Eurovisie Songfestival

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor Prisma23 » 25 mei 2021 22:55

MoesTuin schreef:met de misschien wel leukste, hipste, mooiste dominee. Zie je niet veel, ook nog een vrouwelijke gereformeerde dominee in strakke jeans, paars haar, piercings, make-up.

Over "hippe" dominees gesproken...
Google eens op Nadia Bolz-Weber

Afbeelding

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor benefietdiner » 26 mei 2021 07:44

Gravo je schetst ‘zware christenen’ als zeer Hypocriet.

Even zo schetst StillAwake dat ‘de refo-wereld’ te vergelijken is met de voetbalwereld waar ook o.a. predikanten als idolen worden neer gezet.

En….. jullie hebt gelijk. Altijd daar waar waren vroomheid is is ook altijd namaak. Daarom is het niet waar dat alle zware christenen (gravo) of de refo-wereld (StillAwake) huichelachtig, vals of geveinsd gedrag zouden vertonen in tegendeel.

Jullie moeten wel bij de topictittel blijven waar in ik stelde dat evangelisatie nodig is bij het Eurovisie Songfestival. Ook heb ik het Eurovisie Songfestival vergeleken met het Sodom en Gomorra, Adama en Zeboïm zoals in de Bijbel beschreven met zondig.

Voornamelijk Gravo stikte hier zowat in en de gehele zware christenen en refo-wereld wordt over de hekel gehaald als zwaar hypocriet. Alles moet volgens gravo, StillAwake en meerdere opponenten hier met de mantel van de liefde bedekt en benaderd worden omdat Jezus dat ook gedaan zou hebben.

Nu Gravo daar vergis jij je deerlijk in. Jezus heeft geen stukje uit het Oude Testament gekipt maar alles gehandhaafd wat daarin door de profeten is voor zegt. Ja inderdaad hebben die profeten gewezen op de komst van Jezus maar ook de zonden van het volk aangewezen en veroordeeld.

In Galaten 5:19-21 staat:
19 Het is bekend wat de werken van het vlees zijn, namelijk overspel, hoererij, onreinheid, losbandigheid, 20 afgoderij, toverij, vijandschappen, ruzie, afgunst, woede-uitbarstingen, egoïsme, onenigheid, afwijkingen in de leer, 21 jaloersheid, moord, dronkenschap, zwelgpartijen, en dergelijke; waarvan ik u voorzeg, zoals ik ook al eerder gezegd heb, dat wie zulke dingen doen, het Koninkrijk van God niet zullen beërven.

Daar op dat Eurovisie Songfestival gebeurden de werken van het vlees. Ja inderdaad in de wereld is ook blijheid maar waarin. Dat heb je kunnen zien bij dat Songfestival. Ze zijn blij met uiterlijke dingen. Die in Galaten 5 vermeld staan en veroordeeld worden. Voornamelijk een goed lijf met de spieren op de juiste plek. Vrouwen in diepe decolletés waar hun borsten, met een juiste maat, er bijna uitspringen. Mannen met blote bovenlijven met een juist sixpack enz. enz. Daar zijn ze blij mee. Zodra in het lijf verandering komt hebben ze niets meer. Alles draait en gaat om het lijf.

Dus het plaatje wat Prisma23 posten en het plaatje wat ik posten van Måneskin zijn twee uiterlijkheden die strijdig zijn met elkaar. Måneskin wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen omdat zij verkeerde vruchten voor brengen. Het plaatje van Prisma23 geeft het beeld van eerbare vrouwen met een juiste vruchten.

Zegt het uiterlijk helemaal niets? Zeker wel. Maar…. het is God die de harten en nieren doorzoekt. De wereld verlaten en in een nieuw Godzalig leven wandelen is Zijn opdracht! En de boom wordt aan de vrucht gezien en herkend. Een ieder boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen.

Beste gravo het is niet waar wat je schetst dat Christus voor jou de kastanjers wel uit het vuur haalt en jij gered zou zijn als je dat maar gelooft. De navolging van Christus is zeer belangrijk. Zeker, de leer van Christus gaat alle leringen van Heiligen te boven en wie zijn geest bezat, zou daarin het verborgen manna vinden. Maar het gebeurt dat velen, die het Evangelie horen, weinig zielsverlangen ondervinden omdat zij de geest van Christus niet bezitten. Wilt je de woorden van Christus ten volle verstaan en er smaak in vinden, dan moet je geheel je leven aan het zijne proberen gelijkvormig te maken.

Wat je proclameer is confessionele met een lieve Jezus waarbij je gelooft dat Hij voor jou gestorven is en daarmee kun je de zonden gewoon handhave. Het oog wordt niet verzadigd van wat het ziet, en het oor niet van wat het hoort. Zet je in om je hart los te rukken van de liefde der zichtbare dingen tot de onzichtbare te keren, want die hun zinnelijkheid volgen, besmetten hun geweten, en verliezen de genade van God.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor ajl » 26 mei 2021 07:48

StillAwake schreef:Ik ga ook meestal het liefts in mijn werkkamer gitaar zitten spelen als de rest TV kijkt. Toch vinden ze dat jammer, en ergens snap ik dat.
Als het nu een beetje behapbaar is (en dan heb ik het dus niet over All you need is love of iets dergelijks) kom ik dus gezellig meekijken benenden. Maar dat is omdat het een gezinsmoment is, niet omdat ik dat nou zo leuk vind.
Ik neem aan dat jij dat ook doet.
In een gezin moet je je soms ook aan elkaar aanpassen...


Precies en juist zaterdagavond is zo'n moment. Daar kijken ze ook echt naar uit. Langer opblijven, een bakje chips/popcorn of wat lekkers gebakken en dan een filmpje. En er is er altijd wel een die klaagt over de uitgekozen film :mrgreen:

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor StillAwake » 26 mei 2021 08:25

benefietdiner schreef:Gravo je schetst ‘zware christenen’ als zeer Hypocriet.
Even zo schetst StillAwake dat ‘de refo-wereld’ te vergelijken is met de voetbalwereld waar ook o.a. predikanten als idolen worden neer gezet.
Ik heb de indruk dat ik niet volledig begrepen ben. Wat ik wilde zeggen (en wat er in mijn optiek ook staat) is dat de mensen die het meest nadrukkelijk in het geweer komen tegen de "verering" van rocksterren, profvoetballers of filmsterren (waar ze overigens zeer zeker een punt hebben) zien predikanten/oudvaders/ouderlingen uiteindelijk op dezelfde manier.
benefietdiner schreef:En….. jullie hebt gelijk. Altijd daar waar waren vroomheid is is ook altijd namaak. Daarom is het niet waar dat alle zware christenen (gravo) of de refo-wereld (StillAwake) huichelachtig, vals of geveinsd gedrag zouden vertonen in tegendeel.
Ik loop inmiddels een aantal jaren mee in de refowereld (hoewel ik volgens sommigen hier altijd surrogaat zal blijven), en je hoort mij niet zeggen dat alle refo's huichelachtig en geveinsd gedrag vertonen. Wel zit het tot in de haarvaten van de refowereld verweven, omdat van bijvoorbeeld predikanten een bekeringsverhaal gevraagd wordt wat toch minimaal op een Bijbelverhaal lijkt.
Refo's zijn op indivueel niveau echt niet (allemaal) huichelachtig en/of geveinsd. Wel is de refo-wereld als geheel onder deze noemer te plaatsen.
Zoals een individueel FvD-er geen racist hoeft te zijn, maar de partij als geheel dat wel is.
benefietdiner schreef:Jullie moeten wel bij de topictittel blijven waar in ik stelde dat evangelisatie nodig is bij het Eurovisie Songfestival. Ook heb ik het Eurovisie Songfestival vergeleken met het Sodom en Gomorra, Adama en Zeboïm zoals in de Bijbel beschreven met zondig.
De topictitel meldt an sich niet meer dan "Eurovisie-songfestival, dus zo ver zit de discussie daar nog niet vanaf.
Wat vooral opvalt in (onder andere) jouw reacties is dat het nog al een hoog "Ik dank U dat ik niet zo ben als alle anderen" gehalte heeft. En juist dat is iets wat gespeigeld werd door Gravo, en in iets mindere mate door ondergetekende.
benefietdiner schreef:Voornamelijk Gravo stikte hier zowat in en de gehele zware christenen en refo-wereld wordt over de hekel gehaald als zwaar hypocriet. Alles moet volgens gravo, StillAwake en meerdere opponenten hier met de mantel van de liefde bedekt en benaderd worden omdat Jezus dat ook gedaan zou hebben.
Kun je mij vertellen waar ik heb opgeroepen zaken met de mantel der liefde te bedekken?
Er worden mij nu zaken in de schoenen geschoven waar ik me uiteindelijk niet in kan vinden, en die ik ook nooit gezegd heb.
benefietdiner schreef:Nu Gravo daar vergis jij je deerlijk in. Jezus heeft geen stukje uit het Oude Testament gekipt maar alles gehandhaafd wat daarin door de profeten is voor zegt. Ja inderdaad hebben die profeten gewezen op de komst van Jezus maar ook de zonden van het volk aangewezen en veroordeeld.

In Galaten 5:19-21 staat:
19 Het is bekend wat de werken van het vlees zijn, namelijk overspel, hoererij, onreinheid, losbandigheid, 20 afgoderij, toverij, vijandschappen, ruzie, afgunst, woede-uitbarstingen, egoïsme, onenigheid, afwijkingen in de leer, 21 jaloersheid, moord, dronkenschap, zwelgpartijen, en dergelijke; waarvan ik u voorzeg, zoals ik ook al eerder gezegd heb, dat wie zulke dingen doen, het Koninkrijk van God niet zullen beërven.

Daar op dat Eurovisie Songfestival gebeurden de werken van het vlees. Ja inderdaad in de wereld is ook blijheid maar waarin. Dat heb je kunnen zien bij dat Songfestival. Ze zijn blij met uiterlijke dingen. Die in Galaten 5 vermeld staan en veroordeeld worden. Voornamelijk een goed lijf met de spieren op de juiste plek. Vrouwen in diepe decolletés waar hun borsten, met een juiste maat, er bijna uitspringen. Mannen met blote bovenlijven met een juist sixpack enz. enz. Daar zijn ze blij mee. Zodra in het lijf verandering komt hebben ze niets meer. Alles draait en gaat om het lijf.
Ik ben helemaal niet van plan om het songfestival te verdedigen, ik vind het zowel artistiek als qua uitstraling ronduit wanstaltig, maar ik zou wel willen waken voor een wij-zij gedachte
benefietdiner schreef:Dus het plaatje wat Prisma23 posten en het plaatje wat ik posten van Måneskin zijn twee uiterlijkheden die strijdig zijn met elkaar. Måneskin wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen omdat zij verkeerde vruchten voor brengen. Het plaatje van Prisma23 geeft het beeld van eerbare vrouwen met een juiste vruchten.
Niet mee eens. In beide gevallen is het een plaatje van mensen die overkomen alsof ze puur op het uiterlijk gericht zijn. In het ene geval een zo stoer mogelijk uiterlijk (deels gebaseerd op groepsdruk), in het andere geval zo duur mogelijke kleding (deels gebaseerd op groepsdruk). Het principiele verschil ontgaat me daar wereklijk in.
benefietdiner schreef:Zegt het uiterlijk helemaal niets? Zeker wel. Maar…. het is God die de harten en nieren doorzoekt. De wereld verlaten en in een nieuw Godzalig leven wandelen is Zijn opdracht! En de boom wordt aan de vrucht gezien en herkend. Een ieder boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen.
Klopt. Zo zegt het uiterlijk van bepaalde artiesten niks over hun innerlijk, en zegt het uiterlijk van de dames in dure kleding niks over hun beweegredenen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor Marnix » 26 mei 2021 08:31

benefietdiner schreef:Gravo je schetst ‘zware christenen’ als zeer Hypocriet.

Even zo schetst StillAwake dat ‘de refo-wereld’ te vergelijken is met de voetbalwereld waar ook o.a. predikanten als idolen worden neer gezet.

En….. jullie hebt gelijk. Altijd daar waar waren vroomheid is is ook altijd namaak. Daarom is het niet waar dat alle zware christenen (gravo) of de refo-wereld (StillAwake) huichelachtig, vals of geveinsd gedrag zouden vertonen in tegendeel.

Jullie moeten wel bij de topictittel blijven waar in ik stelde dat evangelisatie nodig is bij het Eurovisie Songfestival. Ook heb ik het Eurovisie Songfestival vergeleken met het Sodom en Gomorra, Adama en Zeboïm zoals in de Bijbel beschreven met zondig.

Voornamelijk Gravo stikte hier zowat in en de gehele zware christenen en refo-wereld wordt over de hekel gehaald als zwaar hypocriet. Alles moet volgens gravo, StillAwake en meerdere opponenten hier met de mantel van de liefde bedekt en benaderd worden omdat Jezus dat ook gedaan zou hebben.

Nu Gravo daar vergis jij je deerlijk in. Jezus heeft geen stukje uit het Oude Testament gekipt maar alles gehandhaafd wat daarin door de profeten is voor zegt. Ja inderdaad hebben die profeten gewezen op de komst van Jezus maar ook de zonden van het volk aangewezen en veroordeeld.

In Galaten 5:19-21 staat:
19 Het is bekend wat de werken van het vlees zijn, namelijk overspel, hoererij, onreinheid, losbandigheid, 20 afgoderij, toverij, vijandschappen, ruzie, afgunst, woede-uitbarstingen, egoïsme, onenigheid, afwijkingen in de leer, 21 jaloersheid, moord, dronkenschap, zwelgpartijen, en dergelijke; waarvan ik u voorzeg, zoals ik ook al eerder gezegd heb, dat wie zulke dingen doen, het Koninkrijk van God niet zullen beërven.

Daar op dat Eurovisie Songfestival gebeurden de werken van het vlees. Ja inderdaad in de wereld is ook blijheid maar waarin. Dat heb je kunnen zien bij dat Songfestival. Ze zijn blij met uiterlijke dingen. Die in Galaten 5 vermeld staan en veroordeeld worden. Voornamelijk een goed lijf met de spieren op de juiste plek. Vrouwen in diepe decolletés waar hun borsten, met een juiste maat, er bijna uitspringen. Mannen met blote bovenlijven met een juist sixpack enz. enz. Daar zijn ze blij mee. Zodra in het lijf verandering komt hebben ze niets meer. Alles draait en gaat om het lijf.

Dus het plaatje wat Prisma23 posten en het plaatje wat ik posten van Måneskin zijn twee uiterlijkheden die strijdig zijn met elkaar. Måneskin wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen omdat zij verkeerde vruchten voor brengen. Het plaatje van Prisma23 geeft het beeld van eerbare vrouwen met een juiste vruchten.

Zegt het uiterlijk helemaal niets? Zeker wel. Maar…. het is God die de harten en nieren doorzoekt. De wereld verlaten en in een nieuw Godzalig leven wandelen is Zijn opdracht! En de boom wordt aan de vrucht gezien en herkend. Een ieder boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen.

Beste gravo het is niet waar wat je schetst dat Christus voor jou de kastanjers wel uit het vuur haalt en jij gered zou zijn als je dat maar gelooft. De navolging van Christus is zeer belangrijk. Zeker, de leer van Christus gaat alle leringen van Heiligen te boven en wie zijn geest bezat, zou daarin het verborgen manna vinden. Maar het gebeurt dat velen, die het Evangelie horen, weinig zielsverlangen ondervinden omdat zij de geest van Christus niet bezitten. Wilt je de woorden van Christus ten volle verstaan en er smaak in vinden, dan moet je geheel je leven aan het zijne proberen gelijkvormig te maken.

Wat je proclameer is confessionele met een lieve Jezus waarbij je gelooft dat Hij voor jou gestorven is en daarmee kun je de zonden gewoon handhave. Het oog wordt niet verzadigd van wat het ziet, en het oor niet van wat het hoort. Zet je in om je hart los te rukken van de liefde der zichtbare dingen tot de onzichtbare te keren, want die hun zinnelijkheid volgen, besmetten hun geweten, en verliezen de genade van God.


Beste Benefietdiner, de navolging van Christus is zeker belangrijk maar die houdt niet in dat je in de eerste plaats de zonden bij anderen moet aanwijzen, zowel bij het songfestival als bij mensen die daar naar kijken. Daarnaast is het Songfestival hierin niet zo anders dan de gewone seculiere samenleving waar je de muziek, een ontbloot bovenlijf, korte rokjes en diepe decolletés net zo goed veelvuldig tegenkomt. Het is dus wat overtrokken om 1 ding er uit te halen en aan te wijzen als "Het Sodom en Gomorra" sterker nog, dan zijn er veel betere voorbeelden te vinden. Ik ben vooral benieuwd hoe jij de navolging van Christus wel zelf in praktijk brengt, hoe jij je bewogenheid bij het zien van zoveel schapen zonder herder omzet in daden die getuigen van het betere leven dat we in Hem hebben. Want dan kom je met het met je vinger zwaaien en klagen over hoe slecht dingen zijn niet zo ver natuurlijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor gravo » 26 mei 2021 11:12

Als reactie op benefietdiner:
1.
Lieve Jezus? Ik heb het woord huichelarij genoemd, wanneer ik zie hoe de zonden van anderen worden aangewezen zonder de balk in eigen oog te zien. Dat is een (niet zo lief) woord dat Jezus ook gebruikte in de richting van met name de geestelijke leidslieden die zich lieten voorstaan op hun strenge wetshandhaving. Zoals Jezus zei: "doe wel naar hun woorden, maar niet naar hun daden" zo klaag ik ook die zware gereformeerden aan die met de mond belijden dat een mens persoonlijk zijn zondigheid en doemwaardigheid zou moeten inleven en zich maar nooit op iets zou moeten beroemen dat uit en door hemzelf komt, maar aan de andere kant alle energie steken in het collectief en definitief veroordelen, afkeuren en wegwerpen van alle vermeende zonden en overtredingen van anderen. Ook ik belijd de klassieke geloofsbelijdenis. In die zin kan ik volop instemmen met veel "zware christenen", maar het gaat niet om de woorden, maar om de daden. En als christenen niets laten blijken van de genade die zij ontvangen hebben, maar zich slechts veroordelend van mensen afkeren, dan wordt het huichelachtig.

We hoeven echt niet op te kijken van het kwaad in de wereld. We hoeven echt niet te geschokt te zijn over hoererij, zedenverwildering, wereldgelijkvormigheid, egoïsme, plat vermaak, verslavingen, gokken, dronkenschap of anderszins. We weten immers hoe de mens is? We kennen immers ons eigen hart? We weten immers waardoor deze wereld wordt gedreven en hoe wij van nature zijn? Wij maken immers deel uit van de mensheid, gevallen in zonde? Waarom zouden wij ons verheffen boven anderen?
De grootste deugd van een christen is niet om andermans zonden aan te wijzen. Nee, het Evangelie van Jezus Christus is nu juist de boodschap dat de onpeilbare schuld en het niet te beteugelen kwaad verzoend wordt door de Middelaar tussen God en de mensen. Dat er een weg ter verlossing is. Dat hoeren en tollenaars niet aan hun verdiende lot worden overgelaten, maar dat God Zijn Zoon zond, juist om zondaren te rechtvaardigen. Kijk nu eens met de ogen van God naar de wereld. Kijk nu eens wat Hij er voor over heeft gehad om de zonde en de schuld weg te doen. En volg Jezus Christus in die liefdevolle, verzoenende en genezende houding. Hij heeft Zijn leven gegeven om zondaars te redden. God wil niet dat er iemand verloren gaat. En dan zouden wij luidkeels "zondaar" moeten gaan roepen naar zondaars? "Wie zonder zonde is werpe de eerste steen!

2.
benefietdiner schreef:(...) Beste gravo het is niet waar wat je schetst dat Christus voor jou de kastanjers wel uit het vuur haalt en jij gered zou zijn als je dat maar gelooft.(...)

Wat krijgen we nou? Afgezien van de uitdrukking met die kastanjes (wat ik nooit zo heb gezegd), ontken je hier eenvoudigweg de kern van het Evangelie van Jezus Christus!
Op ontelbare plaatsen in het NT wordt dit verkondigd! Niet voor niets heeft de Reformatie het tot de kern van haar belijden gemaakt. Sola fide.
Als dit niet de basis is, zijn we uitgepraat.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor MoesTuin » 26 mei 2021 20:56

Marnix schreef:Gravo schreef al:



Geldt voor jou volgens mij ook een beetje Moestuin :lol:

Zekers :wink:

Hieronder een kort maar prachtig in kijkje van een gereformeerde excentrieke predikant in hartje Biblebelt ...

Iemand zei eens...."Wie is hier de predikant"?

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor meribel » 26 mei 2021 22:40

Even ontopoc. Ik vind het winnende liedje erg goed ik luister er graag naar vooral tijdens schoonmaken

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor Marnix » 27 mei 2021 08:59

meribel schreef:Even ontopoc. Ik vind het winnende liedje erg goed ik luister er graag naar vooral tijdens schoonmaken


Haha en dan heb je in 2 minuten de hele vloer gedweild. Ik zie het al voor me :-D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Eurovisie Songfestival

Berichtdoor Mortlach » 27 mei 2021 17:17

Een collega omschreef mijn muzieksmaak ooit als "Geweldige muziek voor tijdens het stofzuigen, want dan hoor je het tenminste niet" :mrgreen:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten

cron