Kerkgangers belagen journalisten

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Marnix » 29 mar 2021 13:56

Chaya schreef:Wat een voorbeeld voor zijn dochtertje. Ik zou als jong meisje doodsbang geworden zijn.
Komt met een sigaret in zijn waffel aanscheuren en gooit die patserbak zo neer.
Ik weet niet wat ik zou doen als het mijn man was geweest. Maar ik denk dat ik hem wel achterstevoren het etiquetteboek had voorgelezen.
Ik zie dat de zondagse kleding ook niet meer is wat het geweest is. :?


Precies, lekker roken met je kinderen in de auto en zo. Gewoon asociaal volk. Over die kleding maak ik me nog het minst druk.

Chaya schreef:Die gasten van Pow zijn superirritant bezig, altijd. Ze dagen altijd net zo lang uit totdat iemand uithaalt. Zoals Danny Ghosen een bloedneus kreeg geslagen, ooit.
Maar daar zijn ze dan trots op en zien dit als een trofee.
Jij wilt hen ook niet voor je deur hebben hoor. :wink:


Zeker, ze zijn best wel irritant maar dat is geen reden tot geweld. En ik zie ze hier toch vooral vragen stellen, misschien redelijk kritische vragen maar provocatie?

Gelukkig keurt ongeveer alles en iedereen het af, inclusief de SGP, CU, het kerkbestuur, de koepel van kerken etcetera. Alleen een of andere wethouder en Benefietdiner vinden het nog volstrekt logisch wat er gebeurt :-)
Laatst gewijzigd door Marnix op 29 mar 2021 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Erik1960 » 29 mar 2021 13:58

pannenkoek schreef:Het is niet goed te praten. Dat zo ie zo,

maar.... ze zochten sensatie, waarom waren ze daar anders?

En er stond gister meerdere keren, 'op de moterkap' nou, dat heb ik niet gezien.
En powned..... die duwt bijna die rose bal in je neus, ze zijn opdringerig.


Sensatie kun je alleen zoeken als die er is. En dat is precies wat deze twee kerken veroorzaakt hebben. 'Wie wind zaait...'.

En ja, journalisten kunnen lastige vragen stellen of prominent aanwezig zijn. Wanneer je daar niet tegen kunt: wegblijven of negeren. Er is nooit een reden om iemand in z'n rug te schoppen of je auto in te zetten om voetgangers te verplaatsen.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor gravo » 29 mar 2021 14:00

TV is entertainment. Aantallen kijkers genereren geld. Via staatssubsidie of via reclame-inkomsten.
Daarom moet elk item aandacht trekken. Als je serieus wilt onderzoeken als journalist waarom orthodoxe mensen hun kerkdienst toch doorzetten, dan kun je het beste door de week een interview regelen om antwoorden op je vragen te krijgen.
Maar als je een spraakmakend item wilt, dan overval je mensen die er niet op bedacht zijn, er niet op getraind zijn en die, zoals Mortlach zegt, een flinke achterstand hebben in het omgaan met de media en met de inschatting van de impact van alles wat op camera wordt vastgelegd.
Die ongelijke strijd zal de kwaadwillende journalist altijd winnen. Vandaar dat de opstootjes op beeld als een enorme opluhcting en overwinning worden gevierd door de journalistieke aanranders. Beet! Dit wordt een rel! Dit willen de mensen zien. Wat een geluk dat ze zo uit de slof schieten.

De voedingsbodem voor dit triomfalisme is natuurlijk de bekende afkeuring en het breed gevoelde ongemak jegens orthodoxe gelovigen. Wie achterlijk is, mag harder aangepakt worden dan een ander. De massa denkt er immers zo over, dus irritant uitlokgedrag wordt gelegitimeerd. Ze hebben het verdiend. Kijk nou toch eens, wat een ergerlijk volk....(applaus verwacht).

Onbesproken blijft in deze enthousiaste golf van verontwaardiging (ingekleed met krokodillentranen van het verschrikkelijke geweld dat men heeft ondergaan) dat de kerken een advies weliswaar niet opvolgen, maar daarmee nog geen onwettige daad verrichten.
Daar zit misschien wel de pijn en de frustratie: wat ze doen, mogen ze gewoon doen.
En dat roept misschien wel de reactie op: nu zullen we ze eens zover brengen dat ze iets doen wat ze echt niet mogen doen.

Nou, dat is gelukt.

Enkelen hebben zich laten provoceren. Ze zijn in de val getrapt. Niet goed, maar dat zal heus wel worden toegegeven.
Het gaat mij te ver om deze schermutselingen (met een duidelijke aanleiding) als structurele gewelddadigheid te zien die nu eenmaal kleeft aan gelovigen van het orthodoxe soort.

Verder is mijn mening dat de orthodoxen er beter aan hadden gedaan om vrijwillig af te zien van kerkdiensten met zoveel kerkgangers. Het is onverstandig (gebleken). Deze kerken zijn een minderheid en ze kunnen beter hun zegeningen tellen dan een verkeerde soort superioriteit ontlenen aan de hen gegeven vrijheden.

Maar als orthodoxen benadrukken dat het in alles wat we doen in feite niet alleen gaat om de formele kant van de zaak, maar in wezen om de zaak van het hart (de intentie), dan ben ik het wel met hen eens:
Formeel hebben journalisten gelijk, dat ze vrijheid hebben om daar te gaan staan en vragen te stellen. Maar dat is niet alles. Je moet ook meewegen met welke intentie je iets doet. En dan vind ik dat uit alles blijkt dat deze rapportage een boze opzet is geweest, een kwaadwillend plan om confrontatie uit te lokken, op beeld vast te leggen en er het grote gelijk mee te halen. Hun haan moest koning kraaien.
Dan kun je formeel in je recht staan, maar toch onrechtvaardig en ongepast hebben gehandeld.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Erik1960 » 29 mar 2021 14:42

gravo schreef:TV is entertainment. Aantallen kijkers genereren geld. Via staatssubsidie of via reclame-inkomsten.
Daarom moet elk item aandacht trekken. Als je serieus wilt onderzoeken als journalist waarom orthodoxe mensen hun kerkdienst toch doorzetten, dan kun je het beste door de week een interview regelen om antwoorden op je vragen te krijgen.
Maar als je een spraakmakend item wilt, dan overval je mensen die er niet op bedacht zijn, er niet op getraind zijn en die, zoals Mortlach zegt, een flinke achterstand hebben in het omgaan met de media en met de inschatting van de impact van alles wat op camera wordt vastgelegd.
Die ongelijke strijd zal de kwaadwillende journalist altijd winnen. Vandaar dat de opstootjes op beeld als een enorme opluhcting en overwinning worden gevierd door de journalistieke aanranders. Beet! Dit wordt een rel! Dit willen de mensen zien. Wat een geluk dat ze zo uit de slof schieten.

De voedingsbodem voor dit triomfalisme is natuurlijk de bekende afkeuring en het breed gevoelde ongemak jegens orthodoxe gelovigen. Wie achterlijk is, mag harder aangepakt worden dan een ander. De massa denkt er immers zo over, dus irritant uitlokgedrag wordt gelegitimeerd. Ze hebben het verdiend. Kijk nou toch eens, wat een ergerlijk volk....(applaus verwacht).

Onbesproken blijft in deze enthousiaste golf van verontwaardiging (ingekleed met krokodillentranen van het verschrikkelijke geweld dat men heeft ondergaan) dat de kerken een advies weliswaar niet opvolgen, maar daarmee nog geen onwettige daad verrichten.
Daar zit misschien wel de pijn en de frustratie: wat ze doen, mogen ze gewoon doen.
En dat roept misschien wel de reactie op: nu zullen we ze eens zover brengen dat ze iets doen wat ze echt niet mogen doen.

Nou, dat is gelukt.

Enkelen hebben zich laten provoceren. Ze zijn in de val getrapt. Niet goed, maar dat zal heus wel worden toegegeven.
Het gaat mij te ver om deze schermutselingen (met een duidelijke aanleiding) als structurele gewelddadigheid te zien die nu eenmaal kleeft aan gelovigen van het orthodoxe soort.

Verder is mijn mening dat de orthodoxen er beter aan hadden gedaan om vrijwillig af te zien van kerkdiensten met zoveel kerkgangers. Het is onverstandig (gebleken). Deze kerken zijn een minderheid en ze kunnen beter hun zegeningen tellen dan een verkeerde soort superioriteit ontlenen aan de hen gegeven vrijheden.

Maar als orthodoxen benadrukken dat het in alles wat we doen in feite niet alleen gaat om de formele kant van de zaak, maar in wezen om de zaak van het hart (de intentie), dan ben ik het wel met hen eens:
Formeel hebben journalisten gelijk, dat ze vrijheid hebben om daar te gaan staan en vragen te stellen. Maar dat is niet alles. Je moet ook meewegen met welke intentie je iets doet. En dan vind ik dat uit alles blijkt dat deze rapportage een boze opzet is geweest, een kwaadwillend plan om confrontatie uit te lokken, op beeld vast te leggen en er het grote gelijk mee te halen. Hun haan moest koning kraaien.
Dan kun je formeel in je recht staan, maar toch onrechtvaardig en ongepast hebben gehandeld.

gravo



Wat een verhaal.... en allemaal gedraaid om twee woorden: 'kwaadwillende journalist'.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Tante Pollewop » 29 mar 2021 14:48

Hoewel ik het vaak eens ben met je, gravo, kan ik je nu niet volgen in je redenatie.

Ook uitlokken mag je niet beantwoorden met geweld.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Mortlach » 29 mar 2021 15:20

benefietdiner schreef:Zoals Ds. Kort in zijn preek aan haalde zie je die cowboys niet bij islamitische milieu of moskeeën want dan gaat hun hoofd er af zoals bij Lale Gül.


Wat is dit nou voor een nodeloze en islamofobe opmerking van die Ds. Met 1 zin ziet IEDEREEN er slecht uit. De moslims want die zijn allemaal gewelddadig; de journo's want die zijn te laf om zich aan dat geweld bloot te stellen; en de christenen impliciet omdat die niet gewelddadig genoeg zijn…
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Mortlach » 29 mar 2021 15:23

Tante Pollewop schreef:Hoewel ik het vaak eens ben met je, gravo, kan ik je nu niet volgen in je redenatie.

Ook uitlokken mag je niet beantwoorden met geweld.


Nee, maar dat zuigen is ook gewoon niet chique. Net alsof twee kinderen in een gezin van de ouders te horen hebben gekregen geen ruzie te maken/elkaar niet aan te raken en de een houdt zijn vinger 1 millimeter van het gezicht van de ander en zegt "ik raak je toch niet aan?" en dan achtervolgen als de ander wegloopt. Als de ander dan reageert door een duw te geven, wie is er dan fout?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

katherina
Verkenner
Verkenner
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 jun 2017 10:39

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor katherina » 29 mar 2021 15:50

Er wordt hier steeds gezegd dat de journalisten aan het uitlokken en provoceren waren. Ik zou dat om willen draaien: deze 2 kerken hebben geprovoceerd en uitgelokt en daar wordt aandacht aangegeven. Deze kerken en de kerkleden wanen zich boven de wet. Ze staan formeel in hun recht om diensten te houden, maar wat ze doen mag niemand in Nederland.
Ik denk dat er een aantal niet-kerkelijke partijen straks klaar staan om deze uitzonderingspositie die kerken hebben, aan de kaak te stellen.
Want het is toch te idioot voor woorden dat andere mensen ten onder gaan aan financiële malaise of zorgpersoneel van wie ieder verlof wordt ingetrokken en die enorme offers brengen, dat deze kerken het er dan eens even van nemen en ruimte pakken waar de uitzondering op de regels nooit voor bedoelt is?
Zou het nou echt in de geest van de wet zijn om met zijn honderden in een kerk te gaan zitten? Of gaat deze uitzonderingspositie ergens anders over?

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Tante Pollewop » 29 mar 2021 16:20

Dit zal ook niet helpen om meer begrip te kweken.

De overheid heeft ons ziek gemaakt?
Door vaccinaties sterven mensen?
Waar is deze dominee mee bezig?

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor DeDwaler » 29 mar 2021 16:22

katherina schreef:Er wordt hier steeds gezegd dat de journalisten aan het uitlokken en provoceren waren. Ik zou dat om willen draaien: deze 2 kerken hebben geprovoceerd en uitgelokt en daar wordt aandacht aangegeven. Deze kerken en de kerkleden wanen zich boven de wet. Ze staan formeel in hun recht om diensten te houden, maar wat ze doen mag niemand in Nederland.
Ik denk dat er een aantal niet-kerkelijke partijen straks klaar staan om deze uitzonderingspositie die kerken hebben, aan de kaak te stellen.
Want het is toch te idioot voor woorden dat andere mensen ten onder gaan aan financiële malaise of zorgpersoneel van wie ieder verlof wordt ingetrokken en die enorme offers brengen, dat deze kerken het er dan eens even van nemen en ruimte pakken waar de uitzondering op de regels nooit voor bedoelt is?
Zou het nou echt in de geest van de wet zijn om met zijn honderden in een kerk te gaan zitten? Of gaat deze uitzonderingspositie ergens anders over?


Mooi verwoord. Ik ben het volledig met je eens, Katherina.
.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Mortlach » 29 mar 2021 16:57

Tante Pollewop schreef:Dit zal ook niet helpen om meer begrip te kweken.

De overheid heeft ons ziek gemaakt?
Door vaccinaties sterven mensen?
Waar is deze dominee mee bezig?


Ook die opmerking (parafrase) "Je moet de overheid gehoorzamen, maar alleen als ze dingen vraagt die we toch wel zouden doen..."
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor pannenkoek » 29 mar 2021 17:00

Tante Pollewop schreef:Dit zal ook niet helpen om meer begrip te kweken.

De overheid heeft ons ziek gemaakt?
Door vaccinaties sterven mensen?
Waar is deze dominee mee bezig?



Nou, verdiep je dan maar in de vaccinatie.

De techniek die ze gebruiken om dit vaccin te maken is in de hele EU verboden, bij de dieren en ook in de plantenteelt. Bij onze pootaardapelen mag dat niet gebruikt worden, en nu gaan ze die verboden techniek gebruiken om een vaccin te maken..... Er wordt in je dna geknipt, fijn is dat!

Eerst vaccineren, en dan worden er mensen ziek in het verpleeghuis..... Dan wordt er gezegd onderliggend lijden.
Als iemand binnenkomt door een ongeval, en hij wordt getest krijgt hij de stempel corona. Snap jij het nog?? Ik niet!
Laatst gewijzigd door pannenkoek op 29 mar 2021 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Tante Pollewop » 29 mar 2021 17:06

pannenkoek schreef:Nou, verdiep je dan maar in de vaccinatie.

De techniek die ze gebruiken om dit vaccin te maken is in de hele EU verboden, ook in de plantenteelt. Bij onze pootaardapelen mag dat niet gebruikt worden, en nu gaan ze die verboden techniek gebruiken om een vaccin te maken..... Er wordt in je dna geknipt, fijn is dat!

Eerst vaccineren, en dan worden er mensen ziek in het verpleeghuis..... Dan wordt er gezegd onderliggend lijden.
Als iemand binnenkomt door een ongeval, en hij wordt getest krijgt hij de stempel corona. Snap jij het nog?? Ik niet!

En welke bronnen liggen aan deze claims ten grondslag?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Mortlach » 29 mar 2021 17:38

pannenkoek schreef:Nou, verdiep je dan maar in de vaccinatie.

De techniek die ze gebruiken om dit vaccin te maken is in de hele EU verboden, bij de dieren en ook in de plantenteelt. Bij onze pootaardapelen mag dat niet gebruikt worden, en nu gaan ze die verboden techniek gebruiken om een vaccin te maken..... Er wordt in je dna geknipt, fijn is dat!


Sorry, maar waar wordt er precies met mRNA "in je dna geknipt"? DNA zit in de celkern. Dat zit daar redelijk veilig. Er geen mechanisme in het vaccin om bij dat DNA te komen. mRNA werkt met je ribosomen en die liggen BUITEN de celkern.

Denk je trouwens echt dat als wat je zegt waar zou zijn, er geen enkel land in de EU daar iets over zou zeggen?

Eerst vaccineren, en dan worden er mensen ziek in het verpleeghuis..... Dan wordt er gezegd onderliggend lijden.
Als iemand binnenkomt door een ongeval, en hij wordt getest krijgt hij de stempel corona. Snap jij het nog?? Ik niet!


We doen dit nu al meer dan een jaar en nog steeds kom je met deze onzin?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor gravo » 29 mar 2021 17:38

Erik1960 schreef:Wat een verhaal.... en allemaal gedraaid om twee woorden: 'kwaadwillende journalist'.

Dit vind ik een veel te kort antwoord op mijn "verhaal". We kunnen elkaar wel met wegwerpgebaren bestoken en dan denken dat we een debat hebben gevoerd en gewonnen, maar op veel zaken die ik noem ga je niet in.

Het is zeker waar dat er een chronologie zit in de gebeurtenissen. Eerst is er de kerk die besluit om toch weer met meer mensen samen te komen. Onverstandig vind ik. Vanwege de gevaren die bij de pandemie horen, maar ook omdat je een superioriteit aanneemt die eerder halsstarrigheid communiceert dan respect.

Vervolgens is er de komst van journalisten van de enigszins ongenuanceerde soort. Jonge mensen die gelovigen sowieso gek vinden en dus met dito houding zoveel mogelijk hengelen naar reacties die de kerkgangers op de zondag kennelijk niet willen geven.
Het beeld is: verontwaardigde verhaalhalers die terecht een aantal zwijgende schuldigen schaamvol af doen druipen. Een frame. Eenvoudig te vormen door gewoon tussen de kerkgangers te gaan lopen met een microfoon. Geen enkel respect voor de gewoonte van veel orthodoxen om de zondag vrij te houden van dit soort activiteiten. De meesten negeren de provocatie gelukkig.
Maar zoals verwacht, bedacht en gehoopt, vergalopperen een aantal bonkige jongens van de kerk zich. Alle papperazzi van het type boulevardbladen kennen deze techniek: laat een ander de fout maken en was zelf je handen in onschuld. Een gekende, maar verkeerde omgang van een samenleving met zijn minderheden.
Als iemand het ongemakkelijk vind, is het eigenlijk al bingo. Want dan heb je een ongemakkelijk gezicht in beeld. En dat beeld zegt meer dan duizend woorden: die deugt niet, die heeft wat te verzwijgen, die vlucht niet voor niets een gebouw in. Mensen zijn er dol op. Mensen in het nauw brengen, daar om lachen en hen dan nawijzen als schuldigen. De wetten van het pesten. Er is altijd een aanleiding.

Orthodoxe kerken moeten zich meer bewust gaan worden van de hekken die de samenleving om hen heen gaat zetten. Ook ik heb, van binnenuit, kritiek op de theologische visie van de orthodoxie, waaruit deze halsstarrigheid voortkomt.

Maar ik laat mijn kritiek op de orthodoxie, mijn kritiek op de onverstandige zet om de kerk maar weer open te gooien niet de voedingsbodem zijn voor het meehuilen met deze gekweekte verontwaardiging. Ik proost niet op de afloop van deze onverkwikkelijke zaak, zoals de makers van deze "journalistieke productie" ongetwijfeld zullen hebben gedaan.

Mannen uit Urk hebben zich nu vrijwillig gemeld bij de politie. Kennelijk is iedereen in de kerkgemeenschap het er over eens dat het geweld niet had mogen gebeuren. Die geluiden horen we ook uit Krimpen. En zo hoort het ook.

Ik hoop dat deze houding van de daders ook nog wordt opgemerkt door de journalisten die zo graag hun beelden hebben willen delen.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten