Kerkgangers belagen journalisten

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor benefietdiner » 31 mar 2021 21:17

Afbeelding

Omstreden Mieraskerk wordt streng beveiligd: dreigement om gebouw in brand te steken.

https://www.ad.nl/binnenland/omstreden- ... ~aa6e5d68/

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 mar 2021 21:21

benefietdiner schreef:Ds. Kort reageert op ophef; Sionkerk Urk verdeelt kerkgangers in groepen

Het gedrag van kerkgangers mag „nooit aanstoot geven”, aldus ds. A. Kort, „dan zou de Naam des Heeren gesmaad zijn en Zijn dienst bespottelijk gemaakt kunnen worden. We zoeken onze naaste te winnen in een heilige wandel.”

https://www.rd.nl/artikel/921182-ds-kor ... in-groepen

citaat:
Op een abnormale wijze hebben de virologen en de regering een angstcultuur gecreëerd. Wijzelf berusten in het beleid van God. Tot Hem nemen we de toevlucht.”

Het zou fijn zijn als een dominee die duidelijk geen feeling meer heeft met de realiteit zich niet zou bemoeien met de ontwikkelingen rondom het coronavirus.

Met zijn stijl van preken creëert hij al jarenlang een amgstcultuur. Heel vreemd dit.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor benefietdiner » 01 apr 2021 07:27

Tante Pollewop schreef:Het zou fijn zijn als een dominee die duidelijk geen feeling meer heeft met de realiteit zich niet zou bemoeien met de ontwikkelingen rondom het coronavirus.
In die zin heef de predikant aan jou aangenaam verzoek reeds lang voldaan. Vandaar de kerkopenstelling om meer mensen toe te laten in de kerkdienst, overigens rekening houdende met de wettelijke eisen (godsdienstvrijheid) die voor de kerken gelden. Dat velen hiermee niet op de hoogte zijn blijkt wel.
Tante Pollewop schreef:Met zijn stijl van preken creëert hij al jarenlang een amgstcultuur. Heel vreemd dit.
De predikant zegt het tegenovergestelde namelijk dat de overheid een angstcultuur creëert met de maatregelen tegen het coronavirus.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor benefietdiner » 01 apr 2021 07:32

De diensten vanuit de Mieraskerk in Krimpen aan den IJssel zijn niet langer openbaar terug te luisteren. Ook is de website van Oude Gereformeerde Gemeente offline gehaald.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/205179/W ... eluisteren

Het is waar als de predikant zegt dat er mensen overlijden door het coronavaccin.
Negen mensen overleden:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7921600 ... 60-minners
Oké er worden verder geen aantallen bij vermeld op hoeveel mensen die het vaccin hebben ontvangen van toepassing is maar dat het honderdprocent veiling is is niet waar.

Tsja ….. hoe harder in Nederland geroepen en gezegd wordt ‘vrede vrijheid en democratie’ moe meer een dictatuur en uiteindelijk communisme openbaar wordt.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Marnix » 01 apr 2021 09:26

benefietdiner schreef:De diensten vanuit de Mieraskerk in Krimpen aan den IJssel zijn niet langer openbaar terug te luisteren. Ook is de website van Oude Gereformeerde Gemeente offline gehaald.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/205179/W ... eluisteren

Het is waar als de predikant zegt dat er mensen overlijden door het coronavaccin.
Negen mensen overleden:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7921600 ... 60-minners
Oké er worden verder geen aantallen bij vermeld op hoeveel mensen die het vaccin hebben ontvangen van toepassing is maar dat het honderdprocent veiling is is niet waar.

Tsja ….. hoe harder in Nederland geroepen en gezegd wordt ‘vrede vrijheid en democratie’ moe meer een dictatuur en uiteindelijk communisme openbaar wordt.


Wat deze predikant met nogal gebrekkig Nederlands probeert te vertellen is bespottelijk. Los van of vaccineren een risico met zich meebrengt, dingen roepen als "Dat heel ons land door de overheid in gevaar is gebracht door besmettingen die uitbreken. Dat heel veel mensen sterven door het vaccineren. Dat de dood wordt ingebracht en ondanks men weet dat het gebeurt, dat dit niet wordt verhinderd. We zijn niet veilig bij deze overheid. We willen U vragen of U ons daarvan ontzet en verlost." is natuurlijk de waarheid verdraaien. Er zijn in Nederland volgens mij geen voorbeelden van doden door vaccinatie, tenminste, dat verband is niet vastgesteld. Maar zelfs al is dat zo, de dood is niet door de vaccinaties ingebracht. Er zijn het afgelopen jaar 16500 mensen overleden aan corona en door het vaccin neemt de kans om daaraan te overlijden drastisch af. Het alternatief van deze predikant is blijkbaar om de 30 doden per dag (nu, gemiddeld ligt dat hoger) voor lief te nemen en maar gewoon te bidden en te wachten of er iets gebeurt (waar ken ik dat toch van?). En dan ook niet met allerlei restricties omdat dat risico te beperken, nee, gewoon massaal samenkomen in de kerk. Als er hier iemand is die maatregelen promoot waardoor "de dood wordt ingebracht" en "de burgers in gevaar worden gebracht" is het wel deze man. Als je virologen die hun uiterste best doen om deze pandemie te bestrijden en het dodental zo lag mogelijk te houden, neer gaat zetten als moderne waarzeggers en tovenaars is enig besef van de realiteit ver te zoeken. Dit soort denkbeelden zijn dus behoorlijk gevaarlijk.

In die zin heef de predikant aan jou aangenaam verzoek reeds lang voldaan. Vandaar de kerkopenstelling om meer mensen toe te laten in de kerkdienst, overigens rekening houdende met de wettelijke eisen (godsdienstvrijheid) die voor de kerken gelden. Dat velen hiermee niet op de hoogte zijn blijkt wel.


Daar zijn we uitstekend van op de hoogte. Maar grondwet artikel 6 gaat niet over "als er oorlog, een pandemie of wat dan ook is hoeven de kerken geen rekening met anderen te houden want er is godsdienstvrijheid". Artikel 6 is er om andere redenen dan dat maar ja, als je naar te letter van de wet kijkt en leeft is het inderdaad niet strafbaar...

(Maar leuk om te zien dat je je GG-kritische houding weer even hebt laten varen ;-) )
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Prisma23 » 01 apr 2021 10:27

Marnix schreef:Wat deze predikant met nogal gebrekkig Nederlands probeert te vertellen is bespottelijk. Los van of vaccineren een risico met zich meebrengt, dingen roepen als "Dat heel ons land door de overheid in gevaar is gebracht door besmettingen die uitbreken. Dat heel veel mensen sterven door het vaccineren. Dat de dood wordt ingebracht en ondanks men weet dat het gebeurt, dat dit niet wordt verhinderd. We zijn niet veilig bij deze overheid. We willen U vragen of U ons daarvan ontzet en verlost." is natuurlijk de waarheid verdraaien. Er zijn in Nederland volgens mij geen voorbeelden van doden door vaccinatie, tenminste, dat verband is niet vastgesteld. Maar zelfs al is dat zo, de dood is niet door de vaccinaties ingebracht. Er zijn het afgelopen jaar 16500 mensen overleden aan corona en door het vaccin neemt de kans om daaraan te overlijden drastisch af. Het alternatief van deze predikant is blijkbaar om de 30 doden per dag (nu, gemiddeld ligt dat hoger) voor lief te nemen en maar gewoon te bidden en te wachten of er iets gebeurt (waar ken ik dat toch van?). En dan ook niet met allerlei restricties omdat dat risico te beperken, nee, gewoon massaal samenkomen in de kerk. Als er hier iemand is die maatregelen promoot waardoor "de dood wordt ingebracht" en "de burgers in gevaar worden gebracht" is het wel deze man. Als je virologen die hun uiterste best doen om deze pandemie te bestrijden en het dodental zo lag mogelijk te houden, neer gaat zetten als moderne waarzeggers en tovenaars is enig besef van de realiteit ver te zoeken. Dit soort denkbeelden zijn dus behoorlijk gevaarlijk.



Daar zijn we uitstekend van op de hoogte. Maar grondwet artikel 6 gaat niet over "als er oorlog, een pandemie of wat dan ook is hoeven de kerken geen rekening met anderen te houden want er is godsdienstvrijheid". Artikel 6 is er om andere redenen dan dat maar ja, als je naar te letter van de wet kijkt en leeft is het inderdaad niet strafbaar...

(Maar leuk om te zien dat je je GG-kritische houding weer even hebt laten varen ;-) )



Deze is in dit verband ook zeer illustratief:

Op een abnormale wijze hebben de virologen en de regering een angstcultuur gecreëerd.


zie :
https://www.hartvannederland.nl/coronav ... t-op-ophef

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Mortlach » 01 apr 2021 13:18

benefietdiner schreef:Het is waar als de predikant zegt dat er mensen overlijden door het coronavaccin.
Negen mensen overleden:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7921600 ... 60-minners
Oké er worden verder geen aantallen bij vermeld op hoeveel mensen die het vaccin hebben ontvangen van toepassing is maar dat het honderdprocent veiling is is niet waar.


Dat is paracetamol en aspirine ook niet. Sterker nog, geen enkel medicijn is "100% veilig". Dit is dus een drogargument.

In de VS wordt er op dit moment massaal gevaccineerd en daar vallen mensen ook niet bij bosjes dood neer.

Tsja ….. hoe harder in Nederland geroepen en gezegd wordt ‘vrede vrijheid en democratie’ moe meer een dictatuur en uiteindelijk communisme openbaar wordt.


Communisme nog wel, toe maar. Hoe kom je daar in vredesnaam bij?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Spons » 01 apr 2021 20:05

Dorpeling schreef:Ja, de reactie van de burgervader heb ik inderdaad gehoord en hij zegt het netjes. Ik doel meer op de reacties op social media, daar worden de misselijkste dingen gezegd. Van 'net goed' tot 'in de fik steken die teringlijers'. Hoezo meten met twee maten?

Hebben jullie het filmpje van de parkeerplaats op twitter trouwens goed bekeken? Dat was zó gemaakt! Die verslaggever had ook gewoon een stap naar links kunnen zetten. Waarom doet hij juist een aantal stappen naar rechts voor de auto langs en doet dan net alsof hij half doodgereden werd? Wat een dramaqueen! Afijn, het onderzoek loopt nog. We wachten af.

Overigens schijnt het dat deze lui al veel langer door Urk lopen met de meest irritante, provocerende en arrogante vragen/opmerkingen, wachtend op de juiste quote of smeuiige reactie waar ze het dorp/kerk/christenen in het algemeen weer mee kunnen afzeiken/te kijk zetten. Ze waren niet voor niets bij die kerk te vinden, puur op zoek naar sensatie. Als ik naar mezelf kijk kan ik gerust van mijn voetstukje afstappen, dat hadden ze bij mij ook niet moeten proberen.


ga je nu ook nog de automobilist verdedigen omdat je tot dezelfde stroming hoort... een Christen kan geen fouten maken ? De journalist week uit naar rechts zag dat daar een auto stond en niet heen kon gaan, stapte toen naar links dat beslis je in een split second op dat moment.... lijkt me niks vooropgezet aan ! Vervolgens zit er nog een klein meisje voor in en komt hij al rokend uit de auto ... hoezo een goed voorbeeld voor je dochter... en vergiftiging van je eigen lichaam ... hoezo een tempel ?

Ik kan me heel goed iets voorstellen bij de irritatie die dit opwekt bij kerkgangers. Dan kan je het beter negeren of antwoorden met het verhaal van pasen. Aan de andere kant is deze kerk de kat op het spek binden door te zeggen ... laat maar vol stromen terwijl 99,9 procent van de kerken online diensten houdt of zeeeeer beperkt mensen toe laat in de kerk...

Er staat ook nog zo iets als God niet verzoeken wat ze nu wel gedaan hebben. De duivel met zijn Corona spint hier garen bij en door deze actie beschadigde ook het algemene beeld van de kerk (van links tot rechts ). Jezus had zijn kruisiging kunnen voorkomen maar de wil van God moest volbracht worden zo zullen wij als Christenen ook geduld moeten hebben en weer blij mogen zijn als we volop naar de kerk kunnnen zonder anderen mensen te kunnen besmetten , we een ere dienst kunnen houden met zang en orgel etc. Ooit komt er een dag dat wij onze hart en mond weer kunnen roeren.

Dan hebben we het maar niet over de omstreden uitspraken met betrekking tot de SS en de terugtrekking van deze woorden .... om schade verder te beperken. Beide partijen zijn hier de fout in gegaan en nee niet alle journalisten zijn zo en nee God zij dank zijn niet alle kerkgangers zo

Ik hou het hier even op kerkelijk vlak bij , dan heb ik het nog niet over de vele domme ganzen die corona ontkennen en bij elkaar klitten in parken en op illegale feestjes.... Dat keur ik ten strengste af....

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor benefietdiner » 02 apr 2021 19:47

Dorpeling schreef:Overigens schijnt het dat deze lui al veel langer door Urk lopen met de meest irritante, provocerende en arrogante vragen/opmerkingen, wachtend op de juiste quote of smeuiige reactie waar ze het dorp/kerk/christenen in het algemeen weer mee kunnen afzeiken/te kijk zetten. Ze waren niet voor niets bij die kerk te vinden, puur op zoek naar sensatie. Als ik naar mezelf kijk kan ik gerust van mijn voetstukje afstappen, dat hadden ze bij mij ook niet moeten proberen.


Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor benefietdiner » 04 apr 2021 19:56

Kijk het interview kan ook gewoon netjes gedaan worden door journalisten

https://www.telegraaf.nl/video/20722716 ... s-geroepen

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Haaibaai » 20 apr 2021 20:38

Tja dat die kerkgangers dat doen is niet zo gek,wat moet je op zondagmorgen vroeg met sensatie pers; een echte vakverslaggever staat niet op zondagmorgen vroeg bij een Kerk om kerkgangers te belagen die dat al zo niet willen.

Dat die kerkgangers het zat waren is dan niet zo gek en ja er zijn er dan bij met een kort lontje en dan is het raak;wij hebben geen enkele meelij met de sensatie pers.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

katherina
Verkenner
Verkenner
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 jun 2017 10:39

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor katherina » 23 apr 2021 14:49

https://www.nu.nl/coronavirus/6129470/k ... redirect=1

Dit las ik zojuist op nu.nl. Ik vrees dat het openstellen van de kerken in Urk en Krimpen waar het in dit topic over gaat, hier geen goed aan hebben gedaan. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het wel terecht vind. Heel veel kerken hielden zich aan de adviezen en voorstellen, en gelukkig mogen burgemeesters nu zelf kiezen om kerken te sluiten als er een brandhaard in een gemeente is.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor johannes1 » 23 apr 2021 14:55

Dan zal het misschien wel meevallen. als je de statistieken van het RIVM bekijkt is de besmetting in religteuze gebouwen niet zo heel hoog.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor StillAwake » 30 apr 2021 11:11

johannes1 schreef:Dan zal het misschien wel meevallen. als je de statistieken van het RIVM bekijkt is de besmetting in religteuze gebouwen niet zo heel hoog.

Ergens logisch, omdat de meeste kerken dicht zijn.
Juist in Krimpen aan den IJssel heeft er overigens wel een besmettingencluster rond een kerk gezeten...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 jul 2021 07:19

De twee mannen die in Urk een journalist hebben belaagd, zijn gisteren veroordeeld tot taakstraffen.

Dinsdag staat de automobilist die inreed op een journalist voor de rechter.

Saskia Belleman heeft verslag gedaan op Twitter. Zij krijgt vaak veel wappie reacties, zo ook nu. Want, net als sommige wappies in dit topic, zeiden zij dat journalisten daar niet hadden moeten zijn en dat journalisten kerkgangers hadden lastiggevallen. Dat is natuurlijk pertinente onzin en zij legt dan geduldig uit dat journalisten gewoon hun werk doen.

Gelukkig heeft de rechter ook korte metten gemaakt met dit rare gedrag.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten