste uitvinding, zei iemand eens. Maar ook Hij zoekt een rustplaats.

Daarom zou ik iemand, die op zijn of haar hart voelt om wellicht ongehuwd te blijven, aanraden om die gedachte niet zo maar terzijde te schuiven. Er zijn al veel stemmen in de wereld die de relatie propageren.

Het leven is kort, het is voorbij voordat je het in de gaten hebt. Aan het einde zal blijken wat we waard geweest zijn.


Nee jij had het over “op hem wachten” wat een mooie oproep is maar daar tegenover wilde ik zetten dat je niet alleen moet wachten maar ook actief Hem mag zoeken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Washington
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jul 2023 08:47

Re: Moet ik single blijven of niet?

Berichtdoor Washington » 03 aug 2023 09:29

Marnix schreef:Nee jij had het over “op hem wachten” wat een mooie oproep is maar daar tegenover wilde ik zetten dat je niet alleen moet wachten maar ook actief Hem mag zoeken.


Ja, dat ben ik helemaal met je eens.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten