Kerklid maatschap opgezegd

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Kerklid maatschap opgezegd

Berichtdoor Biblebeltkeel » 31 jan 2022 02:04

Mijn kerklid maatschap heb ik opgezegd het voelt als het afsluiten van een een hoofdstuk in mijn leven. Het zal mijn moeder veel verdriet doen maar het moest gebeuren. Andere kerken zijn ook niet het overstappen waard want die steunen ook islamisering door de invulling van het begrip "barmhartigheid". Zie de bergen. Bijv. Wat nu? Nieuwe kerken bouwen en gemeenschappen maar dit keer zonder kruis. Want er is veel meer verbondheid tussen mensen binnen en buiten de kerk op het gebied van levensbeschouwing dan daarbinnen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23575
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kerklid maatschap opgezegd

Berichtdoor Marnix » 31 jan 2022 09:10

Biblebeltkeel schreef:Mijn kerklid maatschap heb ik opgezegd het voelt als het afsluiten van een een hoofdstuk in mijn leven. Het zal mijn moeder veel verdriet doen maar het moest gebeuren. Andere kerken zijn ook niet het overstappen waard want die steunen ook islamisering door de invulling van het begrip "barmhartigheid". Zie de bergen. Bijv. Wat nu? Nieuwe kerken bouwen en gemeenschappen maar dit keer zonder kruis. Want er is veel meer verbondheid tussen mensen binnen en buiten de kerk op het gebied van levensbeschouwing dan daarbinnen.


Ik ben benieuwd hoe je dat voor je ziet, nieuwe kerken bouwen zonder kruis. En wat bedoel je met "zonder kruis"? Kan je daar wat meer over vertellen?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Kerklid maatschap opgezegd

Berichtdoor Gtn » 31 jan 2022 18:28

Hier op aarde is er geen perfecte kerk. En als je hem vind, wordt er dan geen lid, want dan is die kerk acuut niet meer perfect.

Dit heeft een oudvader (ik meen Spurgeon) eens gezegd. Ik denk dat hij gelijk heeft.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Kerklid maatschap opgezegd

Berichtdoor Biblebeltkeel » 01 feb 2022 08:53

Marnix schreef:Ik ben benieuwd hoe je dat voor je ziet, nieuwe kerken bouwen zonder kruis. En wat bedoel je met "zonder kruis"? Kan je daar wat meer over vertellen?


Plekken waar mensen samenkomen om een existentieel levensdoel na te streven.

Zonder kruis in de zin dat het niet om de kerk gaat maar om het kruisje wat erop zit. Die gaat weg want die is niet verenigend.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23575
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kerklid maatschap opgezegd

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2022 09:38

Biblebeltkeel schreef:Plekken waar mensen samenkomen om een existentieel levensdoel na te streven.

Zonder kruis in de zin dat het niet om de kerk gaat maar om het kruisje wat erop zit. Die gaat weg want die is niet verenigend.


Dat klinkt nog wat vaag want dat heb je in tal van religies, hobbyclubs etcetera. Wat is de positie van God in het geheel? En van Jezus Christus? Dat mis ik nog een beetje in dit verhaal.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Kerklid maatschap opgezegd

Berichtdoor gravo » 01 feb 2022 15:00

Biblebeltkeel schreef:Plekken waar mensen samenkomen om een existentieel levensdoel na te streven.

Zonder kruis in de zin dat het niet om de kerk gaat maar om het kruisje wat erop zit. Die gaat weg want die is niet verenigend.


Een hele adequate omschrijving van een...moskee!

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Kerklid maatschap opgezegd

Berichtdoor Biblebeltkeel » 01 feb 2022 19:43

Marnix schreef:Dat klinkt nog wat vaag want dat heb je in tal van religies, hobbyclubs etcetera. Wat is de positie van God in het geheel? En van Jezus Christus? Dat mis ik nog een beetje in dit verhaal.



Christelijke leden zullen zeggen dat ze God dienen door de belangen van hun volk te verdedigen. De reden van samenkomst is banden opbouwen met gelijkgestemden.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23575
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kerklid maatschap opgezegd

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2022 20:50

Aandacht vragen.

Ik vraag me af of we hier iemand moeten hebben die zich tot doel heeft gesteld om zich zoveel mogelijk in te zetten om
zoveel mogelijk christenen uit de kerk te krijgen.

Biblebeltkeel schreef:Christelijke leden zullen zeggen dat ze God dienen door de belangen van hun volk te verdedigen. De reden van samenkomst is banden opbouwen met gelijkgestemden.


En de rest doet dat niet. Dus heeft het niets met een kerk te maken. Het is gewoon een clubje mensen die over iets dat ze fundemantee vinden hetzelfde denkt. Maar een kerk is voor mensen die God en Zijn mening centraal zetten ipv zichzelf en hun eigen mening. En jij vindt wat God zegt totaal niet belangrijk, Jezus niet interessant. Alleen maar je anti-islam-praatje. En dus heb je in een kerk niets te zoeken. En een kerk mist niets aan iemand die niet naar God wil luisteren.

Enige vraag is nog wat je hier doet. Je zoekt toch gelijkgestemden, mensen die het met jou eens zijn? Ga dan lekker op een of ander extreem rechts forum met gelijkgestemden klagen hoe slecht het met ons land gaat en hoe erg de Islam is en zo. Hier heb je on ieder geval niets te zoeken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Kerklid maatschap opgezegd

Berichtdoor Biblebeltkeel » 04 feb 2022 23:48

Marnix schreef:Aandacht vragen.

Ik vraag me af of we hier iemand moeten hebben die zich tot doel heeft gesteld om zich zoveel mogelijk in te zetten om
zoveel mogelijk christenen uit de kerk te krijgen.



En de rest doet dat niet. Dus heeft het niets met een kerk te maken. Het is gewoon een clubje mensen die over iets dat ze fundemantee vinden hetzelfde denkt. Maar een kerk is voor mensen die God en Zijn mening centraal zetten ipv zichzelf en hun eigen mening. En jij vindt wat God zegt totaal niet belangrijk, Jezus niet interessant. Alleen maar je anti-islam-praatje. En dus heb je in een kerk niets te zoeken. En een kerk mist niets aan iemand die niet naar God wil luisteren.

Enige vraag is nog wat je hier doet. Je zoekt toch gelijkgestemden, mensen die het met jou eens zijn? Ga dan lekker op een of ander extreem rechts forum met gelijkgestemden klagen hoe slecht het met ons land gaat en hoe erg de Islam is en zo. Hier heb je on ieder geval niets te zoeken.


Deze website is welkom voor andersdenkenden en jij gaat daar niet over. Passief aggressief gedeo dit.

Jij zet jouw mening ook centraal want jouw geloof past helemaal in de moderne tijd. Verwerping van ware kerk gedachte, steun voor massa immigratie etc. De kerk van alle eeuwen en alle tijden was niet zo. Zijn dat dan ketters. Volgens jouw wel. Jij hebt nu in de moderne tijd het ware geloof gevonden en een ieder ander leest de bijbel niet goed.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23575
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kerklid maatschap opgezegd

Berichtdoor Marnix » 05 feb 2022 00:13

Biblebeltkeel schreef:Deze website is welkom voor andersdenkenden en jij gaat daar niet over. Passief aggressief gedeo dit.

Jij zet jouw mening ook centraal want jouw geloof past helemaal in de moderne tijd. Verwerping van ware kerk gedachte, steun voor massa immigratie etc. De kerk van alle eeuwen en alle tijden was niet zo. Zijn dat dan ketters. Volgens jouw wel. Jij hebt nu in de moderne tijd het ware geloof gevonden en een ieder ander leest de bijbel niet goed.


Je hebt mijn vraag niet beantwoord. Ik zeg niet dat je hier niet mag komen (mits je je gedraagt) maar ik vraag me vooral af waarom je hier komt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Kerklid maatschap opgezegd

Berichtdoor Optimatus » 07 feb 2022 19:55

Biblebeltkeel schreef:Deze website is welkom voor andersdenkenden en jij gaat daar niet over. Passief aggressief gedeo dit.

Jij zet jouw mening ook centraal want jouw geloof past helemaal in de moderne tijd. Verwerping van ware kerk gedachte, steun voor massa immigratie etc. De kerk van alle eeuwen en alle tijden was niet zo. Zijn dat dan ketters. Volgens jouw wel. Jij hebt nu in de moderne tijd het ware geloof gevonden en een ieder ander leest de bijbel niet goed.


Je verwijt Marnix passieve agressie.
Je doet zelf aan actieve verbale agressie.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Kerklid maatschap opgezegd

Berichtdoor Biblebeltkeel » 09 feb 2022 12:23

Marnix schreef:Je hebt mijn vraag niet beantwoord. Ik zeg niet dat je hier niet mag komen (mits je je gedraagt) maar ik vraag me vooral af waarom je hier komt.


Om te praten over geloof en hoe dat mijn leven heeft beïnvloed.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23575
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kerklid maatschap opgezegd

Berichtdoor Marnix » 09 feb 2022 12:52

Biblebeltkeel schreef:Om te praten over geloof en hoe dat mijn leven heeft beïnvloed.


Ik zo heb mijn twijfels, volgens mij zei je recent dat je doel was om zoveel mogelijk mensen uit te kerk te praten. Dat lijkt meer je doel dan over gelofo praten en hoe dat je leven heeft beinvloed. En als ik vraag over de plek van God en Jezus Christus binnen je nieuwe gemeenschap heb je het alleen wat vaag over "een existentieel levensdoel nastreven". Volgens mij gaat het dan meer over een ideologie als mensheid dan over geloof. Want het enige wat je doet is tegen de kerk aanschoppen en hameren op je anti-islam-standpunten.

Maar goed, ik benieuwd naar je topics over geloof en hoe dat je leven heeft beïnvloed.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Kerklid maatschap opgezegd

Berichtdoor Biblebeltkeel » 09 feb 2022 20:48

Marnix schreef:Ik zo heb mijn twijfels, volgens mij zei je recent dat je doel was om zoveel mogelijk mensen uit te kerk te praten. Dat lijkt meer je doel dan over gelofo praten en hoe dat je leven heeft beinvloed. En als ik vraag over de plek van God en Jezus Christus binnen je nieuwe gemeenschap heb je het alleen wat vaag over "een existentieel levensdoel nastreven". Volgens mij gaat het dan meer over een ideologie als mensheid dan over geloof. Want het enige wat je doet is tegen de kerk aanschoppen en hameren op je anti-islam-standpunten.

Maar goed, ik benieuwd naar je topics over geloof en hoe dat je leven heeft beïnvloed.


Geloot is ook een ideologie als gezegd word dat als je niet barmhartig wilt zijn je in zonde leeft. Barmhartigheid betekent hier dat je voor islamisering van Nederland moet zijn.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23575
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kerklid maatschap opgezegd

Berichtdoor Marnix » 10 feb 2022 10:04

Biblebeltkeel schreef:Geloof is ook een ideologie als gezegd word dat als je niet barmhartig wilt zijn je in zonde leeft. Barmhartigheid betekent hier dat je voor islamisering van Nederland moet zijn.


Het verschil tussen ideologie en geloof is vooral de plek die God inneemt. Daar heb ik je hier nog helemaal niet over gehoord. Welke plek neemt God in je leven in? En hoe je tegen Hem aankijkt is uiteindelijk ook bepalend voor hoe je tegen andere mensen aankijkt, aangezien religie geloof gaat over het volgen van Hem en dat je niet zelf je regels verzint maar Zijn regels volgt omdat je gelooft dat Hij als Schepper beter weet wat goed voor ons is dan dat we dat zelf weten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten