Rustig hier?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Rustig hier?

Berichtdoor Gtn » 15 mar 2021 23:32

Klopt het dat het al een tijdje erg rustig is hier?
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik zelf ook meer ben gaan meelezen dan reageren.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Rustig hier?

Berichtdoor Prisma23 » 15 mar 2021 23:58

Het lijkt hier inderdaad een beetje over. Minder dan 10 mensen blijven doorzeuren over een beperkt aantal onderwerpen. Weinig nieuwe onderwerpen of gezichtspunten.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Rustig hier?

Berichtdoor Marnix » 16 mar 2021 07:29

Prisma23 schreef:Het lijkt hier inderdaad een beetje over. Minder dan 10 mensen blijven doorzeuren over een beperkt aantal onderwerpen.


Bedankt he :mrgreen:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Rustig hier?

Berichtdoor Prisma23 » 16 mar 2021 19:34

Marnix schreef:Bedankt he :mrgreen:


Tot je dienst, maar ik doe soms ook vrolijk mee hoor! :mrgreen: (zoals nu) :)
Laatst gewijzigd door Prisma23 op 22 mar 2021 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Rustig hier?

Berichtdoor MoesTuin » 22 mar 2021 16:50

Heerlijk toch, is het allemaal nog een beetje bij te lezen.... :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Neon
Mineur
Mineur
Berichten: 130
Lid geworden op: 20 dec 2023 19:35

Re: Rustig hier?

Berichtdoor Neon » 04 jan 2024 10:02

Gtn schreef:Klopt het dat het al een tijdje erg rustig is hier?
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik zelf ook meer ben gaan meelezen dan reageren.


Valt mij ook op dat het rustig is.

Daarentegen is mijn ervaring op andere fora waar er volop gereageerd werd, dit meer een hakken was op wat iemand schreef en vaak tegenover de ander, dan het naast elkaar wandelen. Daar konden de gemoederen nogal hoog opspelen.

De rust is hier weldadig, de reacties respectvol en het begrip geloofsgericht.

Maar zonder wrijving geen glans, dus wat mij betreft mag er wel gepord worden in de reacties. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Rustig hier?

Berichtdoor Marnix » 04 jan 2024 11:16

Neon schreef:Valt mij ook op dat het rustig is.

Daarentegen is mijn ervaring op andere fora waar er volop gereageerd werd, dit meer een hakken was op wat iemand schreef en vaak tegenover de ander, dan het naast elkaar wandelen. Daar konden de gemoederen nogal hoog opspelen.

De rust is hier weldadig, de reacties respectvol en het begrip geloofsgericht.

Maar zonder wrijving geen glans, dus wat mij betreft mag er wel gepord worden in de reacties. :mrgreen:


Maak je geen zorgen, wanneer dat nodig is zal ik dat met alle liefde doen :mrgreen:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Rustig hier?

Berichtdoor Prisma23 » 04 jan 2024 17:48

Marnix schreef:Maak je geen zorgen, wanneer dat nodig is zal ik dat met alle liefde doen :mrgreen:


Maak ik mij geen zorgen om! Maar het zou mooi zijn als er iets meer mensen mee zouden doen.

Anderszins het moet niet zo'n chaos worden als op refoforum.

Daar vind het ik bijvoorbeeld goed dat op https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/30 ... ouwdienst/ geen reactie-mogelijkheid is. Dat zou alleen tot verhitte koppen leiden.

Als je de GG (of welke kerk dan ook) wil veranderen moet je daarvoor binnen die kerk zijn en niet op een forum.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Rustig hier?

Berichtdoor benefietdiner » 04 jan 2024 20:53

Prisma23 schreef:Maak ik mij geen zorgen om! Maar het zou mooi zijn als er iets meer mensen mee zouden doen.

Anderszins het moet niet zo'n chaos worden als op refoforum.

Chaos m.b.t. het snelle posten ja dat klopt maar op refoforum zitten ook dé echte refo’s en met reformatorische inhoud de RD lezers zeg maar. Hier zitten meer de ND lezers met hun inhoud. :D

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Rustig hier?

Berichtdoor Marnix » 04 jan 2024 22:52

benefietdiner schreef:Chaos m.b.t. het snelle posten ja dat klopt maar op refoforum zitten ook dé echte refo’s en met reformatorische inhoud de RD lezers zeg maar. Hier zitten meer de ND lezers met hun inhoud. :D


Ik denk dat het voor de discussies beter is dat er zoals hier wat meer diversiteit is ipv dat iedereen het in de grote lijnen al met elkaar eens is. Overigens ben ik daar gebanned toen ik zei dat de drie formulieren niet gelijkwaardig zijn aan de Bijbel en ook niet onfeilbaar. Lekker in de lijn van de Reformatie om werken van 1500 - 1650 jaar na de Bijbel op hetzelfde onfeilbare niveau als de Bijbel te zetten :roll: en goed discussieren als je alleen mag zeggen wat iedereen zegt :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Rustig hier?

Berichtdoor Prisma23 » 04 jan 2024 23:33

Marnix schreef:Ik denk dat het voor de discussies beter is dat er zoals hier wat meer diversiteit is ipv dat iedereen het in de grote lijnen al met elkaar eens is. Overigens ben ik daar gebanned toen ik zei dat de drie formulieren niet gelijkwaardig zijn aan de Bijbel en ook niet onfeilbaar. Lekker in de lijn van de Reformatie om werken van 1500 - 1650 jaar na de Bijbel op hetzelfde onfeilbare niveau als de Bijbel te zetten :roll: en goed discussieren als je alleen mag zeggen wat iedereen zegt :-)


Ik lees alleen op refoforum. Kan/wil daar ook niet schrijven omdat ik de voorwaarden niet wil accepteren.

Dit wordt een aardig overzichtje zo:
Refoforum : RD lezers
Refoweb : ND lezers
?????????? : Trouw lezers
?????????? : Friesch Dagblad lezers

Mis ik nog meer christelijke dagbladen?

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Rustig hier?

Berichtdoor benefietdiner » 05 jan 2024 09:44

Marnix schreef:Ik denk dat het voor de discussies beter is dat er zoals hier wat meer diversiteit is ipv dat iedereen het in de grote lijnen al met elkaar eens is. Overigens ben ik daar gebanned toen ik zei dat de drie formulieren niet gelijkwaardig zijn aan de Bijbel en ook niet onfeilbaar. Lekker in de lijn van de Reformatie om werken van 1500 - 1650 jaar na de Bijbel op hetzelfde onfeilbare niveau als de Bijbel te zetten :roll: en goed discussieren als je alleen mag zeggen wat iedereen zegt :-)
De drie formulieren van enigheid staat op refoforum hoog aangeschreven dat klopt. Je mag over die formulieren best wat zeggen en dat gebeurt ook over één van die drie formulieren namelijk de Dordtse leerregels (DL). De boeken van Gert van de Brink ‘Dordt zoals je Dordt niet kent’ en ‘Hyperdordt belijden zonder geloven’ wordt hevig gediscussieerd. Iedereen zegt daar dus niet wat iedereen zegt over de DL. Een predikant noemde de DL zelfs een ‘lofzang op de Bijbel’ en dat mag gezongen worden op refoforum maar de dissonant die jij aansloeg….. ja dan wordt je uit het refoforumkoor gebannen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Rustig hier?

Berichtdoor Marnix » 05 jan 2024 13:30

benefietdiner schreef:De drie formulieren van enigheid staat op refoforum hoog aangeschreven dat klopt. Je mag over die formulieren best wat zeggen en dat gebeurt ook over één van die drie formulieren namelijk de Dordtse leerregels (DL). De boeken van Gert van de Brink ‘Dordt zoals je Dordt niet kent’ en ‘Hyperdordt belijden zonder geloven’ wordt hevig gediscussieerd. Iedereen zegt daar dus niet wat iedereen zegt over de DL. Een predikant noemde de DL zelfs een ‘lofzang op de Bijbel’ en dat mag gezongen worden op refoforum maar de dissonant die jij aansloeg….. ja dan wordt je uit het refoforumkoor gebannen.


Precies. Maar we hadden het over wat reformatorisch is en menselijke formulieren op dezelfde hoogte als de Bijbel stellen en als onfeilbaar zie is dat niet. De Sola’s van de reformatie zijn allang vervangen door nieuwe afgoden die heilig zijn geworden en menselijke bedenksels die als onfeilbaar worden gezien.

Maar we dwalen een beetje af.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Rustig hier?

Berichtdoor Prisma23 » 05 jan 2024 13:54

Marnix schreef:Maar we dwalen een beetje af.


Ja, dat komt er van als je zelfgekozen wegen ver van Dordt bewandeld! (Dit zou op refoforum tegen je gezegd worden. :D )

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Rustig hier?

Berichtdoor Marnix » 05 jan 2024 15:17

Prisma23 schreef:Ja, dat komt er van als je zelfgekozen wegen ver van Dordt bewandeld! (Dit zou op refoforum tegen je gezegd worden. :D )


Hoe verder van Dordt, hoe rotter het wordt?! :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten