Kerkgangers belagen journalisten

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 mar 2021 21:30

Het waren journalisten.

Maar als ik het goed begrijp mogen ze ongestraft geslagen worden volgens jou? Heel bijzonder.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor MoesTuin » 28 mar 2021 22:13

Tante Pollewop schreef:(...)

Het gedrag van deze kerkgangers is echt beneden alle peil. Vooral de minachting van de kerkganger in Urk die eerst een journalist aanrijdt, daarna zijn microfoon wegslaat en dan rokend de kerk in loopt is echt stuitend.

(...)

Nou inderdaad....als je met zo n hoogmoedige houding al naar de kerk gaat (corona overheids maatregelen naast je neerleggende .....en de naastenliefde al ook niet zo nauw meer neemt zonder dat je al iets gevraagd was....omdat je jezelf onaantastbaar waant.....brrrrrr
Een nederige houding was meer op zijn plaats geweest...
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Teus » 29 mar 2021 06:53

Journalisten kunnen zich uiterst irritant gedragen maar er is nooit een excuus om te slaan of iemand van de sokken te rijden. Voor niemand maar helemaal niet voor een arrogant iemand die zich voor doet als christen, een uitzonderlijk onchristelijk gedrag.
Die politieagent overziet het kennelijk ook niet en kan beter een ander baantje gaan zoeken.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Erik1960 » 29 mar 2021 07:25

benefietdiner schreef:Journalisten niet maar sensatiezoekende internetcowboys wel


Als je dit verstaat onder het pad der deugd, heb ik niet veel vertrouwen in die eeuwige vreugd.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor benefietdiner » 29 mar 2021 09:08

Erik1960 schreef:Als je dit verstaat onder het pad der deugd, heb ik niet veel vertrouwen in die eeuwige vreugd.

Er is veel naam christendom dat naar het eigen hart luistert. :wink:
En wat het eigen hart voort brengt kunnen we vinden in de decaloog.
Alle onrust die is ontstaan in Krimpen en Urk komt door die zogenaamde Journalisten sensatiezoekende internetcowboys.
Zoals Ds. Kort in zijn preek aan haalde zie je die cowboys niet bij islamitische milieu of moskeeën want dan gaat hun hoofd er af zoals bij Lale Gül. https://nos.nl/artikel/2374488-lale-gul ... ingen.html
Maar de slacht schapen van Christus willen ze wel vermoorden en……. het naamchristendom loopt met die wereldse cowboys gewoon mee en geven ze gelijk.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Tante Pollewop » 29 mar 2021 09:15

Als kerkgangers het fatsoen hadden gehad om, zoals de meesten deden, niet te reageren, was er geen ophef.
Als kerkgangers geen schoppen hadden uitgedeeld, was er geen ophef.
Als de kerkganger niet op de journalist was ingereden, was er geen ophef.

Het ligt niet aan de journalisten, zij deden hun werk en stelden terechte vragen. Hoe irritant dat ook kan zijn, je houdt je benen thuis en je rijdt geen journalist aan.

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Jess » 29 mar 2021 10:48

Bij een supermarkt zet je toch ook zo je auto niet neer? Als er iemand staat dan wacht je even. En 2 parkeervakken innemen (zo zag ik het) is ook niet netjes.

Ik heb zoveel medelijden met dat meisje, waarschijnlijk de dochter van die man. Wat zal er door haar heengegaan zijn toen haar vader die man aanreed?????

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Marnix » 29 mar 2021 10:53

benefietdiner schreef:Er is veel naam christendom dat naar het eigen hart luistert. :wink:
En wat het eigen hart voort brengt kunnen we vinden in de decaloog.
Alle onrust die is ontstaan in Krimpen en Urk komt door die zogenaamde Journalisten sensatiezoekende internetcowboys.
Zoals Ds. Kort in zijn preek aan haalde zie je die cowboys niet bij islamitische milieu of moskeeën want dan gaat hun hoofd er af zoals bij Lale Gül. https://nos.nl/artikel/2374488-lale-gul ... ingen.html
Maar de slacht schapen van Christus willen ze wel vermoorden en……. het naamchristendom loopt met die wereldse cowboys gewoon mee en geven ze gelijk.


Je kletst er omheen. Eigenlijk zeg je gewoon (net als Van Belzen) dat journalisten hun werk niet mogen doen en het niet meer dan logisch is dat ze klappen krijgen als mensen hun aanwezigheid irritant vinden. Wat nou vrijheid van pers, als ze sensatie zoeken of iets doen wat je niet fijn vindt is het toch logisch dat je klappen krijgt? En ja, journalisten kunnen irritant zijn en sensatie zoeken, dat is me helemaal bekend. En de orthodoxe kring houdt al helemaal niet van de media en pottenkijkers. Desalniettemin is het fout, strafbaar, zonde (wordt misschien beter begrepen door de daders) om die journalisten aan te vallen. We hebben vrijheid van pers en dat is niet voor niets. Als je ergens een probleem mee hebt negeer je dat, ga je het gesprek aan of dien je een klacht in. Maar je gaat die journalisten niet zelf aanvallen, laf in de rug trappen of met een auto er tegenaan rijden. En wie dat vervolgens nog gaat proberen goed te praten (eigen schuld, had je daar maar niet moeten zijn) is net zo goed fout. Gelukkig was het kerkbestuur wijzer en bood het oprechte excuses aan. Die kunnen er ook niets aan doen dat er een paar van die debielen tussen zitten, het merendeel gaf kort antwoord of negeerde de journalisten gewoon. Daarom moeten mensen hier ook niet een heel kerkverband op aanvallen, ook al kan je je afvragen of het wijs is om dit beleid te voeren ten tijde van een pandemie.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Marnix » 29 mar 2021 10:54

Jess schreef:Bij een supermarkt zet je toch ook zo je auto niet neer? Als er iemand staat dan wacht je even. En 2 parkeervakken innemen (zo zag ik het) is ook niet netjes.

Ik heb zoveel medelijden met dat meisje, waarschijnlijk de dochter van die man. Wat zal er door haar heengegaan zijn toen haar vader die man aanreed?????


Ja mooi voorbeeld geef je dan aan je kind he. Maar ja waarschijnlijk was het "zijn plek" en dat is voor sommigen in en om de kerk heilig :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Erik1960 » 29 mar 2021 11:40

benefietdiner schreef:Er is veel naam christendom dat naar het eigen hart luistert. :wink:
En wat het eigen hart voort brengt kunnen we vinden in de decaloog.
Alle onrust die is ontstaan in Krimpen en Urk komt door die zogenaamde Journalisten sensatiezoekende internetcowboys.
Zoals Ds. Kort in zijn preek aan haalde zie je die cowboys niet bij islamitische milieu of moskeeën want dan gaat hun hoofd er af zoals bij Lale Gül. https://nos.nl/artikel/2374488-lale-gul ... ingen.html
Maar de slacht schapen van Christus willen ze wel vermoorden en……. het naamchristendom loopt met die wereldse cowboys gewoon mee en geven ze gelijk.


Dus eigenlijk mogen die journalisten nog van geluk spreken? Dat heet ‘blaming the victim’, zoiets als tegen een vrouw die verkracht is zeggen: ‘ja, dat komt er van als je zulke kleren draagt’.
Die ‘sensatiezoekende internetcowboys’ zouden overigens niet in Urk en Krimpen zijn geweest wanneer kerkraden hun verantwoordelijkheid hadden genomen en/of de kerkbezoekers hun verstand hadden gebruikt.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Marnix » 29 mar 2021 12:29

Erik1960 schreef:Dus eigenlijk mogen die journalisten nog van geluk spreken? Dat heet ‘blaming the victim’, zoiets als tegen een vrouw die verkracht is zeggen: ‘ja, dat komt er van als je zulke kleren draagt’.
Die ‘sensatiezoekende internetcowboys’ zouden overigens niet in Urk en Krimpen zijn geweest wanneer kerkraden hun verantwoordelijkheid hadden genomen en/of de kerkbezoekers hun verstand hadden gebruikt.


Precies. En ja, dan kan het best vervelend zijn om journalisten bij je kerk te hebben, zeker als die van Powned zijn (maar dat zijn toch jouw pro-PVV-vrienden benefietdiner) maar dan moet je gewoon een grote vent zijn en het negeren en doorlopen. Ik hoop dat ze nog eens goed luisteren naar het verhaal van Goede Vrijdag en Pasen over hoe je ermee omgaat als je wat spottende dingen naar je hoofd geslingerd krijgt, hoe je dan als volgeling van Jezus wel en niet zou moeten reageren.

Leuke is dat ze dan wel zeggen: Als je geen klappen wil moet je hier gewoon niet komen als journalisten. Maar dan kan je ook zeggen: Als je geen journalisten daar wil moet je gewoon geen fysieke diensten houden tijdens een pandemie. Wat uitstekend nog even online zou kunnen.
Laatst gewijzigd door Marnix op 29 mar 2021 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

katherina
Verkenner
Verkenner
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 jun 2017 10:39

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor katherina » 29 mar 2021 13:07

Nou, ik vind het vreselijk wat er gebeurt is en ik ben blij dat de Krimpense kerkenraad excuses heeft aangeboden en de dader naar buiten heeft gestuurd.
Maar waar het om gaat, en wat deze leden wel voor elkaar hebben gekregen, dat is dat de eigenlijke discussie ondergesneeuwd raakt.
Want waarom kiezen deze kerken ervoor om zich niet aan de richtlijnen van de overheid te houden? Waarom brengen ze in de media dat al hun leden welkom zijn om een dienst als vanouds bij te wonen? Waarom snappen de besturen van deze 2 kerken niet dat het bijzonder provocerend is om nu ‘gewone’ diensten te houden?
De besturen moeten zich realiseren dat zij voor veel mensen een curiositeit zijn, dat ze de laatste zuil zijn en maar door heel weinig mensen begrepen worden.
Je kunt je niet zo tegen de regels keren, je zo provocerend gedragen en dan verwachten dat daar geen reactie op komt.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Chaya » 29 mar 2021 13:21

Jess schreef:Bij een supermarkt zet je toch ook zo je auto niet neer? Als er iemand staat dan wacht je even. En 2 parkeervakken innemen (zo zag ik het) is ook niet netjes.

Ik heb zoveel medelijden met dat meisje, waarschijnlijk de dochter van die man. Wat zal er door haar heengegaan zijn toen haar vader die man aanreed?????

Wat een voorbeeld voor zijn dochtertje. Ik zou als jong meisje doodsbang geworden zijn.
Komt met een sigaret in zijn waffel aanscheuren en gooit die patserbak zo neer.
Ik weet niet wat ik zou doen als het mijn man was geweest. Maar ik denk dat ik hem wel achterstevoren het etiquetteboek had voorgelezen.
Ik zie dat de zondagse kleding ook niet meer is wat het geweest is. :?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor Chaya » 29 mar 2021 13:24

Tante Pollewop schreef:Dat er een journalist aangereden is, apparatuur weggeslagen is en een andere journalist aangevallen, is buiten alle perken. Wie dit vergoeilijkt heeft echt niet door wat de impact is van de media die hun werk niet kunnen doen.

Die gasten van Pow zijn superirritant bezig, altijd. Ze dagen altijd net zo lang uit totdat iemand uithaalt. Zoals Danny Ghosen een bloedneus kreeg geslagen, ooit.
Maar daar zijn ze dan trots op en zien dit als een trofee.
Jij wilt hen ook niet voor je deur hebben hoor. :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Kerkgangers belagen journalisten

Berichtdoor pannenkoek » 29 mar 2021 13:31

Het is niet goed te praten. Dat zo ie zo,

maar.... ze zochten sensatie, waarom waren ze daar anders?

En er stond gister meerdere keren, 'op de moterkap' nou, dat heb ik niet gezien.
En powned..... die duwt bijna die rose bal in je neus, ze zijn opdringerig.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten