de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor Mortlach » 12 jun 2021 15:12

lammetje schreef:Ik geloof zeker dat een mens daartoe in staat is. En ik vind het hele corona gedoe ook dubieus maar ik verwacht niet dat het daardoor gaat gebeuren.


Klimaatverandering is inderdaad veel waarschijnlijker.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2016
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor gravo » 12 jun 2021 15:34

Lydia63 schreef:Sommige beweren in dit onderwerp dat het uitzien naar de Wederkomst van de Heer Jezus Christus gelijk staat als angst voor God.
Dat wil ik ten zeerste weerleggen.

Wat ik juist bemerk dat er veel christenen daar helemaal niet meer mee bezig zijn en andere die wel tekenen des tijds zien gaan beschimpen.

Dan vraag ik me af hoe groot is hen bijbel kennis want waarom doen ze dit, het is juist de Heer zelf die ons de tekenen gaf die vooraf gaan aan Zijn Wederkomst.

Voorbeelden voor mij zijn oa Orlando Bottenbley en Jaap Fijnvandraat.

Die 'n uitgesproken mening hebben over het Covid-19 virus en Eindtijd.

Daarbij dacht ik dat dit oa een discussie plaats was voor christenen.


1.
Je snapt misschien niet waarom, maar iemand die een openingspost als de jouwe plaatst, neem ik op geen enkele manier meer serieus.
Jammer, maar daar help geen arme moedertje aan.
2.
Uitzien naar de wederkomst is prima. En dat duidt op zich niet op angst voor God.
Maar het zwelgen in eindtijd-verhalen waarin de brokstukken van een totale vernietiging je om je oren vliegen is wel gek.
Zeker als types als Ottenbley en Ouweneel vrij precies aan gaan geven dat de eindtijd zeker weten nog in hún leven zal plaatsvinden. Dat is charlatan-gedrag. En een tikje hoogmoedig.
3.
Als we nu ook al gaan denken dat je alleen dan een christen genoemd kunt worden, als je het op fora als deze over de eindtijd hebt, ben ik er helemaal klaar mee.

gravo
Laatst gewijzigd door gravo op 12 jun 2021 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor Lydia63 » 12 jun 2021 17:02

Als sommige er hier niet tegen kunnen om in verband te kunnen redeneren maar puur willen reageren op de letter van 'n bericht dan vind ik dat prima maar dat station ben ik gepasseerd.
Dat er hier zoveel kortzichtigheid was had ik niet verwacht maar ik ben dan ook nieuw.

Veel plezier met de EK.

En misschien tot 'n volgende discussie.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor Mortlach » 12 jun 2021 17:06

Jammer, nu zullen we wel nooit te weten komen hoe virussen zich vermenigvuldigen... :cry:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2016
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor gravo » 12 jun 2021 17:17

Lydia63 schreef:Als sommige er hier niet tegen kunnen om in verband te kunnen redeneren maar puur willen reageren op de letter van 'n bericht dan vind ik dat prima maar dat station ben ik gepasseerd.
Dat er hier zoveel kortzichtigheid was had ik niet verwacht maar ik ben dan ook nieuw.

Veel plezier met de EK.

En misschien tot 'n volgende discussie.

Ik heb niet veel keus. Ik reageer op wat je schrijft. En dat uiteraard naar de letter. Ik weet immers niet welke gedachten je daarbij hebt gehad?

Ga nu eens in op mijn bezwaar tegen eindtijd-voorspellers die de eindtijd altijd in hun eigen tijd willen laten vallen. Het is toch zo dat dat al talloze malen tevergeefs is voorspeld. Dat maakt de geloofwaardigheid niet groter.
Vind ik een sterk argument. Vind je ook niet?

Een discussie loopt lang niet altijd langs de weg van gemoedelijke aaien over de bol. Je loopt ook aan tegen besliste tegenstanders van de meningen of duidingen waar je mee komt. Alles om elkaar te scherpen.

Misschien zijn onze overtuigingen helemaal niet zo logisch als ze aanvoelen.

Daar kom je zonder kritische reacties nooit achter. Ik zou gewoon door willen spreken. Want volgens mij zit je geheel en al in een verkeerde denkwijze gevangen. En dat gun ik je niet. That's all.

En verder kan ik overal tegen.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor BladeStraight » 14 jun 2021 17:03

Lydia63 schreef:Ik begrijp jou reactie Mortlach

Maar zelfs het RD heeft zo hen twijfels.

https://www.rd.nl/artikel/929331-china- ... t-ontsnapt

https://www.rd.nl/artikel/931086-oorspr ... dselachtig.

Als we de oorsprong niet eens weten, denk ik dat we het niet met 'n verkoudheid/griep virus mogen vergelijken.


Dit gaat over iets totaal anders. Gelukkig deelt het RD niet in de vage verhaaltjes van een kwakzalver.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor Lydia63 » 16 jun 2021 15:00

Ik wil enkel maar mensen aanzetten tot nadenken:

https://www.rd.nl/artikel/931793-wetens ... p_M0J9jCa8

Als ons DNA wordt beïnvloed door vaccinatie wat gebeurd!

Ik ben niet tegen vaccinaties maar wél tegen injecties die in 'n jaar tijd door de farmaceutische industrie zijn gejaagd, waar het vooral om heel veel geld gaat.

deze Nodel prijs winnaar zei het volgende:

Volgens de professor betekent de menselijke fout toch ook goed nieuws. “De natuur accepteert helemaal geen moleculair gepruts. Dit onnatuurlijk virus zal door de natuur weer geëlimineerd worden. Zelfs wanneer er niks wordt ondernomen, zal het stilaan weer verdwijnen", zegt de professor, die wel gelooft dat de maatregelen die nu genomen worden de pandemie helpen vertragen.

https://www.hln.be/wetenschap/ontdekker ... gle.com%2F
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor Mortlach » 16 jun 2021 15:15

Lydia63 schreef:Ik wil enkel maar mensen aanzetten tot nadenken:

https://www.rd.nl/artikel/931793-wetens ... p_M0J9jCa8



Stephen Meyer, ik ken die naam. Even opgezocht, en ja hoor, Discovery Institute, Intelligent Design, de hele reut. Ik zie nu ook dat het aan het einde van het artikel vermeld staat. Onmogelijk om dit soort lui serieus te nemen.

Als ons DNA wordt beïnvloed door vaccinatie wat gebeurd!


Dat gebeurt niet. De celkern is behoorlijk goed afgeschermd. Er verandert echt niks aan je DNA door deze vaccinatie.

Volgens de professor betekent de menselijke fout toch ook goed nieuws. “De natuur accepteert helemaal geen moleculair gepruts. Dit onnatuurlijk virus zal door de natuur weer geëlimineerd worden. Zelfs wanneer er niks wordt ondernomen, zal het stilaan weer verdwijnen", zegt de professor, die wel gelooft dat de maatregelen die nu genomen worden de pandemie helpen vertragen.

https://www.hln.be/wetenschap/ontdekker ... gle.com%2F


Ik volg je redenatie echt voor geen meter. Het vaccin is door mensen gemaakt om je DNA te veranderen - waarom? Geen idee, maar dat willen mensen nu eenmaal. En nu is er een vaccin dat OOK gemaakt is om DNA te veranderen? Dat wél het virus bestrijdt. Gaat het om dezelfde DNA-verandering of een andere? Ik begrijp er echt helemaal niks meer van.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor Lydia63 » 16 jun 2021 15:16

gravo schreef:1.
Je snapt misschien niet waarom, maar iemand die een openingspost als de jouwe plaatst, neem ik op geen enkele manier meer serieus.
Jammer, maar daar help geen arme moedertje aan.
2.
Uitzien naar de wederkomst is prima. En dat duidt op zich niet op angst voor God.
Maar het zwelgen in eindtijd-verhalen waarin de brokstukken van een totale vernietiging je om je oren vliegen is wel gek.
Zeker als types als Ottenbley en Ouweneel vrij precies aan gaan geven dat de eindtijd zeker weten nog in hún leven zal plaatsvinden. Dat is charlatan-gedrag. En een tikje hoogmoedig.
3.
Als we nu ook al gaan denken dat je alleen dan een christen genoemd kunt worden, als je het op fora als deze over de eindtijd hebt, ben ik er helemaal klaar mee.

gravo


Beste Gravo, ik geloof al meer dan 40 jaar in de EINDTIJD, en zelfs als ik het niet mee maak, dus de WEDERKOMST van Jezus Christus, dan heb ik daar geen leed van.

Ik zwelg niet in EINDTIJD gedachten, zoals jij aangeeft.

Het zijn de berichten waar wij als mensheid mee worden geconfronteerd die duiden op de EINDTIJD.

Nooit eerder in de geschiedenis van de mensheid, is er 'n zulke dreiging geweest wereldomvattend.

Ik predik geen angst.

Maar juist HOOP.

‘Wanneer nu deze dingen beginnen te geschieden, kijk dan omhoog en hef uw hoofd op, omdat uw verlossing nabij is.’

Lucas 21:28
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor Mortlach » 16 jun 2021 16:26

Lydia63 schreef:Nooit eerder in de geschiedenis van de mensheid, is er 'n zulke dreiging geweest wereldomvattend.


Nooit eerder dan wanneer?

WO2 en WO1, de Spaanse Griep, de Zwarte dood die 1/3de van de Europese bevolking uitroeide. De ziekten die kolonisten naar de Noord- en Zuid-Amerika brachten, de Mongolen, de Invasie van de Ottomanen die tot aan Wenen wisten te komen, de val van het Romeinse Rijk, de Zeevolken, en dat is slechts het lijstje dat direct in me op komt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor pindas83 » 16 jun 2021 22:15

Mortlach schreef:
Ik volg je redenatie echt voor geen meter. Het vaccin is door mensen gemaakt om je DNA te veranderen - waarom? Geen idee, maar dat willen mensen nu eenmaal. En nu is er een vaccin dat OOK gemaakt is om DNA te veranderen? Dat wél het virus bestrijdt. Gaat het om dezelfde DNA-verandering of een andere? Ik begrijp er echt helemaal niks meer van.


Deze Franse meneer stelt dat het door mensen ontwikkelde coronavirus, dat uit een lab in Wuhan is ontsnapt, geen lange houdbaarheid heeft omdat het moluculair gepruts is van die Chinezen en dat pikt de natuur natuurlijk niet.
Echter helpt het door mensen ontwikkelde vaccin wel wat om het toch al ten dode opgeschreven virus de nek om te draaien. Klinkt allemaal best logisch :-k

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor Mortlach » 16 jun 2021 23:30

pindas83 schreef:Deze Franse meneer stelt dat het door mensen ontwikkelde coronavirus, dat uit een lab in Wuhan is ontsnapt, geen lange houdbaarheid heeft omdat het moluculair gepruts is van die Chinezen en dat pikt de natuur natuurlijk niet.
Echter helpt het door mensen ontwikkelde vaccin wel wat om het toch al ten dode opgeschreven virus de nek om te draaien. Klinkt allemaal best logisch :-k


Ik moet eerlijk zeggen, soms nestelen virussen zich inderdaad in ons DNA*. Sterker nog, het is een in mijn ogen ijzersterk bewijs voor gemeenschappelijke afstamming en evolutie. Als je een virus vindt dat op dezelfde manier is "opgeknipt" op precies dezelfde plekken in ons en in chimpansee-DNA vindt, dan zijn er twee mogelijkheden:

1) Het is puur toeval dat een virus twee keer EXACT hetzelfde doet bij twee totaal ongerelateerde soorten.

2) Het virus is 1 KEER in het DNA van onze voorouder terechtgekomen waarna dankzij soortvorming de mens en de chimp zijn ontstaan.

Ik heb niet genoeg geloof om optie 1 te geloven.

Als je wilt bewijzen dat de chimp en wij géén gemeenschappelijke voorouder delen, dan zoek je gewoon een stukje virus dat wel in ons DNA zit en in dat van Bonobo's, maar NIET in het DNA van chimpansees. Bonobo's en chimpansees delen namelijk een gemeenschappelijke voorouder van NA de afsplitsing van de mens. Zoeken dus maar!

En eerlijk is eerlijk, we hebben HEEL VEEL virus in ons DNA zitten. Zo'n 8 procent van ons DNA is viraal van oorsprong. Let op, sommige van die stukken zijn waarschijnlijk geïnjecteerd toen zoogdieren net waren ontstaan.


Dit is allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar als een virus zich in het DNA nestelt in een cel in mijn longen, schouderweefsel of keel, dan gebeurt er helemaal niks. Die cel zal op een gegeven moment gewoon afsterven. Ze zetten dat vaccin niet in je teelballen of eierstokken.

* Wat dus absoluut NIET betekent dat het mRNA in het vaccin dit ook kan doen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor hans0166 » 17 jun 2021 07:04

Lydia63 schreef:Het zijn de berichten waar wij als mensheid mee worden geconfronteerd die duiden op de EINDTIJD.
Nooit eerder in de geschiedenis van de mensheid, is er 'n zulke dreiging geweest wereldomvattend.


de Bijbel heeft het zeer zelden over heel de wereld, en is geschreven uit de beleving van hun, toen bekende wereld. In de bijbel staat niets over Amerika of Rusland ( en nog wel een paar gebieden)

Het idee dat er meer oorlogen en geweld, of natuurrampen zijn is ook niet helemaal op waarheid gebaseerd, we weten het vaak nog eerder dan de betrokkenen dat er iets mis is dankzij de media, wat op zijn beurt ook nogal eens uitvergroot overkomt omdat een zeer klein incident kan lijken of een hele stad/wijk of regio helemaal op z'n kop staat.

Gedurende de hele menselijke geschiedenis hebben steden, stammen en landen elkaar continue naar het leven gestaan, aardbevingen, vulkaan uitbarstingen en andere natuurrampen zijn zo oud als de aarde zelf, en vergeleken met het beginstadium is het nu zelfs al betrekkelijk rustig.

Men heeft eeuwen lang gesteggeld, en nog, of de Openbaring/Apocalyps wel in de Bijbel thuishoort ... en met allen die het maar in het wilde weg interpreteren en verkeerd opvatten ( het boek is ter bemoediging voor vervolgingen in de Romeinse tijd ...) het zou beter geweest zijn dat ze het bij de aprocriefen ingevoegd hadden ... interessante lectuur, maar een dwaallicht in de verkeerde handen.

noot: de eindtijd is iedere dag .. je moet maar zien of je er morgen nog bent.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor Lydia63 » 17 jun 2021 07:39

hans0166 schreef:
de Bijbel heeft het zeer zelden over heel de wereld, en is geschreven uit de beleving van hun, toen bekende wereld.


Dus Satan is ook plaatselijk aanwezig?

(Johannes 14:30 en 2 Korinthiërs 4:4).

En Jezus is ook niet voor de gehele wereld gestorven?
Johannes 3:16
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: de-mens-is-het-enige-zoogdier-dat-in-staat-is-zichzelf-uit-te-roeien

Berichtdoor lammetje » 17 jun 2021 08:46

Mortlach schreef:Jammer, nu zullen we wel nooit te weten komen hoe virussen zich vermenigvuldigen... :cry:


Wikipedia :-oo
Een virusdeeltje kan zich niet zelfstandig voortplanten. Om zich te vermenigvuldigen (repliceren), is het virus genoodzaakt om gebruik te maken van de stofwisseling en machinerie van een levende gastheercel. Een virale infectie begint met een virion die zich vasthecht aan het oppervlak van een gastheercel.

Dat kan ik zelf niet beter verwoorden, al kun je er nog veel meer over zeggen :wink:


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten