الله أَكْبَر

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: الله أَكْبَر

Berichtdoor Marnix » 16 aug 2021 16:02

Lydia63 schreef:Even 'n vraag aan jou Marnix, geloof jij dat Allah de zelfde is als Jahweh?
Mohammed schijnbaar niet, toen hij zijn overwinnning's /oorlogs kreet Allahu Akbar uit riep.
En persoonlijk denk ik dat wij als hedendaagse christenen die ons verbonden voelen met de leer van onze Heer Jezus Christus, zich niet schuldig hoeven te voelen wat andere " MACHTEN" in zijn Naam hebben gedaan, 'n rechtvaardig oordeel komt nog .Mattheüs 7:21-23
Dit soort woorden lees je nergens in de koran, want Mohammed is onfeilbaar volgens de Islam en de koran.
Wat hij deed was goed in de ogen van zijn god.


Ik geloof niet dat Allah en God en Jahweh dezelfde zijn. Er zijn duidelijker verschillen in hoe ze zich presenteren en wat ze leren en het meeste komt dat tot uiting in Gods Zoon, Jezus Christus die moslims (en veel Joden trouwens ook) ontkennen. Waar het mij om gaat is dat ook moslims geloven in een god die ze aanbidden en willen loven en dat "Allah is de grootste" daar een uiting van is. En dat er in naam van een god soms ook misdaden worden gepleegd door sommigen doet daar niet zoveel aan af, dat is bij het christendom ook het geval en het geval geweest. Maar dat wil nog niet zeggen dat elke moslim die zijn gebed begint met "mijn god is de grootste" zich daarmee schuldig maakt aan die misdaden. Die twee zaken moet je gescheiden houden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1467
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: الله أَكْبَر

Berichtdoor hans0166 » 16 aug 2021 17:47

Lydia63 schreef:geloof jij dat Allah de zelfde is als Jahweh?
Mohammed schijnbaar niet, toen hij zijn overwinnning's /oorlogs kreet Allahu Akbar uit riep.


en waar komt dat "schijnbaar" vandaan? waarom is het niet dezelfde god?.. in de Koran staat duidelijk dat de "mensen van het boek" tot op zeker hoogte met respect behandeld moeten worden, of beter dan anderen :) ... omdat we allemaal Abrahamitisch zijn. In zijn ogen zijn wij de dwalers.. op zich geen raar gegeven, vinden wij van zoveel anderen, zelfs die hetzelfde boek wel helemaal erkennen

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: الله أَكْبَر

Berichtdoor Lydia63 » 16 aug 2021 19:25

Marnix schreef:Ik geloof niet dat Allah en God en Jahweh dezelfde zijn. Er zijn duidelijker verschillen in hoe ze zich presenteren en wat ze leren en het meeste komt dat tot uiting in Gods Zoon,


Dankjewel voor je gedachten en conversatie Marnix, dan delen we in elk geval dit uitgangs punt.
Juist daarom mag de uitspraak in de koran -- dat mensen uit het andere boek ---, als analfabetisch of onwetend worden beschouwd.
Want wij alle weten dat de Bijbel geen boek is, maar 'n verzameling van Heilige geschriften, vanaf de schepping het verhaal tot aan Noach en hoe daarna Jahweh Abram uitkoos voor 'n Heilig verbond, via zijn zaad zou de Messias geboren worden, alle geschriften zijn bewaard gebleven tot de geboorte van Jezus de beloofde Messias, zijn gehele afstammeling, zie alle evangeliën die hier na verwijzen maar de meest uitgebreide is die van Lukas hoofstuk 3.


We hebben denk ik wel z'n beetje gezegd wat we wilden zeggen :wink:

En als moslims graag “Allahu Akbar" schreeuwen vanaf hen minaretten, dan krijgen zij dit recht in ons land, door vrijheid van godsdienst.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: الله أَكْبَر

Berichtdoor Marnix » 16 aug 2021 21:15

Lydia63 schreef:Dankjewel voor je gedachten en conversatie Marnix, dan delen we in elk geval dit uitgangs punt.
Juist daarom mag de uitspraak in de koran -- dat mensen uit het andere boek ---, als analfabetisch of onwetend worden beschouwd.
Want wij alle weten dat de Bijbel geen boek is, maar 'n verzameling van Heilige geschriften, vanaf de schepping het verhaal tot aan Noach en hoe daarna Jahweh Abram uitkoos voor 'n Heilig verbond, via zijn zaad zou de Messias geboren worden, alle geschriften zijn bewaard gebleven tot de geboorte van Jezus de beloofde Messias, zijn gehele afstammeling, zie alle evangeliën die hier na verwijzen maar de meest uitgebreide is die van Lukas hoofstuk 3.


We hebben denk ik wel z'n beetje gezegd wat we wilden zeggen :wink:

En als moslims graag “Allahu Akbar" schreeuwen vanaf hen minaretten, dan krijgen zij dit recht in ons land, door vrijheid van godsdienst.


Precies. Ook al hoeft het van mij niet. Ik heb overigens dus ook een bloedhekel aan de schelle kerkklok om mijn kerkgebouw. Maar vrijheid van godsdienst is een groot goed, zolang die godsdienst niet aanzet tot haat en geweld. En dus veroordeel ik iedere vorm van extremisme maar geen gematigde islam. En tegelijkertijd wens ik alle moslims toe dat ze Jezus Christus als Gods Zoon leren kennen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: الله أَكْبَر

Berichtdoor Jesaja40 » 18 aug 2021 10:30

MArnix citeert:

Maar dat wil nog niet zeggen dat elke moslim die zijn gebed begint met "mijn god is de grootste" zich daarmee schuldig maakt aan die misdaden.


Laat ik het nog wat breder trekken: iedere godsdienst zegt dat hun god de grootste is dus mikken we al die goden eens op een grote hoop. Wie van hen is blijkt de grootste?

In de regel zal een Jood en Christen zeggen: dat is de G'd van de Bijbel dat is toch geen discussiepunt.

Prompt komt een atheïst die dit ontkent en als godsdienstwaanzin betitelt.

Met andere woorden: de individuele mens maakt een persoonlijke keuze voor de god die hij/zij wil dienen. Meestal wordt dat bij geboorte al bepaald en krijgt het jonge kind het stempel: jij behoort tot die groep. Sommige godsdiensten stampen het er in dat je beslist niet mag afwijken. Er is geen vrije keus, maar een gedwongen proces. Dat maakt het zo lastig om je los te vechten van je godsdienst.

De Messias is daar heel duidelijk in: zij verwachten een verlosser van de bezettende macht. Daarin zijn zij teleurgesteld dat de Messias hun wens niet opvolgt. Op die teleurstelling volgen de woorden: velen hebben mij verlaten omdat zij in Mij voor hun karretje willen spannen om hun vrijheid te geven. En ja, mijn volksgenoten leden zwaar onder de bezettende machten in die dagen. Willen jullie ook niet weggaan van mij was een heel legitieme vraag van de Messias. Juist die vraag leert mij dat het dienen van de Eeuwige een persoonlijke keuze is.

Blijkbaar zal deze vraag: "wil je mij dienen" nimmer gesteld worden in andere godsdiensten. Je ondergaat je lot en daar waar je wiegje heeft gestaan zal je de mores van de godsdienst moeten volgen. Bekeerlingen ongewenst maar toetreders zijn wel gewenst. Dat leert mij dat de afgodendiensten (mag ik het zo noemen) mensenlevens eist. Je hebt geen vrijheid en wens je die wel dan kost het je leven.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: الله أَكْبَر

Berichtdoor Lydia63 » 18 aug 2021 13:47

Ter aanvulling, er zijn al EU landen die de sharia wetgeving hebben geïntroduceerd in hen democratisch denken.
Waarom roept dat niet op tot weerstand?
Al zijn er hier die wél alle aandacht vragen als weer eens 'n kerkelijk standpunt in hen kruis tast?

Is dat niet vreemd?

Ik citeer:

https://youtu.be/OrXXe8T158o

Imam Feisal Abdel Rauf beweert dat het Westerse democratisch systeem verenigbaar is met de sharia. Laten we eens kijken naar een paar sharia-wetten om te weten of Imam Rauf de waarheid preekt:

■ Jihad is gedefinieerd als “oorlog tegen niet-moslims om de islam te stichten” en verplicht voor iedere moslim en ieder islamitisch staatshoofd (kalief). Kaliefen die de jihad weigeren, schenden de sharia en worden beschouwd als ongeschikt om te heersen.

■ Een kalief mag met geweld een staatsgreep uitvoeren .

■ Een kalief is vrijgesteld van ernstige misdrijven zoals moord, diefstal, drinken en in sommige gevallen van verkrachting en overspel.

■ Een percentage van de zakat [giften] moet naar de jihad.

■ Het is verplicht te gehoorzamen aan de opdrachten van de kalief, zelfs als het onrechtvaardig is.

■ Een kalief moet een man en moslim zijn.

■ Het moslimpubliek moet de kalief in één situatie verwijderen…, indien hij de islam verwerpt.

■ Een moslim die de islam verlaat moet onmiddellijk worden gedood.

■ Een moslim zal een moord vergeven worden op een:
apostaat, een overspelige of straatrover. Het maakt moord uit wraak en eremoorden aanvaardbaar.

■ Een moslim krijgt niet de doodstraf als hij een niet-moslim doodt.

■ In de sharia zijn slavernij en seksuele slavernij nooit afgeschaft. Een meester kan niet gestraft worden voor het doden van zijn slaaf.

■ De sharia dicteert de doodstraf door steniging, onthoofding, amputatie van ledematen, geseling en andere vormen van wrede en ongebruikelijke straffen, zelfs voor een zondig iets als overspel.

■ Niet-moslims zijn niet gelijk aan moslims

■ Niet-moslims moeten voldoen aan de sharia als zij in veiligheid willen blijven leven.

■ Verbod om moslimvrouwen te huwen,

■ Verbod wijn of varkensvlees openbaar te tonen,

■ Verbod openlijk joods/christelijke geschriften te reciteren

■ Verbod openlijk joods/christelijke feestdagen of begrafenissen te vieren.

■ Verbod nieuwe kerken te bouwen die hoger dan moskeeën zijn.

■ Verbod op het betreden van moskee zonder toestemming.

■ Een niet-moslim is niet langer veilig als hij overspel met een moslimvrouw pleegt of als hij een moslim van het mohammedanisme afbrengt.

■ Het is een misdaad voor een niet-moslim om wapens te kopen omdat het tegen moslims gebruikt kan worden.

■ Verbod op het vloeken tegen moslims,

■ Verbod op het bespotten/bekritiseren van Allah, de profeet, islam of de zwakke punten van moslims benadrukken.

■ Verbod dat een niet-moslim erft van een moslim.

■ Bankensystemen moeten verenigbaar met de sharia zijn, rente is niet toegestaan.

■ In rechtbanken zijn getuigen met laaggeschoolde banen zoals straatvegers, niet aanvaardbaar.

■ Een niet-moslim mag een niet-moslim minderheid niet besturen.

■ Homoseksualiteit wordt bestraft met de dood.

■ Er is geen leeftijdsgrens voor huwelijken met meisjes onder de sharia. Het huwelijkscontract kan plaatsvinden op elk gewenst moment na de geboorte en geconsumeerd op de leeftijd van 8 of 9 jaar.

■ Opstandigheid van de kant van de vrouw vernietigd de verplichting van de man om haar te ondersteunen, en geeft hem toestemming om haar te slaan en haar te beletten het huis te verlaten.

■ Een echtscheiding is alleen in de handen van de man en hoeft enkel maar te zeggen: “Ik scheidt u” en het is effectief.

■ Er is geen gemeenschap van goederen tussen de man en zijn vrouw en het eigendom van de man gaat na zijn dood niet automatisch naar zijn vrouw.

■ Een vrouw erft de helft van wat een man erft.

■ Een man heeft het recht op maximaal 4 vrouwen, en de vrouw heeft geen recht om hem te scheiden, zelfs als hij polygaam is.

■ De bruidsschat wordt gegeven in ruil voor het seksuele orgaan van de vrouw.

■ Een man is toegestaan om seks te hebben met slavinnen en vrouwen die in de strijd/oorlog gevangen genomen zijn, wanneer de vrouwslaaf getrouwd is, dan is haar huwelijk nietig verklaard.

■ De getuigenis van een vrouw in de rechtbank is de helft waard t.o.v van een man.

■ Een vrouw verliest de voogdij als zij hertrouwt.

■ Om een verkrachting te bewijzen, moet een vrouw 4 mannelijke getuigen meenemen.

■ Een verkrachter kan worden verplicht tot betaling van de bruidsschat zonder het verkrachtingsslachtoffer te trouwen.

■ Een moslimvrouw moet elke centimeter van haar lichaam bedekken omdat het als “Awrah,” als een erotisch wordt beschouwd. Sommige sharia scholen laten een gezicht zonder bedekking toe en sommige niet.

■ Een moslimman wordt een moord op zijn vrouw vergeven als hij haar betrapt op overspel. Het omgekeerde geldt echter niet voor vrouwen.

Laat de geleerde Imam Rauf ons nu vertellen welk bovenstaande, verenigbaar is met het Westers democratische systeem.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: الله أَكْبَر

Berichtdoor Marnix » 18 aug 2021 16:10

Lydia63 schreef:Ter aanvulling, er zijn al EU landen die de sharia wetgeving hebben geïntroduceerd in hen democratisch denken.
Waarom roept dat niet op tot weerstand?
Al zijn er hier die wél alle aandacht vragen als weer eens 'n kerkelijk standpunt in hen kruis tast?


Waarschijnlijk omdat het op vrij grote afstand gebeurt maar ik vind dat wel zorgwekkend en er zijn een hoop mensen, ook politici die die zorg delen. Hoe kom je op het idee dat mensen dat helemaal niet erg zouden vinden?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: الله أَكْبَر

Berichtdoor BladeStraight » 18 aug 2021 18:27

Lydia63 schreef:Ter aanvulling, er zijn al EU landen die de sharia wetgeving hebben geïntroduceerd in hen democratisch denken.


Op welke Europese landen doel je precies?

Overigens goed om je te realiseren dat er geen landen zijn die de sharia daadwerkelijk tot in alle punten uitvoeren. In verreweg de meeste Islamitische landen is het uitsluitend toegepast in het familierecht of burgerrecht. Daarbij is er ook niet zoiets als "de sharia", maar is het wijd bediscussieerd en verschillend door de gehele islamitische wereld heen.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4542
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: الله أَكْبَر

Berichtdoor naamloos » 18 aug 2021 18:35

Lydia63 schreef:Van mij mogen ze alles uitroepen vanaf hen minaretten! maar het mag ook worden bediscussieerd, en de letterlijke vertaling van
Allahu Akbar betekent ” Allah is groter/de grootste.” En het was de allereerste keer dat deze uitroep gebruikt werd door hen profeet Mohammed als overwinning's /oorlogs kreet. De gewelddadige geschiedenis van de kreet “Allahu Akbar” begon in het jaar 628 in de plaats Khaybar.

De uitroep halleluja, heeft totaal niet de zelfde denking.

En ik kan het best begrijpen dat als er 'n aanslag is gepleegd, dat deze woorden aanstootgevend kunnen over komen voor gematigden en niet moslims.
Want daar ging dit topic over.
Hmm, nou dat weet ik zo net nog niet hoor. Lees bijvoorbeeld maar eens wat er gebeurde na de overwinningen om het beloofde land in bezit te krijgen. Nadat mannen, vrouwen en kinderen, tot de beesten toe afgeslacht waren en de bezittingen waren afgefikt (zoals bijv. bij Ai), werd er gejuicht, werden er altaren gebouwd voor God voor de brand- en dankoffers.
Vind ik eigenlijk best wel vergelijkbaar. Al dat geweld in de naam van God, en hij krijgt er de dank en eer voor.

Allah is gewoon het Arabische woord voor de monotheïstische God. In Arabisch sprekende landen zeggen joden en christenen ook gewoon Allah.
Het jodendom, christendom en de islam zeggen alledrie dat Allah/God de grootste is.
En alle drie hebben ze gruwelijke gewelddadigheden uit naam van Allah/God gedaan. Lees de Bijbel, Koran en de kerkgeschiedenis.
Wat we nu zien bij de extremistische islam is in principe hetzelfde wat er in de Thora geschreven staat, en ook vergelijkbaar met wat extremistische christenen gedaan hebben. Denk aan de kruistochten, de Inquisitie, de brandstapels..

Lydia63 schreef:Ter aanvulling, er zijn al EU landen die de sharia wetgeving hebben geïntroduceerd in hen democratisch denken.
Waarom roept dat niet op tot weerstand?

Ik citeer:
https://www.youtube.com/watch?v=OrXXe8T158o
Waarom roept de genocide, vrouwonvriendelijkheid, slavernij en de geweldadigheid in de Bijbel niet op tot weerstand? Negeren is makkelijker?
Vooruit, ook een YouTubeje: de Bijbel vermond als de Koran: https://www.youtube.com/watch?v=dPhCOyY6ERA
En in de Bijbel komen vrouwen er ook niet zo goed vanaf hoor: https://www.debijbelzegt.nl/vrouw.htm
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: الله أَكْبَر

Berichtdoor Marnix » 18 aug 2021 20:01

BladeStraight schreef:Op welke Europese landen doel je precies?

Overigens goed om je te realiseren dat er geen landen zijn die de sharia daadwerkelijk tot in alle punten uitvoeren. In verreweg de meeste Islamitische landen is het uitsluitend toegepast in het familierecht of burgerrecht. Daarbij is er ook niet zoiets als "de sharia", maar is het wijd bediscussieerd en verschillend door de gehele islamitische wereld heen.


Er zijn een paar voorbeelden waarbij moslims ruimte hebben om geschillen via eigen wetgeving te behandelen:

https://www.ewmagazine.nl/nederland/ach ... a-158258w/

Dat is tegelijk ook het enige, nergens in europa en zelfs zelden daarbuiten komt te wetgeving ook maar in de buurt van het hier genoemde lijstje.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: الله أَكْبَر

Berichtdoor benefietdiner » 19 aug 2021 08:17

naamloos schreef:
Waarom roept de genocide, vrouwonvriendelijkheid, slavernij en de geweldadigheid in de Bijbel niet op tot weerstand? Negeren is makkelijker?
Vooruit, ook een YouTubeje: de Bijbel vermond als de Koran: https://www.youtube.com/watch?v=dPhCOyY6ERA
Omdat ook jij de Bijbel niet goed leest met een verkeerde geest en door die vervloekte sociaal ingepakt wodt.

Het typerende van sociaal media leugens en nog eens leugens waardoor de mens misleid wordt en de Bijbel belachelijk gemaakt wordt. Ik heb maar een tekst genomen van dat YouTube-kanaal 'Dit Is Normaal' filmpje uit RTL LATE NIGHT. De tekst die die jongens voor lazen aan waarschijnlijk willekeurige voorbijgangers die er plotseling mee geconfronteerd worden was uit Leviticus 26: 29 Want gij zult het vlees uwer zonen eten, en het vlees uwer dochteren zult gij eten.

Het gaat daar in de Bijbeltekst over Gods vervloeking als de Israëlieten Hem niet gehoorzamen. Het gaat daar over één van de rampen die Mozes namens God in tweede instantie tegen de Israëlieten zegt die hun kunnen overkomen als zij God niet gehoorzamen zijn. Het is geen opdracht om zo iets te doen of zo. Die jongens van normaal uit dat YouTube doen wel zo overkomen. Nee het is een waarschuwing.

Zo is de tekst totaal uit zijn verband gerukt en een leugen van gemaakt en naar zo blijkt uit jou reactie dat je daar gewoon mee meegaat en door geïnspireerd wordt.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4542
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: الله أَكْبَر

Berichtdoor naamloos » 19 aug 2021 10:03

benefietdiner schreef:Omdat ook jij de Bijbel niet goed leest met een verkeerde geest en door die vervloekte sociaal ingepakt wodt.
Nou, gelukkig is @benefiet er nog om alles met een goede geest even recht te zetten.
benefietdiner schreef:Het typerende van sociaal media leugens en nog eens leugens waardoor de mens misleid wordt en de Bijbel belachelijk gemaakt wordt. Ik heb maar een tekst genomen van dat YouTube-kanaal 'Dit Is Normaal' filmpje uit RTL LATE NIGHT. De tekst die die jongens voor lazen aan waarschijnlijk willekeurige voorbijgangers die er plotseling mee geconfronteerd worden was uit Leviticus 26: 29 Want gij zult het vlees uwer zonen eten, en het vlees uwer dochteren zult gij eten.

Het gaat daar in de Bijbeltekst over Gods vervloeking als de Israëlieten Hem niet gehoorzamen. Het gaat daar over één van de rampen die Mozes namens God in tweede instantie tegen de Israëlieten zegt die hun kunnen overkomen als zij God niet gehoorzamen zijn. Het is geen opdracht om zo iets te doen of zo. Die jongens van normaal uit dat YouTube doen wel zo overkomen. Nee het is een waarschuwing.

Zo is de tekst totaal uit zijn verband gerukt en een leugen van gemaakt en naar zo blijkt uit jou reactie dat je daar gewoon mee meegaat en door geïnspireerd wordt.
Maar eenzijdige filpjes van YouTube plukken over de islam is dan weer geen probleem meende ik te begrijpen, evenals losse teksten uit de Koran.
Mijn reactie was bedoelt om een spiegel voor te houden. Naar de moslims wijzen maar vergeten dat er flink wat boter op het eigen hoofd zit.
Er is genoeg in de Thora te vinden wat christenen afkeuren in de Koran.
En wees gerust, ik heb al die teksten over genocide, vrouwonvriendelijkheid, slaven en geweld e.d. weet ik hoe vaak in de context gelezen.
Ik kan het ook niet helpen dat ik er niet van gecharmeerd ben, daardoor hoef ik me echt niet te laten inspieren door YouTube-filmpjes enzo.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: الله أَكْبَر

Berichtdoor Lydia63 » 19 aug 2021 12:54

BladeStraight schreef:Op welke Europese landen doel je precies?

Overigens goed om je te realiseren dat er geen landen zijn die de sharia daadwerkelijk tot in alle punten uitvoeren. In verreweg de meeste Islamitische landen is het uitsluitend toegepast in het familierecht of burgerrecht. Daarbij is er ook niet zoiets als "de sharia", maar is het wijd bediscussieerd en verschillend door de gehele islamitische wereld heen.


Ik denk dat je daar vrij eenvoudig zelf achter kunt komen, maar mijn bericht was 'n aanvulling op 'n eerder bericht wat ik na aanleiding van de reactie van Jesaja schreef.
Die reactie is door de moderatie verwijderd, dus ik begrijp dat mijn aanvulling wat is blijven staan wat ongemakkelijk over komt zonder de contekst.
Ik laat het hierbij uit respect voor de moderatie.

gr. Lydia.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: الله أَكْبَر

Berichtdoor BladeStraight » 20 aug 2021 19:10

Marnix schreef:Er zijn een paar voorbeelden waarbij moslims ruimte hebben om geschillen via eigen wetgeving te behandelen:

https://www.ewmagazine.nl/nederland/ach ... a-158258w/

Dat is tegelijk ook het enige, nergens in europa en zelfs zelden daarbuiten komt te wetgeving ook maar in de buurt van het hier genoemde lijstje.


Albanië, Azerbeidzjan en Turkije dus. Alledrie landen met een overweldigend islamitische meerderheid. Ik denk toch iets anders bij het concept "Europees" in deze context.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten