televisie kijken anno 2020

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: televisie kijken anno 2020

Berichtdoor Mortlach » 30 dec 2020 21:27

Chaya schreef:Commando-opleiding is i.i.g. niet voor watjes.
Ik zal wel ouderwets zijn, maar ik vind het eerlijk gezegd voor vrouwen minder geschikt.
Niet qua doorzettingsvermogen, maar meer fysiek.


Dat is inderdaad wat ouderwets. :-) Ik moet bij dit soort dingen altijd denken aan de eerste vrouw in een van de elite korpsen van de landmacht van de VS - ik weet even niet meer precies welke, ze hebben er zo veel. Enfin, als laatste 'proef' om te slagen moesten ze 40 km lopen met volle bepakking. Een van haar collega's (een man) valt en breekt zijn enkel. En deze dame tilt die man op haar schouders en loopt er mee naar de eindstreep. Ik zou echt niet tegen die vrouw durven zeggen dat ze niet geschikt is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: televisie kijken anno 2020

Berichtdoor Chaya » 01 jan 2021 12:13

Mortlach schreef:Dat is inderdaad wat ouderwets. :-) Ik moet bij dit soort dingen altijd denken aan de eerste vrouw in een van de elite korpsen van de landmacht van de VS - ik weet even niet meer precies welke, ze hebben er zo veel. Enfin, als laatste 'proef' om te slagen moesten ze 40 km lopen met volle bepakking. Een van haar collega's (een man) valt en breekt zijn enkel. En deze dame tilt die man op haar schouders en loopt er mee naar de eindstreep. Ik zou echt niet tegen die vrouw durven zeggen dat ze niet geschikt is.

Die vrouwen zijn er. Lichamelijk krachtig. Ik had dit in mijn jonge jaren ook wel. Droeg met gemak een kleur onder mijn linkerarm en een zware tas boodschappen aan mijn rechterhand. Ik versleepte meubels van de ene naar de andere kant van de kamer.
Maar de krachten weken.
Ik bedoelde meer allerlei praktische vrouwenzaken, zoals het plassen en het verwisselen van maandverband, haren kammen, e.d. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: televisie kijken anno 2020

Berichtdoor Mortlach » 01 jan 2021 16:44

Chaya schreef:Ik bedoelde meer allerlei praktische vrouwenzaken, zoals het plassen en het verwisselen van maandverband, haren kammen, e.d. :D


Tja, als je echt commando wilt worden of Navy Seal of wat dan ook, dan lijkt het me niet dat je je als vrouw daardoor laat tegenhouden. En als je in een schuttersputje onder vuur ligt, denk ik niet dat dat je grootste problemen zijn. :mrgreen:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: televisie kijken anno 2020

Berichtdoor Haaibaai » 29 apr 2021 12:08

Maar hoe kijkt men TV in het jaar AD 2021.
Het enige mooie van dit jaar tot nu toe was de rechtstreekse TV uitzending van de begrafenis van die prins uit Engeland.Wel een koude en kille uitvaart zonder enige warmte en troost.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: televisie kijken anno 2020

Berichtdoor Erik1960 » 29 apr 2021 12:33

Haaibaai schreef:Maar hoe kijkt men TV in het jaar AD 2021.
Het enige mooie van dit jaar tot nu toe was de rechtstreekse TV uitzending van de begrafenis van die prins uit Engeland.Wel een koude en kille uitvaart zonder enige warmte en troost.

Maar geef het volk brood en spelen en dat doet de TV dan blijven ze dom en rustig en de pluchplakkers kunnen hun gang gaan ................ niet dus.... zie nu het debat in de 2e kamer.


Ik kijk amper tv (en als ik kijk is dat vaak vanaf m'n iPad). Ik heb die uitvaart niet gezien. Maar ik heb dit jaar toch wel een paar mooie dingen gezien hoor:
-de film '45 years' op de Belgische tv
-de film 'de beentjes van st. Hildegard' op 27 april jl; als je kunt, zeker terug kijken
-de winst van Max Verstappen 2 weken geleden
-de documentaire 'in de ban van de bom' van Frans Bromet over Frits Veerman, de klokkenluider die de grote atoom-spionagezaak bij Urenco aan het licht bracht. Door die spionage beschikken Noord-Korea en Iran nu over kerntechnologie 'made in Holland'.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: televisie kijken anno 2020

Berichtdoor Marnix » 29 apr 2021 12:54

Erik1960 schreef:Ik kijk amper tv (en als ik kijk is dat vaak vanaf m'n iPad). Ik heb die uitvaart niet gezien. Maar ik heb dit jaar toch wel een paar mooie dingen gezien hoor:
-de film '45 years' op de Belgische tv
-de film 'de beentjes van st. Hildegard' op 27 april jl; als je kunt, zeker terug kijken
-de winst van Max Verstappen 2 weken geleden
-de documentaire 'in de ban van de bom' van Frans Bromet over Frits Veerman, de klokkenluider die de grote atoom-spionagezaak bij Urenco aan het licht bracht. Door die spionage beschikken Noord-Korea en Iran nu over kerntechnologie 'made in Holland'.


Mooi ja, alleen die laatste niet gezien. Ik zie heel veel mooie dingen op tv :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: televisie kijken anno 2020

Berichtdoor Erik1960 » 29 apr 2021 13:34

Marnix schreef:Mooi ja, alleen die laatste niet gezien. Ik zie heel veel mooie dingen op tv :-)


Het werk van Frans Bromet staat op eenzame hoogte… vind het altijd verbazingwekkend hoe dicht hij bij mensen weet te komen.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: televisie kijken anno 2020

Berichtdoor Chaya » 29 apr 2021 14:23

Erik1960 schreef:Het werk van Frans Bromet staat op eenzame hoogte… vind het altijd verbazingwekkend hoe dicht hij bij mensen weet te komen.

Dat is niet helemaal waar Erik. Heb je nooit naar Kijken in de ziel gekeken? Ik vind Coen Verbraak werkelijk fantastisch.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: televisie kijken anno 2020

Berichtdoor Erik1960 » 29 apr 2021 15:38

Chaya schreef:Dat is niet helemaal waar Erik. Heb je nooit naar Kijken in de ziel gekeken? Ik vind Coen Verbraak werkelijk fantastisch.


Helemaal met je eens! Prachtige series waren/zijn dat.
Bromet en Verbraak maken onvergelijkbare dingen in mijn ogen. Waar ik Bromet geweldig in vind, is hoe hij in alledaagse dingen mensen tevoorschijn laat komen in al hun pracht en schaduwkanten. En juist door dat alledaagse wordt het zó herkenbaar.
Verbraak gaat veel dieper (zielsdiep) en dat levert ook hele mooi tv op.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: televisie kijken anno 2020

Berichtdoor StillAwake » 30 apr 2021 07:05

Erik1960 schreef:Ik kijk amper tv (en als ik kijk is dat vaak vanaf m'n iPad). Ik heb die uitvaart niet gezien. Maar ik heb dit jaar toch wel een paar mooie dingen gezien hoor:
-de film '45 years' op de Belgische tv
-de film 'de beentjes van st. Hildegard' op 27 april jl; als je kunt, zeker terug kijken
-de winst van Max Verstappen 2 weken geleden
-de documentaire 'in de ban van de bom' van Frans Bromet over Frits Veerman, de klokkenluider die de grote atoom-spionagezaak bij Urenco aan het licht bracht. Door die spionage beschikken Noord-Korea en Iran nu over kerntechnologie 'made in Holland'.

Ik kijk zelden TV, maar ik kan echt gaan zitten voor "Lego Masters". Geweldig wat die gasten allemaal weten te maken.
Wel stomvervelend hoeveel reclame er tussen zit...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: televisie kijken anno 2020

Berichtdoor Marnix » 30 apr 2021 09:01

Tip: via RTL XL terugkijken scheelt een hoop reclame :-)

Wie De Beentjes van Sint-Hildegard nog niet heeft gezien, die is alleen vandaag nog gratis bij NPO terug te kijken. Wie hem al heeft gezien, Hacksaw Ridge, wel een mooie oorlogsfilm met christelijk thema is vanavond op tv. Aanrader.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: televisie kijken anno 2020

Berichtdoor StillAwake » 30 apr 2021 10:50

Marnix schreef:Tip: via RTL XL terugkijken scheelt een hoop reclame :-)

Wie De Beentjes van Sint-Hildegard nog niet heeft gezien, die is alleen vandaag nog gratis bij NPO terug te kijken. Wie hem al heeft gezien, Hacksaw Ridge, wel een mooie oorlogsfilm met christelijk thema is vanavond op tv. Aanrader.

Was "De beentjes van St Hildegard" de moeite waard? Ik kon altijd enorm genieten van de humor van Finkers, als ik vanavond tijd heb zal ik m eens aanzetten!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: televisie kijken anno 2020

Berichtdoor StillAwake » 30 apr 2021 10:52

Er komt waarschijnlijk een soort minidocumentaire over de Ever Given (beter bekend als "het blokkeerschip").
Zodra ik meer weet (en dat kan en mag delen) zal ik het hier plaatsen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: televisie kijken anno 2020

Berichtdoor Erik1960 » 30 apr 2021 11:02

StillAwake schreef:Was "De beentjes van St Hildegard" de moeite waard? Ik kon altijd enorm genieten van de humor van Finkers, als ik vanavond tijd heb zal ik m eens aanzetten!


Ik vind het een prachtige film. Het verhaal is eigenlijk heel tragisch, maar er zit zeker veel (Finkers)humor in. En ik heb het geluk dat ik de taal kan verstaan zonder ondertiteling, dat maakt het nog leuker. Ik zou er vanavond gewoon tijd voor maken ;-)
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: televisie kijken anno 2020

Berichtdoor StillAwake » 30 apr 2021 11:05

Erik1960 schreef:Ik vind het een prachtige film. Het verhaal is eigenlijk heel tragisch, maar er zit zeker veel (Finkers)humor in. En ik heb het geluk dat ik de taal kan verstaan zonder ondertiteling, dat maakt het nog leuker. Ik zou er vanavond gewoon tijd voor maken ;-)

Tijd maken is een lastige, ik lijk vanaf 22u vrij te zijn.
Maar heel veel invloed op mijn agenda heb ik helaas niet.

Maar ik ga mijn best doen!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten