Eurovisie Songfestival

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor benefietdiner » 24 mei 2021 11:02

Prisma23 schreef:Afbeelding

Deze mensen kijken veel blijer dan die van het Songfestival....!

Zeker, zeker. Ze kijken niet alleen blij maar geven ook met hun uiterlijk blijk niet van ‘de wereld’ te zijn. ‘De wereld’ verlaten, onze oude natuur doden en in een nieuw godzalig leven wandelen. d:)b

De wereld verlaten! Dat kan niet letterlijk bedoeld zijn. Daarvoor is de Bijbel te vol van de opdracht om als christenen in de wereld te gaan en te staan, in de dienst van God, overeenkomstig de roeping. Maar we staan wèl voor de roeping om bij ons zijn en leven in de wereld er tóch geen deel aan te hebben, namelijk aan de geest dezer wereld, o.a. Eurovisie Songfestival die vijandig is aan God.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor gravo » 24 mei 2021 12:10

Prisma23 schreef:Afbeelding

Deze mensen kijken veel blijer dan die van het Songfestival....!

Ja toe maar. Kijk maar blij. Maar daar is zoveel schijnvreugde. Laat ons eten en drinken en vrolijk zijn. De wereld kijkt ook blij. De vraag is, zijn we met al onze blijheid al bekeerd? Dan is het uit met al die wereldse blijheid en met die valse christelijke blijheid.
Daar zijn er zoveel die zich bedriegen. Die een gerust christendom praktiseren. Die menen te staan. Die met een ingebeeld geloof leven. Die zich zo ten onrechte allerlei geestelijke goederen toe-eigenen.
Dan kunnen we wel vrolijk zijn, maar is het ook waar van binnen? Dan kunnen we uiterlijk wel vroom en godvruchtig zijn, maar is ons hart al vernieuwd?
Lang haar, een rok, het afzien van sieraden, make-up en andere aanstootgevende (!) en prikkelende (!) zaken is mooi, maar tis niet genoeg vrienden!
Dit leven is toch niet anders dan een gestadige dood en wij zijn in zonden ontvangen en geboren, van de hoofdschedel tot de voetzool toe melaats, aan allerhande ellende, ja, aan de verdoemenis zelf onderworpen!
Dan kunnen we wel in schijnvrolijkheid gaan leven, met onze lage hakken, maar onze verdorven natuur, da's toch andere koek!

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor MoesTuin » 24 mei 2021 12:36

Hier wordt ik wel blij van hoor :mrgreen: (zeker de eerste jaren) =D>

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor Erik1960 » 24 mei 2021 13:56

Prisma23 schreef:Afbeelding

Deze mensen kijken veel blijer dan die van het Songfestival....!


Ik word hier een beetje ongemakkelijk van… waar komt deze foto vandaan? Is de mensen op de foto gevraagd of ze toestemming geven om op dit forum te verschijnen?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor Erik1960 » 24 mei 2021 14:02

Gelukkig is er voor elk muziekprobleem een oplossing… :D

Afbeelding
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor BladeStraight » 24 mei 2021 18:12

gravo schreef:Ja toe maar. Kijk maar blij. Maar daar is zoveel schijnvreugde. Laat ons eten en drinken en vrolijk zijn. De wereld kijkt ook blij. De vraag is, zijn we met al onze blijheid al bekeerd? Dan is het uit met al die wereldse blijheid en met die valse christelijke blijheid.
Daar zijn er zoveel die zich bedriegen. Die een gerust christendom praktiseren. Die menen te staan. Die met een ingebeeld geloof leven. Die zich zo ten onrechte allerlei geestelijke goederen toe-eigenen.
Dan kunnen we wel vrolijk zijn, maar is het ook waar van binnen? Dan kunnen we uiterlijk wel vroom en godvruchtig zijn, maar is ons hart al vernieuwd?
Lang haar, een rok, het afzien van sieraden, make-up en andere aanstootgevende (!) en prikkelende (!) zaken is mooi, maar tis niet genoeg vrienden!
Dit leven is toch niet anders dan een gestadige dood en wij zijn in zonden ontvangen en geboren, van de hoofdschedel tot de voetzool toe melaats, aan allerhande ellende, ja, aan de verdoemenis zelf onderworpen!
Dan kunnen we wel in schijnvrolijkheid gaan leven, met onze lage hakken, maar onze verdorven natuur, da's toch andere koek!

gravo


Ongetwijfeld cynisch bedoeld maar toch sla je de spijker op de kop.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor Prisma23 » 24 mei 2021 19:46

Erik1960 schreef:Ik word hier een beetje ongemakkelijk van… waar komt deze foto vandaan? Is de mensen op de foto gevraagd of ze toestemming geven om op dit forum te verschijnen?



Is door RefoWeb goed geregeld. Je kan alleen een link naar een foto opnemen in een bericht, niet de foto zelf. Deze foto staat openbaar op
//i.pinimg.com/originals/17/ea/97/17ea97c31b0c894386606ed58fa1b84e.jpg , voor de // moet je https: tikken

hier de directe link https://nl.pinterest.com/pin/816066394948826252/

Gewoon gevonden door in google "refo kleding" o.i.d. in te tikken

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor Erik1960 » 24 mei 2021 20:25

Prisma23 schreef:Is door RefoWeb goed geregeld. Je kan alleen een link naar een foto opnemen in een bericht, niet de foto zelf. Deze foto staat openbaar op
//i.pinimg.com/originals/17/ea/97/17ea97c31b0c894386606ed58fa1b84e.jpg , voor de // moet je https: tikken

hier de directe link https://nl.pinterest.com/pin/816066394948826252/

Gewoon gevonden door in google "refo kleding" o.i.d. in te tikken


Dankjewel voor de toelichting!
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor Marnix » 24 mei 2021 22:28

Kweenie hoor, al die rokken boven de knieën, allemaal om jullie te verleiden ;-)

Maar goed ik hou ook niet zo van het songfestival maar al helemaal niet van dat geoordeel. Benefietdiner, misschien kan je beter voor Sodom en Gomorra bidden ipv anderen te willen vertellen hoe slecht die mensen toch allemaal zijn, als ke dat zo sterk vindt, Foto’s posten met: kijk ze nou eens, die zondaren. Gelukkig ben ik niet zo (?)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor Mortlach » 24 mei 2021 23:22

Marnix schreef:Kweenie hoor, al die rokken boven de knieën, allemaal om jullie te verleiden ;-)


En die hakken van dame 2 schurken toch wel heel erg dicht tegen het ontoelaatbare aan!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1467
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor hans0166 » 25 mei 2021 06:08

Prisma23 schreef:Is door RefoWeb goed geregeld. Je kan alleen een link naar een foto opnemen in een bericht, niet de foto zelf. Deze foto staat openbaar op
hier de directe link https://nl.pinterest.com/

Gewoon gevonden door in google "refo kleding" o.i.d. in te tikken


ehm.. ook foto's op internet mag je niet zomaar gebruiken tenzij er een licentie systeem bij staat. Link of direct maakt niet uit.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor StillAwake » 25 mei 2021 07:55

Erik1960 schreef:Gelukkig is er voor elk muziekprobleem een oplossing… :D

Afbeelding

Briljant.
Ik heb een samenvatting van het festival zitten kijken: Belgie en Zwitserland hadden wel een aardig liedje, maar waarom Frankrijk en Italië zo hoog in de lijst kwamen: werkelijk geen idee.
Dat Nederland 0 punten had snap ik dan weer wel.

Die Zwitser kon echt zingen, en verder was het echt bagger...
Zonde van de zendtijd ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor gravo » 25 mei 2021 08:01

BladeStraight schreef:Ongetwijfeld cynisch bedoeld maar toch sla je de spijker op de kop.

Uiteraard cynisch bedoeld. Maar daar zit de onvrede achter met de huichelachtigheid van veel "zware" christenen. Er zit geen rem op de uitspraken hoe slecht, zondig, verdorven en verdoemelijk we zijn (je herkent de citaten uit mijn vorige post vast wel) en je zou denken dat als men dat echt meent er een grote bescheidenheid en terughoudendheid zou bestaan om met de vingers naar anderen te wijzen. Immers, onophoudelijk wordt benadrukt dat de zondigheid een persoonlijke zaak is en dat het niet aangaat om de splinter in de ogen van anderen te zien, maar dat wij ons zelf als "de grootste der zondaren" dienen te beschouwen. Dat in ons niets goed gevonden wordt...nou ja, de termen zijn bekend.

Maar de praktijk is een hele andere. In de praktijk zijn vooral alle buitenstaanders de grote zondaren. Hele groepen worden collectief op de grote hoop ongelovigen gegooid en voorzien van de meest verregaande kwalificaties als dienaars van satan, godloochenaars en ontuchtplegers. Dit alles natuurlijk als zwarte achtergrond waartegen de kerkmens zelf gunstig, vroom, godvruchtig en heilig afsteekt.

Het leidt bij mij maar tot één conclusie: al dat gepraat over eigen zondigheid en verlorenheid is allemaal kul. Het is een rituele en theoretische zaak die precies het tegenovergestelde bewerkstelligt dan je zou denken: je wordt er in eigen kring om geprezen, je wordt er in eigen kring een hele goede, vrome, échte bekeerde, wederom geboren mens mee. Er is applaus voor degene die zich zelf de aller aller-zondigste mens noemt! Die gekke omkering vind ik huichelachtig.

Het sterkst merkbaar bij predikanten en ouderlingen die voor "echt bekeerd" doorgaan. Zij hebbend de meeste zondekennis, zij hebben het stuk der ellende tot de laatste bittere druppel moeten bevinden, zij slaan zichzelf voortdurend op de borst, want zij dragen de kenmerken van de ware christen die zich schuldig weet, die zich een zondaar weet, een verlorene die de toorn en de straf van God verdiend hebben.

Maar in werkelijkheid maken zij wel de dienst uit, worden zij op handen gedragen, krijgen ze alle aandacht, wordt het goddelijke wijsheid en waarheid toegedicht, zijn zij boven alle twijfel verheven en hebben zij ook alle macht in handen in de kleine kring waar zij zich zo "onbekwaam tot enig goed" voordoen. Ze zijn helemaal niet de zondaars waar ze zich voor uitgeven! Zij zijn de godsmannen!
En zij zijn het ook die de beschuldigende vinger zo makkelijk uitsteken naar de wereld, naar anderen, naar buitenstaanders.
Want je denk toch niet dat benefietdiner cum suis dat van zichzelf hebben? Die praten allemaal de "grootste der zondaren", de dominee dus, na.

Dat pontificale jezelf steeds op de borst slaan vanwege de eigen ongerechtigheid, ongelovigheid en verlorenheid is in werkelijkheid misschien wel een trots op de borst slaan dat wij niet zijn zoals al die anderen.
"Dat we daarvoor gespaard zijn gebleven" is dan de kronkelige zin, waarmee de fierheid op eigen gerechtigheid en heiligheid wordt verhuld.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor StillAwake » 25 mei 2021 08:04

Wel grappig dat moeilijk gedaan wordt over eventueel drugsgebruik van die Italiaan (omdat hij gewonnen heeft?)
IJsland kwam ook niet heel nuchter over, maar als je niet wint mag dat blijkbaar...

Bizar eigenlijk dat een rocker (die italiaan) die in Nederland optreedt vrijwel automatisch met drugs in verband wordt gebracht.
Hoezo stigmatiserend?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor StillAwake » 25 mei 2021 08:19

gravo schreef:Uiteraard cynisch bedoeld. Maar daar zit de onvrede achter met de huichelachtigheid van veel "zware" christenen. Er zit geen rem op de uitspraken hoe slecht, zondig, verdorven en verdoemelijk we zijn (je herkent de citaten uit mijn vorige post vast wel) en je zou denken dat als men dat echt meent er een grote bescheidenheid en terughoudendheid zou bestaan om met de vingers naar anderen te wijzen. Immers, onophoudelijk wordt benadrukt dat de zondigheid een persoonlijke zaak is en dat het niet aangaat om de splinter in de ogen van anderen te zien, maar dat wij ons zelf als "de grootste der zondaren" dienen te beschouwen. Dat in ons niets goed gevonden wordt...nou ja, de termen zijn bekend.

Maar de praktijk is een hele andere. In de praktijk zijn vooral alle buitenstaanders de grote zondaren. Hele groepen worden collectief op de grote hoop ongelovigen gegooid en voorzien van de meest verregaande kwalificaties als dienaars van satan, godloochenaars en ontuchtplegers. Dit alles natuurlijk als zwarte achtergrond waartegen de kerkmens zelf gunstig, vroom, godvruchtig en heilig afsteekt.

Het leidt bij mij maar tot één conclusie: al dat gepraat over eigen zondigheid en verlorenheid is allemaal kul. Het is een rituele en theoretische zaak die precies het tegenovergestelde bewerkstelligt dan je zou denken: je wordt er in eigen kring om geprezen, je wordt er in eigen kring een hele goede, vrome, échte bekeerde, wederom geboren mens mee. Er is applaus voor degene die zich zelf de aller aller-zondigste mens noemt! Die gekke omkering vind ik huichelachtig.

Het sterkst merkbaar bij predikanten en ouderlingen die voor "echt bekeerd" doorgaan. Zij hebbend de meeste zondekennis, zij hebben het stuk der ellende tot de laatste bittere druppel moeten bevinden, zij slaan zichzelf voortdurend op de borst, want zij dragen de kenmerken van de ware christen die zich schuldig weet, die zich een zondaar weet, een verlorene die de toorn en de straf van God verdiend hebben.

Maar in werkelijkheid maken zij wel de dienst uit, worden zij op handen gedragen, krijgen ze alle aandacht, wordt het goddelijke wijsheid en waarheid toegedicht, zijn zij boven alle twijfel verheven en hebben zij ook alle macht in handen in de kleine kring waar zij zich zo "onbekwaam tot enig goed" voordoen. Ze zijn helemaal niet de zondaars waar ze zich voor uitgeven! Zij zijn de godsmannen!
En zij zijn het ook die de beschuldigende vinger zo makkelijk uitsteken naar de wereld, naar anderen, naar buitenstaanders.
Want je denk toch niet dat benefietdiner cum suis dat van zichzelf hebben? Die praten allemaal de "grootste der zondaren", de dominee dus, na.

Dat pontificale jezelf steeds op de borst slaan vanwege de eigen ongerechtigheid, ongelovigheid en verlorenheid is in werkelijkheid misschien wel een trots op de borst slaan dat wij niet zijn zoals al die anderen.
"Dat we daarvoor gespaard zijn gebleven" is dan de kronkelige zin, waarmee de fierheid op eigen gerechtigheid en heiligheid wordt verhuld.

gravo

Jaren geleden heb ik ooit "De dood van een non" gelezen.
Het gaat over een non die in een klooster intreedt waar je jezelf zo moet wegcijferen dat er geen ruimte voor trots meer is.
Een orde waarin nederigeheid zo hoog op de agenda is komen te staan dat deze nederligheid uiteindelijk tot een soort competitie leidt (met als gevolg hoogmoed over die nederigheid).

En feitelijk is dat voor een deel wat je in bepaalde kringen ziet gebeuren.
Ouderlingen zijn de "profvoetballers" van de refowereld, Predikanten zijn de "rocksterren" van de meest behoudende stromingen.
Oudvaders worden als profeten neergezet, en het enige veerschil met de Katholieke paus is dat de refo-werled wat meer pausen kent (die ook nog eens nog kritieklozer aanbeden worden).
Men vertoont exact hetzelfde gedrag als "de wereld", maar ziet het niet.

Ik heb ooit een RD ingezien waar een hele bladzeide gewijd was aan de veroordeling van de aanbidding voor voetballers van het Nederlands elftal.
Omslaan van de pagina bracht je echter bij een stuk waar het koningshuis een bijna goddelijke status kreeg.
De (terechte) veroordeling van het hebben van idolen door mensen buiten eigen kring goldt blijkbaar neit voor de eigen idolen.
En dat is iets waar ik (en jij blijkbaar ook) vaak tegen aan loop in de refowereld. De veroordeling van de fouten van anderen is vaak vrij sterk ontwikkeld, maar het spiegelen naar de eigen zuil wordt niet gedaan.
En als je deze spiegeling aan hen voorhoudt gaat de rest van de discussie over hoe graag degene die de spiegel voorhoudt het eigen gelijk bevestigd wil zien worden.

Je ziet hetzelfde gebeuren op dit forum: bepaalde "deskundigen" hebben een stukje geschreven in de vragenrubriek, maar als iemand daar kritische vragen over gaat stellen wordt de discussie teruggebracht tot; "zit jij in de baas zijn tijd te reageren?" (het antwoord is overigens "nee").
Ander voorbeeld op dit forum: (als je kritische vragen stelt): "jij zult nooit welkom zijn in ons groepje, jij bent geen echte refo (lees: "je bent niet welkom in onze levens"
Alles om de discussie maar te hoduen op het ongelijk van de ander, alles om jezelf maar geen spiegel te hoeven laten voorhouden.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten